1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EVROPA: Tři poučení z katalánské krize

Situace v Katalánsku a reakce Madridu na jeho snahy o separaci přímo vybízí k zamyšlení. V následujícím textu uvádím tři dojmy, tři poučení, které si z ní odnáším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Vondráček 4.10.2017 14:19

Re: Zajímavé postřehy

Co jste čekala od španělského celostátního deníku ??

M. Jelínek 4.10.2017 14:15

souhlas

Souhlas s autorem

J. Fridrich 4.10.2017 14:13

Re: Tři poučení

Já jsem jen napsal, že bylo povoleno... Účast byla slabší, jak uvádím - a víme, že i nyní není jasný příklon Katalánců k rozbití Španělska a odtržení.. Jen je ty " křiklouny " vždy bylo více SLYŠET - a to přece známe z mnoha podobných situací..

I. Břízová 4.10.2017 14:12

Re: Zajímavé postřehy

Ano. Máte pravdu

V. Novák 4.10.2017 14:08

Re: Zajímavé postřehy

Ne, čekám obvyklé mlč/žení.

Ale zeptat se můžu, ne?

I. Břízová 4.10.2017 14:01

Re: Zajímavé postřehy

Ale jděte, pane Nováku. Snad nečekáte nějakou normální odpověď?

S. Netzer 4.10.2017 13:47

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Nejen že tuším, dokonce i vím.

V. Novák 4.10.2017 13:45

Re: Zajímavé postřehy

A co konkrétně z toho jsou "fake news"?

V. Novák 4.10.2017 13:42

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Vy tušíte, co je "ad rem"?

V. Novák 4.10.2017 13:41

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Jeden z amerických návrhů pro Postupim bylo rozdělení Německa na historické země a jeho úplná deindustrializace, neb máte-li k dispozici jedině brambory, těžko vyvolat a vést moderní válku.

Stalin to prosazením jen 4 okupačních zón nepěkně pohnojil...

V. Novák 4.10.2017 13:37

Re: Naprostý souhlas s autorem..

Celá Jugoslávie byl "zlý precedens".

Bylo to první porušení SBSE a "poválečného uspořádání Evropy", o němž tak ráda šťavní madame Merkel. Tedy, pokud se toho narušení poválečného uspořádání Evropy nedopustilo Německo - o tom mlčí jak partyzán na Gestapu...

O Kosovu zase šťavnila naše Jeho Jasnost, že jeho uznání jako samostatného státu po násilném odtržení od Jugoslávie žádný precedens není - samozřejmě Jeho Jasnost kecala jak zajíček na pasece. Protože precedentem v mezinárodním právu je to, co někdo jako precedens uzná, řídí se jím a prosadí to. Takže přinejmenším pro Abcházii a Jižní Osetii to precedens byl. Na jejich zvýšenou aktivitu ohledně mezinárodního uznání zareagoval Saakašvili 7.srpna 2008 - a zbytek už známe.

A rozhodnutí MSD OSN v Haagu, jímž si USA nechaly posvětit vznik Kosova bez souhlasu Bělehradu, lze uplatnit zrovna tak (a lépe) na Krym, který nebyl odtržen násilně a za cenu vybombardování "původního státu", kterak praví příslušná rezoluce MSD OSN.

Jo... pámbu peče oplatky. I v mezinárodním právu...

M. Prokop 4.10.2017 13:20

Re: Naprostý souhlas s autorem..

Měl někdo nějaký DOBRÝ nápad, jak Kosovo řešit a vyřešit? Já o žádném nevím.

M. Prokop 4.10.2017 13:19

Re: Jak na tohle autor přišel?

Krásně dokumentuje pojem "patologická nenávist". Ke Klausovi i ke svobodě.

S. Netzer 4.10.2017 13:18

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

A u vás je tomu přesně naopak, abych napsala taky něco ad rem, jak je tomu u vás zvykem.

M. Prokop 4.10.2017 13:17

Re: Jak na tohle autor přišel?

