1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lizí 29.12.2008 18:04

Re: JJ,

Ano, opět o nás bez nás, v tom mají "staré" státy už praxi.

JJ 29.12.2008 18:04

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Aha, spletl jsem si to s tim, ze EU souhlasilo s podnikovymi danemi v Irsku (dojednali, ze 10% dan zvysi na 12.5%).

Lizí 29.12.2008 18:03

Re: Já bych to až tak nepřeceňoval.

Tady to má ale dlouhou tradici - dej blbci funkci, vymyslí lejstro... (následků jsou v našich dějinách stohy...)

Lizí 29.12.2008 18:01

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

"...přežili"  samozřejmě :-) Ještě stále píšeme česky, takže alespoň z úcty k češtině i k nám bez hrubek, za chvíli už nikdo nebude vědět, kdo to vlastně byli Češi (ten národ, co ležel po staletí Němcům a Rakušákům v patě, ale nikdy ho nezlomili, avšak i to teď přijde, mladé generace Čechů už nejsou hrdé)...

Lizí 29.12.2008 17:56

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Přesto se mi nelíbí, že budu pasována na podřadnou rasu - mého půl hlasu oproti německým dvěma... Už to tu jednou bylo. Od počátku vstupu bylo jasné, že velké a bohaté státy EU potřebují nové kolonie, a protože už nelze někoho jen tak obsadit, podrobily si nás ekonomicky - jsme jejich smetiště, odbytiště šmejdů, levný tranzit, všechna špína Evropy se sem vejde... Přežily jsme staletí nejrůznější poroby, nepřežijeme jako národ, zdá se, ani pár let (takzvané) demokracie...

Ekonom 29.12.2008 17:55

Prekvapovanej Profesor.

On ten "profesor" je prekvapovan? What a boob.;-D;-D;-D

JJ 29.12.2008 17:55

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Pokud u stolu sedi 27 lidi a kazdy ma pravo veta, tak se kazdy bude citit povinen tam prihodit neco sveho, ci vymenit cizi blbost za vlastni polivcicku. Vznikne tak paskvil, ktery nejlepsim prikladem je LS. Konsensu lze dosahnout pouze timto vymennym obchodem, ci natlakem. Vyjimecne, v situaci vnejsiho ohrozeni se lze dohdodnout na zakladnich principech, i kdyz konkretni reakce bude zase bolestny porod plny kompromisu.

A hlavne ta ujednani by nemela byt ani levicova, ani pravicova. Co se tyce CR, tak to ma prast jak uhod, kdyz levice s extremni levici bude brzy disponovot ustavni vetsinou.

S tim spechanim soulasim, ze ma Eu mozna par let cas (i kdyz Rusko ukazalo drapky a Eu byla absolutne neschopna reakce - sarka akorat prijel domluvit rusum, aby se stahli, jestli chteji). Nicmene na urovni starych zemi se ta diskuze myslim vedla celkem dlouho, zacala jiz pred rozsirenim. Myslim si, ze pokud clovek stale hleda naprosto dokonale reseni, tak nikdy nic neudela.

Jiří Zahrádka 29.12.2008 17:54

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Irsko vstoupilo do EHS v roce 1973.

Jiří Zahrádka 29.12.2008 17:53

Re: JJ,

"Kdo se nepodílí na tvorbě norem, přenechává pole konkurenci. Do norem může tvůrce promítnout vlastní potřeby. Normalizace je nástrojem soutěže." G. Guertler, ředitel divize normalizace (:-) ) společnosti Siemens AG.

Domnívám se, JJ, že euronormy jsou naopak výborná příležitost pro velké společnosti (členy Evropského kulatého stolu průmyslníků a podobných lobbystických organizací), jak zvýšit relativní dodatečné náklady kapitálově slabší potenciální konkurenci.

JJ 29.12.2008 17:49

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Irsko neni zas tak dlouho v EU. Co se tyce Fr a Nl, tak souhlasim, asi jsem se nechal ovlivnit lidme, ktere znam - jde o lidi, kteri vetsinou nekdy sili mimo vlastni zemi ci maji dost velky rozhled. Referendum dalo jasny signal.

Myslim, ze system rozhodovani je treba zmenit, nicmene tech pravomoci se mohlo prehodit na centrum podstatne mene.  

kocour 29.12.2008 17:46

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Či přesněji, ty kompetence nebyly na úrovni Bruselu, ale z Bruselu vycházely zákazy regulovat obchod. Dnes se cestou výjimek ze zákazů dostáváme k pravému opaku toho, co bylo původním záměrem. Tedy aspoň oficiálně.

