29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Racionálně o czexitu

Jestli mi něco chybí v probíhající diskuzi o případném opuštění Evropské unie, tak je to racionalita. Je slyšet spíše strašení a manipulaci. Chybí prostá analýza nákladů a výnosů – jak členství v EU, tak případného vystoupení z ní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vlach 26.2.2018 10:00

Re: Na příbuzné téma

A už jenom tento moment vyřazuje (přirozeně, logicky a racionálně) EU z přátel. EU se nechová jako jakýkoliv přátel, spíše jeví všechny vnější zámky protivníka. A v zápětí i vnitřní známky. Tento stav se zkrátka narovnat nemůže.

M. Prokop 26.2.2018 10:03

Re: Na příbuzné téma

Obávám se, že v těch mezistátních (zatím ještě) vztazích hraje přátelství dost malou roli.

Že se EU těžko změní k lepšímu, to tvrdím taky. Klasika, kapři, rybník.

V. Vlach 26.2.2018 10:19

Re: Na příbuzné téma

Může být, nicméně stále si dovedu představit racionálnější dohody na úrovni států, kdy nikdo nic nikomu nevnucuje( a nevyhrožuje, nevydírá) než dohody s molochem EU. EU navíc široce korumpuje celou "vrcholovou" politickou krajinu ve státech Evropy - svojí absencí zodpovědnosti v symbioze s královskými platy ( za nic, obrazně řečeno) a vytvořením přediva všemožných vazeb "ze kterých není úniku", což potvrzuje orwellistické obavy prakticky všech obyvatel( a zde zdůrazňuji původních) staré dobré Evropy.

R. Brzák 26.2.2018 10:31

Re: Na příbuzné téma

S první větou nesouhlas - neb vyjednávání je vždy otázkou síly a tudíž vždy bude ten silnější vnucovat tomu slabšímu (státu). Druhá věta je vystižením základního problému moci nad námi - ať už nadstátu (EU), ale bohužel i jakéhokoliv státu jakožto hierarchicky uspořádané mocenské organizace.

V. Vlach 26.2.2018 10:50

Re: Na příbuzné téma

Základ je mít vždy možnost volby. Pakliže není volba, nastává odúmrť a poroba, jakkoli může toto výrazivo leckoho nadzvednout z židle. EU směřuje ovšem jinam a je to nepochybné. Naštěstí vývoj/destrukce UE má výrazně exponenciální křivku, takže egoistické mávání ručučkou, že toho se já nedožiju nebo to si mladí budou muset vyřešit sami atp., jak bylo možno slýchávat ještě před nedávnou dobou, bere za své v přímém přenosu. Takže to vyčůrané nebo politikářské "čekání na Godota" přestává být relevantním politickým úkonem, byť to dokáže ten či onen opatlávat slovy a argumenty, slovo Heuréka bylo vyškrtnuto!

O. Uživatel 26.2.2018 10:01

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 26.2.2018 10:11

Re: Na příbuzné téma

V názoru na czexit se celkem shodujeme.

Doufejme v to vítězství zdravého rozumu, zájemců o jiný výsledek není málo. Co je z našeho hlediska šílenství, může být z jiného hlediska zcela racionální.

Že by nám EU bránila v referendu je pochopitelně blbost. Ovšem hysterický strach z referenda také, tím se na něj jen více ukazuje. A britské konzervativce ke slibu donutil strach z posilování UKIP.

Hlavní problém ovšem Britové ukázali: Cameron se poctivě snažil, aby měl co předhodit svým spíše euroskeptickým voličům, že to na EU vybojoval. EU mu nic takového neposkytla, nevím, zda z blbosti nebo neschopnosti. Každopádně problémy EU přibývají a neschopnost je řešit je čím dál, tím zřetelnější. Toho se dost obávám, protože jestli se to rozpadne celé, bude to dost zmatek.

V. Braun 26.2.2018 10:17

Re: Na příbuzné téma

Tak Cameron předně začal s EU vyjednávat velmi pozdě. I přes značný časový tlak mu EU vyšla velmi vstříc s migrací z EU, kde si Británie vyjednala právo "záchranné brzdy" vztažené na výši imigrace a ekonomické dávky pro imigranty, což Cameron následně v kampani vůbec nedokázal využít.

Shrnuto a podtrženo, Cameron uspořádal referendum z vnitrostranických důvodů a pak se nestačil divit.

P. Rudolf 26.2.2018 10:31

Re: Na příbuzné téma

Ano, toto je nesmírně důležitý postřeh.

Cameron si egoisticky řešil svoje problémy ve straně, aby pak naprosto nezvládl jak komunikaci se spolustraníky, s EU a, at last but not least, i s Brity samotnými. Podcenil úplně vše. Prostě Británie mu, jako pokusný králík, sloužila k řešení vlastní kariéry. Jak vidno, pojem "stará tradiční demokracie" vzal za své. Viz America First.

