17.6.2024 | Svátek má Adolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 24.1.2007 8:48

Re: Re: Moc se v tom neorientuju

to je pravda, sám jsem v Norsku a Švýcarsku viděl značky na podloží. Jen mi zatím nikdo neprokázal vliv člověka.

Vlastimil 24.1.2007 8:46

Re: Re: Z pana Jakla se stal profesionální bojovník proti globálnímu oteplování

Konkrétním důkazem vlivu člověka na vývoj klimatu bylo zvětšování ozonové díry nad oběma zemskými póly vlivem freonů v ovzduší. Dlouhodobá měření obsahu C02 v ovzduší dokazují jeho nárůst, na čemž se s největší pravděpodobností podílí lidstvo. K zákazu  používání freonů a k schválení Kjótského protokolu proto nedošlo psaním bulvárního tisku, ale na základě odborných analýz.  

I-Worm 24.1.2007 8:45

Re: Re: Moc se v tom neorientuju

ale to opravdu, ale opravdu neznamená, že by snad od doby ledové došlo k nějakému globálnímu oteplení.

NevericiTomas 24.1.2007 8:45

Re: Re: Re: par poznamek

To jste ale prokazal neschopnost vyhodnotit rizika.Ta horsi varianta totiz je, ze to clovek nezpusobuja a tudiz svoji cinnosti nemuze trend zmenit. Pouze se prizpusobovat. Takze jste se v zaplavove oblasti pojistil proti padu meteoritu....

Chris Kelvin 24.1.2007 8:43

Re: Vzhledem k tomu,

Nevím, jestli se v Polabí opravdu pěstovaly melouny či bylo Grónsko opravdu zelené. Obojí se uvádí jako častý argument, ale postavený na velice křehkých základech. Archivní záznamy o melounech budou těžko přesné a případné lepší klima v Grónsku bych spíše připsal působení Golfského proudu, který ale nyní radikálně slábne (odkaz Vám nedám, ale je to tak). Divím se, že se nepoužívá ještě argument o tom, že Vikingové pěstovali ve Skandinávii a na New Foundlandu, kam dopluli, víno. To by totiž dobře korespondovalo třeba s těmi melouny. Ovšem, má se za to (a je to postavené spíše na jazykovém rozboru), že Vikingové si své nápoje nachávali zkvasit spíše z rybízu nebo podobných plodin ;-)

Nicméně jedno jistě vím: ty ledovce, jejichž plocha a objem se rychle zmenšují všude na světě s výjimkou centrální Antarktidy zcela jistě nevznikly až po oné teplé epizodě, o které píšete. Byly mnohem, mnohem starší.

K Marsu bych dodal jen jedno: parametry jeho dráhy jsou mnohem výstřednější než dráhy Země. Případné klimatické změny na Marsu jsou spíše výsledkem tohoto jevu a to i přesto, že Slunce má o něco vyšší aktivitu než dříve. S nejvyšší pravděpodobností však nikoli dostačující na vysvětlení všech Vámi popisovaných změn. A o Jupiteru víme v tomto ohledu (tedy co se týče jeho klimatu), s prominutím, spíše kulové.....

Pavelcz 24.1.2007 8:42

Re: není možné aby

Pokud budeš pálit 1200000 barelů ropy denně tak proč ne. To, že se otepluje je fakt. To, že jsou výkyvy teplot v historii také. To, že se v historii se měnila teplota o 1 - 2 stupně za 1000 let a nyní o 3 - 4 stupně za 100 let je fakt. To, že s tím nikdo nic neudělá je také fakt (nebo snad chceme přestat jezdit auty, mít doma teplo ?!) Takže nezbývá než se přizpůsobit. Zeptal bych se tě a týpků typu p.Jákla kde bydlíte - jestli ve velkém městě typu Praha, tak kde budete brát pitnou vodu za takových 20 - 30 let ? Nebo tě to nezajímá, protože asi umřeš dřív ? A máš děti ?

pozorovatel 24.1.2007 8:39

Počasí a klim aspolu nijak nesouvisí

pokud budeme autora brát smrtelně v ážně (řečeno zjednodušeně). "Počasí, a to jakékoli, nemůže s případnou postupnou změnou klimatu vůbec souviset." Rád bych se dozvěděl, v jakém časoprostoru s odehrává počasí a v jakém klima a čím se oba tyto jevy kvantifikují?

