3.7.2024 | Svátek má Radomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tyro 2.6.2007 12:47

Re: Dobrý, ale malá poznámka.

 No, já bych nechal Američanům na posouzení kdy a jak rozvíjet spolupráci s Ruskem. Jsem přesvědčený, že mají značnou spoustu expertů a tak VÍ kdy a jak. Ani Rusi nejednají bez rozmyšlení. To by byla bláhovost.

 Kde mi schází dostatek rozmyslu, jsme my. Stavět se na zadní splašeně ještě než vůbec je o radar požádáno, to mi připadá v opozici jako čirý nesmysl. Vyvolávání referenda před ujasněním požadavku USA, pak jako politicky netaktické. Pokud ovšem nemá opozice za cíl rozbíjet vše cokoliv příjde. To však znamená, že až se jednou(nedejBůh) dostane k vládě, pak najde jen trosky a z nich se těžko bude vyhrabávat.

 Globální řešení bezpečnosti zcela určitě Češi neovlivní, ať už se rozhodnou jakkoliv!

sam 2.6.2007 13:27

Re: Re: Dobrý, ale malá poznámka.

proč se bojíte referenda?

čtenář 2.6.2007 14:31

Re: Re: Re: Dobrý, ale malá poznámka.

O otázkách obrany států nerozhodují referenda, ale volení zástupci občanů. Obrana není nějaká obecní vyhláška o volném pobíhání psů. To by už dávno všechno ovládal jeden stát, který by jediný takové referendum o obraně nepřipustil. :-) 

Obecný lid rád prodlévá v blahém pocitu všeobecného bezpečí. :-)

sam 2.6.2007 16:55

Re: Re: Re: Re: Dobrý, ale malá poznámka.

toto není otázka obrany národa. O naší ochraně se nejedná. Máme hodnotu pouze jako předpolí. Jedná se o rozhodnutí, které nemůže být vráceno, za něž politici nenesou odpovědnost. Mandát mají na 4 roky....

O obraně národa není ani řeči. Je o cizích vojscích a zařízení, které k bezpečnosti nás nepřispívá.

Pokud lid obecný může volit, může i rozhodnou v referendu. Kdopak se to bojí referenda? :-)

Jiří K. 2.6.2007 14:36

Re: Dobrý, ale malá poznámka.

Souhlas Venco.

Také bych považoval za nejtragičtější omyl dnešní doby, kdyby se definitivně či na hodně dlouhou dobu vyspělý svět vrátil k metodám studené války. Kdyby propásl nabízející se šance na spolupráci, opustil nastoupenou a cca čtvrtstoletí skutečně realizovanou cestu odzbrojování a v dějinách prakticky bezprecedentního snižování počtů a fyzické likvidace prakticky veškeré výzbroje (chcete li překovávání mečů na pluhy) včetně těch nejnebezpečnějších - jaderných a chemických zbraní.

Kdyby toto všechno mělo být nesmyslně a zbytečně zaměněno za nová kola závodů ve zbrojení, konfrontaci místo spolupráce, vzájemné podezřívání a osočování, zatlačování protivníků do kouta a snahy o spouštění nových železných opon.

Takovýto obrat by ve skutečnosti neprospěl a nepomohl vůbec nikomu a přitom bohužel jsme na nejlepší cestě k němu. Neobyčejně pitomý a nepromyšlený nápad Bushovy (pomalu končící) administrativy s pokoutným rozmístěním nevyzkoušených systémů protiraketové obrany v Česku a Polsku a to pod směšně falešnou záminkou, je bohužel jednou z nejspolehlivějších zkratek, jak výše naznačeného nežádoucího bodu zlomu dosáhnout.

To si nezasloužíme nikdo. Češi, Evropané, Rusové, ba ani Američané - respektive drtivá většina z nich. Zejména si to nezaslouží lidstvo jako celek a jeho modrá planeta. Zaslouží si naše úsilí (nápady, práci i finance) napřít docela jiným směrem a na jiné, mnohem závažnější problémy než jsou virtuální rakety údajných "darebáckých států". Vzájemná spolupráce svět posílí a pomůže mu. Konfrontace nepřinese nic, uškodí a vrátí nás o čtvrtstoletí zpět. Nemyslím si, že by se po ni opravdu někomu rozumnému stýskalo.

sam 2.6.2007 16:58

Re: Re: Dobrý, ale malá poznámka.

souhlas R^ bohužel neobolševici, co převlékli kabáty, by nás zavedli s klidem do jaderné války. U nich nehraje rozum nic, ale ideologie a to , co jim řekne stranický sekretariát. Jsou stejně šílení jako islámští teroristé. Ti i ti chtějí své ideové války, bez ohledu na oběti.

darny 2.6.2007 12:04

Hmmmmm..........

