30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Laengsfeld 29.8.2008 13:08

Re: Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Nejsem krveziznivy ale  barbarske pustoseni, ktere provadela sovetska armada zacatkem roku 1945 v Konigsbergu si Nemci vrchovatou merou zaslouzili, vcetne toho ze se to staroslavne nemecke mesto stalo jiz trvalou koristi tohoto (jisteze ponekud barbarskeho) statu. Aspon jednou zapracovalo neco jako historicka spravedlnost... ;-P A Kralovec Rusum - prave dik te duraznosti pri zahaneni  agresora k  Berlinu - uz nikdo nevezme.  Vysledky valek se prepisuji zas jenom valkami. Nemci si dodnes dobre  pamatuji, jak je odtamtud hnali a nevyskakuji si vuci Rusum  tak, jako proti nam.  Dostali jiz rozum ;-) 

pbla4024 29.8.2008 13:12

Re: Re: Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Sebrat ho Německu bylo v pořádku. Ale proč nepřipadl Polsku?

Ps.: Druhá světová válka začla společnou rusko-německou agresí vůči Polsku v září 1939, já jen k tomu nálepkování agresorů.

libero 29.8.2008 14:28

Re: Re: Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Oni vyskakují proti nám?

vita 29.8.2008 12:32

Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Nikoli.

Místní obyvatelstvo se rozhodlo, že nechce mít nic s "mateřským" státem, jenž se k němu choval silně macešsky a radši to chce zkusit se sousedním státem, jehož chování si mohlo ověřit na zacházení se sounárodníky tamtéž. Zřetelně se rozhodlo. Mimo jiné i nohama - desetitisíce emigrovaly do Severní Osetie a Ruska, nikdo do Gruzie. Desetitisíce žádaly o ruský pas - nikdo o gruzínský.

libero 29.8.2008 12:34

Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Přesně, sudeťáci dělali to samé, jen jim Áda nerozdával pasy.

vita 29.8.2008 12:40

Re: Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

S tím rozdílem, že k Sudeťákům se nikdo macšesky nekonal, nepokoušel se je odnárodňovat, měli v ČSR německé školství včetně vysokého, měli větší svobodu a demokracii než Němci němečtí. O menšinách v Německu nemluvě.

Jenže chtěli být nadobčany - jako Gruzíni v Gruzii i J.Osetii.

Klička 29.8.2008 12:23

Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

To, že je nám, Čechům, upíráno právo na všeobecné referendum jenom ukazuje, že ODS není občansou a už vůbec ne demokratickou stranou. Taktéž i ostatní parlamentní strany, které, když se jim to hodí o referendu jen kecají. Když však dojde na lámání chleba, zarytě mlčí.

libero 29.8.2008 12:27

Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Ono to treperendum je totiž povětšině zbytečné. Těsný výsledek nic neřeší, větší rozdíl je patrný i bez treperenda a málokdo si dovolí proti tomu jít, pokud to není nezbytně nutné. I s formulací otázky lze kouzlit. Celé to má cenu v malé obci s obecně známým a definovaným problémem.

Klička 29.8.2008 13:06

Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Nemáte pravdu.Jak je známo, tak v demokracii se menšina, a to jakákoliv podřizuje většině, opět jakékoliv. Jak vyplývá již z názvu, demokracie je vláda lidu.Aby lid mohl vládnout, třeba prostřednictvím svých zastupitelů, musejí tito zná vůli tohoto lidu. Vůli lidu k důležitým otázkám je možno zjistit pouze referendem. Namítá-li někdo (a to jsou především členové a voliči ODS), že tato vůle je vyjádřena výsledky voleb,pak zvláště v případě České republiky je na velkém omylu. Je nutno si uvědomit, že strana, vzešlá "vítězně" z voleb ( v současném případě ODS) získala pouze 33%, ale pozor, opět pouze z 64% voličů.To znamená ve skutečnosti slabých 20%. Je tedy sice vítězem voleb, ale reprezentuje pouhých 20% voličů. To znamená že není většinou lidu, ale jen velmi slabou menšinou. Proto je nutné referendum, aby bylo možno zjistit opravdovou vůli lidu ke všem důležitým otázkám. Výsledky referenda musí být pro vládu závazné a jen potom můžeme mluvit o demokracii.

vita 29.8.2008 13:19

Re: Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

A hlavně ODS ani nenapadlo se o radarové základně zmínit PŘED volbami. Nikdo nedal lidu možnost se k radaru vyjádřit, byť jako k malé součásti povolební politiky.

Když se jednalo o vstup do NATO, všechny významné politické strany odleva doprava (kromě KSČM) hlásaly tuto snahu dávno předem. Před volbami 2006 naopak všechny (kromě KSČM) držely huby a nebo mlžily. "Nesmí se to stát předmětem předvolební kampaně!" se tehdy tvrdilo... Tedy se musí vzít lidu možnost do toho kecat, překládám si já...

libero 29.8.2008 15:53

Re: Re: Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Před volbami to také nevyjednávala ODS ale potichu ČSSD ...........

vita 29.8.2008 16:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Však taky píšu, že VŠECHNY strany kromě KSČM zatloukaly jak Bill Moniku...

libero 29.8.2008 15:52

Re: Re: Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Ono vám k tomu treperendu také nedorazí 100% a když to dopadne 45/51 není to nijak reperezentativní a hlavně ten 49 se to stejně bude snažit zvrátiti.

