30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek Šejna 21.10.2009 17:36

Re: Děkuji adminovi!!!!

včera jsem si mailem ještě před vydáním mého článku vyměnil s panem Wagnerem pár názorů. Napsal jsem mu, že se určitě najde hromada blců, kteří pana Wagnera pochválí za "poznámku redakce". Spletl jsem se. Blbec se našel jen jeden.

Bloud 21.10.2009 17:35

Re: Tak CO2 ?

Protože jsem laik.

kruc 21.10.2009 17:33

Re: Tak CO2 ?

Připomínáte mi hlášení kapitánovi potápějící se lodi: Ještě stále se potápíme, ale vody nabíráme mnohem méně.

Mirek Šejna 21.10.2009 17:32

Re: autore, sám se usvědčujete z tvrzení volovin

to si děláte srandu, nebo jste opravdu tak blbej, že ten dotaz myslíte vážně?

http://pranostiky.wz.cz/php/prans.php?mid=10

Mirek Šejna 21.10.2009 17:29

milej i.h.

na mém prohlášení o Vás nehodlám nic měnit. Lhář jste opravdu zasr@nej. A pořád čekám na aspoň jeden jediný odkaz, který by prokázal že jste o mě nelhal.

Bloud 21.10.2009 17:29

Re: Jak pravi politicky klimatolog z Hradce,

Vážně ? Tak to jste mne uklidnil. Jakým procentem se bude podílet obsah CO2 v atmosféře na vyšším obsahu vodních par v porovnání s dalšími vlivy, které způsobují kolísání obsahu vodních par v atmosféře ? Jaké jsou ty další vlivy ? Můžeme je nějak preventivně regulovat ? Děkuji

Karlos 21.10.2009 17:28

Pane Pavle

a co Vy nechápete na termínech "proponent of the ice-age-is-coming school","klimatolog Mitchell", "Nigel Calder, former editor of New Scientist and producer of scientific television documentaries, "In the Grip of a New Ice Age"? ;-)

vita 21.10.2009 17:27

autore, sám se usvědčujete z tvrzení volovin

v článku je citace pranostiky, která údajně předpovídá teplou zimu. Kdy asi ta pranostika vznikla? To se už tenkrát oteplovalo?:-D

hexin 21.10.2009 17:20

Pokud se otepluje tak je to fajn ne?

Alespoň ušetříme za plyn z ruska, bude tu příznivější klima, lesy rychleji porostou. Tedy co se týče české kotliny. Tedy proč zde vedeme neustále vzrušené diskuze  a chceme platit ohromné náklady pseudo boje proti produkci co2 místotoho abychom řešili že nebude na důchody, což by nás zajímat mělo? Anebo to vezměme vážně, nařidme že aotomobilky od roku 2012 smějí prodávat jen elektromobily a elektrárny  se můžou stavět jen bez produkce co2 a takové co dodají do sítě kwh za maximálně 4 Kč a budujme technologický náskok před ostatními. Ale takový boj proti oteplovíní, který je ve skutečností jen útokem některých na peněženky daňových poplatníků, s tím se jděte vycpat.

Karlos 21.10.2009 17:20

Re: Jak pravi politicky klimatolog z Hradce,

Já jsem zkusil porozumět tomuto textu:"Koncentrace skleníkových plynů však budou silně záviset především na dalším ekonomickém, technologickém a také politickém vývoji, tedy na okolnostech, které klimatologie popisovat nemůže.Proto se do klimatických modelů vkládají různé scénáře vývoje koncentací skleníkových plynů v příštích desetiletích, které závisejí na technologických trendech, vývoji ekonomiky, počtu lidí na Zemi i politických změnách." http://www.czp.cuni.cz/Knihovna/publikace/klimaticke-zmeny-web.pdf s. 25, Ladislav Metelka, Radim Tolasz ; Nestěžují si pořád někteří klimatologové, že jim ekonomové mluví do řemesla? Není to náhodou opačně?

A neměl náhodou pravdu (oteplovači nenáviděný;-)) Michael Crichton? http://blaznivamarketa.com/default.htm?stranka=clanek&clanekID=41905&date=2004-04-26

Pavel 21.10.2009 17:19

Re: Jak pravi politicky klimatolog z Hradce,

To se nejen může stát, to se stane. Jako důsledek oteplení vlivem CO2. Množství páry závisí na teplotě.

Pavel 21.10.2009 17:18

Re: Tak CO2 ?

Proč?

Bloud 21.10.2009 17:14

Re: Tak CO2 ?

