16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D 15.8.2008 6:55

Re: Re: postup Gruzie logický není

A ty svobodné volby v gruzii prosím vypadaly jak?

D 15.8.2008 6:54

Re: Re: a jestli

No ten ropovod ... a to máte odkud? Pokud vím, nikdo to skutečně neviděl

XY 15.8.2008 5:55

Tak Vám studente píší nedostatečnou

Co takhle si procvičit psání tvrdého "y" a měkkého "i". No, copak se píše ve slově dobýti , když zrovna nedobíjíte baterií? Místo volání na Bělehrad, chci říct na Moskvu si zopakujte pravidla českého pravopisu, bude to pro Vás užitečnější.

divana 15.8.2008 4:18

gruzie se zrodila z vůle ruska ??

8-o8-o8-o8-o8-o

divana 15.8.2008 4:12

Re: Re: Re: Autorův popis i postup Gruzie nelogické

to by bylo krásné, kdyby to tak mohlo být. ale rusku nezbývá než vyhrát a lidí má dost..:-/

ost 15.8.2008 2:44

Re: Re: Autorův popis i postup Gruzie nelogické

o cemz ovsem nesvedci Bushuv navrh na "omezeni - vylouceni" Ruska z G-7(8), dnesni dohoda Polsko-USA o primarnim osazeni vzdusneho prostoru (obrany) systemem Patriot a postoj Ukrajiny k plavidlum ruske namorni flotily operujicici v cernomorskem bazene.

Dale okamzite vytvoreni vzdusneho mostu US strat AF z Nemecka, Turecka. Rovnez vstupu GB vojenskych plavidel do Cerneho more.

Rusko si neuvedomilo ze je 21 stoleti, nikoliv 1968. Staci zacit utahnout kohoutek ruskym oligarchum a cela masinerije ruskych marshalu se sesype jako domek z karet!

J. 15.8.2008 2:41

Re: Re: Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Ani hnout ? Dokude se take neprobudime do podobneho "obdivu", jako uz jednou pred 40 lety ? 

observateur 15.8.2008 2:09

Re: Autorův popis i postup Gruzie nelogické

Měli bychom jasně odděli dvě stránky problému:

1. Hulvátství ruského imperialismu odsuzujeme všichni krom pár zakrslých panslávů. Ty zanedbejme.

2. Akce gruzínského prezidenta (a jejich načasování zvlášt) nepomohly věci a nahrály Rusům na smeč. Jsme v typickém období dosluhujícího amerického prezidenta a každý politolog ví, že v této situaci prezident (ať Carter nebo Bush) má naprosto svázané ruce. Tudíž pro Rusy - ring volný. Bílý dům se styděl říct to Gruzíncům po lopatě. Samozřejmě, že to Saakašvilimu mělo dojít, ale může se vymlouvat. I Beneš se vymlouval v roce 1938 a hodně se plakalo. Ale byly telefonáty francouzských politiků (i když ne samotného Daladiera):  "Řekněte, prosím, jasně našemu příteli Benešovi, že na pomoc Francie nemůže spoléhat."  Vysloveno mnhem dřív než Excelence de Lacroix předával na Hradě tu ostudnou (nejprve jen ústní) nótu.

DJing cheb pako 15.8.2008 2:04

Podivejte se na datum

tohoto komentare ;-P

Olin 15.8.2008 1:51

Re: Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Přesně tak!! To všechno jsou varovné signály, které by nás měly držet v ostražitosti před informacemi a "informacemi" z kavkazského bojiště. Dokud tu posloupnost událostí někdo pořádně neprozkoumá, neměli bychom se v Evropě ani hnout!

Olin 15.8.2008 1:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

No, já si to nemyslim. To bylo komunistický heslo a u Madridu bojovali za komunistickou Prahu komunisti a jejich tehdejší sympatizanti.  Zbytek Evropy věděl dobře, že ve Španělsku není žádná strana hodna podpory a budoucnost to ukázala jasně: běda kdyby podpořili nehodného proti nehodnému! Vždyť neutralita Španělska za války byla jedna z těch kapek, která spolurozhodla o tom, že Hitler proti všemu logickému očekávání nevyhrál, a tedy si zavařil na katastrofu. Tolik ke Španělsku.

Ale srovnání Gruzie s Československem kulhá na všechny možný nohy, protože Československo se zrodilo z vůle velmocí, tedy zejména i Británie, hranice byly garantovány týmiž, naše divize zase ležely coby spojnec v týlu jejich nepřítele. Gruzie se zrodila z "vůle" Ruska, garantuje ji SNS, a jejich vojsko je nám celkem naprd (jestli teda někdo za oceánem neuvažuje o Íránu). Ničím si nás nezavázali a nic jsme pro ně neudělali. Nevidím žádný důvod, proč bych měl věřit, že těm lidem tam je nebo bude líp pod vlastními darebáckými elitami, než pod ruským medvědem. Měli bychom si zachovat vznešený odstup a když hrozit rusku, tak spíš proto, aby si nemysleli, že nás nezajímá co kde pečou. Ani rusové nejsou naši kamarádi.