Srbsko se snažilo uchovat svou nadvládu. Což by tak nevadilo, problém byl, jak. Tím o Kosovo přišlo, další vláda Srbska tam už nebyla možná.

J. Kanioková 4.10.2017 13:16

Naprostý souhlas s autorem..

Potvrdzuje sa, že Kosovo bol zlý precedens - https://www.aktuality.sk/clanok/526219/komentar-daga-danisa-potvrdzuje-sa-ze-kosovo-bol-zly-precedens/

M. Prokop 4.10.2017 13:16

Re: Jak na tohle autor přišel?

No vždyť to píšu, že bude hůř. Rusko a Čína mne nepálí, ubývání svobody i demokracie na Západě obecně a v EU zvlášť mi vadí dost.

A. Alda 4.10.2017 13:15

Politologicko-sociologická these,

že státy se udržují ideemi, z nich vznikly, není mým konstruktem. Vymyslel si to jakýsi prof. Tomáš G. Masaryk, později president Československa.

Ovšem současná místní diskuse k tomu je fascinující. Nelze nedat za pravdu Nietzschemu, že všeobecná znalost čtení a psaní zkazila čtení i psaní.

M. Prokop 4.10.2017 13:13

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Valenta je sice hujer, ale ne hajzl.

R. Langer 4.10.2017 12:37

Re: Cesi a Spanele - to je rozdíl.

Jasně, pane Sulci, jsme vám ukradení a dobří jsme leda na to, abyste nám z tepla vašeho "domova" nadával. Víte co, tak s tím běžte do pr*ele, když neumíte nic jiného! V hospodě se takovejm týpkům říkalo kibic, a čas od času dostali do držky. Zaslouženě. Jste stejná nula.

S. Netzer 4.10.2017 12:35

Zajímavé postřehy

z "tzv. vyspělého Západu" o fake news okolo katalánské krize které kolují internetem, a jejichž původci jsou obvyklí podezřelí - Rusko a jeho užiteční idioti. https://elpais.com/elpais/2017/10/02/inenglish/1506943013_999238.html

V. Kotas 4.10.2017 12:32

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Dnes to vypadá, že současné Německo nemá nárok na mravní opodstatnění a bylo by nejlépe ho rozdělit na 4státy.

R. Langer 4.10.2017 12:30

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Však mu také záslužně sekunduješ, Pátá kolono, je radost se nad tou vaší ubohostí zasmát. :-D

R. Langer 4.10.2017 12:28

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Hm, tak se ještě nauč, co je to gramatika, soudruhu. Protože jsi evidentně nepochopil, o čem je vlastně řeč. Ale proč mě to u komouše vlastně překvapuje? :-D

A. Nový 4.10.2017 12:28

Re: Jak na tohle autor přišel?

Vaše šavličky zde na NP jsou zábavné, Rudáčku/Hofmane. Někdy to vypadá, že jste si nablil na brejle.

P. Rudolf 4.10.2017 12:27

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Jak píšu na jiném místě, o čemkoliv ví tahle Lambáda úplný ho*no, ale plivnout si umí, to zase jo. Ten bude určitě z Babovřesk.

R. Langer 4.10.2017 12:26

Re: A nebylo to předem domluvený, jak už to v politice bývá?

A že ta je politikům v EU vlastní mírou větší než vrchovanou... ;-)

P. Švejnoch 4.10.2017 12:26

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Nebuďte zapšklá, madame Netzer... ;-)

I já dnes pana Rudolfa chválím, kudy chodím! :-D

P. Švejnoch 4.10.2017 12:24

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

To není gramatika, o čem je tu řeč. Řeč je o znalosti (resp. neznalosti, resp. Vaší neznalosti) angličtiny, a o Vaší snaze tuto svou (ne)znalost pokud možno demonstrovat.

Teď mě tak napadlo - s angličtinou je na tom velmi podobně pan Valenta, který má i názory podobné těm Vašim, i podobný sloh...

Pozoruhodné... :-)

S. Netzer 4.10.2017 12:22

Re: Státy se udržují ideemi, na nichž vznikly.

Daří, což se o vás a vašich zvratcích říct nedá.