Jak by tomu bylo u našich politiků v podobném případě ani nechci domýšlet.

V. Braun 26.2.2018 10:12

Re: Na příbuzné téma

Pane Prokope, EU odmítla paralelní vyjednávání o ukončení členství a budoucím uspořádání, o žádných politických a ekonomických jednáních nebyla řeč. Nakonec je všechno politika, i celé referendum o Brexitu.

P. Zinga 26.2.2018 9:23

Přesto, že je módou tvrdit opak,

jsou věci, které penězi hodnotit nejdou.

Myslím si, že bude-li EU pokračovat v migrační a klimaalarmistické praxi, nemůžeme vystoupením prodělat.

M. Prokop 26.2.2018 10:01

Re: Přesto, že je módou tvrdit opak,

Zatím ještě můžeme.

M. Malovec 26.2.2018 9:18

Kde je možná taková diskuse?

Jistě ne u Moravce ani na Primě. Bělohradský s dalšími eurohujery o ni nestojí.

O. Dvořák 26.2.2018 9:06

Nejste náhodou xenofob?

.

M. Šejna 26.2.2018 8:58

Autor to pořádně pomotal

autor nám navrhuje vystoupit z EU, ale nadále využívat všech výhod členství v EU (volný pohyb kapitálu a pracovní síly, shengenský prostor). Tyhle výhody se musí v rámci EU platit, takže autor nám navrhuje, abychom byli mimo EU (tedy nemohli spolurozhodovat jako členové EU), ale finanční podmínky volného trhu a shengenského prostoru bychoom platili dál. Navíc bychom přišli o dotace.

V čem bychom si tedy pomohli?

J. Pražák 26.2.2018 8:40

100% souhlas

Největší náš přínos z členství v EU prý máme z "dotací", Tzv. "čistá pozice" pro ČR činila za dobu našeho členství v EU 656 miliard Kč, tedy 11,20 Kč na osobu a den hrubého. Když se od toho odečtou administrativní náklady na podávání žádostí a schvalování dotací, na policii a vězeňskou službu, která zavírá všechny ty Rathy a Kušnýře, kteří rozkrádají "dotace" a také spolufinancování zbytečných projektů, tak je přínos dotací pro ČR záporný a vydělávají pouze ti rozkrádači a příjemci dotací, jako např. Babiš, nebo výborně placení bruselobyrokrati.

EUrodiktatura 4. EUroŘíše pouze vylepšila technologii moci, takže jí stačí aktivisté neziskovek a dotace místo hnědých košil s pendreky. Cíle zůstaly stejné - diktatura.

EU ovládá gang zločinců, který bezostyšně porušuje i zákony, které sám vydal, podporuje rozkrádání, ničení životního prostředí i devastaci kultury, pokouší se o genocidu vlastních občanů. Nazývají to "evropské hodnoty". Jednou to skončí procesem, obdobným tomu Norimberskému.

Současná politika EUrovůdců nejvíce pomáhá Rusku. Bez jediného vynaloženého rublu, bez jediného výstřelu Rusko profituje z hloupého rozhodování EUrovůdců. EU (geopolitický protivník Ruska) odrovnává sama sebe prostřednictvím byrokracie a "uprchlické krize".

P. Manda 26.2.2018 8:43

Touche.

P. Lenc 26.2.2018 8:47

Re: 100% souhlas

Ano.

V. Braun 26.2.2018 9:10

Re: 100% souhlas

Pokud si pamatuji, tak v článku se píše, že výhody máme zejména z volného obchodu, takže premisa, na které je založen váš příspěvek, je od počátku chybná.

J. Pražák 26.2.2018 9:20

Re: 100% souhlas

Volný obchod je možné nastavit i na základě jiných mechanismů, než členství v EUrosojuzu. To se v článku také píše.

A nepíše se tam, že není prozíravé soustřeďovat většinu exportu do jednoho ekonomického prostoru, protože v případě krize v zemích €zony bude naše hospodářství velmi negativně ovlivněno. Proto je pozitivní diverzifikovat export i do zemí mimo EU.

"Tvrdé jádro" EU se rychle řítí do řiti. Viz:

https://www.smava.de/eurozone-schulden-uhr/

V. Braun 26.2.2018 9:23

Re: 100% souhlas

Jistě, to možné je, ovšem jak se zdá tak za podmínek, které by pro ČR byly spíše horší než podmínky současné, viz třeba Norský příklad.

J. Pražák 26.2.2018 9:33

Re: 100% souhlas

A proto jak se píše v článku i nadále budeme pro nějakou nepatrnou výhodu a spoustu nevýhod zůstávat v nefunkčním EUrosojuzu???

Pro setrvání v EU mohou být pouze příjemci dotací, eurobyrokraté, etnobyznysmeni a neinformovaní lidé, kteří nejsou schopni vyhodnotit +/- a věří mainstreamové propagandě.

V. Braun 26.2.2018 10:22

Re: 100% souhlas

Na ty výhody z volného obchodu jste zapomněl záměrně?

