30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
CGT 29.8.2008 11:04

Re: Re: Pokud míníte i sebe, smekám !

já se obávám že pan Haas se tam taky necoural a jeho poznatky ulovené na internetu jsou jaksi ucourané. Takže fakta minimálně sporná a ten závěr...Rv

CGT 29.8.2008 11:06

Re: Re: Re: Pokud míníte i sebe, smekám !

uvítal bych, kdyby se rozepsal někdo, kdo se teritoriu věnuje dlouhodobě a ne narychlo po domácku. Pan Haas může zavařovat okurky

westík 29.8.2008 11:12

Re: Re: Re: Re: Pokud míníte i sebe, smekám !

hmmm,CGT, Vy se tomuto teritoriu věnujete dlouhodobě ? Já -bohužel-o nikom nevím :-/

CGT 29.8.2008 11:19

Re: Re: Re: Re: Re: Pokud míníte i sebe, smekám !

nevěnuji, proto bych si nedovolil na podkladu dvou článků sepsat vlastní a ten rozeslat na haldu servrů jako pan Haas. Přínos takového snažení je minimální. Najděte si noční diskusi, tam jsou ty chyby zcela zřejmé

westík 29.8.2008 11:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokud míníte i sebe, smekám !

nu, CGT: když se -stejně já -problematice  nevěnujete , jak můžete poznat "zcela zjevné chyby " v textu Haase ??? Žasnu       8-o

Šumavák 29.8.2008 10:56

Klidně záviďte, mně to nevadí...

;-P

Xaver 82.117 29.8.2008 11:04

šumavo, já vás žádal o souhlas k závidění?

8-o8-o8-o Já nevím, proč se pořád ládujete tím durmanem....;-)

technik 29.8.2008 10:35

na půl cesty

Perfektní článek naplňující slova našeho soudruha presidenta má pouze několik nezanedbatelných  vad. Zcela ignoruje postup sovětské(ruské) armády do vnitrozemí Gruzie, ignoruje genicidní postupy osetinců(za asistence mírových sil ruské armády)páchané na gruzíncích žijících v osetinské enklávě a v neposlední řadě pomíjí porušování nedávno uzavřené dohody o stažení ruských vojsk z gruzínského území. Koho chleba jíš toho píseň zpívej a na fakta se moc neohlížej. 

westík 29.8.2008 10:47

Re: na půl cesty

ach jo, techniku:  Jako technik byste měl znát  (a zřejmě neznáte)Třetí Finaglův zákon: "V každém souboru dat ( i v tom Vašem) je chybný ten údaj, který  považujete za nepochybně správný ":-/ 

P.S. A pak se divíme, že s takovými techniky nám padají mosty !;-D

Xaver 82.117 29.8.2008 11:06

Vidím, že Studénka vás upřímě pobavila a rozesmála...

:-P

jproch@cgu.cz 29.8.2008 10:34

Konečně objektivně

Konečně přehledný a objektivní přehled o situaci!!!

R. 29.8.2008 10:23

Nebo taky jinak

Jizni Osetinci za blahosklonneho prikyvovani ruskych "mirotvorcu" tak dlouho provokovali, az Saakasvili musel 'neco' udelat. Ze se Rusove nerozpakovali a plnou vahou dali Gruzincum pres drzku je bohuzel jediny mozny dusledek.

Neverim, ze by Saakasvili jen tak mirnyx tyrnix sebral svoji skromnou armadu a vydal se vstric ohromujici presile Rusu, kteri jen cekali, aby ho mohli splachnout az do Perskeho zalivu. Neverim, ze gruzinska akce nebyla vyprovokovana. Primo naopak: Rusko vyuziva Osetince jako polinko v ohni, aby mohlo ve spravny okamzik Gruzii pekne zatopit a pak se prezentovat jako "mirotvurce."

vita 29.8.2008 10:29

Re: Nebo taky jinak

Kdypak jste naposled viděl mapu, drahý R.?

Ani jsem nemyslel podrobnou mapu Jižní Osetie s tunelem Roki, možná by stačil větší glóbus. Jen tak pro zjištění, kde je Gruzie a kde je Perský záliv.

Ostatně genocidní vrah Sakašvili nebyl nejen zahnán do Perského zálivu, ba ani do Černého moře - onsi dokonce klidně dál saakašvilá v Tbilisi. Copak asi Rusům zabránilo v dalším postupu? Že by rozhodná reakce západního světa? Nebo prosté rozhodnutí nechat Gruzínce ať se pod kravatofágním diktátorem smaží tak dlouho, dokud je to bude bavt?