Jiří Zahrádka 29.12.2008 17:46

Re: JJ,

Já to taky nepoužívám jako argument proti LS. Pokud se nemýlím, má tato moje poznámka začátek ve Vašem komentáři o společné normě na nočníky.

Jiří Zahrádka 29.12.2008 17:43

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Nevím, jestli ty staré státy na to zralé jsou. Kdo neschválil euroústavu? Franckové a Nizozemci. A kdo neschválil euroústavu ve verzi LS? Irové. Všechno samí staří členové.

kocour 29.12.2008 17:43

Re: Potřebujeme jednotu.

Přesně.

kocour 29.12.2008 17:42

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Vycházím z toho, že spěchat se má pomalit a věci se nemají lámat přes koleno. Požadavek konsensu spolehlivě zajistí, že nikomu nebude nic vnuceno a nikdo se nebude cítit převálcován. Také to povede k lepší přípravě rozhodnutí. Konsens je pro mne podmínkou sine qua non JAKÉKOLI alternativy. 

Ostatně, ES měla zaručovat volný obchod, to zas tolik rozhodnutí nevyžadovalo, spíš bylo třeba některá zrušit. Mimiochodem, právě proto si levice v západní Evropě v poválečném období moc neškrtla, protože přesně ty kompetence, které by potřebovala k prosazování svých vizí, byly na úrovni Bruselu.

Že dnes je to naopak, že levice se mezitím přesunula do Brusele, pochopila, co jí nabízí a učinila z něj svou pevnost, že z ES prosazující volný obchod a svobodu se stala EU prosazující regulaci a jednotu, to je věc druhá ...

hlava22 29.12.2008 17:39

Potřebujeme jednotu.

EU potřebuje nejvíc jednotu, aby obstála. Je třeba aby se z EU stal jednotný stát, jednotná říše. A jednotná říše potřebuje jednotné vedení, nejlépe vůdce. A taky potřebuje jednotný jazyk, nejlépe jazyk největšího národa. Pak bude Evropa úspěšná a  z evropanů bude jednotný národ. Ein Volk, ein Reich, ein Führer. Heil ! Heil ! Heil !

Schumacher 29.12.2008 17:34

Ani mi nepřipomínej.

Začátkem prosince jsem si koupil "žárovku" ledkovku do světla nad schodiště. Svítila moc pěkně. Do včerejška. Pak zamrkala a šlus. Zkusím reklamovat. Polovina kompaktních zářivek vydržela domáctnostní provoz tak do půl roku. Naproti tomu žárovka, nekomplikované to zařízení,  než se odporoučí, odpracuje si své.

Schumacher 29.12.2008 17:28

Já bych to až tak nepřeceňoval.

Venkoncem je to jenom nějaké lejstro....

JJ 29.12.2008 17:28

Re: JJ,

Aha, tak to jsem nevedel. Clovek si rad poslechne nazor experta na vsechno.

JJ 29.12.2008 17:26

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Vzhledem k tomu, ze je Kocour odbornik na ustavni pravo a pravnik vubec a i tu LS cetl, ci se o to pokousel, tak me celkem zajima jeho nazor.

Co se tyce te Ustavy EU, tak stare zeme, ktere spoluziji jiz hezkych par desitek let, jiz na to zrale jsou. Mely ty zmeny udelat pred prijetim novych clenu a nikdo by nerekl ani ctvrt slova. Ted si hrajeme na chytre, ale alternativu nedavame. Soucasny stav je tristni, jednomyslne rozhodovat s pravem veta 27 zemi vede k paskvilum a excesum.

kirast 29.12.2008 17:22

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Jakou alternativu? Žádnou! Současný stav je neutěšený méně, než ten navrhovaný. EU ústavu dnes ještě nepotřebuje (a nemusí ji úředníci ani pořád přejmenovávat a motat lidem hlavu). Pokud (jednou) dospěje vývoj tak daleko, že bude vhodné napsat ústavu Evropské unie, tak jak tu už někdo napsal před rokem či snad ještě dříve, ústavu musí napsat technik na 20-30 stran, zkontrolovat ji historik, ošetřit programátor a přepsat do srozumitelného jazyka učitel základní školy. Pak je naděje, že bude přijata většinou obyvatel EU.