Tak to je po dlouhé době, kdy jsem si s gustou něco rád přečetl, dokonce dvakrát, jelikož jsem si myslel, že so to tady objevilo omylem. Pokud se článek objevil se souhlasem NP, tak redakci děkuji. Konečně něco, co je vyvážené, ke čtení a není ode zdi ke zdi.R^

Loner 3.6.2007 15:25

Re: Hmmmmm..........

vyvazene? nesmysly a polopravdy za ucelelem vykonstruovani dalsiho duvodu ve stylu USA NE :)

sisel 2.6.2007 11:54

hmm

Rusko je krásná země a ušlo za těch pár let obrovský kus cesty.Je to bolestivá proměna ,jde to ztuha ,ale jde to.Je jim to přáno.A když čtu většinu příspěvků,tak si nemohu nevzpomenout na mého dědu,který říkával,že po druhý světový bylo partizánů víc než obyvatelstva, a všichni přinejmenším generálové.A jeden každej by nejradši podřezával.....Hrdinové........

tyro 2.6.2007 12:11

Re: hmm

Nic proti kráse Ruska(zvláště za Uralem na Dálný Východ), ale bolestnou proměnu prodělává každý, kdo nestagnuje v totalitě. My taky postupujeme pomalu a jistě. Nemá proto cenu se bránit svéře vlivu na našem území. To není obhajoba sfér vlivu, to je jen konstatování nevyhnutelného faktu.

 Kdyby jsme se chtěli vymanit ze sfér vlivu, museli bychom se stát nejdříve velmocí. Zatím se nám dařilo být velmocí v pití piva a to je dost málo na vymanění se ze sfér vlivu.

 Jinak ze zbabělců byli po bitvě vždy přinejmenším hrdinové, když ne zrovna generáli. To je možné vidět i u nás, kolik protitotalitních disidentů dnes popisuje, jak "bojovali" v Chartě za svobodu národa a kolik znají těch, kteří spolupracovali s STB. Co já pamatuji, tak všichni drželi hubu a krok, dokud se CCCP nerozpadlo samo od sebe. Dnes však mají ambice se vymanit ze sfér vlivu mocností!:-/

sam 2.6.2007 12:16

Re: Re: hmm

pochopil jste text, na který reagujete?

tyro 2.6.2007 12:21

Re: Re: Re: hmm

 Myslím, že ano. Má reakce je v podstatě souhlasná s příspěvkem. Prostě jsem si přisadil svým názorem. Chcete ještě něco vysvětlit? Snad, abyste se zamyslel. Nebo raději ne.:-/

sam 2.6.2007 12:32

Re: Re: Re: Re: hmm

myslím, že nepochopil.

ps 2.6.2007 12:34

Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Nikdo nic nechápe, pouze ty, jelikož jsi poznal hloubku Putinova rekta.

sam 2.6.2007 12:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

děkuji za podnětný názor. S tebou ten radar vyhrajeme;-)

ps 2.6.2007 12:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

No to doufám, s tebou bychom to projeli na celé čáře.

sam 2.6.2007 12:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

myslím, že s tebou to taky projedem. jen houšť :-)

tyro 2.6.2007 12:35

Re: Re: Re: Re: Re: hmm

 Když konstatujete zápor, měl by jste argumentovat, jinak je to zbytečný blábol;-)

sam 2.6.2007 12:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

autor netvrdí, že je radar nezbytností. Jinak, z vaší hlavy tu žádný argument nezazměl. Jen opakujete komunistické řeči, akorát o 180 stupňů obrácené :-)

tyro 2.6.2007 12:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

..."Zůstaneme-li jen diváky, radar bude stát stejně, jen kousek dál..." Zkuste si to ještě jednou přečíst. Snad vám unikl smysl psaného!

sam 2.6.2007 12:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Neoconi už nebudou v USA po volbách u vesla.

