28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Marat 7.12.2009 13:20

Re: už jsem se v životě dusil a je to pěkně bolestivé svinstvo

 Nemluvil jsem ani s těmi otrávenými kteří už nešli zachránit, ani s oběšenci.Ale také jsem měl případ oběšence, který se oběsil v přítomnosti rodiny jen ve vedléjší místnosti a ač ho takřka okamžitě odřízli, byl v bezvědom, strašně smrděl, neboť se tito lidé při dušení podělají. Už jsem se nezajímal zda přežil, když jsem do dovezlo do špitálu. A dámo Sab, k smrti plynem CO- KYSLIČNÍKEM UHELNATÝM dochází otravou, nikoliv smrti. Opravdu se divím, že by se kyskíčník uličity, tedy CO2 mohl používat k usmrcování. To by tá zvířata musela být v uzavřené místnosti, nebo mět masku a dýchat čistý CO2.

Zephir 7.12.2009 13:29

Re: už jsem se v životě dusil a je to pěkně bolestivé svinstvo

Samozřejmě že jsou v uzavřené místnosti, ale pokud v ní koncentrace CO2 stoupá pomalu, prase se dusí a je vyděšenější víc, než kdyby mu prošili hlavu jehlou. Problém není v metodě, ale ve způsobu jakým se praktikuje.

Sab 7.12.2009 11:34

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Všichni lidé, alespoň co jsem četla, popisovali otravu CO2 jako bezbolestné až euforické upadnutí do bezvědomí. Zatímco zlámaný vaz nemusí vůbec vést k rychlé smrti-také zkušenosti lidí. Já osobně bych jednoznačně dala pro sebe i svého psa přednost smrti za pomocí CO2 než pomocí lámání páteře. 

Autorovi samozřejmě nejde o blaho laboratorních myší, ale rýpnutí si do ochranářů, zatímco rýpat do vlastních vědeckých řad (pokusníků) samozřejmě nebude,  v rámci vyvážené objektivity, tam je asi vše v pořádku. 

Sabrina

Zephir 7.12.2009 12:21

Re: Otrava CO2 je různá

Např. v Toskánsku je jeskyně zpola naplněná CO2 a když do ní za vámi vběhne pes, udusí se ani o tom neví. Ale na youtube jsou videa prasat udušených CO2 a ta v klidu rozhodně nebyla, protože věděla že je zle. Je to také otázka koncentrace - pokud budete vdechovat velmi čistý plyn, upadnete do mdlob okamžitě, pokud bude ale ten plyn mixovaný se vzduchem / kyslíkem, asi se budete trápit. Myslím, že argon, který není vůbec cítit je lepší, problém je ovšem v ceně.

Čili problém není vůbec v nějakých ekoligistech a ochráncích zvířat, ale v podmínkách, za kterých lze plynování v reálném provozu zajistit. Pan Petr je naivní demagog - ovšem jeho blog má vysokou návštěvnost právě proto, že mu na jeho povídání pivních kmotři, který tvoří většinu našeho národa bez problému skočí. Ty lidi si vůbec neuvědomujou, co je na jeho žvanění špatně, pro ně je celej článek něco, co o čem v životě neslyšeli - takže nemají šanci k tomu zaujmout jiný postoj, než si autor článku přeje.

Sab. 7.12.2009 12:32

Re: Otrava CO2 je různá

Máte pravdu, lidi jsou strašně ovlivnitelní. Jde z toho až strach.

Marat 7.12.2009 13:12

Re: Otrava CO2 je různá

K udušení plynem CO2 je nutná tak silná koncetrace toho plynu, že vytěsní kyslík. Jinak se tohoto plynu nadýcháte dosti, když popíjite pivo, sodovku, limonády, minerálky. Př otravě plynem CO nedochází k smrti udušením, ale otravou. CO se váže na krev, tuším hemoglobín a zabraňuje okysličení krvé a tím dochází ke smrti. Je to smrt otravou a né udušením.,

Marat 7.12.2009 13:04

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Lidé se neotráví CO2. K sebevraždám plynem docházelo a dochází plynem CO, kysličníkem uhelnatým a ten se vyrábí destilací uhlí. V Ústí na/L jsme meli spoustu otrav plynem vyráběným v Užíně. I nyní dochází u vás poměrně často otravou plynem s karmy což je zase CO. I za otravy plynem CO dochází k bezvědomí a ten plyn nikdo necití a tím je nebezpečný. Je bez barvy, bez chuti a bez zápachu..

Sab. 7.12.2009 13:12

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Tak travme zvířata CO. Nešlo by to? Já ale nejsem odborník na trávení a zabíjení. Možná autor ? Má praxi?

