16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
fin 15.8.2008 17:42

hézky

už sis dnes vzal prášeček?  ;-)

pozor, pod postelí je Rus ! ;-D

richard 15.8.2008 17:29

Autore, to jak Rusové reagovali na Čečensko

a jak reagují na Abcházií a Jižní Osetií NENÍ schozifrenie a NEMUSÍ si nijak vybírat. Rusům (resp. Moskalům jak je nazývají UK) jde od 15.století o jedno jediné: Ovládnout celý svět. To byla jejich politika za carů, za bolševiků, je i za Putina a bude i za všech Postputinů, pokud pravda se nestane něco, co tento agresívní národ sprovodí ze světa.

Ruská rétorika je vždy jenom o ospravedlnění vlastní agrese, jednou jde o "vnitřní záležitost", podruhé o "ochranu svých občanů" , u nás 1968  zase "zachraňovali socialismus ve spojenecké zemi", 1979 v Afghánistánu  "chránili revoluci před imperialistickým vměšováním", 1939 se " bránili finské agresi".  Atd. atd. Nemá smysl ruské postoje rozebírat a snažit se Rusy  někam dotlačit, je třeba pochopit, že účelová lež a desinformace  patří odedávna k ruské zahraniční politice, stejně jako útočící vojsko, puče a páté kolony organisované v cizích zemích tajnou službou a genocida podmaněných národů. Jediné, před čím kdy Rus couvnul, byla hrubá a nekompromisní síla jako hrozba a takto je třeba s ním vždy jednat.

Je to i o současném ruském postoji: pamatuji 70. a 80.léta a mohu zodpověně prohlásit, že NATO byl jediný spolek, ze kterého měli opravdový respekt, fakt, že Varšavská Smlouva + SSSR se rozpadli tak relativně jednoduše a bezbolestně byl způsoben i tímto respektem, Rus se bál, že bude zničen, proto couvnul.  NATO je ale dnes několik let ve skutečné válce (i když my to nechceme pochopit) a odkopalo se - a to co se odhalilo není dobré: ukázalo se, že jedinou armádu schopnou kloudné vojenské akce mají pouze USA, ostatní jsou schopni hrát jen snaživé přicmrndálky, ukázalo se, že své spojenecké závazky jsou ochotni plnit noví členové , zatímco staré NATO se ze svých závazků vykroutí, pokud rovnou nespolupracuje s nepřítelem ( Francie), ukázalo se, že z NATO bez USA si může udělat srandu i slabé Srbsko, stejně jako Irán, proč potom ne Rusko - proto napadli Gruzií, proto vyhrožují nám, vidí slabost a to Rus vidět nesmí, pak útočí.

Olin 15.8.2008 17:15

Re: Netušil jsme že ODS má na českém venkově takové nevyužité talenty

Už je to tady, dobrej článek implikuje trpaslíků rojení, jako obvykle. 

Olin 15.8.2008 17:10

Re: Re: Re: Re: Ano, Oline: otázky, otázky, otázky.

Jako před čtyřiceti lety? To je naprosto stupidní rádobyvarování. Ale já už jsem votrlej. Když jsem byl mladej, starší generace nás neustále strašila před německými revanšisty, přitom za Šumavou už bylo dávno SRN a nehrozilo od něj absolutně žádný nebezpečí. Varování před návratem ruský "nohy" do Prahy je stejně aktuální, jako varování před Napoleonem.

Pragensis 15.8.2008 16:56

Re: Re: vcelku souhlas

Pane Sláničko, Váš příspěvek do diskuze je výborný. Jenom vývoj událostí však ukáže, zda přestřelil gruzinský prezident nebo zda stalinští pohrobci odhalili předčasně svoje karty. S gramatikou či pravopisem se nijak netrapte. Nejdůležitější je obsah Vašeho článku. Oni někteří přispěvatelé ovládají zdánlivě dobře češtinu, ale přitom píšou různé nesmysly. 

