18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
rv 5.9.2008 7:40

Re: Děd Vševěd

Právě naopak. Když nám autor ukazuje, jak mohutné přírodní děje jsou ve hře, jeví se jako utopie do nich účinně zasahovat. Malý přemnožený brouček uvolní možná více CO2, než je lidstvo schopno omezit. A to je přesně to, co Děd Vševěd tvrdil. Různé skupiny se snaží dostat lidstvo do pozice Dona Quijota jenom proto, že z toho něco mají. Kdyby v době ledové lidé dostatečně intenzívně bojovali proti globálnímu ochlazení, asi by vymřeli stejně jako mamuti.

Vladan 5.9.2008 8:06

Re: Re: Děd Vševěd

Mamuti bojovali proti globálnímu oteplování?

zk 5.9.2008 8:18

Re: Re: Re: Děd Vševěd

Ne, ale vymřeli. Naučte se číst:-/

Vladan 5.9.2008 9:13

Re: Re: Re: Re: Děd Vševěd

Omyl! Mamuti bojovali proti oteplování tím, že vymřeli, obracíte příčinu a následek!

zk 5.9.2008 8:17

Re: Děd Vševěd

Hm, a na to se objeví nějaký "všeználek", kterému je vše jasné, takže tomu zoufalci fandí, i když ten zoufalec, mírně řečeno, trošku kecá. Ale má odlišný názor od "děda Vševěda", tak se musí podpořit. Jak "moudré a vznešené!" ;-D;-D

me first 5.9.2008 5:57

nadpis

Herr Ač by mohl navštívit své kolegy V Akademii věd ve vedlejší kanceláři a poprosit je, aby mu ukázali graf znázorňující stoupající úroveň sluneční činnosti, která má jaksi především vliv na střídání dob ledových a meziledových, než nás začne obtěžovat svými poplašně zaměřenými výmysly.

L.Metelka 5.9.2008 8:28

Re: nadpis

Až na to, že posledních cca 50 let sluneční aktivita neroste...

Yeanya 5.9.2008 8:59

Re: Re: nadpis

Ale zkracuje se delka cyklu od sedmdesatych let. Pred tim se naopak mirne prodluzovala, na konci 19. stoleti byla o vic nez rok delsi nez dnes. Krasne to koresponduje se zmenami globalni teploty. Mala doba ledova, oteleni do 40. let, pak mirne ochlazeni do sedmdesatych let, a otepleni...

L.Metelka 5.9.2008 9:04

Re: Re: Re: nadpis

Bohužel, nesedí to. Za prvé souvislost mezi délkou cyklu a globální průměrnou teplotou je na hranici statistické významnosti na 10% (tedy nic moc), za druhé poslední nejméně 2 sluneční cykly se tomu dost vymykají, teploty jsou výrazně vyšší, než by podle této teorie měly být... Ale to už je stará věc - http://neviditelnypes.lidovky.cz/polemika-mala-rada-klimaskeptikum-dra-/p_veda.asp?c=A080321_204527_p_veda_wag

Roman Šula 5.9.2008 10:24

Re: Re: Re: nadpis

No, a současný cyklus začal s pololetním zpožděním oproti očekávání. Nevím, dávat do souvislosti malé změny sluneční periody je podobné, jako dávat do souvislosti výskyt železničních neštěstí na počtu slunečních skvrn. Jsem sice také přesvědčen, že hlavní díl příčin na klimatických změnách je v souvislosti s geologickými a astronomickými jevy, biosféra měla vliv na klima v prvních miliardách stáří Země, kdy zcela přebudovala složení atmosféry - CO2, CH4 a NH3 byly nahrazeny O2, ale nic by se nemělo přehánět.

ginANDtonix 5.9.2008 5:52

Tak to mame nedostatecnou, pane Ac

To ta AV ma asi bidnou uroven, kdyz jeji pracovnik neovlada zakladni logiku. Nadpis hlasa "dukazy", pritom v clanku neni dukaz ani jeden. Treba permafrost: autor tvrdi "pokud se otepluje, roztaje nam permafrost a bude tim padem jeste tepleji". Je tohle snad dukaz ze se otepluje???

