17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
unh 15.8.2008 12:31

Re: Re: Re: s úžasem

A arabove prodavaji ropu pod cenou? Nedejte se vysmat se svou zaslepenosti. Venezualane, Lybijci, Saudove, Iranci, atd. prodavaji ropu normalne ale zrovna Rusko nebude. Proc?  Vsichni se snazi prodavat co nejvyhodneji ale u Ruska je to projev nelasky. A kdyby nahodou treba Iran nechtel prodavat ropu za dobrou cenu tak ho mame jit bombardovat?

Čumil 15.8.2008 12:30

Re: Re: Re: Studente Sláničko,

Nevím, co získala Gruzie, ale pan autor získal možnost pokoušet se proměňovat vodu ve víno, k čemuž není, žel bohu, nadán...:-/

Dag Badman 15.8.2008 12:29

Re: Re: Milý Sláničko,

Píšete o jihoosetinských separatistech, ne o Rusech. Tak si ujasněte, co vlastně kritizujete.

Michal Slánička 15.8.2008 12:29

Re: Pokud to shrnu

Jen bych upravil to, co jste řekl. Postup Ruska byl logický a předpokládatelný, čehož podle mé teorie využil Saakašvili v rozseknutí neudržitelného stavu, tedy z pohledu Gruzie byl i jejich postup logický. O aroganci bych nehovořil, jestliže konfliktu předcházelo zavraždění deseti gruzínských civilistů gruzínské národnosti v gruzínské vesnici Nuli složkami jihoosetijské armády. Status těch republik bude teprve řešen, nedělal bych závěry. Mimochodem i jejich ztráta by Gruzii rozvázala ruce, dobrovolně je však pustit nemůže, přišla by i o Adžárii.

Marat 15.8.2008 12:27

Re: Milý Sláničko,

Standa je skalně přesvědčen,že co Rusové činily a činí,že je správne i kdyby to bylo pro každého tůze nesprávné.

Dag Badman 15.8.2008 12:27

Re: Re: Studente Sláničko,

A co tím útokem tedy vlastně Gruzie získala? Samostatnost JO a Abcházie a patrně nemožnost na mnoho let vstoupit do EU a NATO. No to je fakt výhra...

Michal Slánička 15.8.2008 12:23

Re: Studente Sláničko,

Ano, varovali, také tvrdili, že za něj nebudou tahat horké kaštany z ohně. Ale stal se přesný opak! Tudíž má úvaha má logiku, i když nepříjemnou, prostě vsadili v Tbilisi vše na jednu kartu, a vyšlo jim to. Saakašvili bude na Západě za hlupáka, ale vtáhl EU přesně tam, kam potřeboval, postoj Američanů byl jasný. Je samozřejmé, že pro Evropu by bylo lepší, ponechat předchozí stav, tudíž nechat i dveře NATO a EU pro Gruzii na hodně dlouho zavřené. Zkuste použít optiku Gruzie a dá Vám to smysl.

Michal Slánička 15.8.2008 12:17

Re: Milý Sláničko,

Pane Stando, odpovězte nyní Vy mě. Schvalujete zavraždění deseti občanů Gruzie gruzínské národnosti v gruzínské obci Nuli 5. srpna 2008 složkami jihoosetijské armády? Obhajujete jejich vraždy? O případu oné holčičky nic nevím, a nečetl jsem to v žádném z médií, pokud by to byla pravda, rozhodně by tato informace obletěla svět, to mi věřte. Uveďte mi aspoň dva respektované  zdroje, které potvrdí Vaše tvrzení. Nechte si své výroky o opovržení, pokud neznáte všechna fakta, pouze se tím ztrapňujete.

sociolog 15.8.2008 12:13

pane autore

Co ucinite, byste presvedcil Vaseho Velkeho kormidelnika, ze pokud dosud sabotoval snahy Evropy o uskutecneni idealu, ktere snad poprve formuloval nas Jirik z Podebrad, a zaroven snahy celeho sveta (nyni i vcetne USA) zpomalit blizici se klimatickou katatrofu (kterou Klaus mimochodem v predmuve k ruskemu vydani jiz nezpochybnuje, jen dava rady o jejim ekonomickem dopadu, jakoby ekonomika byla nahle dvoji, ta spravna, t. j. blokovani ekologickych projektu a investice do jaderek, a nespravna, t. j. investice do ekologickych projektu a obnovitelnych zdroju, tak nyni v predvecer velkeho vyroci cynicky tvrdi, ze nevidi paralelu k 21. sprpnu.

Asi mu Putinuv rad zakalil zrak. Mate radu, jak lze jeho sedy, prominte, vlastne rudy a sice stale rudejsi zakal vylecit? Anebo je Vas kormidelnik nelecitelnym rozsirovatelem cynicmu v nasi vlasti, ktera se dodnes nevykopala z pohrdani jakymikoliv etickymi principy, jak nas po 40 let ucil bolsevik a predtim nacista? Na rozdil od Polska ci pobaltskych zemi, ktere tusi, kdo bude dalsim na rade...

