1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

DOPIS: Vážený státe!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jouza 25.5.2007 14:05

Re: Re: Početní úloha pro žáky ZŠ

Onehdá jsem někde zaslechl, že ve Francii je na příjmech od soudruha Státa závislých 65% obyvatelstva. U nás to jistě nebude lepší. Spíše naopak. Takže souhlas.

Jenom mi tak nějak mozek nebere, až budou všichni něco "dostávat", tedy až budou všichni buďto zaměstnanci s. Státa, nebo jím vyklonovaných "potřebných", popřípadě nezbytnými a nikým a ničím nenahraditelnými úředníky, komisaři, překladateli, řidiči, ochrankami atd. tzv. evropské unie, kde se na to budou vyrábět prachy.

občan z kraje města 25.5.2007 14:29

zatím se půjčují

No a potom nás naučí makat buď Ahmadínežád nebo Čínští podnikatelé. V obou případech žádné státní sociální pojištění nebude. Kdo nebude schopen makat, aby mohl zaplatit dluhy předchozí generace bude jako neužitečný utracen.

Fantom 25.5.2007 11:01

Vážený občane,

dej své peníze do "Penzijní fond s.r.o" a zaručeně vyhraješ.

Skála 25.5.2007 11:09

Re: Vážený občane,

 Ne! dejte peníze "Fantomovi"! On ví jak těžce se peníze vydělají a taky, jak je investovat. Proto se hlásil do diskuze, že?:-/

tris 25.5.2007 10:54

Ad pojištění

Někteří tu argumentují tím, že komerční pojištění některých řídkých, ale draze léčitelných nemocí by bylo drahé. No...takže 1) neberte USA jako příklad komerčního pojištění, to je jako kdybyste prakticky zakázali vyrábět cokoliv levnějšího než Mercedesy a pak si stěžovali, že existují pouze drahá auta.

2) Zisk podnikatelů na trhu má tendenci se stabilizovat na nějaké "normální" výši (kde je vysoký zisk, roste konkurence, kde je nízký, odchází firmy jinam)

Z toho vyplývá, že pojišťovny pojišťující proti těmto řídkým nemocem by prodávaly pojištění za cenu "náklady*pravděpodobnost nemoci + vcelku normální zisk". Na položku "náklady*pravděpodobnost nemoci" nemá vliv, zda je pojištění soukromé nebo státní, položku "vcelku normální zisk" ve státním sektoru nahrazuje "malé plýtvání" ("normální plýtvání" už je ekvivalentní s "docela velkým ziskem")

Takže proč by mělo být pojištění řídkých a drahých nemocí na soukromém trhu dražší, než současné státní?

Skála 25.5.2007 11:05

Re: Ad pojištění

 V celku souhlas. Jen bych upozornil, že je plno hypochondrů, kteří se do nemoci tak vžijí, že si přivodí úspěšně i ony "řídké" a drahé nemoci za jakoukoliv cenu.;-D

Pavla B. 25.5.2007 11:20

Re: Ad pojištění

Netvrdím, že by bylo dražší (ale hodně drahé by asi bylo). Ale podle čeho byste se rozhodl, zda si jej budete platit?

U toho mercedesa prostě víte, jestli ho máte nebo ne, a jaká je jeho cena. Víte to třeba u svalové dystrofie svého dítěte, které se ještě nenarodilo?

dr Turnovský 25.5.2007 11:40

Re: Re: Ad pojištění

Pavlo...to je přeci dávno vyřešené...vlamujete se otevřených dveří....měl jsem tu čest nějakou dobu být v Singapore a tam je to vymyšlené skvěle....osobní pojištění osobní účet, solidární účet pro takové lidsky tragické případy.....vše je objeveno, jen to vzít a přeložit. Ale obávám se , že osobní zodpovědnost se v Evropě vubec nenosí. Takže se v tom budem neustále plácat . :-((

Pavla B. 25.5.2007 11:42

Re: Re: Re: Ad pojištění

A to solidární pojištění je povinné nebo dobrovolné (a podle čeho se lidé rozhodují, zda se zúčastní)? A jsme tam, kde jsem byli....

dr Turnovský 25.5.2007 11:48

Re: Re: Re: Re: Ad pojištění

vlastně je to složitější....pojišťovny podnikají a část zisku jde na solidární účet,  Takže vlastně klient je pouze ukrácen na příjmech na osobní účet. A protože pojišťovny mohou podnikat pouze v úzsce vyměřeném sektoru a pod státní kontrolou... bez legrace, tam to funguje...tak je to výhodné pro všechny. Ale jak jsem říkal, je to asi vhodné pro lidi s osobní zodpovědností, a těch je tady menšina.

