6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Diskuse k článku

FRANCIE: Colleville sur Mer

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hanyz01 24.9.2008 8:49

Re: Klise USA "NAS" dvakrat tahaly z blata ....

USA nás tahaly z bláta třikrát (porážka komunistického bloku byla stejně velké vítězství, jako porážka nacismu - jen škoda, že nešlo o porážku vojenskou, třeba bychom s epak dočkali Norimberského procesu se zločiny komunismu - to by mohlo být poučné i pro vás).

Každý stát má strategické zájmy, nejen velmoce.

Hanyz01 24.9.2008 8:47

Re: překrucování

Mám pro vás překvapující informaci - k jaderné hře jsou zapotřebí dva...a teď mudrujte ;-)

Vraždy tisíců nevinný lidí - mohu vědět kde a kdy?

Kenavp 24.9.2008 8:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Relativita.

A také více než 400 000 nákladních aut !, tisíce latadel, munici, výstroj, suroviny atd. Ve slabé chvilce záhy poválce ruští představitelé potvrdili, že tyto dodávky je zachránili před porážkou.  

Honza2 24.9.2008 8:45

Re: Autoři dělají radaru medvědí službu

Souhlasím. Orientace na USA je lepší než orientace na Rusko. Takže my vám milé USA pronajmeme na patnáct let za kamarádskou cenu (zadarmo) kus Brd na váš radar a vy nám za to prodáte za kamarádskou cenu (zadarmo) nějaký moderní protiletadlový systém. Nu a za patnáct let se uvidí jak dál. OK?

Vasekpasek 24.9.2008 8:44

Re: Zajímavý článek

Rád bych věděl, na jakém základě byste zahraniční politku chtěl provádět Vy. Víte, od toho se děti učí dějepis, aby pochopily historii, která vedla k současnosti a mohly si z ní tvořit názory. Od toho tu totiž historie je, aby se z ní člověk poučil a neopakoval hloupé chyby.

Cizinec 24.9.2008 8:44

Re: No jo,

Jediny fanatik pana jste tady vy:-) Podivejte se na vas slovnik ....

Cizinec 24.9.2008 8:42

Klise USA "NAS" dvakrat tahaly z blata ....

Pamatujte si VY POLITICTI ROMANTICI!! Velmoci nemaji spojence - velmoci maji strategicke zajmy ...

Hanyz01 24.9.2008 8:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek

Nějak v tom to klišé nevidím... rozlišujte prosím mezi tím, když je něco již historicky vzdáleno a mezi klišé - to jsou dva rozdílné pojmy;-). A pokud se z druhé světové války nepoučíme, budeme muset prožít ještě tu třetí.

Ale ale... tak ve Vietnamu byly USA agresory? 8-o A americké účasti ve válce ve Vietnamu předcházející infiltrace komunistických bojůvek od Koreje přes Vietnam, Bangladéš až po Malajsko vám přijde v pořádku? Máte velmi nevyvážené vidění světa. Abych to pojmenoval eufemisticky.

V Iráku jen napravovali "drobnou" chybu z první války v Iráku - nedojeli do Bagdádu a neodstranili Saddáma. Když si k tomu připočtu irácký jaderný program a to, že doteď nikdo neví, kam zmizely irácké chemické a biologické zbraně, jsou to sakra pádné důvody pro zásah.

V Bosně přispěli k rozdělení neustále se mezi sebou vraždících etnik - nemusím mít rád kosovské Albánce a UcK, ale vyčistit to atomem nemohli a tohle bylo jedno (byť ne jediné!!) ze špatných řešení, kterými nahradili ta ještě horší. Co vám na tom vadí? EU nedělala lautr nic kromě plkání, no a Rusko podporovalo Srbsko v masakrech už od začátku a za každou cenu.

Vasekpasek 24.9.2008 8:41

Re: Autoři dělají radaru medvědí službu

K té upadající velmoci: Je otázkou, zda USA jsou skutečně velmocí upadající a případně je také na místě ptát se, proč tomu tak je. Můj názor je ten, že USA už skutečně nejsou, co bývaly. Vinu nicméně přičítám především Evropě, která za svým přirozeným spojencem rozhodně nestojí tak, jak je v zájmu obou.

Argumentovat hroby amerických vojáků je možná "neuvěřitelný morální kýč". Nicméně je také dost hloupé srovnávat tyto hroby s hroby ruských vojáků u nás (a jinde). Je tomu tak proto, že vstup amerických sil do Francie měl pro tamní obyvatelstvo jednoznačně pozitivní dopady, u nás se tomu tak jednoznačně říci nedá. Skoro bych řekl, že vstup RA na naše území byl ve svých důsledcích pro naši zemi velmi nešťastný. Raději bych zde měl hroby americké, čímž rozhodně neříkám, že ti obyčejní Rusové, kteří zde leží, si nezaslouží úctu (pokud zde ovšem nepáchali kdejaké zločiny, což jest taky jasně zdokumentováno).