Může, a nemusí. Nic není dané. Autor si nehraje na vševědoucího.Zkuste si to ještě jednou přečíst. Snad vám unikl smysl psaného!

tyro 2.6.2007 13:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Víte, nejjistější v demagogii je držet zarputile názor jako heslo a neustále jej prezentovat. To pak vytváří dojem, že jsem protivníka přesvědčil. On totiž utahán zanechá marného přesvědčování, neboť jeho konkurent okamžitě protiargument papouškuje jako svůj.

 Vám nejde o přesvědčení druhého z omylu, vám jde pouze o propagandu jistého směru. Takových jsem viděl v životě dost. Výhoda je ta, že se s vámi nemusím bavit.

 Takže sbohem a najděte si jiného bláhovce;-P

sam 2.6.2007 13:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

nezlobte se, víte jako ostatní, že po volbách v USA se neoconi nedostanou k moci a radar bude passé. Sám jste neřekl jediný argument, ani pro, ani proti. Proč jej vlastně chcete? ano, proti Koreji a Iránu :-))

sam 2.6.2007 13:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Rusko nemůžeme zlikvidovat, ani nechat vyhnít za betonovou zdí. Musíme tedy hledat systém soužití. Jednostranné kroky (unilateralismus) současné americké vlády, jako systémové řešení globální politiky - a tam soužití s Ruskem patří - je vyčerpané. Buď přistoupíme na to, že nejenom my, ale i Rusko se potřebuje cítit bezpečně, anebo roztlačíme káru konfrontace vlastními sobeckými (a sebeublíženými) úmysly do pekel.

Malé Česko je pro tento okamžik ve „světle ramp“ a naše cena roste. Prodat se pouze za poplácání po ramenou, trochu „zrušených“ víz a pár plechových hraček pro naši armádu – to by bylo zoufale trapné. Mělo by nám jít o naši dlouhodobou bezpečnost.

Ta, ale bude úzce souviset jak s americkou angažovaností ve středovýchodní Evropě, tak i s komfortně se cítícím Ruskem.

Milovníci válečných zón se i pak mohou dostatečně vyžít ve večerních zprávách na Nově. Těm, co to nestačí, zapůjčím Playstation. -- 100% souhlas. Playstation bojechtivým jedincům poskytnu sám :-)

tyro 2.6.2007 13:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

A to jako vytváří dojem, že radar nebude?8-o

sam 2.6.2007 13:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

netvrdí, že bude na 100% - A radar evropský, ve spolupráci s Ruskem, je něco jiného

moebius 2.6.2007 11:38

vyvrácení mýtů?

jestli má být tenhle článek vyvracením mýtů o Rusku, tak se moc nepovedl. Vytváří totiž hromadu nových. Už tvrzením, že ruská armáda porazila mongolskou, autor vstupuje na tenký led. Pak vytváří dojem, že porážka francouzské a německé armády byla snad dílem vynikající vojenské strategie nebo nedejbože technologické převahy. Opak byl pravdou.

V historii nikdo do Ruska neviděl a tak se všichni řídili jen svými představami a Rusům podsouvali své vlastní motivy. To se dodnes nezměnilo a tenhle článek je toho ukázkou. Problém je, že nikdo neví, co Rusové chtějí a nevědí to ani oni. A dokud si to neujasní, každý nový vládce Kremlu jim podsune své vlastní motivy.

Kylchap 2.6.2007 11:41

Re: vyvrácení mýtů?

Jistě, Francie  a Německo se porazily sami. Porazí se sami i USA? I s radarem? 

tyro 2.6.2007 11:52

Re: Re: vyvrácení mýtů?

 Nikdo se neporazí. Chce to jen snahu o spolupráci. Radar je ale nezbytný, nebo spíš nevyhnutelný. Chce to jen pochopit nevyhnutelnost našeho jednání ve věci radaru. A jak napsal autor, stejně radar bude. Když ne u nás, tak kousek vedle. To nás rozhodně neubrání v případě světového střetu mocností. O ty ale jde až v prní řadě:-)

sam 2.6.2007 12:14

Re: Re: Re: vyvrácení mýtů?

nic na tomto světě není nevyhnutelné. Autor nepsal, že rozhodně radar bude. ZAtím nebude, protože nejsou peníze. Ty požírá Irák. Radar chtěji jen firmy, které si mají namastit kapsy státními penězi. Vzhledem k oblíbenosti Bushovy strany sotva v příštích volbách vyhraje zástupce jeho strany. Takže, je to trochu předčasná debata.