Prasa 15.8.2008 16:44

Re: Pane Sláničko, jak vidím, jste tu přítomen

Vaša briskná úvaha má jednu vadu. Už mnoho rokov totiž celý svet mlčky pozoruje "ruské jednotky a samostatný státní život obou odtržených provincií". To je jaksi fakt bez emócií.  Nevidím teda nič o čo by Saakašvili prišiel.

tim 15.8.2008 16:43

Re: Pane Sláničko, jak vidím, jste tu přítomen

 spíše než jako politolog byste se jevil jako drobný regionální politik, který se dere výš.

 A musí při tom ukázat co největší bezpáteřnictví, cynismus a servilitu, aby si ho mocní všimli. Rv

Prasa 15.8.2008 16:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Bože jak je možné že podobní mentálni pricmrdlíci neostanú naveky v škôlke?

Chcem vidieť ako by ste vrieskali keby od Norinberga prišla parta skinhedov biť českých dedinčanov. Je všeobecný úzus, že každý štát má právo brániť svojich obyvateľov, konieckoncov na základe tejto logiky vy fandíte rusákom.

Pokiaľ ide o článok pána študenta, zaslúži si uznanie a potlesk. Saakašvili svojou akciou neprišiel o nič čo by predtým vlastnil, Rusi zato prišli o škrabošky a vážnosť a to, že sa západ bude angažovať viac na Kaukaze asi nepovažujete za výhodné pre Moskvu ani vy sám Pán Majster Geostratégie.

Domočech 15.8.2008 16:27

Pane Sláničko, jak vidím, jste tu přítomen

Proto mi dovolte silný názor, že se mýlíte. Ano, Gruzie odzátkovala situaci, ale ukončila jakékoli úvahy o tom, že by ty dvě sporné oblasti byly ještě někdy její součástí. Evropští pozorovatelé, pokud je tam Rusové pustí,  v nich budou pozorovat posílené ruské jednotky a samostatný státní život obou odtržených provincií.

Měl byste pravdu pouze tehdy, kdyby Gruzie po poslední porážce na tyto provincie oficiálně rezignovala. Pak by se stala státem bez územních sporů se sousedy a za odměnu by nepochybně byla přijata do NATO. V jiném případě naději na členství nemá, stará Evropa to nepřipustí a bude mít pravdu.

Pokud tvrdíte, že toto je tajný Saakashviliho plán, berme to jako vaši hypotézu, i když velmi nepravděpodobnou - takto rafinovaně by myslím nedokázali postupovat ani siónští mudrcové. Pokud jste to myslel jinak, mluví z vás vaše politické přesvědčení a vaše politické emoce. Pro akademika je to špatné vysvědčení, byl byste v tom případě intelektuál balkánsko - kavkazského typu. A spíše než jako politolog byste se jevil jako drobný regionální politik, který se dere výš.

sociolog 15.8.2008 16:26

serloku homelessovi

Cemu nerozumite? Nevidite, jak cynicky se zachoval opet Klaus, kdyz zrazuje zamy vsech byvalych staelitu Ruska, tim z nazyva Gruzii zlocincem, zatim v pripade Ruska hovori jen o "vstupu". Pouziva termin, ktery nam vstepili normalizatori. To ze neni cynicke?

Domočech 15.8.2008 16:10

Saakashvili by měl číst Sláničku

Nebyl by tak smutný a nervózní, kdyby věděl, že vlastně jednal chytře, i když si to ještě neuvědomuje.

bandas 15.8.2008 16:07

Milý pane Sláničko,

předpokládám, že jste podobnou zlobnou , arogantní reakci čekal a že Vás to neodradí od psaní dalších příspěvků. Nebojte se, tohle jsou vesměs profesionální  "bojovníci" za pravdu a spravedlnost, kteří číhají na internetu, aby se vrhli na každého, jenž napíše cokoliv neveselého o Sovězském svazu /dnes známého  pod uměleckým pseudonymem Ruská federace/. Nevím do jaké míry je to hobby, či práce na plný úvazek, to by mohlo zajímat orgány za bezpečnost země zodpovědné. Rozhodně ten roj sršňů není náhoda a už vůbec ne "mínění lidu této země". Berte to tak, že se pár jedinců morálně vyblilo. Toť vše.  Ještě jednou díky!

