3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
karbet 29.8.2008 9:03

Re: Re: Re: pálení uhlí

Pokud považuju uhlí za drahocennou surovinu pro chemický průmysl, je jakékoliv "zefektivňování výroby v uhelkách" jen chabým a "ničemunepomáhajícím" pokusem aspoň něco udělat. Bursíkovce a jihočeské báby je třeba  co nejdřív odstavit . Jen stavbami nových bloků je možné zdokonalit jaderky. Na papíře to asi nebude vono.

Norman 29.8.2008 8:49

Re: Re: Re: Seriozní časopisy

Dík za pěkné odkazy. Jsem mimo tento job, ale tohle se hodí každému ( resp. každému kdo nepotřebuje překrucovat fakta, určitě ne Klausovi, vědcům z Lidovek a redaktorům autowebů :-D).

karbet 29.8.2008 8:45

Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Dobré ránko ! No, hlavně bych to nenazýval "průšvih se změnami klimatu". To si jen hloupější část lidstva nalhává, že klima se nesmí měnit, a snaží se poručit větru a dešti. Jinak co se týče hospodaření s vodou, zajímavý je zápis z roku 1925 tady , kdy už vysušování krajiny probíhalo. Důsledky jsou zřejmé. Dokonce i ve starších  učebnicích ekologie pak najdete jednoduchou a pravdivou větu " Bezvodá krajina se rychleji prohřeje, začne docházet k rychlejším zvratům počasí a snad právě zde lze hledat příčinu častějších a výraznějších klimatických extrémů" (viz zde ke konci stránky).  To jen pár hlupáků, co sami sebe pasují na vyvolené vyřešit záhady světa, následně začalo prosazovat myšlenku s hloupým CO2.

para 29.8.2008 7:49

Re: Re: pálení uhlí

Ládíku co když ti "zelení magoři nepodporováním JE tlačily na zefektivnování výroby v uhelkách - byla to alternativa jak ušetřit třetinu našeho uhlí do doby než se zdokonalí jaderky - zelení to udělali hloupě - to jo - ekonomickej válec je převálcoval a utržili si navíc ostudu...   Efektivní hospodaření ale alternativou bezpochyby je - jen to nedává maximální momentální zisk.;-(

CGT 29.8.2008 0:23

dnes Cenu Největší Osel na Psu získává..........

Autor: D.M. IP: 85.207.166.xxx Datum: 28.08.2008 17:14

Ano, mate pravdu Lumidek (jak se prezdiva Lobusovi Motlovi) SAM SEBE povazuje za skveleho fyzika. Az na to, ze ho pro jistotu vyhodili z Harwardu, mj. za temer nulovou vedeckou praci (publikace).Rv

Ladislav N 29.8.2008 0:17

Re: škoda, že se nedožiju

Potíž je se zelenými komunisty. Chtěli by poroučet větru, dešti, a občany stavět do pozoru na povel... :-/

Ladislav N 29.8.2008 0:13

Re: pálení uhlí

Potíž je v tom, že nemáme volbu (nespalovat fosilní paliva k energetickým účelům), protože zelení magoři a celá jejich mašinérie - viz Bursík a spol. -  je zásadně proti využívání jaderné energie. Podobně v jiných vyspělých zemích.

jasan 28.8.2008 23:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

a jini taky

jasan 28.8.2008 23:06

Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

netykame si... 

ona je nejaka norma na to, kdy ma vegetacni sezona zacinat a koncit?  o tom nevim... ale mozna ze je to nejaka nova direktiva EU.

L.Metelka 28.8.2008 22:34

Re: A mírné, dlouhotrvající deště nejsou

... až na to, že i velmi čistý vzduch obsahuje tolik kondenzačních jader, že stačí ke zkondenzování veškeré vody, obsažené v tom vzduchu...

... až na to, že naprostá většina kondenzačních jader je přírodního původu (soli, prach, pyly, ...)...

Šumavák 28.8.2008 22:29

no a co takhle místo bezvýsledného snižování CO2

stavět retenční nádrže.....???

Šumavák 28.8.2008 22:25

A mírné, dlouhotrvající deště nejsou

kvlůli nedostatku kondenzačních jader ve vzduchu, který vznikl čistěním kouře a ovzduší zvláště......

L.Metelka 28.8.2008 22:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Jo, Vy...

Spirit 28.8.2008 22:09

Re: Re: Seriozní časopisy

Jen tato prezentace: http://press.avcr.cz/UserFiles/file/klima/metelka.ppt#1, nebo toto: http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2007020004, nebo rovnou http://www.ipcc.ch/.

para 28.8.2008 21:54

Re: Od modrých molekul se záření odráží

Dobrej typ Alfonsi. Ono elektromagnetické záření interaguje podle velikosti těch molekul - a někde pak skutečně pěkně barevně. Kdopak ví proč je naše obloha tak pěkně modrá?;-) http://clavis.vrana.cz/rocnik6/c0003/?id=4

para 28.8.2008 21:46

Re: Seriozní časopisy

Víš Normane tady to čte Český "lid" a takoví vědci jako René Hladík tu "lidu" překládají jak to vidí oni. Nezlob se na náš vědychtivý lid, který umí mateřtinu líp jak zámořštinu... Houkni na pány "Hladíky" a další hlavy pomazané at nám ty články zaoceánské přeloží a předloží. Nebo at si alespon najdou chvilku na přímou diskusi.  Mě popravdě dost vadí, že seriozní překlad celé zprávy IPCC taky není v češtině dostupný - nebo někdo ví kde jej najít? Já bych to snad i zasponzoroval! ;-)