Xaver 82.117 29.8.2008 10:34

Zatímco mírotvorce Putin i se svým medvědem přivinou

každého nezgenocidovaného osetince na svoji všeobjímající hruď a bude klid na práci...;-D

merlin 29.8.2008 10:48

Re: Re: Nebo taky jinak

To je v pohodě, když v roce 1983 USA napadla Granadu,tv stanice NBC a WTCB ukázala mapu Španělska a v ní orámovanou Granadu, což vedlo docela ke zmatku . Tisíce telefonátů :Proč USA napadly Šanělsko zmátlo i mluvčí Bílého domu.

R. 29.8.2008 10:50

Re: Re: Nebo taky jinak

Mapu Klubu ceskych turistu jsem mel v ruce zrovna vcera. 1:50 000 . O priblizne poloze Gruzie jsem informovan, stejne jako o praysekm tunelu Blanka. V textu jsem se snazil pouzit jistou nadsazku ve smyslu 'Rusko od SZ smete Gruzii daleko na JV'. Drahy Vito, specialne pro Vas priste vynecham nadsazky, nebo Vas na ne predem vyslovne upozornim.

Copak asi Rusum zabranilo v dalsim postupu? V soucasne dobe jim 'mensi nepokoje' v Gruzii vyhovuji a zatim nemaji potrebu Gruzii primo vojensky anektovat. To az za par let. Do te doby dodaji Osetincum strelivo vzdycky kdyz budou mit pocit, ze je potreba si vojensky dupnout. A samozrejme nechaji Gruzince smazit v nejakem tom mensim obchodnim embargu, obcas jim prerusi dodavku nejake dulezite suroviny, na cas zavrou hranicni prechody, mozna ruske mirove sbory ukazou Osetincum i mensi instruktaz, jak spravne ostrelovat policejni stanice tech hnusnych Gruzincu. Jsou Ti Gruzinci nevdecne potvory, kdyz se od siroke naruce ruskeho medveda odvraci na Zapad.....to se neodpousti.

vita 29.8.2008 11:08

Re: Re: Re: Nebo taky jinak

Gruzínci si o ekonomické sankce řekli sami - vystoupením ze SNS. To znamená přinejmenším dodávky za jiné než bratrské ceny - a Gruzie je závislá nejen na dodávkách plynu, ale taky elektřiny, jak Saakašvili seznal pár let tomu, když teroristé poničili infrastrukturu na severoosetském území. Taky ale na laciných potravinách, které odjinud než z Ruska nedostávají.

A hlavně - vystoupení ze SNS může (a nemusí) znamenat konec bezvízového režimu, což by znamenalo konec vývozu gruzínské nezaměstnanosti do RF a konec penězovodu, který z RF do Gruzie přenáší řádově víc dolarů než opačně. Gruzínské šašlikárny nahradí Arméni a Uzbeci s radostí a bez problémů. Ale Šaškašvili bude mít na hrbu o několik milionů nezaměstnaných Gruzínů více. Nezvládá ani ty současné.

Neradno jest psu krmící ruku kousati.

Ale možná, že to vše nahradí Velký Otec ve Washingtonu nebo EU. Na ty šašlikárny se už těším. Čína je fajn, ale časem znudí. Gruzíňák ale budou muset zlevnit - je nemravně předražen.

R. 29.8.2008 11:25

Re: Re: Re: Re: Nebo taky jinak

Nechcete byt s nami v bratrskem svazku, tak si na vas posvitime. Vymente svoji nezavislost za plnejsi bricha. Realna politika ruskeho mirotvurce. Co dodat?

vita 29.8.2008 11:41

Re: Re: Re: Re: Re: Nebo taky jinak

To je reálná politika každé skupiny a každé rodiny.

Domníváte se snad, že po rozvodu má rozvedený manžel nárok na sdílení stolu a lože stejně jako před ním?

Členství ve skupině zakládá nároky na jakési výhody. Není členství - nejsou výhody. Vystupme z EU, jak mnozí navrhují - a přijdeme o výhody Schengenského prostoru a možná i o bezvízový režim. Zcela jistě o bezcelní režim.

Vám to připadá imperiální? Mně zcela logické. Ale možná, že  je pro vás logika imperiální a imperialistická, stejně jako pro Zelené je matematika technokratická.

R. 29.8.2008 13:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebo taky jinak

SNS se prekladalo jako Spolecenstvi nezavislych statu (povsimnete si prosim slova "nezavislych"). Rusko se po rozpadu SNS snazi dostavat alespon castecne nezavisle staty zpet do zavislosti. A to, mily Vito, skutecne je imperialni chovani.

Naproti tomu jsem si nevsimnul, ze by nam napriklad Slovaci po rozdeleni federace utahli kohoutky na ropovodu.....

CGT 29.8.2008 11:12

Re: Re: Nebo taky jinak

genocidní vrah Sakašvili úplně slyším krvavý pes Tito;-D, kam na ty výrazy chodíte, rusáčkové?

liberal shark 29.8.2008 10:30

Re: Nebo taky jinak

Přesně tak, navíc v Abcházii se žádný Gruzínský útok nekonal, a rusáci tam přesto vylodili 9000 vojáků a region okupovali.

