1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

EVROPA: Lisabonské trápení

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 25.5.2009 23:35

clayi,

přečtěte si ten článek. Ve skutečnosti je to 70% jen v Kravařích.

Ivan Nový 25.5.2009 20:48

clayi,

vy asi nepocházíte z kraje, kde probíhaly národnostní třenice, že. Euroregiony budou příčinou občanské války, pokud bude role států omezena.

clay 25.5.2009 21:02

Re: clayi,

euroregiony neomezují roli států ničím. To, že se starostové a hejtmani nějakého regionu dohodnou např. na tom, že budou tlačit na své vlády, aby se nebude stavět jen české dálniční propojení s hranicí, ale z obou stran, není ohrožením míru

Ivan Nový 25.5.2009 21:11

clayi,

především se začnou přetahovat o vliv a peníze v euroregionu. A na základě národnosti. Pak dojde na vyčítání starých křivd. Kdo komu zbil dědečka. Kdo je čechofil a tak podobně. A mela je tu.

clay 25.5.2009 21:14

Re: clayi,

víte prdlačku, co euroregiony dělají

Ivan Nový 25.5.2009 21:19

clayi,

víte prdlačku o náladách v euroregionech. Vášně zatím doutnají pod povrchem. Administrativní celky jako euroregiony mohu vyvolat výbuch národnostních vášní.

Ivan Nový 25.5.2009 21:26

Re: clayi,

A ještě LS do toho.

clay 25.5.2009 22:07

Re: clayi,

jak jsou "administrovány" tyto celky....víte o tom něco?;-P

Ivan Nový 25.5.2009 22:31

clayi,

jako rozbuška budou působit peníze rozdělované napříč euroregiony sestavenými ze zástupců hraničních národů. Stejné rozepře a třenice byly už v Rakousku-Uhersku.

clay 25.5.2009 22:36

Re: clayi,

jak jsou "administrovány" tyto celky....víte o tom něco?

Mgr. Milda 25.5.2009 22:53

Re: clayi, soudruh Nový sleduje diskuze v zaměstnaneckém poměru u Vjačeslava

Klause na Hradě, ten ví vše daleko lépe než my. Možná dokonce studoval na VŠE, na Lumumbově universitě v Moskvě, má nakoupených nějakých pár desítek doktorátů, nemáme šanci, vzdejme to!

Ivan Nový 25.5.2009 22:59

clayi,

už to zde na NP proběhlo, například na rakouské straně jsou peníze jen pro rakouské vesnice :-))))

clay 25.5.2009 23:26

Re: clayi,

co proběhlo? Jaké peníze a co se s nimi děje?;-P Jaká je administrace? Co o tom víte?

clay 25.5.2009 23:37

Re: clayi,

O tom, které projekty splňují kritéria Evropské unie pro poskytnutí dotace a které nakonec získají finanční podporu, rozhoduje binacionálně obsazený Lokální řídící výbor (LŘV)...prostě lžete a lžete a lžete, až se vám od huby prášíRv

clay 25.5.2009 23:46

Re: clayi,

víte aspoň to, že euroregion nemá právní subjektivitu, že tedy není ani příjemcem peněz? Příjemci jsou zpracovatelé projektů

clay 25.5.2009 21:13

Re: clayi,

Euroregiony jsou formou přeshraniční spolupráce, která je nejkomplexnější, věnuje se nejvíce (vlastně všem) oblastem, ve kterých je možné usilovat o odstranění negativních dopadů existence hranic na běžný život osob, které podél nich žijí.

kdykoliv narazím na "argumenty" Hradních ocásků, narazím na lež

Lucifer 25.5.2009 21:51

Re: clayi,

(Je to marný)^pátou. Myslím, že tito jedinci mají jinou agendu, než se nám snaží nakukat. A pokud ne, tak sbohem rozume.;-)

walda 25.5.2009 20:24

Re: ...No...tak to sem zase dám...