BOMBON 25.5.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Re: Ad pojištění

to mate slozite, pane, pavla si zrejme mysli, ze patent na rozum ma pouze nekdo, koho lidi zvolili ve volbach, nebo kdo ma klotove rukavy.

a ze obcane a pojistovny (podnikatele) jsou hovada a svine.

dr Turnovský 25.5.2007 12:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ad pojištění

To jistě ne..Pavla tady jednou nastínila zdravotní peripetie své dcery a myslím, že to je ta samá paní. 

tris 25.5.2007 11:55

Re: Re: Ad pojištění

Ono je to tedy zřejmě drahé i dnes, akorát se všichni tváříme, že to je zadarmo...

Nejspíš by bylo možné dítě pojistit i před porodem, resp. před zjištěním nějaké případné nemoci. Pojišťuje se riziko - nikoliv jistota. Pokud už předem (třeba i před početím) víte, že vaše dítě bude mít nějakou nemoc, tak se to pojistit nedá.

Nicméně pak se trochu dostáváte do situace, kdy přijdete ke své rodině a sdělíte jim: chci mít dítě, to dítě bude náročné péči, takže koukejte dát výpověď z práce a budete mi pomáhat se o něj starat, jinak si to vynutím policií. Asi byste to nepovažovala za slušné chování ke své rodině - proč tedy totéž podporovat ve celostátním měřítku?

BOMBON 25.5.2007 12:27

Re: Re: Re: Ad pojištění

neblaznete, kdyz okrade sve blizke, tak je to prilis osobni. kdyz okrade me, je to hezke, neosobni, provede to bernak s (pripadne) policajtama a soudnim systemem.

a hlavne, pavla prece neoroduje za sebe, nevsimnul jste si? nikdy nikdo nerekne, ze vase penize chce on, vzdycky je to ve prospech chudych a bezbrannych, kterych se on/ona, pasak, zastava proti vam, vy sobi hnusce. kdyby nebylo jeho/ji, kam by spolecnost prisla? a na to lidi slysi a pochvalne hykaji... :-P

Lída 25.5.2007 15:06

Re: Re: Re: Ad pojištění

Trisi, i dítě zcela zdravých rodičů se může narodit se vzácnou a drahou nemocí. Naopak i dědičné nemoci bývají dědičné jen v určitém procentu, takže nemocný rodič může mít zcela zdravé dítě.

Pavla B. 25.5.2007 11:40

Re: Ad pojištění

Ještě bych se ráda zeptala specielně na pojištění dětí: pojišťovaly by se jaksi všeobecně ještě před početím? nebo před narozením - co kdyby měly na základě prenatálního vyšetření zjištěný už nějaký vrozený defekt, například srdeční vadu, jejíž operace stojí statisíce - myslíte, že takové nenarozené dítě by nějaká pojišťovna pojistila? dtto u novorozence - co když má vrozené tělesné nebo metabolické vady, kdo by ho pojistil?

R 25.5.2007 12:06

Re: Re: Ad pojištění

To je obecně všechno podle četnosti výskytu neboli statistiky.  Jestliže u vzácné nemoci platí, že třeba na 100 000 lidí  je za rok 10 případů nemoci, to je na 10 tisíc jedno,  tak pokud by pojišťovna  vyplácela na jeden takový případ milión korun, tak takzvané přirozené pojistné znamená, že za ten rok se musí vybrat od 10 000 pojištěných 1 milión, to je stovka za rok od jednoho nebo 8 korun a něco od jednoho za měsíc.  K přirozenému pojistnému pojišťovna ještě vybere na svoje náklady - platy zaměstnanců, provize, odměny revizním lékařům atd a zisk. Konkrétně u nenarozených dětí je ale obecně velká pravděpodobnost úmrtí nebo vady, takže většina pojišťoven to v životním dětském pojištění obchází stanovením nějakého věku, od kterého tyto pojištění teprve platí, i když některé pojišťovny  nahánějí "obětní beránky" už v porodnicích..