Pokud jde o samo právo, pak jsem zdrženlivej, protože nechci nikomu skočit na špek. Informacím nevěřím.

Mard 15.8.2008 1:31

Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Ještě jeden zajímavý fakt doporučuji ke zvážení. Gruzínská armáda zaútočila na odštěpeneckou provincii v noci ze čtvrtka na pátek a už v pátek odpoledne tam najelo 250 tanků a 2000 členů pěchoty 58 ruské armády. Vydat pro 250 tanků ostrou munici a palivo, zajistit logistiku přesunu, napsat rozkazy, zajistit regulovčíky, stravu, ošetřovny, průzkum terénu, atd. v takto krátké době je zcela vyloučené. Navíc prý jsou na území Gruzie vojska z čečenského prostoru. To je velice podivuhodné.

exulant 15.8.2008 1:30

Re: Re: Re: Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Tedy Oline, vy znite presne jako pan Chamberlain kdyz se vratil z Mnichova domu. Taky zachranujete mir do dlouhe budoucnosti. I kdyz s odstupem desetileti nefandim spanelskym republikanum a jejich podporovatelum v Ceskoslovensku, to ze u Madridu se bojuje za Prahu melo hodne do sebe.

Tomas 15.8.2008 1:28

Ani autoruv popis ani postup Gruzie logicke nejsou

Zatím je situace v Gruzii naprosto nejasná a nikdo, včetně západnich výzvědných agentur, natož český ministerský předseda nebo český student politologie nemůže posoudit, k čemu tento konflikt povede.  V prvním kole se mohlo zdát, že jediným prozatimním vítězem je americká dlouhodoba strategie na omezení imperiálních ambicí Ruska.  Přezkoušenim celkem omezeného pokroku ve schopnostech ruské armády vést pozemní operace od jejich  posledního debaklu v Afganistanu, odkud Rusové odešli hlavně proto, že jim Ben Laden sestřeloval díky americkým raketám jednu helikopteru za druhou, se Američané utvrdili v názoru, možná mylně, že stejně v Gruzii jsou Rusové velmi zranitelní nejmodernějšími technologickými zbraněmi, hlavně těmi, které Gruzii rychle dodala Ukrajina ze svého arzenálu a které uspěly v zničení nejméně čtyř letadel a řady ruských tanků.  Ukrajina si tím podepsala ortel nad svou svobodou, a je jen otázkou času, kdy za své nadšení z amerických raket-radaru zaplatí jak Poláci tak Češi bez ohledu na jejich NATO deštník.

Mard 15.8.2008 1:27

Re: postup Gruzie logický není

Ano pravda. Něco jak svobodné volby v Gruzii, opravdu není v Rusku známo. To s Vámi naprosto souhlasím.

Mard 15.8.2008 1:25

Re: a jestli

Byl bombardován zlý a potměšilý vojenský ropovod :-) Dále soubor panelových domů ve svítivých barvách, nepochybně připomínající přízemní kasárna s maskovacím nátěrem. Dále se rusům podařilo trefit reportéra televize RTL s kamerou v podobě kalašnikova AK47! :-)

Televize neukazuje Cchinvali ze zcela jednoduchého důvodu. Rusové tam tak důsledně brání mír,že je životu nebezpečné tam jet. Možná  ještě rusové ještě nepostříleli všechny Osetince a tak tam nechtějí nikoho pustit. Ostatně, tohle si již jednou vyzkoušeli, když okupovali Polsko, tak postříleli 25 tis. polských důstojníků a chtěli to také svést na někoho jiného.

Olin 15.8.2008 1:16

Re: Re: Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Vím. Vím že se evropocentricky mýlíte. MY máme v Asii duchovní kořeny - židovskokřesťanské náboženství - ne ONI v Evropě.

...a společné historie se nedohrabete. Schválně - hrabejte. Evropská civilizace, když se teprve rodila, a modifikovala si křesťanství do toho pozoruhodně dynamického myšlenkového konceptu, jak ho známe, byla už dávno od Asie a jejích kultur odtržena. Vlivy byly sporadické a bez kontinuity.

... a do evropského zorného pole dostalo Kavkaz až ruské vojsko a následná ruská imperiální vůle. Především to byla Vojenská silnice. Asi jako železnice dostala "do Evropy" Bajkal.

autore 15.8.2008 1:13

a jestli

Rusové říkali, že se zastavil a jedna jednotka zrovna někam jela - těžko to může generál u řekněme 15 000 lidí vědět. Jsou to věci podružné. Důležité je to, že byly bombardovány jen vojenské cíle. Ne mosty, továrny (vyjma na letadla) , elektrárny, obytné rezidenční čtvrti, jedoucí vlaky plné lidí, energovody, sdělovcí prostředky, nemocnice, školy, vyslanectví nepohodlných států.  a to 5 dnů a ne 30.