Lojza 28.8.2008 21:37

pálení uhlí

Jenom k pálení uhlíkatých paliv. Z hlediska chemického průmyslu je pálení fosilních paliv srovnatelné s topením obsahem Alexandrijské knihovny. Nepochybuji o tom, že dokážeme příslušné látky vyrobit z jednodušších sloučenin, dá nám to ale podstatně víc práce a především spotřebujeme zásadně víc energie.

para 28.8.2008 21:31

Re: jediné, co mi z toho vychází

Ne já bych taky nepanikařil - ale čtu si občas v knížkách - např  "Pascal Acot - Historie a změny klimatu" - moc pěkné... koukám kolem sebe... tu a tam udělám stružku aby voda s cesty netekla do kanálu ale do lesa... tu a tam poklábosím na NP...  Třeba tady najdu taky nějakou  inspiraci.;-)

fyzik 28.8.2008 21:25

Re: Re: Re: Re: Horní vrstvy atmosféry

Jestli je takovyto publikacni list duvodem k vyhazovu pro necinnost, tak bychom mohli nase vysoke skoly zavrit s okamzitou platnosti pro nedostatek vedeckych pracovniku.

All papers     Published only

Total eligible papers analyzed:    23    16

Total number of citations:    1362    1038

Average citations per paper:    59    65

para 28.8.2008 21:21

Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

No Karbete v necem mas pravdu - jen daněmi se tenhle průšvich se zmenami klimatu nesrovná.:-(

woka 28.8.2008 21:15

jediné, co mi z toho vychází

- z tohoto článku, z jiných článků, z diskuze a vůbec všeho, co jsem o tom kdy slyšela, je to, že vlastně nikdo pořádně neví, jak to teda s tím klimatem bude. Takže pro mě to znamená ničemu se případně nedivit, no a s ekologickýma opatřeníma ve vlastním životě tak všeobecně jako jo, ale zase to moc nepřehánět. Roku 2050 se, když budu mít stěstí, možná dožiju, ale pravděpodobně při klimbání ve fotelu už mi případné teplíčko bude jenom vyhovovat, takže já osobně k panice důvod nevidím.    

para 28.8.2008 21:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Jo Karbete víc vody ve vzduchu bude - to sedí - jen to padá na hlavu razantněji a v přívalových deštích  se nestačí vsákávat...  a v zimě také častěji jen stéká... Klima ale asi nebude jediné - i lidé mají mnohde  větší spotřebu.....

L.Metelka 28.8.2008 21:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Ale jděte...

S nárůstem teplot roste i výpar, že? Takže se do spodních vod vsákne míň...

Úhrny srážek se zatím nijak nemění. Roste ale extremita srážek. To se celkem jasně ukazuje. Podzemní vody se doplňují hlavně z déletrvajících mírných dešťů, v těch ale úhrny srážek klesají. Krátkodobé lijáky stečou po povrchu do řek, můžou tak způsobit povodně, ale k doplnění zásoby podzemních vod nijak moc nepřispějí.

Víc vody (vodní páry) ve vzduchu ještě nemusí znamenat víc srážek...

karbet 28.8.2008 21:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Já ? ;-D;-D;-D

L.Metelka 28.8.2008 21:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Zjevně máte problém s chápáním i docela jednoduchých věcí...

karbet 28.8.2008 21:00

Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Co myslíte tím NE ? Spodních vod je míň, ten proces probíhá nenápadně pozvolna pořád už pár desetiletí. Že za to může JEN oteplování považuju za naprostou pitomost, mimochodem původně se předpokládalo, že oteplování bude znamenat víc vody ve vzduchu a častější deště. Postupem času se některé teorie upravujou tak, aby šlapaly s dobou ...

para 28.8.2008 21:00

Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

p. ciline - letos to ještě jde ale já tu hladinu spodní vody sleduji už léta a jde to monotoně dolů. Tam kde je na tom někdo závislej to zabolí už ted. Klimatologové tu vegetaci sledujou ve fenologických zahrádkách, včelaři třeba na rozkvětu trnky.... ornitologové na tom, že zde zimují druhy co dříve odlétaly... a všichni se schodují, že změny jsou patrné. Nejhůř je na tom Metelka, protože je profík a vystupuje s přímo naměřeným číslem a to už lecko nepolkne. A to si po pravdě myslím, že tady v česku jsme na tom díky diverzitě v krajině ještě velmi dobře s možností adaptace biosystémů.... Daleko horší to může být tam, kde si třeba ELnino "postaví hlavu".... nebo kde jsou roviny nedozírné a i pře relativně malou změnou se nadá tak snadno "utéct"...

p.cilin 28.8.2008 20:54

Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Tak Vy teda myslíte, že ne??? ;-D

karbet 28.8.2008 20:53

Re: Re: Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

A některá místa v naší zemi již mají teplotu jako 20 m pod hladinou moře ...;-D;-D;-D

karbet 28.8.2008 20:52

Re: Re: Re: škoda, že se nedožiju

Hlavně si nechte nakecat, že za to může průměrné globální oteplení o 1°C za posledních 100 let, a přispějte vyššími daněmi na snižování emisí CO2 ve víře, že se Vám vrátí voda do studny ... ;-D;-D;-D