28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pete Brich 9.1.2008 14:48

A já si myslel, že Češi mají fištrón!

;-€PB

dr Turnovský 9.1.2008 14:47

Re: Re: Budu pěstovat cokoliv na co jsou dotace !

proč je to potřeba?

Al 9.1.2008 14:46

Diskuze není ale o "přemotorizované" civilizaci

Diskuze není ale o "přemotorizované" civilizacinýbrž o nesmyslnosti a zrůdnosti OZE a speciálně biopaliv vyráběných z obilí, řepky a kukuřice. Kvůli tomu jinde umírají lidi hlady, kacejí se pralesy atd. atd.

Chápete?

Jinak PF 2008!

dr Turnovský 9.1.2008 14:45

Re: Re: takže, kdybych to mohl, jako praktik shrnout....OZE

ale to já vím...však jsem radil jenom investiční nápad. Stát do toho nemá zasahovat vůbec.

yenda 9.1.2008 14:44

Re: takže, kdybych to mohl, jako praktik shrnout....OZE

Žádný výzkum z našich peněz není potřeba. Výzkum si zajistí (ťují) automobilky, protože oni budou mít zájem, aby ve chvíli neudržitelného poměru cena PHM/užitek z použití automobilu nabídli zákazníkovi alternativní pohon. V tomto věřte Klausovi, že "trh" se lépe postará o to, aby se peníze točily, než "zelený byrokrat"

westík 9.1.2008 14:42

Re: Re: Re: Re: Re: Nadpis příspěvku:

to jmeno: prosím, prosím ,udejte adresu:! u nás obec oficielně prodává 1 m3  (neplný) metrových štěpin za 550,-Kč, což náš krb "sežere  za pár dní /a to se  v celém domě všichni neohřejeme/. Protože bych ráda našim žabičkám udělala radost /bohužel zatím máme přímotopy/,  klidně budu topit  dřevem, pokud obec, sousedé či lesní družstvo mně dřevo prodá  za přijatelnou cenu /poznámka: a to mám lesy kolem cca 5 minut, žijíc na Vysočině/.

cca5 9.1.2008 14:41

Re: Re: Re: Re: Jaká bude cena pilin,

R^!;-)

Pavel Čech 9.1.2008 14:41

Biopaliva zabíjejí lidi

Vážený pane Brezino, vystartoval jste dobře vyzbrojen svým novinářským vzděláním, s Vašimi argumenty nelze než souhlasit. Svůj chatrný názor, že biopaliva moc neřeší jsem si také utvořil po knížce Nejistý plamen pana dr. Cílka. Ovšem vinen není Bursík (také pan jako Vy) ani Brusel, ale celá přemotorizovaná civilzace a lidské nenasytné myšlení. Myslím, že lidé typu p.Bursíka především upozorňují kromě jiného na problém (!), že není normální dopravovat se auty s přehnanou spotřebou. Kolik lidí jezdí po městech s 2-3 tunovými auty, aby dopravili svých 70-90kg živé váhy ? Kolik kamionů převáží cik-cak po světě ingredience, aby se někde vyrobilo a jinde prodalo ... Prostě lidstvo plýtvá i energiemi a to pro tuto planetu dobře není.

I kdyby pan prezident říkal, že to nevadí. Obdivuju jeho inteligenci, vzdělání, jeho úžasnou pracovitost, bojovnost a houževnatost. To všechno já nemám, ale snažím se svoje konání korigovat reflexí od okolí. To bohužel on neumí, není vůdcem rozvoje republiky, ale vůdcem momentálního úspěchu. Ten žije ve svém akváriu a asi ho zajímá jenom další funkční období.

Proto za něj nemusíte bojovat, on si vystačí sám se svými spolustraníky, kterým vtisknul do erbu Zisk za každou cenu. Zkuste nasměrovat svoji pozornost na příčinu problému. O tom se málo mluví. Že je málo nafty a je drahá ? Stejně ti arabští šejci ty peníze nerozdají chudákům na poušti a když je jakoby naftová krize, tak se vymyslí plantáže palmových palem a cukrové třtiny, protože jde o kšeft ! Ale to nevymysleli zeleni, ti se k tomu někdy jenom hloupě připletou, jako spousta lidí to bude papouškovat, protože vy novináři to nacpete do TV a novin, neb je to akční. Nemáte nakonec vinu vy - že zaměňujete pojmy ?

P.S. Matematicky i kdyby auto p.Bursíka znečisťovalo relativně o 50% víc, tak je to absolutně méně než 300 mg páně prezidentovo! Tento argument tedy nebude asi fér, že?

Přeji Vám hezký rok 2008.

yenda 9.1.2008 14:39

Re: Budu pěstovat cokoliv na co jsou dotace !

Dotace na cokoliv jsou naprostým křivením trhu a lza je ospravedlnit pouze v mimořádných případech. Například francouzští vinaři potřebují velké subvencování, protože ve Francii jsou mimořádně nepříznivé podmínky pro pěstování vinné révy a vzhledem k tradici je pořeba ve Francii zachovat vinařství.

www racek 9.1.2008 14:37

Re: Re: Re: Re: Re: v kostce

termojaderná fůze? celou dobu to byl odpad vývoje jaderných zbraní, ale jsou to ty nejefektivněji investované peníze v historii.

ostaně, představa bydlení na samozásobitelských farmách mě děsí. zpět na stromy.

zelená energie, pokud se produkuje v rozumném množství, je nejdražší na světě, bohužewl. je nás už 7 miliard.

tepelný čerpadlo je fajn, pro rodinný domek někde u řeky  a jeho efektivitu zaručuje jen státní dotace.. ale jak řešit milionové město, to jde asi jen někde. na islandě třeba, jistě.