Zephir 7.12.2009 13:34

Re: "travme zvířata CO

Myslim že to neni dobrej způsob: krev při otravě CO zůstává ve svalech a znehodnocuje je.  Nemluvě o rizicích otravy pro personál jatek. Oxid uhelnatý se používá k trávení psů - na youtube je video, jak psy zavřou do škatule a napustěj k nim plyn z bomby. Ale nic pohodovýho pro ty psy to taky nebylo, soudě podle toho vytí, co se přitom z tý bedny ozývalo.

mystik 7.12.2009 11:15

Re: "STRŽENÍ" VAZU

a teďkonc si ještě představme, že má zvířátko třeba nějakou tu dušičku, která se ještě pěkně dlouho ochomýtá kolem hasnoucího tělíčka a neskutečně strádá, že už se nemá kam vrátit. A uvažoval někdo několika procentní menšině schizofrenních myší či kuřat, ve kterých bydlí duše dvě ?

Zakládám nadaci za záchranu, zejtra už je pozdě ...

Sab. 7.12.2009 11:38

Re: "STRŽENÍ" VAZU

ty jsi mystik jako noha

Zephir 7.12.2009 12:28

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Ne, je to demagog, který se předmět diskuse snaží zlehčovat, když už nenalézá podporu v argumentech. Nikdo se tady přece nějakou dušičkou zvířat nezabývá.

Honza42 7.12.2009 11:20

Re: "STRŽENÍ" VAZU

No nejjistější je pořád střelba do týla - okamžitá likvidace mozkového kmene.

Uškrcení taky není nic nepříjemného - nedokrvení mozku při dostatku kyslíku v plicích. Žádné pocity dušení. Kdo někdy upadl do bezvědomí může podat reference (na rozdíl od těch střelených do vazu) 

Anubis 7.12.2009 11:50

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Z hlediska fyziologie je rozdíl, kdy zvířa ztrácí vědomí a kdy dojde ke smrti a také jaký stav lze smrtí nazývat. Aplikací CO2 používaného na jatkách dochází k OMRÁČENÍ

Anubis 7.12.2009 12:01

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Pokud Vás zajímá tato otázka, je třeba rozdělit proces OMRÁČENÍ  a proces vedoucí ke SMRTI. Plyn CO2 se používá k OMRÁČENÍ, a v omráčení se provede proces usmrcení. Z hlediska anestezie, je proces ztráty vědomí plynem rychlý a bezbolestný, jinak je tomu při procesu usmrcování, kdy už si to ale organismus neuvědomuje, a to je to oč tu běží. Jakýkoliv mechanický proces usmrcení má "zpoždění" před vědomím, tudíž bytost má čas si smrt uvědomit. Trochu jinak je to při zmiňované střelbě do týla, kdy náraz projektilu na lebeční kost provede zprvu omráčení a vzápětí usmrcení. Okamžitá smrt souběžně s omráčením je možná například pod rychlým lisem, kdy jediným úderem dochází k omráčení a rozdrcení mozku, nicméně stres z přibližujícího se předmětu, očekávání konce aj. nejsou vůbec uklidňující procesy.

vltava 7.12.2009 12:50

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Podobné otázky (zda je lepší udusit nebo zlomit vaz) jsou čistě scholastické. Pokud se Vám to jednou stane, už se žádné diskuze nezúčastníte, abyste se o zkušenosti podělil.

Na druhou stranu, i takové věci jako způsob smrti bývají otázkou módy, aspoň pro sebevrahy.

MLOK 7.12.2009 15:20

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Milý Vltavo!

Mrtvý (mrtvé zvíře) nám to už samozřejmě sdělit nemůže. Ale - snad by leccos mohlo napovědět snímání mozkové aktivity elektro-encefalografem.

Jura Jurax 7.12.2009 10:51

Sabrino,

letmo jsem projel Vámi doporučené odkazy ... abych tak řekl, s vírou, že ausgerechnet Vy pášete dobro, se asi rozumovými argumenty pohnout nedá ... akorát prosím svou víru svatou nevnucujte těm, kdož o ni nestojí, jimž je směšná nebo jimž přijde přímo škodlivá ... a snažte se svou vírou neškodit ostatním (ale to bývá u svatých věr marný apel) ...

Sab. 7.12.2009 10:58

Re: Sabrino,

Není to o víře, nechápete.

Chtělo by to od vás konkrétní protiargumenty. Ale uznávám, že na to tu není prostor ani čas.

J. Ryba 7.12.2009 11:08

Re: Sabrino,

Doporučuji Vám obnovit Stranu mírného pokroku v mezích zákona, která jak známo měla ve svém programu i rehabilitaci zvířat.

