29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Racionálně o czexitu

Jestli mi něco chybí v probíhající diskuzi o případném opuštění Evropské unie, tak je to racionalita. Je slyšet spíše strašení a manipulaci. Chybí prostá analýza nákladů a výnosů – jak členství v EU, tak případného vystoupení z ní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Hraj 26.2.2018 15:23

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

Souhlasím, nejde primárně o peníze, ale o hodnoty. Je strašné, že právě ty se ze západních zemí vytrácejí.

A propos, v jakém "průseru" to Britové jsou? Že jim jeden Lichtenštejnský finanční europokrytec, jedna německá svazačka nebo jedna italská komunistka házejí klacky pod nohy?

J. Václavíková 26.2.2018 15:41

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

Hodnoty křesťanské humanity se nevytrácejí ze západních zemí, ale od nás.

A Britové jsou v takovém průseru, že vlastně nevědí, co chtějí. O jakých klaccích to ráčíte psát? Nebo snad vy, pokud se budete rozvádět, rezignujete na předmanželskou smlouvu, sklapnete paty a necháte se manželkou oškubat?

J. Kulheim 26.2.2018 16:29

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

Evropskou hodnotou je respektování toho, že britové nechtějí být součástí EU.

V.K. a Mečiar respektovali vůli Slováků po asamostatnění. Byla tady majetková provázanost větší než EU a V.B. Dokázali se dohodnout a obě země, tím nijak neutrpěli. Pokud by to dělali jak nevolení a nezodpovědní úředníci v Bruselu, tak jsme možná čelili velkým problémům.

ONi nepořebují V.B. oni potřebují jejich peníze.

J. Václavíková 26.2.2018 16:31

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

A kdo nerespektuje vůli Britů? To jste asi někomu sedl na vějičku.

J. Kulheim 26.2.2018 16:54

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

Protrahované vyjednávání je dokladem toho, že to chtějí V.B co nejvíc "osladit".

Je nutné respektovat jejich právo na odchod.

J. Václavíková 26.2.2018 17:22

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

Mýlíte se, odejít můžou okamžitě. Jenže oni si chtějí vyjednat některé výhody, ovšem bez toho, aby přistoupili na podmínky, které s nimi EU vždy bezpodmínečně spojuje.

J. Kulheim 26.2.2018 17:59

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

Já jsem u těch vyjednávání nebyl. Máte lepší informace.

M. Prokop 26.2.2018 15:23

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

"Za téměř 30 let jsme ukázali, že si neumíme vládnout ani sami sobě, když do nás EU cpala peníze, výhody a obchodovala s námi .... "

Přejděte do první osoby jednotného čísla a vůbec nebudu pochybovat o správnosti vašeho tvrzení.

Nebo vyjmenujte koho se to týká, třeba "já, agent Rudolf, Netzer a Václavíková jsme ...."

J. Svoboda 26.2.2018 16:54

Re: Článek je silně neobjektivní a mylný

Pane Kratochvíle, průser jste vy sám o sobě. Co je to za nehorázný nesmysl, že členství se nedá hodnotit podle výnosů a nákladů? Nevidíte, že komunizmus se na nás hrne tentokrát ze Západu? Měl byste i jako mohutný eurohujer vědět, že naše členství v EU trvá čtrnáct a rozhodně ne 30 let jak vy tvrdíte. Jen trouba a nezřízený eurohujer může tvrdit, že EU do nás něco cpala. Je to nehorázný nesmysl. Jednak ty peníze do nás NEdobrovolně cpali daňoví poplatníci států, kteří jsou čistými plátci a kterým je unie zkrátka sprostě ukradla. Ukradla jim je proto, aby nás měla čím vydírat a korumpovat si takové rozumbrady, jako jste vy. Zdá se, že jste naprosto slepý a nevidíte tak, jak se ty peníze u nás rozkrádaly a jak se např. za ně stavěly rozhledny v dolících a další nehorázné nesmysly. Kdyby ty peníze zůstaly doma, rozhodně bychom takové nesmysly nedělali.

Je vidět, že jste předmětný článek vůbec nečetl a působil na vás jen jako rudý hadr na býka a díky článku jste byl vyprovokován projevit svou nedotáčivost.

V. Povolný 26.2.2018 13:59

suverenita je jakýsi výkřik?

články, které se snaží o poctivý popis situace bez polopravd a ideologických manipulací je jako šafránu. Tento článek pokládám za jeden z nich. Ovšem některé komentáře jsou neuvěřitelné: článek prý míchá "ekonomické ukazatele s jakýmisi výkřiky typu suverenita"(J.Kočí). Obávám se, že diskuse s někým, kdo pokládá suverenitu za jakýsi výkřik je naprosto zbytečná. To jsme to dopracovali, od listopadu 89!

Koneckonců, ono to v sovětském bloku nebylo zase tak špatné, žeano? Suverenita sice nebyla, ale na buřta a pivo měl každý.

Na celé věci mě nejvíc irituje fakt, že se diskuse točí jen kolem peněz. PRACHY, TO JE TO HLAVNÍ!!! Na ostatním nezáleží.

Takové úvahy, jako že každý výnos má taky nějaké náklady, které je třeba POCTIVĚ pojmenovat a zvážit, zřejmě většině nic neříkají. Suverenita je k ničemu, hlavně když je na toho buřta. Dělá se mi zle.

J. Václavíková 26.2.2018 14:10

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Naše suverenita není nijak ohrožena, konstatoval to i náš ústavní soud při podpisu Lisabonské smlouvy.

