14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

VĚDA: Vznik života (1)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zet 25.12.2009 20:32

Re: O původu života se toho ví velmi málo, jesná se o domněnky.

1. Pre vás platí to isté (prvá veta). Bacon, Diviš a ďalší pracovali napriek snahe nadriadených, Bacon si to odskákal doživotnou väzbou vo vlastnej kláštornej cele. Silvester II - biela vrana

2. Pseudoargument - skúste to bez tých boľševikov a uveďte niečo konkrétne

3. Reliktné žiarenie

4. Ale choďte - bielkoviny si niekto asi vymyslel?! Skúste si prelistovať okrem stredoškolskej chémie aj biofyziku, biológiu a ďalšie odbory, ktoré s tým majú čo do činenia

zet 25.12.2009 20:33

Re: O původu života se toho ví velmi málo, jesná se o domněnky.

sorry, myslel som že mi prvú odpoveď vyradil z nejakého dôvodu automatický cenzor:-/

VašekIV 25.12.2009 20:38

Re: O původu života se toho ví velmi málo, jesná se o domněnky.

Církev byla odjakživa o krok dále v poznání.  A vždy, když objevila novou věc, snažila se ji ututlat, aby se toto poznání neobrátilo prti jejich víře. Třeba už církev dávno ví, že bůh není, ale nesmí to prosáknout na veřejnost. bylo by po kšeftech!!;-D;-D;-D

ENDO 25.12.2009 23:40

Re: O původu života se toho ví velmi málo, jesná se o domněnky.

presne tak .

Negar 26.12.2009 3:53

Re: O původu života se toho ví velmi málo, jesná se o domněnky.

My se tady poznání nedobereme, nicméně je tu spousta reakcí od inteligentních a nezaujatých lidí. Takové reakce je užitečné číst, přinášejí leccos, co si člověk rád doplní; a mimoto způsobují jisté intelektuální potěšení, což je kvalita, kterou bych nepodceňoval.;-)

Ovšem vyskytuje se tu i spousta lidí, kteří by udělali nejlépe, kdyby si uložili dlouhodobé silentium, dokud se to s nimi nezlepší. Takoví, jak to říct slušně... vypelichaní ideologové s papouščími reflexy. Číst stereotypní produkty těchto reflexů je nemírně únavné a otravné.

Jirka 25.12.2009 17:57

Nevarte z vody, mily autore.

Zkuste tohle:

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=4685

Je to jen hypoteza, ale hezka. Asi stejna, jako ty vase.

Formol 25.12.2009 17:14

děkuji autorovi

Děkuji autorovi a to hned ze tří důvodů:

- před blížícími se zkouškami mě uklidnilo, že i taková materiál jak Ing. Běhal mohl dostudovat a dokonce (pokud jsem správně hledal) působí na vysoké škole

- pobavil jsem se

- připomnělo mi to, že si mám zapsat fyzikální chemii a molekulární aspekty evoluce

Nosotonda 25.12.2009 18:29

To bys tedy měl

Milý příteli Formole!

Skutečně bys měl více věnovat úsilí k tomu, abys porozuměl tomu, že věda se musí opírat o důkazy a ne klást jednu hypotézu za druhou až k naprosto scestným a vědu urážejícím hypotézám velkého třesku, vzniku života náhodou, evoluční přeměny naprosto rozdílných organismů a vzniku vědomí uspořádáním hmoty.

Akorát mne mrzí, že zastánci kreační teorie na Planetopii, vynaložili tak velké úsilí a v Tvém případě, jakoby házeli hrách na stěnu. Jinak v Bibli je to ještě ostřeji, něco o perlách...

Stoura 25.12.2009 19:40

Re: To bys tedy měl

V Bibli je popsáno mnoho věcí. Z kolika druhů vláken je třeba oděv, která máte na sobě? ;-P

LiD 25.12.2009 16:33

Milí diskutéři, až budete na věčnosti klečet před svým Stvořitelem,

bude vám okamžitě všechno jasné. Do své smrti se vzpouzejte jak je libo - i k tomu Vám Bůh dává svobodu.

Nemo 25.12.2009 16:54

Re: Milí diskutéři, až budete na věčnosti klečet před svým Stvořitelem,

Odkud máte informace, že se na věčnosti bude klečet před Stvořitelem a že nám Bůh dává svobodu?

A proč já takové informace nemám?

Negar 26.12.2009 3:59

Re: Milí diskutéři, až budete na věčnosti klečet před svým Stvořitelem,

Máte. Právě vám byly sděleny.8-o

Arccos 25.12.2009 16:59

Re: Milí diskutéři, až budete na věčnosti klečet před svým Stvořitelem,

Milá LiD. Jakožto ateista mám po své smrti dvě možnosti:

Buď zjistím, že nic není, a pak můžu mít radost, že jsem nžil ve lži. A nebo zjitím, jak kážete, že exituje milosrdný Stvořitel a to bude docela příjemné překvapení. Nebo snad přijdu do pekla za to, že jsem byl ateista? Ale prosímvás, co by to pak bylo za milosrdného Stvořitele!

No nemáme to my, ateisti, pěkné vyhlídky? Jak bude vám, až umřete a ukáže se, že Stvořitel není...

Formol 25.12.2009 17:16

Re: Milí diskutéři, až budete na věčnosti klečet před svým Stvořitelem,

A navíc jako ateista nezjistíš, že jsi plakal na špatném hrobě, až tě bude soudit třeba Odin ;-)

Nemo 25.12.2009 17:26

Re: Milí diskutéři, až budete na věčnosti klečet před svým Stvořitelem,

Ano, to je ten jeden z problémů Pascalovy sázky.