Pokud by chtel pan Ac prispet nejakou novou informaci, mohl by alespon vysvetlit napriklad to, proc by melo byt tani permafrostu fatalni. Vime preci, ze permafrost nutne musel byt pred nejakou dobou rozmrzly. Take vime, ze CO2 a methan ulozeny v permafrostu musel pred tim nutne byt v atmosfere a zivot sel dal...

Pripoustim, ze tyto otazku mohou byt naivni a ze na ne zasveceni znaji jednoduchou odpoved. Nicmene pokud klimatologove typu pana Ace chteji lid vzdelavat, meli by vysvetlovat prave takoveto veci. Tento clanek budi dojem, ze autor spise nez masam prinaset nove poznani, chce zpusobovat paniku.

Komik 5.9.2008 6:57

Vážený pane,

myslím, že Váš závěr je naprosto přesný. Všimněte si prosím, jak málo zbude z obsahu řady článků na toto téma, když se oprostíte od dvou pocitů, které se Vám stále snaží vnutit: strachu z budoucnosti a pocitu viny.

zk 5.9.2008 8:21

Re: Tak to mame nedostatecnou, pane Ac

Možná to není pracovník AV, ale "pomocná vědecká síla" (pamatujete na "Básníky"?):-D:-D

JJ 5.9.2008 8:59

Re: Tak to mame nedostatecnou, pane Ac

Kdyz nedokazete mluvit o obsahu, napadate stylistiku. Nadpis je nestastny, nicmene odkazu na studie tam je celkem dostatek.

To, ze se otepluje povazuje za fakt podle mistnich diskutujicich i profesore Klaus. Takze si dovedu predstavit, ze to autor vzal jako za vec znamou zajiste vzdelanemu ctenarstvu psa.

ginANDtonix 5.9.2008 18:59

Re: Re: Tak to mame nedostatecnou, pane Ac

Nadpis clanku je ale dost podstatny, nemyslite mily pane kolego? To neni zadna stylistika. Jinak citace clanku jsou hezke, ale uvadet je bez sirsiho kontextu je pro ctenare mimo uzkou klimatologickou komunitu neprinosne, jak jsem upozornil ve svem komentari.

S tim se snad neda nesouhlasit?

Niky 5.9.2008 4:11

Teletex České televize str.185.

4 a 5.září bylo nejtepleji v.r.1781.Politici,klimatologové,meteorologové,novináři a další kteří tvrdí,že se planeta otepluje a,že za to může člověk jsou sprostí lháři.Klimatické změny probíhají na naší planetě miliony let a člověk nemá nejmenší šanci klima ovlivnit.

PROKOP BUBEN 5.9.2008 5:09

Re: Teletex České televize str.185.

Další nadšený čtenář děl Velkého Kormidelníka všech šMoulů......Je zřejmé, že klimatické změny na Zemi dlouhodobě probíhají i bez vlivu člověka, jenže jak to vypadá, člověk svou činností tyto zákonitosti narušuje a možno říci, že si pod sebou podřezává krmník......

Niky 5.9.2008 6:59

Re: Re: Teletex České televize str.185.

Jest-li někdo narušuje klima,tak je to ta zelená sebranka!

fox 5.9.2008 8:34

Re: Re: Re: Teletex České televize str.185.

Přesné.Žít je drahé a nezdravé a otepluje  zeměkouli.

zk 5.9.2008 8:34

Re: Re: Teletex České televize str.185.

Ano, ani prezident Klaus netvrdí, že klimatické změny na Zemi neprobíhají. Ale pro toto tvrzení "jenže jak to vypadá, člověk svou činností tyto zákonitosti narušuje a možno říci, že si pod sebou podřezává krmník...... "  nemáte zatím žádné pořádné důkazy. Zatím si to vy a vám podobní myslíte, říkáte "zdá se", "možná", "pravdopodobně" a jste nadšeni z podobně zaměřených textů, viz pan Ač, které vám "dávají za pravdu" . Zákonitosti Země narušují hlavně takoví jedinci, kteří se snaží "poručit větru, dešti", viz zelení ekoteroristé a jejich guru Al Gore a spol.Rv8-o

L.Metelka 5.9.2008 8:38

Re: Re: Re: Teletex České televize str.185.

Ano. Klaus jen tvrdil, že globální oteplování je falešný mýtus nebo že je to nebezpečná teorie...

Yeanya 5.9.2008 9:02

Re: Re: Re: Re: Teletex České televize str.185.