JJ 29.12.2008 17:17

Re: Základní otázkou pro mne je

Jiste, ovsem pokud se 490 milionu z 500 na necem shodne a tech 10 nenabidne zivotaschopnou alternativu tak to bude bud s nimi, nebo bez nich. Namlouvat si cokoli jineho je naprosto mimo realitu.

Ivan Nový 29.12.2008 17:15

Re: JJ,

Jistě, ale významný pro rozvoj Číny se stal teprve, když začal zahrnovat i černou výrobu.

JJ 29.12.2008 17:12

Re: A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

Jakou vidite alternativu? Vcetne toho, jak by se mela prosadti? (vychazim z toho, ze soucasny stav je celkem neuteseny).

JJ 29.12.2008 17:10

Re: Základní otázkou pro mne je

Clovek musi mit k tem norum celkem respekt, to co delaji s primy z ropy a plynu a jak jsou tezce v pohode ...

Byl jsem 3 mesice pracovne v Oslu a tak tam trochu neco clovek pochytil, ale s politiky jsem se pravda nesetkaval.

Antonín Hrbek 29.12.2008 17:08

Re: Základní otázkou pro mne je

Přečtěte si třeba něco o ekonomické suverenitě. Chápu, že Vaše zaměření Vám vnucuje jediný pohled, ale skutečnost je trochu složitější. Vaše "právní" suverenita je dosti pochybná, pokud subjekt nemá např. i suverenitu ekonomickou. Banánová republika "suverénně" dělá to, co si přejí velkoodběratelé banánů. V období komunismu jsme měli "právní suverenitu", ale dělali jsme to co chtěla Moskva. Nakonec ani v období Mnichova to s naší "suverenitou" to tak slavné nebylo.

Die wirtschaftlichen Entwicklungen der letzten Wochen (listopad 2008) haben uns gezeigt, dass Personen oder Unternehmen nur erfolgreich sein können, wenn sie es schaffen, Entwicklungen vorherzusehen oder zumindest schnell auf Veränderungen zu reagieren. Es gibt Menschen, die gelassen mit Krisen umgehen. Ihr Geheimnis: Sie sind souverän, schöpfen Kraft daraus und setzen diese Energie wertvoll für sich und andere wieder ein.

Souveränität bedeutet nicht, perfekt zu sein oder uneingeschränkte Macht auszuüben. Wer pedantisch ist oder im zwischenmenschlichen Umgang Dominanz verkörpert, versteckt hinter diesem Verhalten meist nur die eigene Unsicherheit. Doch was bedeutet Souveränität? Kann man sie erlernen? Trainieren? Oder bekommt man sie schon in die Wiege gelegt? Vielleicht nähern wir uns dem Thema einmal mit einer rein subjektiven Definition, wohl wissend, dass diese ausbaufähig ist und sicher nicht alle möglichen Aspekte beinhaltet. Aber darauf kommt es gar nicht an, denn auch hier bedeutet Souveränität, das Bestmögliche zu tun und in dieser Gewissheit immer wieder loslassen zu können.

kocour 29.12.2008 17:04

A tady třešnička na dortu pro pokročilé:

"bod 36) Dosavadní článek 17 se stává článkem 28a a mění se podle bodu 49."

Schválně, kdo vysvětlí, o čem to je a kde to v Lisabonské smlouvě najede?

Lisabonská smlouva se skládá z několika set stran ustanovení tohoto typu. A asi padesáti příloh.

JJ 29.12.2008 17:03

Re: JJ,

Tim chci rici, ze by me fakt zajimalo, kde jsme v praxi pouzili to nase pravo veta.

kocour 29.12.2008 17:02

Re: Základní otázkou pro mne je

A tohle jste četl taky:

"bod 36) Dosavadní článek 17 se stává článkem 28a a mění se podle bodu 49."

Víte, kde to v LS najdete a co to konkrétně znamená?

Lisabonská smlouva se skládá z několika set stran ustanovení tohoto typu.

JJ 29.12.2008 17:02

Re: JJ,

No obecne bych rekl, ze odstraneni barier ve sluzbach znamena vyssi efektivitu a konkurenci = mensi potrebu pracovni sily. Tak nevim.

Co se okurek a bananu tyce, tak proste toto bylo prijato za stavajiciho schematu rozhodovani. Jako argument proti LS je to tak trochu mimo.