Cizinec 24.9.2008 8:40

Zneuziti historie pro propagandisticke

ucely!!! Jak prvoplanove!!!!

Paja 24.9.2008 8:38

překrucování

nikdo soudný nepochybuje o hrdinství vojáků USA a přínosu USA v boji proti Hitlerovi, stejně tak nikdo soudný nepochybuje o hrdinství vojáků SSSR, kteří nesli drtivou váhu bojů s Wermachtem a nacismem. To však nic nemění na skutečnosti, že bychom dnes měli vypnout mozek a přestat vnímat negativa USA. To, že dnes vedou zcela zjevně kořistnické války na základě lživých záminek je zjevné i malým dětem. Vraždit tisíce neviných lidí pro vastní blahobit nemá nic společného s demokratickými hodnotami. Kritika radaru a celého systému PRO vychází z pochopení strategické jaderné hry, která již jedou dostala planetu na pokraj zničení. První odzbrojování bylo mimo jiné zákaz systémů PRO obou vojeských bloků. Nyní je velmi nebezpečná snaha získávat jednostranné výhody, my budeme použiti jako pitomí pěšáci.

fox 24.9.2008 8:36

Re: Re: To Cipisek

Navíc neví,že Hitler vyhlásil USA válku,naštěstí.

pbla4024 24.9.2008 8:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek

1) Jižní Vietnam byl napaden Severním Vietnamem, agresorem byl Severní Vietnam.

2) První válka v zálivu de iure neskončila, agresorem by Irák.

fox 24.9.2008 8:34

Colleville sur Mer

Byl jsem v těch místech několikrát.Největší zážítek v r.1994.Úžasné.Vzpomínky mých rodičů na rok 1944(šeptanda:Tak už se vylodili.....¨)Už aby se tady vylodili!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hanyz01 24.9.2008 8:34

Re: Re: Autoři dělají radaru medvědí službu

Přesně řečeno!R^

Hanyz01 24.9.2008 8:33

Re: To Cipisek

Nebylo by lepší odpovídat ve vláknu, kde se diskuze k příslušnému tématu rozjela? Anebo se jen bojíte argumentů vašich oponentů, tak to zakládáte jako nové téma, protože počítáte s tím, že se nikomu nebude chtít vysvětlovat vám historii 20.století znovu?

Harry 24.9.2008 8:33

Re: Autoři dělají radaru medvědí službu

Nemate tak uplne pravdu. Jestlize me (mysleno Evropu) nekdo (USA) dvakrat tahal z blata a platil za to tim nejcennejsim tak je asi spolehlivejsi partner do budoucna nezli ten, kdo me pri prilezitosti tahani fakticky obsadil a par let nato i vojensky (SSSR). Proste a pragmaticky vzato Rusove pomohou je za cenu ze se tady tady opet usalasi a budou nas opet okupovat. Dekuji nechci, stacilo mi to do konce zivota. Co smrdi Ruskem stoji za.... Byl jsem tam.

Honza2 24.9.2008 8:32

Zajímavý článek

Zajímavý článek. Jenom mám pocit, že řídit zahraniční politiku podle toho, jak se který stát choval před 60ti nebo 100 lety je poněkud krátkozraké.

No ale aspoň to budeme mít při nadcházející válce rychlejc a bez zbytečnýho trápení za sebou.

Clairvaux 24.9.2008 8:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek

to ze vnimate komunismus a nacismu stejne...je sice pekne (a spravne), ale porad omylate klise...strucne receno v 1. a 2. svetove valce byly USA na strane statu, ktere byly napadeny...Vietnam, Irak (samozrejme 2.valka nikoliv valka v Zalivu), Bosna..tam uz byli agresory a jejich vstup  (rozumej duvody) do techto valek jsou po letech postupne nazirany (diky zverejnovanym dokumentum) jako velmi, ale velmi problematicke (viz Macnamara, jednani s UCK v Juniku a pod.)

zk 24.9.2008 8:29

Re: Ruská nezištnost, americká loupeživost

Dobrá ironie

zk 24.9.2008 8:28

Re: taky se pozapomelo ze Vietnam zacala Francie

máte pravdu

Harry 24.9.2008 8:28

Re: Re: Re: Re: Re: Relativita.