Klaus tvrdi, ze nikdo neprokazal, jak velky je lidsky podil (to je pravda, jestli ne, tak jasne napiste kolik procent:-) ale hlavne tvrdi, ze "oteplovaci" odmitaji jakekoliv diskuze a ze spousta laiku se teorie chylo a zaslepene ji podporuje a cini vse v jejim jmenu (a to ma taky pravdu)...

Alfons 5.9.2008 3:14

Běžte se podívat do studny

kolik tam máte vody. Pak zde mudrujte.;-DBěžte se podívat do Děčína na Labe, jak se tam ryby začínají učit chodit po souši.8-o

Komik 5.9.2008 3:24

Re: Běžte se podívat do studny

Promiňte, nejsem odborník, ale při globálním oteplování by bylo tepleji, tak by se snad muselo vypařovat víc vody, a v důsledku toho víc pršet. Vynechávám to, že pokud by v důsledku oteplování roztály ledovce a stoupla hladina moře (jak někteří tvrdí), tak by se zvětšila plocha vodní hladiny a muselo by se asi zvětšit množství vypařené vody i při nezměněné teplotě. Myslím, že v důsledku globálního oteplování by mělo být nakonec vlhčeji.

Možná, že to sucho je nějaká přechodná fáze - stejně, jako slyším a čtu, že teorii globálního oteplování nenarušuje fakt, že už se několik let teplota v létě nezvyšuje.

Pišta 5.9.2008 6:10

Re: Re: Běžte se podívat do studny

Mě to také napadlo a už si zařizuji na Sahaře půjčovnu pramiček.

Komik 5.9.2008 6:53

Re: Re: Re: Běžte se podívat do studny

Možná, že děláte dobře; co když se v důsledku globálního oteplování šířka jednotlivých podnebných pásů změní a ty se "posunou"? V každém případě by asi bylo dobré snažit se to oteplování co nejvíce urychlit, abyste neměl zbytečně dlouho umrtvený investiční kapitál.

L.Metelka 5.9.2008 8:31

Re: Re: Běžte se podívat do studny

Ano, muselo by se vypařovat víc vody a stoupla by absolutní vlhkost vzduchu. To se taky děje. jenže pro oblačnost a srážky je rozhodující relativní vlhkost. A z termodynamiky je jasné, že stoupne-li teplota a stoupne-li i absolutní vlhkost, relativní vlhkost může stoupnout, klesnout nebo se nemusí změnit vůbec. Záleží na tom, z jakých hodnot a na jaké hodnoty se změnila ta teplota a absolutní vlhkost...

Hubert 5.9.2008 13:10

Re: Re: Re: Běžte se podívat do studny

Pane Metelko, vy nějak automaticky předpokládáte, že se ta voda do atmosféry vypařuje a z ní naopak kondenzuje na stejném místě a za stejných podmínek (tlaku, teploty) ? To by bylo skutečně revoluční, nejmíň na dvě nobelovky, za mír a za "klimatologii". Musíte ovšem nejdřív vysvětlit, kam se to trvale vyšší vypařované množství vody poděje, když ani oblaka ani srážky to nebudou. Asi si to odvezou Marťani anebo to spotřebuje odporná konzumní společnost, ne ? Myslím, že jste právě dokonale definoval, co to je klimatolog Vašeho ražení zač a co je jeho práce.

L.Metelka 5.9.2008 13:16

Re: Re: Re: Re: Běžte se podívat do studny

Ne, to nepředpokládám. Část vody zůstane v atmosféře (vyšší absolutní vlhkost), část zkondenzuje a vypadne, ale hlavně v chladnějších oblastech (Arktida, Antarktida)

Hubert 5.9.2008 17:10

Re: Re: Re: Re: Re: Běžte se podívat do studny

A jak byste porovnal to množství, které řekněme za rok z atmosféry "vypadne" s tím, které v ní díky větší absolutní vlhkosti zůstane (alespoň řádově) ? Ony už nejsou nebo nebudou žádné teplejší oblasti, kde se voda hlavně vypařuje a ze kterých tedy může "vypadnout"  třeba právě k nám ? Začínalo to suchou studnou a Labem, jak se zdá, vy rovněž připouštíte, že u nás pršet nebude a nebude, i kdyby bylo v atmosféře vody sebevíc, všechno to totiž příště spadne jenom na pólech. Ideální katastrofický scénář, ale až moc ideální.