zet 15.8.2008 16:04

Otázky autorovi

1. Ak pripisujete Rusku kontroverzný postoj ku Kosovu a Gruzínsku, prečo si myslíte, že postoj USA k týmto krajinám nie je takisto kontroverzný? Preto, že sú to "naši"? Trochu schizofrénie nezaškodí?

2. Aké víťazstvo Gruzínsko získa, ak príde o separatistické územia? USA ich podporovalo aj predtým, prínos EÚ je prinajmenšom otázny ako v iných podobných prípadoch... Zdá sa mi, že komplexnosť pohľadu trochu utrpela, aj keď v mnohom s Vami súhlasím. Protirečenia však vždy poškodzujú celkové vyznenie.

ll 15.8.2008 15:48

Student bude muset ještě hodně naštudovat

Ví vůbec, co je Abchazie. a kdo byl hlavním "ochráncem "Abcházie". Ano, ten človíček s kulatými obroučkami, Berija a teď tu máme Džugašvilliho II. Bývalý horlivý komunista a osobní tajemník Gorbačovova ministra zahraničí.

Xaver 82.117 15.8.2008 15:04

Pravopis se snad nespletl?

Tak proč by se měl omlouvat?;-)

Defurák 15.8.2008 15:03

Vážený pane Sláničko, ještě přidejte pár slov

o angažmá Izraele, jeho vojenských poradců - penzionovaných generálů a o dodávkách izraelských zbraní do Grizie - tedy o nadstandardní podpoře gruzijských "mladíků s krvavýma očima" trvající sedm let. Přidejte něco o gruzínském ministru obrany Kerezašvilim (29 let, izraelské občanství), o nadstandardních vztazích Sakašviliho s tvrdým jádrem amerických neocons, přidejte vůbec něco o neobyčejně silné židovské loby v Gruzii, která nyní začala opouštět potápějící se loď a utíkat zpět do Izraele. Když toto provedete, tak teprve potom bude Vámi podávaný obraz tohoto konfliktu blíže realitě.

Prostě z mladých hochů, kteří povzbuzováni svými poradci a sponzory při absenci jakékoli soudnosti zamávali rudým hadrem před býkem a byli jím zadupáni do prachu arény se navíc stali váleční zločinci a packalové, kteří nemají co dělat v čele státu, ucházejícího se o členství v NATO.

Pane Sláničko, jistý nechvalně známý politik pronesl tři zlatá slova "Učit se, učit se, učit se". Vezměte si je k srdci.

Dag Badman 15.8.2008 15:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Dejte odkaz. Odněkud jste musel čerpat. Nebo vám snad volal gruzínský ambasador a osobně vám to řekl?

Kde jsou ty vaše dva nezávislé zdroje? Zatím jsem tady viděl pouze vaše odvolávání se na gruzínské velvyslanectví a gruzínce žijící v Čechách, kteří by patrně byli schopni tvrdit i to, že Medveděv žere malé děti.

Takže co tedy bude?

Michal Slánička 15.8.2008 14:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Narozdíl od Vás vycházím z minimálně dvou zdrojů, které jsou na sobě nezávislé. Podívejte se, uchylujete se k výrazům, které do seriózní diskuse

nepatří. Stále všichni vycházíme z informací, které mohou být

zkreslené, ani Váš zdroj není stoprocentní, tudíž bych Vás měl pokládat za lháře. To nic nemění na faktu, že ten útok tu byl a Gruzie měla právo se bránit na svém vlastním území. Tečka. Debata o tom, zda to bylo příliš nebo málo, je hypotetická a odpověď nám dá budocnost. Nechte si tedy své hloupé výlevy o tom, že bych se dopuštěl lži, není to pravda, tvrdíte něco, co je samo o sobě lží.

