27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: Naše hanba

Často se v souvislosti s nejapnými pokusy přepsat historii druhé světové války setkávám s tvrzením, že popírat roli SSSR na osvobození táborů a na vítězství nad nacismem je v pořádku - konec konců, „Rusáci“ to v reversu dělali a dělají podnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Němec 31.1.2015 14:58

Re: Pěkně manipulativní článek.

Pokud si ten článek přečtete, tak pan Haas v něm píše, že Rusko se ve velké míře přiznává ke svým chybám z minulosti a nesnaží se už svou historii upravovat jak bylo zvyklé za dob sovětského svazu. Zároveň pan Haas poukazuje na to, že se mu za to dostává manipulace obrácené a teď zase je běžná manipulace obráceným směrem, proti Rusku. Já chápu, že ten kdo žil za minulého režimu a přemýšlel, nemá snadnou situaci, protože zvyk hledat u Rusa jen to špatné je prostě železná košile. To ovšem neznamená, že Haas nemá svůj díl pravdy. Historie je jen jedna a neměla by se ohýbat jakýmkoliv směrem. Prostě je a je třeba jí brát realisticky.

P. Vurcfeld 31.1.2015 14:40

Hanba pana Haase

a dalších jeho souhlasníků pánů Podrackého,Hlosty atd.je v tom,že přestože dobře vědí proč Poláci k připomenutí 70-tého výročí osvobození Osvětimi Putina nepozvali(bylo zde již přede mnou mnohokrát zmíněno) snaží se všechny tzv.rusofoby obvinit a to dosti pokleslým slovníkem z přepisování II.sv.války.

Já bych se chtěl vrátit k osvobozování koncentračních táborů ve II.sv.válce obecně a to jak na východní ,tak i západní frontě.Bude to možná znít cynicky,ale já v tom příliš hrdinství nevidím.Ty tábory byly osvobozeny proto,že ležely ve směru postupující fronty.Žádné velké boje o jejich osvobození se pokud vím nevedly,naopak ve velké většině SS ostrahy KT před postupujícimi vojsky bez boje prchaly.O to větší šok pak přišedší vojáci zažili na místě.

Pro mne je nepochopitelné, proč v průběhu války východ ani západ na záchranu sta tisíců nešťastných vězňů vůbec nic nepodnikl ačkoli o tom co se tam děje dobře věděli!Vysvětlení,že v té době byly k řešení důležitější věci a nebyly k dispozici bombardéry k likvidaci železničního spojení k táborům mi připadá obludné.Současně jsem nikdy neslyšel omluvu především Židům za toto selhání.

V. Vaclavik 31.1.2015 14:30

Aby to nezapadlo

mezi nesouhlasne odpovedi panu Kosejkovi - souhlasim s jeho nazorem na vztah Zapadu k Rusku.

"M. Kosejk:  Od zacátku devadesátých let 20. století se Západ snažil o civilizované vztahy s Ruskem. Západ vycházel Rusku vstríc ekonomicky i politicky - ale bylo to k nicemu - Rusko nás stejne porád považovalo za svého neprítele. Je vrcholne pitomé dnes tvrdit, že se Západ k Rusku choval nejak zle."

Z podobneho soudku - Evropa svymi tanecky kolem prijeti Turecka do EU nijak nezpusobila odklon teto zeme od zapadnich hodnot a priklon k islamu. Presne naopak, Turecko tim jen ukazalo sve prave barvy, v teto zemi drimajici. Omyl byl na nasi strane, ze jsme (naivne) brali Turecko jako moderni zemi sdilejici nase hodnoty.  S Ruskem je to obdobne, kdyby USA byly jako (jak se ukazalo) dnesni Rusko, napadly by Rusko vojensky v devadesatych letech, kdy bylo oslabene a fakticky na kolenech. Jenze USA nikoho nenapadnou, kdyz se nechova nejak vylozene zlocinne.

Az nekam do doby toho americkeho radaru jsem videl Putina jako nutnost, nutne zlo - Rusove proste jsou primitivnejsi lid nez lid zapadni a potrebuji nad sebou vladu pevne ruky. Zapadni model demokracie pro Rusko nebyl a neni. Jenze s tim 'namirenim raket' na nas se ukazalo, ze Putinovo Rusko je nepritel Zapadu a ten z neho nepritele nevyrobil, jen zpusobil jeho odkopani se, ukazani sve prave barvy.

Zapad po padu komunismu s Ruskem sdilel technologie, kupoval od neho suroviny - a je pusta demagogie, ze ho tim drzel v nejake zavislosti, na ekonomicky primitivni urovni. Rusko melo obrovskou sanci stat se soucasti Zapadniho sveta a zahodilo ji kvuli svym mocenskym ambicim. Ty jsou podobne jako ve smecce zvirat, nebo tlupe zlocincu - navrch muze mit jen jeden a ten se pak stane vudcem. Jenze Zapad uz davno pochopil, ze to neni 'kdo s koho', ze je mozna existence rovny s rovnymi, ze neni nutne zemi porobit, ucinit ji 'svou' jejim vojenskym zabranim, ale ze se stejneho vysledku dosahne volnym otevrenim obchodu s ni.