Lída 25.5.2007 14:59

Re: Re: Re: Ad pojištění

Ale mi nemluvíme o životním pojištění, mluvíme o zdravotním. A máme případ, kdy se zdravým rodičům narodí těžce nemocné dítě. Třeba s tou srdeční vadou nebo se vzácnou metabolickou poruchou. I to se totiž stává. Která pojišťovna ho pojistí? Čistě komerční těžko.

Lída 25.5.2007 15:09

Re: Re: Re: Re: Ad pojištění

Pardon, MY nemluvíme, ne mi.

stará sova 25.5.2007 10:48

Dík, krásný příspěvek, smutné však je že tato absurdita se stává skutečností a

lidem asi nezbude nic jeného než jít do ulic. Proč má pracovitá část populace živit lemply to nechápu. I za komunistů museli všichni makat jinak to bylo příživnictví. Když nemáš práci vem cokoli, jinak třeba umři hladem. Soulasím s tím, že penze nemá být solidární a každý má dostat tolik, kolik za život do společné kasy přispěl. Na rozdíl od toho by zdravotní pojištění mělo být solidární  s tím, že pokud si budu platit vic než standart, nebudu například na léky doplácet a platit u lékaře poplatky atd.

Skála 25.5.2007 10:38

Na tváři zůstane jen trpký úsměv!

 Vnucená solidarita na ochranu darebáctví. To je základ celého samoseudržujícího systému. Vystoupit z něj nelze. Jedině utíkat do nějakého méně sociálního státu, třeba až tam, kde je ještě prvobytně pospolná společnost. A těch už je skutečně poskrovnu.

 Jak má najít stát míru ve svých požadavcích na občany, když občané sami jsou lačni po penězích druhých, tvrdíce, že to jsou přece státní peníze. A každý tak se dovolává práva mít cosi "zadarmo". Zdravotnictví, školství, policejní ochranu, hasiče a záchranáře, lesy a přírodu vůbec atd. Mnoho jich taky očekává měsíčně i značné peníze zdarma. Takže občane PLAŤ!!! Že platíš na druhé? No to je přece samozřejmé. Vždyť musíme být solidární s druhými!!

ok 25.5.2007 10:36

přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje

Milý autore, přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje. Případně zkuste nějaký africký stát. Také jezte více rybího masa, prý to zvyšuje inteligenci.

Skála 25.5.2007 10:41

Re: přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje

 Probůh! Jen nejezte VY potravu, co zvyšuje potenci! Už je vás jak much a kdo to má ze svého utáhnout?!;-(

tris 25.5.2007 10:47

Re: přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje

Pár diktátorů doporučovala svým občanům, kterým se to nelíbí, aby se odstěhovali (namátkou třeba Franco)....

F2 25.5.2007 11:22

Re: Re: přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje

No a pak jsou ti druzí, kteří odcestování znemožnili ostnatými dráty a kulometčíky na hraniccí

tris 25.5.2007 12:15

Re: Re: Re: přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje

Ale ty první to neomlouvá, že?

F2 25.5.2007 13:40

Re: Re: Re: Re: přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje

Ne, jen je staví do jiného světla

portwyn 25.5.2007 14:33

Re: Re: přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje

Jojo...a taky nám euroskeptikům dopručovali, ať táhnem do Běloruska, a taky nám konzervativcům doporučovali, ať táhnem do Iránu atd. A někteří z doporučujících se považují za velmi svobodomyslné...Prostě si nevybeterete..

emil 25.5.2007 11:19

Re: přestěhujte se do Paragvaje nebo do Číny, tam to tak funguje

Stále jsem čekal, kdy se ozve první pitomec. A už je to tady.

Dugy 25.5.2007 10:27

Kecy

.....já bych rád přestal využívat služeb vlády - hlavně Min. obrany a zahraničí - z našich daní se platí jejich kolaborantská politika.