Ve větším měřítku (větším než vesnice) je to povětšině drahá šaškárna, nic víc.

vita 29.8.2008 12:34

Re: Re: Obyvatelstvo Jižní Osetie dalo už dávno najevo,

Ostatní parlamentní strany, pokud mluvíte o ČSSD, předložily nejméně 7 návrhů ústavních zákonů o obecném referendu. V jednom případě ho dokonce s pomocí KSČM a tuším části lidovců prohlasovaly ve Sněmovně, načež ho zařízla ODS v Senilátu.

S první větou souhlasím.

libero 29.8.2008 12:18

Re: Fakta a důsledky

R^ tak nějak

Miloš Zfrantišku 29.8.2008 11:51

Bez ladu a skladu

polepené informace pana poradce opět jenom mlží. Máme totiž co dočinění s agresivní velmocí plné nerostného bohatství v čele s agentem KGB.

westík 29.8.2008 12:01

Re: Bez ladu a skladu

 Hmmmm, je to pěkný výrok, M.z Františku!  Zní docela dobře......jen byste ho měl ještě trochu vypulírovat  a zamlžit ;-D

libero 29.8.2008 12:22

Re: Bez ladu a skladu

To je sice pravda, ale řeč jde o něčem jiném.

David 29.8.2008 11:33

Saakašvili je génius

Podle mě to měl Saakašvili promyšlený. Rusko a Západ se teď vzájemně obviňují a hadaj kdo za to může a kdo je větší pokrytec, svět je na pokraji nové studené války, a do Gruzie se mezitím posílaj miliardy a země má slíbenou účast v NATO. Jižní Osetie a Abcházie byly už stejně dávno ztraceny, a na životech vojáků a civilistů obyčejně politikům moc nezáleží. Tuhle válku vyhrála Gruzie, prohrálo Rusko a západní země.

portwyn 29.8.2008 11:22

Myslím, že tady dochází k míchání pojmů.

To, že Rusové nemají na gruzínském co dělat (jako že nemají), ještě neznamená, že Gruzínci jsou na sto procent v právu. Když vzpomenete na zde zmíněnou Granadu, tak tam taky US jednotky taky nejspíš de iure neměly co dělat (je možné, že se mýlím, nejsem expert na mezinárodní právo) a stejně jsme jim ze srdce fandili.

Článek pana Haase chápu tak, že pan Saakašvili má také máslo na hlavě (ať to naše média podávají jakkoli) a že záměry EU jsou nerealistické. Můžeme článek vidět buď jako příliš proruský, nebo také jako potřebný pohled z jiného úhlu.

Šumavák 29.8.2008 11:30

trochu se mýlíte.....

Rusové mají v Gruzii mandát OSN jako "Modré přílby". Kvůli sporům Grozie x OSetie a Gruzie x Abchazie.

že si Rada bezpečnosti možná představovala jiný rozsah operací na věci nic nemění!

Šumavák 29.8.2008 11:32

Pardon! to patří o příspěvek výše, k portwynovi!

Pavel Urban 29.8.2008 11:35

Ano, ale tvoří je Rusové

Že mají mandát OSN snad pan Haas nepopřel

Pavel Urban 29.8.2008 11:36

Sorry

Taky někdy píšu rychleji, než čtu

Šumavák 29.8.2008 11:33

Myslím, že se trochu mýlíte.....

Rusové mají v Gruzii mandát OSN jako "Modré přílby". Kvůli sporům Grozie x OSetie a Gruzie x Abchazie.

že si Rada bezpečnosti možná představovala jiný rozsah operací na věci nic nemění!

portwyn 29.8.2008 11:41

Re: Myslím, že se trochu mýlíte.....

O.K., tuhle námitku beru.

Přeformuluji komentář: To, že Rusko nemáme příliš v lásce, že nepovažujeme pana Putina a spol. za demokraty a že podezříváme Rusy z imperiálních ambicí, ještě neznamená, že je Gruzie stoprocentně v právu a že tím demokratem je president Saakašvili.

Zebra 29.8.2008 11:45

Re: Re: Myslím, že se trochu mýlíte.....

A to tvrdí kdo ?

Šumavák 29.8.2008 12:20

Re: Re: Re: Myslím, že se trochu mýlíte.....

EU a naše Vláda. Klaus naopak prohlásil, že za vznik konfliktu je zodpovědná Gruzie.

čtěte a bděte!

Zebra 29.8.2008 12:33

Re: Re: Re: Re: Myslím, že se trochu mýlíte.....

Ale děte ! Dejte sem jeden jediný odkaz na tu kravinu a jmenuji vás čestným vůdcem stáda.

libero 29.8.2008 12:29

Re: Re: Myslím, že se trochu mýlíte.....

S tím bych souhlasil, ale skutečností je, že si Klaus vybral na to konstatování poněkud nevhodný moment.