Napsal. Já mám radši %. Jsou pro laika přehlednější.;-)

Bloud 21.10.2009 17:09

Re: Jak pravi politicky klimatolog z Hradce,

Mě jenom není jasné, jak může 0,085% - 1% CO2 v atmosféře dramaticky ovlivňovat globální oteplování, když další ze skleníkových plynů, vodní pára, je v atmosféře obsažena v cca 60-ti procentní koncentraci a vliv na globální oteplování má větší v řádech stovek %. Nemůže se třeba stát, že se přirozenou cestou zvýší koncentrace vodních par na cca 63 % a pracný a drahý zápas s koncentrací CO2 bude tímto v podstatě anulován ?

hexin 21.10.2009 17:09

Re: Jaká má být teplota?

jenže uskakovat , když se nám nic neděje a dít nebude ( tím myslím českou kotlinu ) sebemrskačské je

Pavel 21.10.2009 17:06

Re: Jaká má být teplota?

Uhnout, pokud se na mě řítí vlak nepovažuju za sebemrskačství.

Pavel 21.10.2009 17:05

Re: Tak CO2 ?

Vždyť vám ta čísla napsal o kousek výš.

L.Metelka 21.10.2009 17:03

Re: My inzenyri si to vygúglujeme,

Proč bych si měl hledat něco, co jsem nikdy neřekl a nenapsal? To Vy to o mně tvrdíte, tak to dokažte... ;-D

Bloud 21.10.2009 17:02

Re: Tak CO2 ?

Se čtením ne, spíše s počty. Chci se ujistit, že si rozumíme a to číslo v % zhruba platí.

L.Metelka 21.10.2009 17:02

Re: Jak pravi politicky klimatolog z Hradce,

Nikoli BUDE, ale BYLO BY těch cca 0,085 až 0,1%, pokud by se emise neomezovaly.

Kolik skutečně bude, toť otázka...

hexin 21.10.2009 17:01

Re: Jaká má být teplota?

To je právě ten zajímavý spor , k čemu vztáhnout teplotu, že? Průměrná teplota v některých obdobích byla v čechách podstatně vyšší než dnes , neboť i na Vysočině rostlo víno, jindy nikoliv. Nicméně usuzovat z růstu teplot za velmi krátké období  desítek let  že hrozí globální katastrofa je poměrně odvážné a spáše to vzbuzuje dojem ,že  některé skupiny tuto myšlenku tak trochu zneužívají. To je to co mi na tom trochu vadí. Navíc pokud sebemrskačsky omezíme produkci CO2 v evropě, drasticky snížíme průmyslovou výrobu a životní úroveň díky různým daním, nestane se zhola nic, náš drobný výpadek produkce hravě nahradí čína, indie a další země, které budou argumentovat tím že na to mají právo. Ale stejně si tady na snižování co2 jen hrajeme a pod touto záminkou se někteří inženýři společenského dobra chystají strkat rypák do domácností a organizovat lidem život. Protože kdybychom to vzali opravdu vážně tak nám technologicky nic nebrání přejít do 10 let na elektromobily a atomové elektrárny. Jenže:-))

L.Metelka 21.10.2009 17:00

Re: Jak pravi politicky klimatolog z Hradce,

No, rozdíly v teplotách mezi jednotlivými scénáři jsou velké. Až kolem 5 stupňů mezi scénáři A1FI a B2.

Nejistota modelů v rámci jednoho daného scénáře je odhadem kolem +/- 0.5 st.C., maximálně +/- 1 st.C.

Pavel 21.10.2009 16:58

Re: Tak CO2 ?

vždyť vám to už napsal, máte potíže se čtením?

Bloud 21.10.2009 16:58

Re: Jak pravi politicky klimatolog z Hradce,

Pane Metelko, k naší předchozí diskuzi,  za 100 let bude v atmosféře místo 0,038%  zhruba 0,0988 % CO2 ?  Děkuji.

westík 21.10.2009 16:57

Re: Jak pravi politicky klimatolog z Hradce,

hmm, četla jsem, že až o 400% ....

Pavel 21.10.2009 16:56

Re: Hmm, jako laik jsem zmatena :

Nevím co je na tom třeba dokazovat. To jsou data z kterých modely počítají. Jejich předpověď není věc klimatologie.

westík 21.10.2009 16:56

Re: Hmm, jako laik jsem zmatena :

mám tomu rozumět tak, že ta strašná nebezpečí, jež lidstvo čekají  v důsledku klimatických změn , jsou jen "dohady" ?  No, faktem je, že polovinu života strávíme dohady o svých bližních, o životě ......a také "dohady" a spekulace prodávají detektivní literaturu .......

L.Metelka 21.10.2009 16:55

Re: "Bludy"

Ano, jsou a byli. Vyskytují se v celkem "zanedbatelném" množství...

Pavel 21.10.2009 16:54

Re: "Bludy"

Co nechápeš na "The media"?

Pavel 21.10.2009 16:53

Re: Stačí přejít na atom, a problém je vyřešen

Ano, důležité je právě to "pokud".