Zephir 7.12.2009 10:44

Použití argonu

Použití argonu je bezbolestné, nepřispívá ke globálnímu oteplování a žádné děsy při něm nevznikají - tak s čím má pan Petr zase problém? Zase se hodlá zviditelňovat na problému, který je technicky dávno vyřešen a tudíž neexistuje? 

Udušení argonem není jen humánnější, ale protože uspané zvíře nevylučuje do masa stressové hormony a kyselinu mléčnou díky křečím, je dokonce i praktičtější - takto zabitá zvířata mají mnohem lepší chuť. A v neposlední řadě je taková porážka mnohem bezpečnější - ono totiž prohánět vyděšené prase s porážecí pistolí po kotci na  kluzké podlaze není žádnej med a šance, žese řezník přitom porazí sám je dost velká. Kdyby si to pan Petr někdy zkusil, věřím, že by se stal velmi rychle fanda plynování.

Zephir 7.12.2009 10:59

Re: výhrady vůči geneticky modifikovaným organismům

Žádnej ekologickej aktivista nejsem, ale přidávat do potravin chemické látky touto cestou je úplně stejný problém, jako potraviny práškovat, ne-li horší. Například lidi alergický na ryby se dnes osypaj z jahod, protože obsahujou gen z ryb, kterej způsobí, že se tak rychle nekazí. Kukuřice a soja obsahuje bílkovinu baktérií, příbuzných anthraxu, která zabíjí hmyz. Atd.

Má vaše dítě alergie? A co se divíte, když jeho imunitní systém dostává současně s potravinami i biologický jedy z půdních baktérií, proti kterým byl zvyklý odjakživa bojovat?

Proč bych se tím měl proboha živit? Vždyť je to jen další krok k asijskýmu stylu velkoprodukce, kterej pod záminkou úspor do lidí cpe levnej nastavovanej xindl a peníze za jejich zkrácenej život nechává rozpustit v našem zdravotnictví. V konečném důsledku ale lidi neušetří nic - co ušetří na jídle, to vyplatí na marodným. Maximálně stát ušetří na důchodu, protože si ho lidi zmrzačený jídlem užijou méně - sami se stanou produkty s "řízenou životností".

Argon 7.12.2009 12:22

Re: Použití argonu

Pane Zephire, souhlas, až na to, že řezník na jatkách s "porážecí pistolí" (správně upoutaným projektilem) po kotci něběhá (snad jen při domácích zabijačkách), používí se fixační box a pokud je volný výběh, používají se velké "elektrické kleště", t.j omračuje se elektrickým proudem.

vltava 7.12.2009 12:57

Re: Použití argonu

Porážecí pistoli se spisovně říká jateční přístroj, aspoň pod tím jménem se to kdysi prodávalo.

Argon 7.12.2009 13:19

Re: Použití argonu

OK, upoutaný projektil je obecný název v zákonu, to proto, že při výstřelu nevyletí kulka, ale pouze se vysune kovový "píst"

Zephir 7.12.2009 13:19

Re: Použití argonu

Nemusíte mi vykládat, jak to vypadá. 

Např. v Písnici prasata padají násypkou živá, teprve při průchodem trychtýřem dostanou šlehu proudem do zátylku. Samozřejmě přitom vřeští, hrabou se ven a jsou stressovaná, protože žádné zvíře dobrovolně do díry nevleze a jejich maso má adekvátně nižší kvalitu: je sražený kvůli křečím a rozkládá se, protože kortizol a další stressový hormony v něm nastartují rhabdomyolýzu.

Argon 7.12.2009 13:47

Re: Použití argonu

A jejda, vy jste "Zefphir z Osla", tak to se omlouvám, na Vaši inteligenci a rozhled nestačím . Diskusi končím. Berte to tak, že jsem vás nechtěl ani poučovat, ani urazit, chtěl jem si jen pokecat. A odcházím i z tohoto webu. ;-(

P.S. Ostatním radím totéž!

vltava 7.12.2009 12:56

Re: Použití argonu

No podle toho jak to popisujete jste u žádné zabíjačky nebyl. Šance, že se řezník porazí sám je mizivá, aspoň já jsem to nezažil za 30 let, a ani o nikom jsem neslyšel. Padne vždy prase. Tečka.

pišingr 7.12.2009 10:38

Milá Sab

Po letmém přečtení několika Vašich příspěvků / na všechny opravdu nemám chuť, sorry/ jse dospěl k doporučení : Pokuste se své představy konzultovat s militantnímy islamisty, možná se Vám rozsvítí. !!!!!!

Sab 7.12.2009 10:40

Re: Milá Sab

Jak?