JJ 15.8.2008 12:12

Pokud to shrnu

postup Ruska byl logicky a predpokladatelny. Postup Gruzie byl hloupy a arogantni. Jiste Gruzie status tech uzemi vyresilo. Ale asi ne ke sve spokojenosti.

M. Zima 15.8.2008 12:10

Studente Sláničko,

Logický postup? Dokonce Pojar s hrabětem toho bývalého komunistického protežé Saakašviliho varovali, a když ti dva něco vidí musí ta blbost už nabývat gigantických rozměrů.

JJ 15.8.2008 12:10

Re: Re: Re: Kdyby v Bukurešti

Zaregistroval, bez jadernych zbrani by uz dnes byla Sibir cinska.

Michal Slánička 15.8.2008 12:05

Re: Máte v tom trochu bramboračku, vážený autore.

Nezabýval jsem se ekonomickými zájmy v oblasti, jen připomenu, že ty tam má EU možná daleko větší než USA. Vemte na vědomí, že je to poslední tranzitní země v regionu, kterou lze přivést třeba ropu či plin z Kaspiku do Evropy mimo Kremlem kontrolované území a společnosti. K tomu co jste psal dále. Já cynik nejsem, jen jsem vyjádřil náror, jak to může vypadat z pohledu Gruzínů. Naše středoevropská optika v Gruzii totiž nedovolí pochopení věci. Já neříkám, že vše bylo v pořádku, konec konců Vy zde nezmiňujete třeba zavraždění gruzínských civilistů v obci Nuli jihoosetijskými jednotkami, které konfliktu předcházelo. Saakašvili reagoval na bezpráví vykonané na gruzínských občanech. Pokud označujete postup prezidenta Saakašvili za zločinecký, jak byste pojmenoval postup Vladimíra Putina v Čečensku? Jen připomenu, že Čeenci se rozhodli nepodepsat přístupovou svlouvu s Ruskou federací, vyhráli i prví čečenskou válku. Je tedy Putin také zločinec, když vtrhl znovu do Čečny? Nebo máte dvojí metr?

Merta 15.8.2008 12:04

Re: Milý Sláničko,

Souhlasím, ruská armáda nikdy žádnou holčičku nezavraždila. Kdyby ano, otřásl by se ruský generální štáb v základech.

Poklop 15.8.2008 12:02

Re: Re: Re: Máte v tom trochu bramboračku, vážený autore.

No pane Sláničko,on je ten článek velmi ubohý,.Tak prosím nepište,když to neumíte.Vy máte důkazy?

Poklop 15.8.2008 12:00

Re: Re: Re: s úžasem

Jo páníčkovi jde o mamon?To jste mohl napsat rovnou a nechat si ty kecy.

milan007 15.8.2008 11:55

Re: Re: Re: Re: Re: s úžasem

myšleno životní úroveň

A. 15.8.2008 11:55

Re: Re: Re: Re: Re: s úžasem

To byste se těch Čečenců musel ptát v Gruzii. Právě tam se totiž vydali pěstovat národní folklor. Rabování, a loupení. Ono je to méně pracné než se živit únosy.

milan007 15.8.2008 11:54

Re: Re: Re: Re: s úžasem

To v Německu šla taky po nástupu Hitlera. Zkuste si opakovat dějepis, je to někdy dost poučné.

Standa 15.8.2008 11:54

Milý Sláničko,

váš článek obhajuje Grzuii - vrahy. Schvalujete vraždění nevinných lidí. Kdo schvaluje vraždu, zaslouží si opovržení, vy i Saakašvili. Nestudujte politologii, ale propagandu,ta vám jde lépe. A prot si a vám podobní také, zasloužíte prosotu otázku. Co, vám osobně, udělala mrtvá, Gruzínci zavražděná na rozkaz Saakašviliho, holčička z Jižní Osetie, že obhajujete její vraždu? Odpovězte sám sobě  a pak i ostatním. Chápu, že nevíte co je to svědomí, pro vás  pojem, který neznají propagandisté a schvalovači vražd, jak je zřejmé z jejich reakcí. V takovýchto osobách nemá lidskost míto, jak je vidět!

Michal Slánička 15.8.2008 11:52

Re: Re: Máte v tom trochu bramboračku, vážený autore.

Váš komentář je ubohý. Prosím, předložte pro toto hloupé tvrzení důkaz, jinak prosím nediskutujte, když to neumíte.

Malý Aston 15.8.2008 11:50

Kosovo i Gruzie je daleko,co čeká nás?