Pán to pochopil velmi dobře,narozdíl od Vás.

josef krouman 25.5.2009 19:50

Re: ...No...tak to sem zase dám...

ano, stejným způsobem byly zpacifikovány maďarské oblasti na jihu Slovenska. Vytvořily se dlouhé úzké okresy, delší osa kolmá ke státní hranici, tak aby v součtu převládalo slovenská národnost.

clay 25.5.2009 21:04

Re: ...No...tak to sem zase dám...

to je na revanšisticků notéčku....Rv

clay 25.5.2009 21:08

Re: ...No...tak to sem zase dám...

co to je to správní centrum regionu?;-DRv

Euroregiony s Evropskou unií jako takovou nejsou přímo spojeny, existují i v nečlenských zemích a řadu svých projektů financují nezávisle na Unii, z prostředků vybraných výhradně od vlastních členů či jiných "sponzorů".

clay 25.5.2009 21:10

Re: ...No...tak to sem zase dám...

V západní Evropě, zejména na hranici mezi Německem a zeměmi Beneluxu, začaly tyto struktury vznikat už od poloviny 50. let 20. století a postupně se ujaly vlastně na všech hranicích mezi demokratickými státy Evropy. Podobným, byť ne tolik integrovaným strukturám, se daří i jinde ve světě, například na hranici USA s Kanadou a Mexikem či na Dálném východě.

aida 25.5.2009 21:30

Clayi,

Vzdejte se, nemá to cenu, bráníte se sice statečně, ale pánové mají své přesvědčení a tady žádné argumenty neplatí...

Nejvíc spoléhají na všeobecnou neznalost, a proto se nestydí povídat nepravdy.

Mě osobně nejvíc rozesmálo to strašení pana Nového COREPER-em, málo lidí ví, co to je, takže můžou nastoupit báchorky. Až bude opravdu v úzkých, vytáhne komitologii, další tajemné slovo, o kterém málokdo něco ví. ;-)

Já už jsem jakoukoli osvětu vzdala, občas nahlédnu, a to je asi tak vše... Legrace je, že pokud o EU cokoli, aspoň málo, víte, hned Vás pasují na eurohujera, aniž vědí, jaké názory doopravdy máte.

Ivan Nový 25.5.2009 21:42

aido,

Co je úkolem COREPERU? Připravit podklady pro jednání. Tedy ideální místo pro korupci a lobování. Kde podle vás probíhá hlavní proud korupce v eurostrukturách, když ne tam? V agenturách připravujících žádosti o dotace?

aida 25.5.2009 21:51

Re: aido,

Ivane, prosím Vás pěkně, to vše je možné, ale Vy vždy, když tím strašíte, zapomenete napsat, že to nejsou "nikým nevolení bruselští byrokrati", ale - v případě COREPER-u II šéfové stálých zastoupení členských států, tj. u nás momentálně Vicenová; v případě COREPER-u I jejich náměstci; čili žádný Brusel, ale členské státy. Lidi to opravdu neznají, uvidí/uslyší divné slovo a leknou se. S tím asi počítáte, co?

clay 25.5.2009 22:06

Re: aido,

jako strašili passarelou....R^

Ivan Nový 25.5.2009 22:14

clayi, a

a jak LS upravuje hlasování v COREPERu. Nijak, že. Rada už hlasuje jen formálně :-))))

clay 25.5.2009 22:20

Re: clayi, a

coreper zavedla smlouva z NICE , hňupe....Rv

clay 25.5.2009 22:22

Re: clayi, a

kdykoliv narazím na Ivana Nového, narazím na lež

Ivan Nový 25.5.2009 22:29

clayi,

ano. Aby bylo možno ve skrytu projednávat evropské lumpárny, aby Rada ministrů za to nebyla zodpovědná, aby byl prostor pro lobisty, aby byl prostor pro nátlak na jednotlivé členské země ....