Honza 25.12.2009 18:36

Re: Milí diskutéři, až budete na věčnosti klečet před svým Stvořitelem,

Z toho, že nic není, zcela zaručeně radost mít nebudeš, protože to už nezjistíš. A naopak ti věřící se ze stejného důvodu nemůžou dočkat žádného zklamání.

Stoura 25.12.2009 19:43

Re: Milí diskutéři, až budete na věčnosti klečet před svým Stvořitelem,

Mohou. Pokud je Bohem některý z Ásů, mohou zjistit, že všichni kromě berserkerů skončí v nejhlubším mrazivém pekle a jen hrdinové se  mohou bavit bojem až do věčnosti.

Yarda 25.12.2009 16:32

Autore, přesvědčil jste mne.

Život na Zemi vzniknout nemohl a proto tu žádný není.

peak 25.12.2009 16:28

Autor vs fakta

Jenom namátkově:

Autor: Rozložení a stupeň oxidovatelnosti uhlíku, síry, uranu nebo železa v sedimentech neposkytují důkaz, že by kdykoliv během geologické historie země existovala bezkyslíkatá redukční atmosféra.

Heinrich D Holland. The oxygenation of the atmosphere and oceans. Phil. Trans. R. Soc. B  29 June 2006 vol. 361 no. 1470 903-915 (online): During the second half of the twentieth century evidence from several lines of investigation confirmed that the oxygen level in the atmosphere and oceans was very low during the Archaean and Early Palaeoproterozoic (see for instance Holland 1994). This conclusion was confirmed and extended by the discovery of large degrees of mass-independent fractionation (MIF) of the sulphur isotopes in sulphides and sulphates in pre-2.45 Gyr sedimentary rocks. These measurements indicate that the O2 content of the Archaean atmosphere was generally less than ca 10^−5 present atmospheric level (PAL) (2 p.p.m.v.; Kasting et al. 2001; Pavlov & Kasting 2002).

Řekl bych, že nám tady někdo selektivně ignoruje informace, které nejsou v souladu s jeho světonázorem.

peak 25.12.2009 17:12

Re: Autor vs fakta

A ještě něco.

Emanuel 25.12.2009 16:25

jak to skončí, co bude?

Ano, nevíme zatím, jak vznikl život, nevíme dokonce, jak vznikl tento vesmír, tj zejména, co bylo před velkým třeskem. Po velkém třesku již nějaké teorie existují.

To je ovšem kategorie "zajímavosti", jak to vzniklo. Mě zajímá více, jak to skončí. Tam by se mělo napřít bádání ještě více. Co bylo, bylo. Ale co bude? A včil mudrujte.

novaz 25.12.2009 15:41

zdroje tu jsou

On asi ten "Bůh" byl také stvořen, ale zase nějakým jiným, ještě universálnějším, všmocnějším a vícevševědoucím Bohem, tím "Bohem Bohů", vzniknuvším evolucí nesličných atomů uhlíku, dusíku a kyslíku.

David 25.12.2009 16:04

Re: zdroje tu jsou

ale je nutno dodat , že tento vznik proběhl v zažívacím traktu  bytosti mnohem starší a dokonalejší

David Šimáček 25.12.2009 15:07

tento článek mě přesvědčil

a od tohoto okamžiku věřím na kreacionismus ....  jen mi tu vyvstává otázka...... jak vznikl onen bůh......  nejspíš evolucí ;-D

torpédo 25.12.2009 15:13

Re: tento článek mě přesvědčil

Byl by to znak pokory a inteligence, a také nezpochybnitelného osobního pokroku. Otázkou původu Boha se netrapte, jen Vás to zbytečně zatěžuje. Zkuste si prostě představit, že Bůh je stejně obtížně uchopitelný jako třeba ta... jak se to jmenuje...jak se povině učí na základních a všech dalších školách...no...EVOLUCE.

David Šimáček 25.12.2009 15:32

Re: tento článek mě přesvědčil

no ona ta evoluce je vědecky prokázaná, což se o bohu v jakékoliv podobě říct nedá

Senior 25.12.2009 17:11

Re: tento článek mě přesvědčil

Milý pane Davide Šimáčku, mohl byste mi laskavě sdělít, kdo, kdy a kde tento vědecký důkaz o evoluci  vzniku života z neživé hmoty  dokázal?  Rád bych se poučil. Děkuji. Pokud je mi známo, jsou to prozatím jen pouhé a experimentálně neověřené teorie.:-D

Stoura 25.12.2009 22:34

Re: tento článek mě přesvědčil

Evoluce (ve smyslu evoluční teorie) se uplatní až v okamžiku, kdy existuje něco, co je schopno se replikovat. Do té doby je to loterie. Ale trochu cinknutá - některé míčky se k sobě lepí raději. A stačí, aby se našel jediný výherce (=sloučenina schopná replikace) a evoluce je spuštěna. Je fakt, že tohle se v laboratoři celé nasimulovat  nepodařilo. Proti Vesmíru jsme v pozici hráče Sportky, který si denně sází jeden tiket a čeká na první cenu a snaží se tak simulovat hráče se stamiliony tiketů..

Stoura 25.12.2009 19:49

Re: tento článek mě přesvědčil

Evoluce je celkem uchopitelná a prakticky využitelná jako řešení některých technických problémů. Existenci fungujících řešení, založených na evoluci, bych si dovolil považovat za celkem dobrý důkaz jejího fungování. Můžete ukázat nějaké příklady fungujících technických řešení, založených na předpokladu fungování nějakého boha?

Senior 25.12.2009 20:22

Re: tento článek mě přesvědčil

Milý "Stouro", tady přeci vůbec nejde o existenci evoluce, ta skutečně probíhá v každém období,  ale v tomto případě šlo o evoluční vznik života z neživé hmoty. A to bylo něco úpně jiného.