A proč nám na sdělovací prostředky, na roudíl od reportáží s Gruzie,  nedají rozhovory s pozůstalými Osetínci nebo jejich uprchlíky  neukáží záběry Cchinvali -  zase nesdělil.

Jde jen o silnou manipulaci. Tím je řečené bezcené...Rv

autore 15.8.2008 1:07

postup Gruzie logický není

provincie neovládala. Ted se obě entity zatvrdily. Nemohla nic získat, jen ztratit.

Jde tu o to, vysvětlit nemožné, zdůvodnit nezdůvodnitelné. Přitom na charakter gruzínského diktátora stačí Wilkipedia. Pokud si takhle modří svazáci představují demokracii, pánbůh s námi . Nic takového z Ruska známo není...

A Kosovo, kde je situace jiná protože Albánci měli ideu Velké Albánie a byli útočníci a provincii staletí od křesťanů čistili...

Pán je modrý svazák, myslí si, že má tedy v popisu práce jednu stranu účelově hanět, jednu chválit. Spící civilisté, zmasakrovaní invazní armádou, ho v nejmenším případěš nezajímají.  Provinili se pro USA svou geopoliticky  nepohodlnou existencí...  Rv

Jakub S. 15.8.2008 1:02

Re: Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Bohužel dotýká. Jednoznačně. A prostor mezi kavkazskými hřebeny se většinou opravdu pokládá za evropský. A hlavně - má s Evropou společnou historii - křesťanské kořeny. S Arménií. Dokonce o tři století starší než ty naše, víte.

Jakub S. 15.8.2008 0:59

Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Spousta podivných, samo o sobě téměř nepochopitelných či nevysvětlitelných faktů. Nějak jako by tam byl jiný, alternativní vesmír: díváme se, vidíme tohle a tamto, registrujeme to, je těch detailů spousta, zaznamenáváme je, fotografujeme, zachycujeme - a  c e l e k - ? Logiku toho všeho? Nechápeme...

Olin 15.8.2008 0:55

Re: Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Jenomže, Borku, v Evropě se diskutuje o tom, nakolik a zda vůbec je Turecko v Evropě. Ale Gruzie už vopravdu není v Evropě!...myslím že začíná tam, kde skončila daleká plavba Argó, tedy pro Evropany na konci světa. A Kavkaz je v tomto stavu kam až lidská paměť sahá, proč by tedy měly tamní poměry náhle Evropu otrávit?

Nechci tím říci, že je mi to jedno, když je to daleko, ale ptám se, zda se opravdu dotýká tento zmíněný prezident našich zájmů.

Borek@exil 15.8.2008 0:47

Re: Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.

Souhlas...Gruzie proste donutila vsechny hrace k odkryti karet. Hop nebo trop. Ma to svou logiku. Saakasvili vzal skalpel a tvrde riznul do bolaveho mista. Ted je potreba hnis z otevrene rany dukladne vymackat, jinak dojde k otrave krve a rade postupnych amputaci z tela cele Evropy....

Olin 15.8.2008 0:33

Tohle jakousi logiku má

 - konečně, protože jinak se mi gruzínský přístup jeví nepochopitelný.

Nemám totiž čas na to, abych půl dne někde brouzdal a lovil (krajně nespolehlivé) zprávy na internetu, a v tom, co uvádí tisk a ČT jsou díry jak vrata do hangáru.  - proč například ČT připomíná, kolik těžkých zbraní jen ČR prodala do Gruzie, přičemž nás současně informuje o tom, že po Gruzii se projíždějí ruské kolony sem a tam a nikdo jim neklade odpor? Jak si to mám vyložit? Že gruzíni nevědí, kde to má spoušť? Nebo že jsou zbabělí jako Arabové? To snad přihořívá. Předchozí léta nás poučila, že umí hlavně vraždit.  Anebo mají v armádě jiné cíle, nám zápaďákům nepochopitelné? Třeba zbavit se svého prezidenta? - anebo kde se vzaly a kdo jsou ty oddíly, které okradly české novináře, když to nejsou gruzíni ani rusové? A nejsou náhodou oni tou hlavní ozbrojenou silou, která vyprovokovala bitvu o Cchinvali? A kdo vlastně vybombardoval Cchinvali? Gruzínská armáda? Jakto, že tedy byla tak rychle poražena? Jen aby to nebylo jako když nás ve škole učili, že korejskou válku začala jihokorejská armáda, která se druhého dne dala na útěk až k Pusanu...

Zkrátka: nemám nejmenší sympatii pro tu záhadnou vládu a armádu, a velmi si nepřeji, aby na slova autora článku došlo a Evropa se nechala do této války vedené podle zvrácené kavkazské "logiky" zatáhnout.

Olin

Jakub S. 15.8.2008 0:30

Velmi zajímavý a podnětný rozbor, myslí vám to. Uznání! Máte budoucnost.