Xaver 82.117 29.8.2008 10:35

Ale kdepak okupace, jenom taková spřátelená návštěva....

A určitě je někdo pozval na táčky...;-)

vita 29.8.2008 10:41

Re: Re: Nebo taky jinak

V Abcházii se konal gruzínský útok před dvěma lety a jeho výsledky napravili Abcházové až letos. A mezi technikou opuštěnou hrdinnými Gruzíny nešli taky štábní mapu s vyznačeným plánem útoku sa Aqwu (Suchum) a dále.

Kdyby se Gruzíni nesoustředili na terorizování civilů, mohli (možná) včas obsadit tunel Rokki a velmi tím znepříjemnit Rusům přísun techniky do Osetie. Původní ruská BVP střelbou z tanků zničili dokonale. Jakmile ztratili převahu, ztratili taky odvahu a zdrhali co zajíci málo postřelení.

pbla4024 29.8.2008 11:00

Re: Re: Re: Nebo taky jinak

Opomněl jste zmínit, že na počátku devadesátých let vyčistili spojené abcházko/kavkazko/ruské síly Abcházii od většinových Gruzínců.

vita 29.8.2008 11:19

Re: Re: Re: Re: Nebo taky jinak

A vy zase to, že to byla reakce na téměř dokonané a dokonalé etnické vyčištění Abcházie od Abcházů gruzínskou gardou Tengize Kitovaniho.

A rovněž jste se zapomněl zmínit, že ty ruské síly byly kozácké - s oficiálním Ruskem, natož ruskou armádou nic společného nemající. No, možná nějakou tu techniku ruské armádě ukradenou, což byl v té době způsob v SNS obvyklý a nepostihovaný. Dtto kavkazsko-horalské síly.

Ruská armáda stíhala tak akorát evakouvat část gruzínské armády a jejího vrchního velitele obklíčené v Aqwě/Suchumu.

pbla4024 29.8.2008 11:27

Re: Re: Re: Re: Re: Nebo taky jinak

Vzhledem k tomu, že v Abcházii zůstali pouze Abcházové a nikoli už Gruzínci, je vaše tvrzení lží.

Ps.: Na straně Abcházie se konfliktu zúčastnila pravidelná ruská armáda, kupříkladu bombardovala Suchumi.

vita 29.8.2008 12:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebo taky jinak

Zacházel bych opatrněji se slovem "lež" drahý propagandisto. Ověřte si průbeh dějů - 3000 gardistů vedených Tengizem Kitovanim a vyzbojených i těžkou obrněnou technikou nejdřív vytlačilo Abcházy do Gudautského a Gagrského rajonů (a mnoho prchlo do Krasnodarského kraje RF) - načež zasáhly oddíly dobrovolníků kozáků a horalů a situace se otočila.

V Gagře dobyli značnou část gruzínské (původně sovětské) techniky, čímž se síly vyrovnaly a spojené oddíly vytlačovaly (trvalo to podstatně déle než gruzínský útok) gruzínské síly z území Abcházie. V Suchumu/Aqwě obklíčily gruzínskou armádu - Ševardnadzeho za nejasných okolností údajně evakuoval ruský vrtulník - a po kapitulaci města pojednaly progruzínskou kolaborantskou vládu a zbytky vojsk "po kavkazsku". Nic hezkého ani civilizovaného, ale místní zvyklost - oni by dopadli stejně, kdyby se situace vyvinula jinak.

Načež přišel útěk Gruzínů - a výskedek je jaký je.

Mimo jiné i povolení návratu cca 50 tis. Gruzínů do Abcházie. Jak se cítí teď, těžko říct a jak dopadnou, jestli v Abcházii zůstanou - i přes podezření, že (někteří z nich) mají na svědomí teroristické útoky proti turistům - dvakrát těžko.

V každém případě první byla etnická čistka Abcházie od Abcházů - a pak od Gruzínů.

pbla4024 29.8.2008 12:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebo taky jinak

Tvrdil jste, že se ruská armáda nezúčastnila konfliktu v Abcházii na straně Abcházců, toto tvrzení je lež. Dne 18 března 1993 sestřelili Gruzínci Rusům stroj Su-27, pilot, major ruské armády, zahynul. Opět jste se nechal přistihnout při snadno vyvratitelné lži.

R. 29.8.2008 11:31

Re: Re: Re: Re: Re: Nebo taky jinak

ty ruské síly byly kozácké - s oficiálním Ruskem, natož ruskou armádou nic společného nemající..... moudrost dne otce Foura :-D. Minimalne tichy, spise vsak nadseny souhlas z Moskvy mit musely. Opet Rusko nechalo spinavou praci udelat nekoho "neoficialniho", "nezavisleho" a pak jako dobraci "evakuovali" gruzinskou armadu. Stejne tanecky uz 100 let.