JJ 24.1.2007 8:38

Re: Re: Pane Jakl

Jeji otazka, jestli Jakl pise o necem, cemu rozumi je naprosto relevantni. Andela se netvari, ze tomu rozumi, ale Jakl se ta tak tvari celkem kategoricky. Pani Merkelova ci Tony Blair se jiste seznamili s problematikou trochu vic, nez se rohodli pro tak zavazna rozhodnuti. Udelal to i pan Jakl pro svuj clanek, kterym chce zjevne ovlivnit verejne mineni?

Vzdyt ani ten argument o dnesni zime v US neni spravny.

LM 24.1.2007 8:38

Re: Moc se v tom neorientuju

Oteplování zhruba od začátku minulého století JE prokázané prakticky s jistotou.

Stredocech 24.1.2007 8:38

Re: Moc se v tom neorientuju

Ano, tají už od doby ledové...

Kantor 24.1.2007 8:37

Zásadní stanovisko k tomu,

jestli se globálně ohříváme nebo ne, podají globální pojišťováci.Pak můžeme mudrovat.:-)

Stredocech 24.1.2007 8:36

Honzáku, je to ještě horší

Byl jsem velice překvapen když jsem zjistil, že ty davy fanynek kolem Vyvolených nejsou pobláznění teenageři, ale PLACENÁ KLAKA (chodily si tak přivydělávat středoškolačky za 200 Kč)..

Také zelení aktivisté jsou placená klaka, dokonce i ti, kteří organizují třeba "Den bez aut." Kdosi tady svého času napsal že si všimnul, že někteří přijeli demonstovat VLASTNÍMI AUTY, které zaparkovali v sousedních ulicích (ale k tak starým komentářům se asi nedostanete). A oni sami brečeli v novinách, že pokud nedostanou dotaci od magistrátu, nebudou moci tuto akci uspořádat...

NevericiTomas 24.1.2007 8:35

Re: Nesouhlasim - z pohledu laika

Ty jo a ted si predstavte, ze v mladi odvezla vaseho tatku skodula s 33kw vykonu a dnes mate v aute cca 100kw...to budete asi trikrat tezsi nez vas tatka....

LM 24.1.2007 8:30

Re: Re: Diletantský článek

Já bych spíš doporučil publikace Národního klimatického programu ČR.

Joska 24.1.2007 8:29

Moc se v tom neorientuju

ale fakt, že tají a nadměrně ledovce je snad prokázané, ne? Takže oteplování je prokázané. Vývodům pana Jakla (asi odborníka) tedy nerozumím

LM 24.1.2007 8:27

Re: Vzhledem k tomu,

Prosil bych pokud možno přesný odkaz na nějakou analýzu této věci, jistě to bylo publikováno v odborné literatuře.

Stredocech 24.1.2007 8:26

Re: To je správný článek!

Ano, postavte chrám Boha Zimy a obětovat mu můžete třeba vlastní děti. To všechno už tu bylo. Účinnost bude víceméně stejná, jako přijetí Kyota.

Delfin 24.1.2007 8:25

Re: To je správný článek!

Je prave otazka, zda tento jev nastava a jestli to je nasim pricinenim. Aby to nebylo neco podobne, jako varovat v lete pred globalnim oteplovanim a v zime pred ochlazovanim. Zeme prochazi stridave "chladnym" obdobim a pak postupnym "oteplovanim" uz od dob, kdy jeste clovek neexistoval. Takze jak to tedy je?

Stredocech 24.1.2007 8:25

Pokud by byla hrozba oteplení opravdu reálná, museli

by zelení horovat pro jadernou energetiku. Protože tak nečiní, je jasné, že jim o žádné globální oteplení nejde, ale o uskutečnění svých šílených fantasmagorií typu "venkovských komun." A hlavně, ukázat, že mají moc donutit vlády, aby dělaly hovadiny a braly jejich nesmysly vážně - viz energetická koncepce současné české vlády.

klobouk 24.1.2007 8:24

Re: To je správný článek!

R^R^R^

Kdyz se bude priroda chovat spravne "trzne" tak se vse napravi samo od sebe.