Michal Slánička 15.8.2008 14:36

Re: Re: Re: Pokud to shrnu

Pane, Adžárie se rozhodla zůstat ve svazku s Gruzií po rovoluci růží, možná si ještě vzpomenete na demonstrace v Batumi. Neříkejte hlouposti.

Dag Badman 15.8.2008 14:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Přesně tak, provádíte tu svou vlastní propagandu. Zatím jste pro mne obyčejný lhář.

tim 15.8.2008 14:33

Re: Re: Re: Kdyby v Bukurešti

USa po roce 2040 nebudou bílé. z dalších 20 let ani křesťanské

Michal Slánička 15.8.2008 14:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Vám připadá útok na občany vlastního státu jako normální? To jsme v době, kdy byly Sudety uznávány československou vládou, v době nepokojů byli tedy asi také agresory, jak Vás tak sleduji. Ano, ambasáda Vám to potvrdí, stejně jako česká gruzínská komunita v Praze. Ale pro Vás to budou zaujaté zdroje.

tim 15.8.2008 14:31

Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

pokud víme, ostřelovat začali Gruzíni. Měli ostřelovačské pušly USA a noktovizory. Zabili při tom 6 osetínských domobranců ..... Tehdy se začalo mluvit o tom, že chce šašlašvili vyprovokovat konflikt

Michal Slánička 15.8.2008 14:22

Re: a jestli

Zaprvé Rusové bombardovali i obytné čtvrti v Gori, o tom svědčí i české reportáže z místa. Buďte tedy objektivní. Mimochodem reportáž z Cchinvali odvysílala třeba ČT v hlavní zpravodalské relaci Události, ty informace jsou, jen pokud je chcete Vy sám vůbec vidět. Pokud je vyslovení názoru pro Vás manipulací, pak je mi Vás líto.

Michal Slánička 15.8.2008 14:01

Re: Re: Re: Milý Sláničko,

Zaprvé drtivá většina separatistů má ruský pas, jak zmínmnil kolega, pokud by měli jen gruzínsků, podléhali by jen gruzínskému právu, tak jako tak šlo o zvětvo, ať už mají pas kohokoliv. Zadruhé ruské mírové sbory, útoku v Nuli nezabránili, ani se o to nepokusili.

JJ 15.8.2008 13:57

Re: Re: Pokud to shrnu

Adzarii ziskala Gruzie zpatky pote, co se odtut stahla ruska posadka v roce 2007.

Michal Slánička 15.8.2008 13:56

Re: Re: Re: Pokud to shrnu

No, zatím ten vliv Gruzie přímo nemá, ale vemte na vědomí, že přes Gruzii má vést ropovod z Kaspiku přes Turecko do  Evropy. Opravdu ani potom nebude mít vliv?

Dag Badman 15.8.2008 13:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Ale no tak, takže já jsem našel tři raněné, což bych řekl, že je v takovém konfliktu asi běžné. Vy jste volal na ambasádu Gruzie, aby vám to potvrdili?

Zatím tedy mám těch vašich 10 mrtvých za vaši propagandu.

JJ 15.8.2008 13:51

Re: Re: Pokud to shrnu

Ta stoji a pada s cenami ropy. Gruzie na ni nema vlivl.

Michal Slánička 15.8.2008 13:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postup neni logicky. Gruzie porusila mezinarodni pravo

Zavolejte si na ambasádu Gruzie, zda Vám informaci potvrdí. Mimochodem CNN nejdříve také mluvila o zraněných, a teprve potom o mrtvých. Nicméně i napadení gruzínských občanů - civilistů je dostatečný důvod pro to, aby je Gruzie chránila. Našel jste sice mírnější znění, ale dostatečné na objasnění gruzínské reakce, ať se Vám to líbí, nebo nelíbí.