Dnes platí a souhlasí s tím všechny velmoci tedy Rusko a USA a řada našich spoluobčanů,že jakákoliv malá hrstka obyvatel dobře připravena a vedená dobrými muži,může vyhlásit samostatnost a když ji nedostane je okolí humanitárně bombardováno až do doby než všichni souhlasí,pokud to přežijí.Nechme kosovce,gruzínce a osetince a věnujme se naší malinkaté obci na jihu Moravy. Ano,mám doma dokumenty že toto území patřilo do Velkomoravské říše a tedy by mne teoreticky neměl nikdo vyhnat ale přemnožili se nám cigáni,tedy etnikum jako každé jiné,ukrajinských dělníků je tady tolik že ani nikdo neví kolik a do toho vietnamci a mongolové.Co mám jako občan dělat? Dokumenty mám v pořádku jsme moravan mám se bát o barák?Co když někdo vytáhne,že tady někdy někde vládl nějaký maďar,nebo turek? Co pak?:-D

Michal Slánička 15.8.2008 11:50

Re: Re: s úžasem

Vážený, hlavní zájem na samostatnosti a prozápadní orientaci Gruzie bychom měli mít i my Češi. Pokud by totiž Gruzie opět připadla do ruské sféry vlivu, pak by tam patřily i poslední možné cesty surovinové, které pro Evropu existují a Rusko je dosud neovládlo. Pokud by je ovládlo, pak by Vám Rusové ukázali svou bratrskou slovanskou lásku v v cenách ropy i plynu, nehledě na to, že by řešili politické problémy, ale i pouhý nesouhlas, přiškrcením kohoutků. To koneckonců dělají už nyní.

sokol 15.8.2008 11:47

Re: Re: Kdyby v Bukurešti

Jestli jste to nezaregistroval, ti už tam dávno pochodují - jak mravenci.

A myslím, že za jednu dvě generace z toho bude Rusy hodně bolet hlava.

Michal Slánička 15.8.2008 11:44

Re: Re: Re: Re: s úžasem

Ano, pane kolego, půjdeme se zeptat Čečenců. Pokud mne paměť neklame, zvolil právě současný premiér Putit onu "humanistickou" formu přesvědčení čečenského národa v druhé čečenské válce. Podotknu jen, že Čečenci se svobodně rozhodli nepodepsat akt o přistoupení k Ruské federaci, tak jim to bylo řečeno jinak. A pokud mluvíte o ekonomické úrovni ruska, pak řekněte jak a kde jde úroveň nahoru, jde hlavně o velká města a evropskou část, jinde si zrova Rusové dvakrát nelibují, nemluvím raději ani o neruských národech.

Michal Slánička 15.8.2008 11:37

Re: postup Gruzie logický není

Pane kolego, uvedl jste pr drobných nepřesností i lží. Takže se budu bránit. Zaprvé řešení konfliktu diplomatickou cestou bránilo Rusko, to je fakt, který nelze zpochybnit. Zadruhé hodnocení Saakašviliho prosím nechte historikům, mimochodem jak byste hodnoti Putina za zásah v Čečensku, kdy si počínal mnohonásobně brutálněji? Za třetí myšlenka Velké Albánie je nereálná, poněvadž ve chvíli, kdy by došlo k její realizaci, začal by konflikt nanovo, poněvadž by Srbové vtrhli do Kosova. A nyní k Vašim lžím. Než budete mluvit o masakru v Jižní Osetii, hovořte o masakru v obci Nuli, kdy bylo zavražděno 10 gruzínských občanů gruzínské národnosti. Gruzie tedy reagovala na bezpráví páchaných na svých občanech, kterému ruští mírotvorci jaksi nezabránili. Měřte oběma stranám stejným metrem, a nechte si své hloupé poznámky o "modrých svazácích". Bohužel jen pustě lžete o mé osobě a měl byste se stydět. Nediskutujte, když nejste schopen psát seriózní komentáře.

A. 15.8.2008 11:34

Re: Re: Re: s úžasem

Nebojte, byl, zažil a vyzkoušel. Poté co vykopli Jelcina tam jde životní úroveň strmě nahoru. Berezovský a další jeho souvěrci ztratili možnost vykrádat přírodní zdroje a průmysl. Většina zisku je reinvestována do průmyslu, nových technologií a použita pro rozvoj služeb. Zeptejte se obyčejných Rusů, koho podporují.

milan007 15.8.2008 11:28

Re: Re: s úžasem

Díky , ale nestojím o Vaši lítost. Možná, že by bylo rozumné si vyzkoušet chvíli život v Rusku, nejlépe na venkově. Pak si můžeme povídat dál, zda se Vám líbí šířit tento způsob vlády dále.

Pragensis 15.8.2008 11:23

Re: Re: Autorův popis i postup Gruzie nelogické

Prezident Beneš se nevymlouval. Došel naopak k logickému závěru, že za situace, kdy smluvní partneři nechtěli bojovat za zem, o které nic nevěděli a ČSR byla vydírana ještě dalšími sousedy (Polskem a Madarskem), tak byl nucen volit mezi válkou osamoceného Československa proti hitlerovskému Německu, nebo  tzv. Sudety odstoupit.

A. 15.8.2008 11:21

Re: s úžasem

To jste opravu tak prostého ducha? Nevidíte, že USA úspěšně pokračuje v tradici britského impéria. Disraeli kdysi pravil: ."Zásady morálky a etiky platné pro jednotlivce nejsou platné pro vládu. Morální pro vládu GB je to, co je GB prospěšné"

Tahle demokratická země postupuje stejně. Nerozpakuje se pod vylhanými záminkami vybombardovat jakoukoli zemi, dosadit tam jakéhokoli diktátora, jen pokud bude hájit komerční zájmy USA.  Pokud to nevidíte, je mi vás líto.