LOJR 24.1.2007 8:24

Re: Pane Jakl

A vy tomu Andělo rozumíte? Tak to přestaňte maskovat a zkuste Jaklovy názory vyvrátit ARGUMENTY, jestli tedy víte, co to argument je.

Haui1 24.1.2007 8:22

Re: není možné aby

Ale no jistěěěě, a vlastními těly. :-D

Haui1 24.1.2007 8:20

Re: Re: Re: Jakle ty blábolisto

Právě uvažuju, jestli Merkelová a Kuchtová nejsou z přízně.

LOJR 24.1.2007 8:19

Re: Diletantský článek

Tak jsem si našel toho znalce Cílka. Pokud  se nalezené prameny nemýlí, tak vystudoval přírodovědu na UK, obor geologie radioaktivních ložisek, jinak je speleolog, odborník na taoismus a spisovatel. Fakt jste měl na mysli jako odborníka na klimatologii TOHOTO Václava Cílka?

Kylchap 24.1.2007 8:17

To je správný článek!

Nebojte se, konzumujte, užívejte si, spalujte, plýtvejte, vždyť hudba ještě hraje na palubě Titanicu.

JJ 24.1.2007 8:16

Re: Tolik populismu bych cekal od snad jenom od Paroubkovcu

Jinak tu casovou radu, po ktere pan Jakl vola budeme mit za nekolik tisic let, jestli tady bude porad nekdo, kdo by se s tim zabyval.

Autor by mohl take uvest zdroje svych predpokladu ve vyctu toho co je a co neni, proc zpochybnuje studie dopadu oteplovani delane pro UK, zazitek s osobniho setkani s autory teto studie, jak reagovali na otazky apod. Pokud chce delat tak zasadni stanoviska v teto veci, tak prece neni vubec obtizne si sehnat aktualni informace o problematice, setkat se s klicovymi lidmi apod.

Ale napsat populisticky blabol je vzdy podstatne jednodussi. Jen houst, budou tady takovi, kteri Vam budou tleskat. On i Paroubek ci Rath maji celkem dost priznivcu.

A.S. Pergill 24.1.2007 8:16

Vzhledem k tomu,

že se prokazatelně oteplují Mars a Jupiter (stačí vygooglit rozsahy marsových polárních čepiček v různých letech a big red spot junior na Jupiterovi, pro jehož existenci jinou přijatelnou teorii než vyšší příkon sluneční energie prostě nemáme) a méně systematická data ukazují i na oteplování dalších planet, jsou bláboly o lidském vlivu na oteplování naprosto nepodložené.

A, mimochodem, pořád ještě nemáme teploty jako za krále Vladislava Jagellonského, kdy se v polabí pěstovaly melouny. A pořád ještě nemohou obyvatelé Grónska v pobřežních nížinách pěstovat obilí jako Vikingové v době, kdy Grónsko kolonizovali (na konci 1. tisíciletí).

kritik 24.1.2007 8:14

Re: Re: Jo, takže na Zemi je....

každý z těch šesti miliard vyzařuje asi 150 W - tak prosím zahrnout do úvahy

JJ 24.1.2007 8:10

Tolik populismu bych cekal od snad jenom od Paroubkovcu

asi je to dnes modni vlna.

Predne, Merkelova toto zminuje jako dlouhodobou prioritu EU, v souvislosti s jejim predsednictvim, ne s letosni zimou. Kdyz uz by chtel autor filosofovat o letosni zime, mohl by si alespon zjistit, jaka je zima letos za atlantikem. I kdyz nejlepsim ukazem jsou ceny ropy a zemniho plynu na NYMEX (futures krivka je zde celkem vymluvna). Nicmene mi uniklo, ze by kdokoli krome novinaru povazoval letosni teplou zimu za dukaz oteplovani zeme (rozhodne ne vedci), nemohu to vyloucit, ale pokud uz chce autor timto zesmesnovat Merkelovou, asi by citace neuskodila.

eTony 24.1.2007 8:02

není možné aby

člověk, jehož existence na Zemi, v porovnání s celou historií vzniku a existence planety, je pouhým okamžikem, zlomkem vteřiny, dokázal natolik změnit klima planety, abychom se museli děsit snad jejího zániku. Ta naše zeměkulička si s náma dělá co chce. Nebo jsou snad ochotni "duhoví válečníci" ucpávat sopky ?