J. Štrobl 31.1.2015 14:29

Re: Pěkně manipulativní článek.

A v čempak je manipulativní, smím-li se zeptat?

K. Němec 31.1.2015 14:19

Re: Pěkně manipulativní článek.

Manipulativní mi přijde spíš Váš komentář pane Štroble. Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou, bez ideologických brýlí  a možná ho pochopíte i jinak.

J. Štrobl 31.1.2015 14:13

Re: Pěkně manipulativní článek.

Naši hrdinové protinacistického odboje byli nejen perzekuováni a vězněni, ale i vražděni. Nicméně pan Haas jaksi stydlivě zapomíná dodat, že domácími proruskými kolaboranty, zhusta příslušníky NKVD, pod taktovkou Rusů. Museli být totiž likvidováni, protože to byli svobodní lidé a svoboda druhých, to je to co Rusové nikdy a nikomu neodpouštějí. Pravda a svoboda mysli i slova jsou pro Rusy nepřítelem číslo jedna a tím se oni také oddělují od ostatní Evropy a přibližují se spíš k islámským fanatikům. Takže se s trochou nadsázky dá říci, že Evropa končí tam, kde začínají hranice Ruska.

Pan Haas evidentně lituje, že se nemohl zúčastnit banketu v Kremlu. Proti gustu žádný dišputát, ale když si představím, co tam předchůdci dnešních ruských vládců stejného ražení upekli s Joachimem von Ribbentropem, tak by mi tam bylo na zvracení.

A konečně, rád budu, pane Hassi, ve vašich očích prasetem a je mi to konec konců jedno, ale lhářem jako vy se nestanu nikdy.

J. Štrobl 31.1.2015 14:13

Pěkně manipulativní článek.

Jak už to bývá u našich rusofilů zvykem, jdou ve své lásce ke svému idolu až tak daleko, že se mu snaží podobat i lhaním. Pro méně důvtipné začněme popořádku. Nejprve si však zalistujme v Ottově encyklopedii obecných vědomostí: „Svoboda jest v základě svém pojem éthický, při všech rozličných smyslech, kterými slovo to bráno bývá, poněvadž se týká rozhodování a jednání. Moci náležeti jen sobě ve svých rozhodnutích, určovati jednání své jen z vlastních zásad, tedy bez nátlaku zevního, jest nejširší jaksi význam slova toho.“ Z toho jasně vyplývá, že se Rusové, na rozdíl od všech ostatních darebáctví, osvobození střední a jihovýchodní Evropy nedopustili, protože žádnou svobodu jimi obsazeným národům nepřinesli. Snad bychom mohli říci pouze tolik, že si tato území na Němcích vybojovali. Nicméně téměř okamžitě jimi obsazené státy za pomoci domácích zrádců a kolaborantů obehnali ostnatým drátem a udělali z nich obrovský koncentrák. Ani to osvobození koncentračních táborů není tak zcela pravdivé, protože je Němci před příchodem ruské armády evakuovali (nic na tom nemění fakt, že evakuované vězně Němci nahnali do pochodů smrti). Například v Osvětimi Němci před příchodem Rusů evakuovali a nahnali do pochodů smrti 58 tisíc vězňů. V táboře po odchodu Němců zůstalo sice 7650 polomrtvých, nicméně svobodných vězňů, takže opravdu nebylo koho osvobozovat.

P. Bolec 31.1.2015 13:49

Re: Ať sociální nacionalismus,

Velmi vtipné je vaše konstatování "Hrdý je ten.....". Na český národ to perfektně sedí ! R.38,39-45,48-89 a kulhající svoboda v Potěmkinově vesnici dnes. Opravdu to sedí. Ještěže to zachránil Jirásek.

J. Bořický 31.1.2015 12:56

Re: na vítězství nikdo relevantní nepopírá

Přečetl jste si vůbec,na co reaguji ?

M. Salkovsky 31.1.2015 12:31

Re: Vcelku souhlas s článkem,

Ty si viazany len na svoju prol;etarsku hlavu s jedinou schopnostou..

M. Salkovsky 31.1.2015 12:30

Re: Vcelku souhlas s článkem,

Dalsia kolaboranstka spina a slintac nad zaberanim uzemi.

M. Salkovsky 31.1.2015 12:29

Re: Vcelku souhlas s článkem,

Ty uz mas tu najspodnejsiu krvavu pravdu v prazdne vpravenu natrvalo, jedine, co ti chyba, su gulagy a realizacia jedineho, co zvladas.