No ja jsem kdesi cetl co vsechno SSSR Amici dodali, mimo jine 2 miliony paru bot. A sebevetsi geroj pri -40 bez bot vydrzi bojovat hodinu, pak proste umrzne - ledaze by to byl clovek sovetsky.

zk 24.9.2008 8:26

Re: No jo,

Je to jako házení perel sviním(Y);-€

Kenavp 24.9.2008 8:24

Re: Re: Re: Článek

Ty jsi opravdu neznalý a nechápavý. Vždy šlo o záslužnou činnost - zadržování expanze komunismu !

Harry 24.9.2008 8:24

Re: Re: Re: Pocta padlým

Vtira se mi otazka: Jestlize Saddam a jeho prava ruka Chemicky Ali plynovali Kurdy prokazatelne chemickymi zbranemi, kam se pote podely? Odpoved je nasnade: 1/ Objednali jich akorat presne jen tolik aby jim to pintlich vyslo. 2/ Zbyle sami znicili (proc ale k tomu odmitali kontroly OSN? Asi hrdost). 3/ Nekde je zahrabali pro strycka Prihodu. 4/? ...... PS: Divim se proc se na to proste redaktor z Rudeho Prava s. Saddama nezeptal? Ten by se zamyslel a rekl: Cestne pionyrske zadne ZHN jsme meneli, nemame a mit nebudeme. Pokud vim tak v Iraku bylo xx tun uranu, nasly tam nejake zahrabanea letadla, mozna, ze se jeste podivime co z pisku vykoukne. Uran sice nebyl koncentrovan dostatecne na pouziti do bomby, ale to je otazka casu a penez jak nyni predvadi Iran.

Clairvaux 24.9.2008 8:24

To Cipisek

V obou svetovych valakch vstupovalo USA na pomoc evropskym statum, jejichž uzemi obsadilo Nemecko. V 1.svetove valce to bylo v roce 1917  na zaklade ponorkove valky nemecka..ve druhe svetove to bylo na konci roku 1941 po utoku Japonska na Pearl Harbor.

Co se týká Vietnamu...šlo o zabránění šíření komunismu nicméně podle nedovno zverejnenych informací Macnamaruv vstup do valky prilis koser nebyl. Dalo by se to srovnat i s vymyslenymi duvody pro vstup US vojsk do Iraku a nakonec Bosna... v roce 1998 oznacila americka administrativa UCk za terostickou organizaci zacla s nimi (rozumej UCK) Milosevic bojovat..po dvou mesicich zacala USA  jedna s UCK ...nato bylo doporuceno Jugoslavii, aby se stahla z kosova, kdyz tak ucinila..zacala UCK masakrovat nealbanske obyvatelstvo a z vyse uvedeneho duvodu Jugoslavska armada, zacala znovu zajistovat poradek na SVEM uzemi..odkud byla nasledne vytlacena pomoci vojsk NATO, ktere se do konfliktu zapojily.....Porad si myslite, ze zde nejsou rozdily?

Marek Beneš 24.9.2008 8:24

Autoři dělají radaru medvědí službu

Já chápu důvody proč tu radar mít a tyto jsou zcela racionální. Prostě si jako malá země vybereme jednu velmoc a budeme doufat, že nás ochrání.  Je racionální , že jsme si z velmocí vybrali USA, , když s ostatními velmocemi máme špatné zkušenosti. Pravda, mohou nakonec nás hodit pře palubu jako Gruzínce a je otázkou proč naším spojencem má být zrovna velmoc v úpadku, přesto orientace na USA má své přednosti.

Chtěl bych ale zastánce radaru, to je autory tohoto článku, požádat aby přestali pro radar argumetovat tím, že jsou někde nějaké hřbitovy a že někdo za naši svobodu položil život. To je neuvěřitelný morální kýč, který nikoho nikdy k ničemu nepřesvědčil. Při vší úctě k mrtvým a hrdinům minulých válek, dnes jsme v čase zase někde jinde. Podle logiky autorů bych po návštěvě Olšanských hřbitovů , kde jsou mraky sovětských hrobů z roku 1945, s naprosté většiny  hroby normálních a neviných vojáků, měl cítit nějakou úctu a bázeň k Rusku a být jim vděčný. Tohoto trumatu vůči Rusům jsme se zbavili , tak se ho zbavme vůči USA. A zahraniční politiku dělejme na základě racionálních úvah a ne na základě morálních dilemat, která v mezinárodní politice jsou zcela k ničemi.

astrax 24.9.2008 8:23

Re: Zbraně homadného ničení v Iráku

To, že Saddám měl ZHN, to nikdo nepopírá. A to hlavní, co inspektoři nenašli, jsou důkazy o jejich likvidaci. Takže pokud něco bylo, a nebylo zlikvidováno, tak stále někde je. S největší pravděpodobností v Sýrii.

Kenavp 24.9.2008 8:22

Re: Re: klobouk dolů

To přirovnání je velmi výstižné, ti novinářští nedouci mi brnkají na nervy.