J. Pražák 26.2.2018 10:31

Re: 100% souhlas

Už jsem psal i já v diskusi a je to i v článku: lze zajistit samostatně, bez členství v EUrosojuzu, bez přijímání divochů, bez křivení trhu "dotacemi",...

Pro vás speciálně:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%BD_hospod%C3%A1%C5%99sk%C3%BD_prostor

F. Navrátil 26.2.2018 8:25

Eurobarikády proti referendu

Na jedné straně nám ideologové neustále straší referendem a czexitem a na straně druhé nám neustále mávají před očima průzkumy, podle kterých je pro czexit jen třetina občanů. Je třeba si ujasnit, co vlastně platí. Celá diskuze o czexitu mi připomíná ideologické tažení proti zákonu o referendu. Referendem by totiž občané dostali klacek na politiky a mohli by přímo projevit svoji vůli, která je v mnoha případech v rozporu s finančními zájmy politiků. Protože neexistují reálná fakta proti referendu, s výjimkou tvrzení elitářů o neschopnosti lůzy o čemkoliv rozhodovat, mávají odpůrci referenda vlajkou EU.

V. Braun 26.2.2018 9:29

Re: Eurobarikády proti referendu

Jak jsem psal jinde, racionálně rozhodovat o komplexních tématech hlasováním je skoro nemožné, s lůzou nebo elitami to nemá co dělat. U takových hlasování téměř zákonitě převládne hlasování na základě emocí a racionálno pláče daleko za vozem, nehledě na to, že vy ani já nejsme jako jedinci schopni analyzovat všechny dopady komplexního rozhodnutí typu vystoupení z EU, a to ani kdyby bylo jasně definováno, co takové vystoupení z EU vlastně znamená a nehledali jsme to ex-post jako Británie. Proto jem pro zastupitelskou demokracii, se všemi jejími chybami, a nikoli pro přímou demokracii, alespoň co se týče mezinárodních otázek.

R. Brzák 26.2.2018 9:54

Re: Eurobarikády proti referendu

Tu Vaši zákonitost vyhodnocujete na základě sebepoznání? Pardon, to je podpásová otázka - jinak to totiž nejde!

Já jsem politicky anarchokapitalista, svoboda je mi nade vše. V EU jednoznačně vidím nedemokratickou (skrytě) a především nesvobodnou organizaci koncentrující stále více moci v rukou nevolených. Přesto na základě sebepoznání tvrdím, že za současných podmínek je lépe v EU setrvat. Nehodnotím na základě svých převažujících emocí vůči bandě byrokratických vyžírků, jak snad pochopíte (skutečně je nijak nemiluji), ani nejsem jakkoliv připojen na penězovody z kapes daňových poplatníků např. z Německa prostřednictvím dotací (dotace považuji za několikanásobnou krádež). A také předpokládám, že většina voličů by v referendu hlasovala pro setrvání (zatím). To víte, podle sebe soudím druhé...

F. Navrátil 26.2.2018 11:40

Re: Eurobarikády proti referendu

O co lépe rozhodují politici? Podívejte se na zákony, které schvalují. Každý druhý je zmetek, který se musí okamžitě inovovat a doplnit. Podívejte se na některá zásadní rozhodnutí. Například o fotovoltaice. V referendu by tento stamiliardový tunel neprošel, ale schválili ho zastupitelé, kteří byli podplaceni solárními barony. Podívejte se na protikuřácký zákon, na EET, na připravované zákony o sociálním bydlení a státní platbě alimentů. To všechno je projevem moudrosti zastupitelů? Ono by možná stačilo, kdyby místo referenda seděl na vrátnici parlamentu jeden normálně uvažující člověk, který by rozhodoval o platnosti schválených zákonů. To je blbost, to je dobrý, to je složitý a nebude to fungovat! Osobně jsem přesvědčen, a praxe to potvrzuje, že normální občan je chytřejší a morálnější než průměrný politik!

J. Zima 26.2.2018 12:11

Re: Eurobarikády proti referendu

Ale oni jsou (až na pár výjimek typu Semelové) chytří dost, ale být poslancem je pro drtivou většinu životní výhra jak nahrabat peníze. 99% z nich by v civilu ani zdaleka tolik nevydělali (čest výjimkám). Proto hlasují jak vedení partaje poručí, aby nedej pámbu o flíček nepřišli.

J. Schwarz 26.2.2018 15:28

Re: Eurobarikády proti referendu

Politici si nechají zpracovat analýzy od svých "odborníků", ti jim podají zprávu ve formě, ve které jsou schopni ji pochopit / nebo alespoň pochopení předstírat /. Tytéž analýzy, které by byly předloženy politikům mohou být uveřejněny, ať si je každý přečte. V čem je chyba? Politici přece nejsou žádní odborníci / leda na politiku / , politikem se může stát kdokoliv, například i populární hérec nebo fotbalista...