M. Salkovsky 31.1.2015 12:28

Re: od zdi ke zdi

Ked je kabrhelka ako ty, zavisla od pocitu cakanej moci, nikto jej nepomoze. Tak pokracuj az do kolapsu...

M. Salkovsky 31.1.2015 12:26

Re: To co radili

Ako vzdy sa podobne kreatury zasekli na fraze, kym nedostanu prikazom zmenit. Horsie je, ked dostanete k dispozicii pendreky, smejde.

M. Salkovsky 31.1.2015 12:25

Re: To co radili

To ta vyskolili v ktorej krvavej bunke? Ale je pravda, ze prazdne hlavy a duse si do seba vpustia kazdu krvavu hovadinu, aby sa necitili sami.

M. Salkovsky 31.1.2015 12:24

Re: To co radili

A zabudol si na mandelinky, chudacku predajny.

M. Salkovsky 31.1.2015 12:22

Re: Jsou jistí, velmi naivní občané

Je na ludoch, ktorym zalezi, aby podobne gustikovske spiny, vypisujuce aj tu, nemali sancu sa realizovat.

M. Salkovsky 31.1.2015 12:21

Re: Vynechání Ruska z oslav vítězství nad nacismem

Sluzobnikom, platenym ani nie tak peniazmi, ale moznostou sa realizovat pudmi na ukor okolia pre bratov, je zbytocne cokolvek pisat. Jedine, co pomoze, je ich ignoracia a izolacia.

V. Patkoš 31.1.2015 12:20

Re: Vynechání Ruska z oslav vítězství nad nacismem

S prominutím, ale jen superblbci jako vy si myslí, že tady někdo přepisuje dějiny. To, že před 70 lety Rusko osvobodilo Osvětin jim nedává právo se v současnosti chovat jako hovada a zabírat území v sousedních zemích. Proto Putina nepozvali.

E. Heusinger 31.1.2015 12:13

Re: To co radili

Rozumíte psanému textu, natvrdlíku.

Ty prachy odebíral naivní Jelcin s naivním Gajdarem.

V. Podracký 31.1.2015 12:09

Vynechání Ruska z oslav vítězství nad nacismem

je hloupá arogance. Myslím si, že většina lidí ví, jak to bylo. Dějiny nelze přepisovat a jen superblbci si myslí, že jejich propagační nesmysly osloví někoho, kdo v té hlavě má něco jiného než slámu. Tím se ovšem diskreditují na demagogy horší než byli komunisté. Pravda vždycky zvítězí a lživá demagogie nadělá pouze hodně zla a nakonec zanikne zároveň se svými tvůrci. Pád komunismu je toho dokladem.

M. Kosejk 31.1.2015 12:06

Re: To co radili

- výjimečná dávka sebekritiky (viz vaše druhá věta). :)

p.s. On nutil někdo ty Rusáky ty prachy odebírat ? Ne, oni sami je chtěli, protože je potřebovali...

E. Heusinger 31.1.2015 12:03

Re: To co radili

Věnovaly a věnují sumy aby v Rusku nastal chaos, což se za Jelcina dařilo. Proto je Putin nenáviděn.

M. Kosejk 31.1.2015 12:02

Re: Jsou jistí, velmi naivní občané

Je přímo v našem zájmu, aby USA dokázaly prosadit svoje zájmy - jedině tak máme šanci na svobodu (s ochranou od států EU nepočítám). Ale když se zde prosadí zájmy takového putinovského Ruska, máme se svobodou útrum....

E. Heusinger 31.1.2015 12:01

Re: To co radili

Zase Vám jde myšlení šejdrem. Navrhovali američtí poradci. Jste schopen porozumět psanému textu?

E. Heusinger 31.1.2015 12:00

Re: To co radili

Aby Rusko mohlo ještě více a více vyvážet a ještě více a více v USA nakupovat.

Kdo je natvrdlý, tomu není pomoci.

R. Brzák 31.1.2015 12:00

Re:

Vlast je země, ne nutně stát...

E. Heusinger 31.1.2015 11:58

Re: To co radili

Sice Vám to "myslí politicky", ale zase jako obvykle víte howno.

M. Kosejk 31.1.2015 11:57

Re: To co radili

Na něco je mi až trapné reagovat. Třeba na názory, že pomoc USA Rusku byla o tom, co tvrdíte. 

a) Ty těžební systémy zůstaly v ruských rukou, i když na ně šly americké peníze.

b) USA obětovaly obrovské sumy, aby zabránily postsovětskému chaosu - a žádného vděku se nedočkaly.

J. Boleslav 31.1.2015 11:52

Re: Jsou jistí, velmi naivní občané

Občas taky o svobodu a demokracii.