V. Povolný 26.2.2018 14:22

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Tak to jste mě teda uklidnila. Když to říká ústavní soud, tak to přece musí být pravda!

J. Václavíková 26.2.2018 14:29

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Jste evidentně kompetentnější to posoudit než US, takže mi jistě dokážete, jak je ohrožena naše suverenita členstvím v EU.

P. Rudolf 26.2.2018 14:38

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Nezapomínejte ovšem na to, že zde žije taky určitá množina lumpů všeho druhu, jejichž suverenita je ve fungujícím systému vždy menší, než tam, kde nic nefunguje. Proto ti všichni Povolní a Prokopové tak řvou. Ono jim to totiž dochází a tak by raději to ruské samoděržaví.

V. Povolný 26.2.2018 14:54

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Aha, tak já patřím do množiny lumpů. Rudolfe, to jste fakt takový magor, nebo vám za to platí?

J. Schwarz 26.2.2018 15:00

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Netuším z čeho nějaký Rudolf vyvozuje, že si libovolný lump v "Ruském samoděržaví" pomůže. Silně bych o tom pochyboval, neboť tam mají svých lumpů dost. Dokonce tolik, že vyrážejí "podnikat" na západ kde jim mnohdy pšenka kvete mnohem lépe.I lumpovi Rudolfovi se daří na "západě", a stačí mu k tomu jeho zdejší slabý odvar.

V. Povolný 26.2.2018 14:52

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Já se nepokládám za kompetentnějšího než ústavní soud. Jsem jen toho názoru, že na politicky nezávislé rozhodování ÚS v podobných otázkách rozhodně nelze spoléhat. V případě LS je takový výrok ÚS evidentně nepravdivý, kompetence nekompetennce.

V. Braun 26.2.2018 21:33

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Pane Povolný, konstatujete, že nejste kompetentnější než ÚS a hned dodáváte, že výrok ÚS je evidentně nepravdivý. Je to tedy jen váš nekompetentní názor, nebo to máte podloženo právní autoritou na úrovni nebo nad úrovní ÚS?

V. Povolný 27.2.2018 11:28

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Já nemyslím, že člověk musí být studovaný právník nebo ústavní expert na to, aby posoudil, jestli je nějaký výrok soudu nesmysl nebo ne. Pokud nám někdo může nařídit, koho máme na našem území přijmout, tak je tím naše suverenita porušena. Když soud tvrdí že ne, tak neříká pravdu. Na tohle stačí selský rozum. A to už nemluvím o tom, že soudní výrok by měl být srozumitelný a předvídatelný nejen pro odborníky. Jinak asi není něco v pořádku.

J. Schwarz 26.2.2018 14:57

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Ty imigranty podle Dublin IV si nepochybně u sebe ubytují vážení soudci z ÚS, možná se k nim ze solidarity přidají i zapisovatelky, soudní zřízenci a justiční stráž. Za svoje. A postarají se o to, abych se s jejich chovanci v běžném provozu nesetkal, že.

T. Hraj 26.2.2018 15:26

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

No, naše suverenita je ohrožena například evropským navótováním našich budoucích spoluobčanů. Na to snad nepotřebuji expertízu ÚS. Vy ano?!?

J. Václavíková 26.2.2018 15:35

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Jako obvykle, i tady se mýlíte. EU po nás nikdy nechtěla, abychom těm pár utečencům, o které jsme se podle kvót měli postarat, dávali občanství. Tedy žádné nakvótování spoluobčanů, jak píšete, ekšperte.

A. Zajícová 26.2.2018 14:29

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

zapamatujte si to o penězích a výnosech, až bude svobodná ČR řvát po ulicích, že chce větší platy, důchody, práci atd...a že nečekala, že to Okamura a další nemají tak docela promyšlené.

A. Nový 26.2.2018 15:07

Arbitrážní ex-pertko Zajícová

Vy určitě na to vyřvání po ulicích použijete arbitráž. :-))

J. Schwarz 26.2.2018 15:18

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

A proč by měli Němci investovat v Číně a Indii i když nejsou v EU a navíc v Číně má každá firma čínskou majoritu. Tady mají "Indii" hned za pohraničníma horama. Řvát po ulicích by musely současné "elity",novináři a "analytici" o jejichž rozumy by najednou nebyl zájem.

A. Zajícová 26.2.2018 15:20

Re: suverenita je jakýsi výkřik?

Ano, ty budou řvát také. Takže nám tu vychází mezi řvouny elity, novináři, analytici, státní zaměstnanci sakumpikum, důchodci, socky, matky na mateřské, samoživitelky, invalidi, marodi a vlastnenci, kteří najednou ztratí možnost bouřit lid a budou muset ukázat, jak z kaše ven:)

Jen aby nám těch deset mega občanů stačilo:)

P. Khail 26.2.2018 12:37

Komu,

podobně jako autorovi, chybí analýza nákladů a výnosů, tomu mohu doporučit tenhle rozhovor:

http://video.info.cz/strunc/opravdovy-diktat-eu-pocitime-po-czexitu-lidi-nevidi-vyhody-a-je-to-nase-chyba-rika-spicar-24147.html

Tam najde mnoho odpovědí na své otázky.

M. Prokop 26.2.2018 14:04

Re: Komu,

Problém je jen v tom, že Špicar je dost EUrohujer.

J. Kratochvíl 26.2.2018 14:07

Re: Komu,

a vy jste zase Eurovůl a Kremlohujer.

M. Valenta 26.2.2018 14:20

Re: Komu,

Pan Prokop není a to prvé ani to druhé, ale z nějakých mi neznámých příčin si myslí, že by nám bylo mimo EU lépe.