Al 9.1.2008 14:34

Skoro máte pravdu

Až do nedávné doby se na políčkách urodilo něco málo a nebo taky nic - lidé se živili prosnou kaší a taky dost umírali na epidemie nebo hlady...

Posledních 150 - využitím energie z uhlí, ropy, plynu a jádra - se na polích urodí 10x více (díky znalostem a díky té energii!!!). Zelení idioti chtějí poručit větru dešti. A někteří z nich (zde v diskuzi naposled myšlenku zmínil jistý Kotec) navrhují návrat o těch 150 let a "ekologicky" pěxstovat tu energi...8-o Zbláznil jsem se snad já???

VLK 9.1.2008 14:31

Re: Qwerte, ono toho prostě tolik NENAROSTE a zatím tady ŘÁDOVÝ

Je tak mimochodem první odlesnění Krušných Hor v historii neměly na svědomí kyselé deště, ale zvýšená spotřeba bukového dříví pro hutnický a sklářský průmysl někdy kolem roku 1700. Už tehdy nám dříví nestačilo. Pak došlo k zalesnění nepůvodními smrky, které vedlo ke kalamitě v druhé půli 20. století.

Honza z podhůří 9.1.2008 14:29

Re: Re: Re: Re: Re: v kostce

a proč nepoužít na pohon kompresoru tepelného čerpadla plyn? - technicky to možné je. Pak mám tepelnou energii za cca 0,30 Kč/kWh. Ještě k jaderkám - z energie jádra vzniká přeměnou nejprve tepelná energie - proč s ní nevytápět přímo? Osobně by se mi líbil takový "malý jaderný reaktorek, kompaktní velikosti, vč. paliva" na vytápění na např. 30 let, montovaný jako součást novostavby RD" :-D

dr Turnovský 9.1.2008 14:28

Re: Re: Re: Jaká bude cena pilin,

tak to mám štěstí, mám abnormálně těžkou a velkou hlavu :-)))

AGO 9.1.2008 14:27

Budu pěstovat cokoliv na co jsou dotace !

Budu vyrábět jen takovou energii na kterou jsou dotace!Budu pěstovat takové umění, které je dotováno! .... Proboha vrať se rozume, cožpak nikdo nechápe, že dotace jsou oškubáním většiny ve prospěch několika?

dr Turnovský 9.1.2008 14:27

takže, kdybych to mohl, jako praktik shrnout....OZE

 jsou skvělá věc. Bohužel při našem stupni poznání se bez dotací neobejdou....není tedy lepší si peníze nechávat na nějaké bohulibější účely a nebo si je schraňovat na dobu, když budou potřeba? Popřípadě investovat do výzkumu?.

ps. Tím investováním jsem myslel ne státní investice, ale obchod, tedy soukromé investice do firem, které se zabývají výzkumem....to by snad mohlo být fér, ne?

cca5 9.1.2008 14:26

Re: Re: Re: Re: Re: odpověď na dotaz ohledně kotle pro RD, který vyrábí i elektrickou energii

a vodka je kde ? :-/

M.Novák 9.1.2008 14:26

Re: Re: Re: Re: Kotec IP: 160.217.166.xxx

To je docela demagogie, to s tou svobodou. Mě např. baví cestovat malým letadlem. Ale velmi to obtěžuje některé občany, kteří si postavili nové vily na krásných pozemcích u letiště a tak silně proti mé svobodě používat letadlo protestují. A teď babo raď, kdo má právo na své straně? Já ve jménu svobody cestování? Nebo oni ve jménu svobody - práva na klid a ticho??  

cca4 9.1.2008 14:25

Re: Re: Jaká bude cena pilin,

z mnoha obyvatel se stanou boháči, prodají výplň lebky

Honza z podhůří 9.1.2008 14:23

Re: Re: Ještě poznámka - pane Březino, stejně to nedokážete zastavit?

Bavil jsem se při sledování jakéhosi pořadu o budoucím využití vodíku - tam měla běžet přifázovaná k rozvodné síti auta parkující u domů jako příklad snížení (zrušení) potřeby klasických elektráren - jako elektrárny měla fungovat právě ta auta (počítali tam součet výkonů motorů automobilů poháněných v budoucnu vodíkem-vodíkovými články na světě a vycházela jim úžasná čísla mnohonásobků současných výkonů elektráren - ani jedno oko nezůstalo suché dojetím - svět bez elektráren). Nějak jim ale z té kalkulace nádherné zelené budoucnosti unikla potřeba dalších jiných elektráren na výrobu toho vodíku. A tak to je u těch "zelených" skoro se vším. Zdravým "selským" rozumem neobdařeni, svatá prostota!

Vaněk 9.1.2008 14:19

Re: Re: Re: Re: v kostce

Elektrická energie je nejlevnější, když se prožene tepelným čerpadlem. Kdyby nebyl ten odpor proti jaderkám ze strany zelených mozků, tak by to byl ještě výhodnější...

Al 9.1.2008 14:18

Re: Re: v kostce

ad 1. Solární energie funguje - ale vyrobí 10x dráž (tzn. z 10 jednotek energie "vyrobí" jednotku 1), větrná energie funguje - ale vyrobí 4x dráž (tzn. ze 4 jednotek energie "vyrobí" jednotku 1),  "biomasa" funguje - ale výrobou benzínu u obilí a "peletek" z několika málo dřevařských provozů, hm. ....to myslíte fakt vážně??? Obecně OZE podporuji - za předpokladu, že jednou (za 20 let?) budou efektivní a vyrobí nergie VÍCE, než jí SPOTŘEBUJÍ!!

ad 2. Tu krev a slzy si klidně můžete potit, když jste tak kovaný aktivista - ale beze nás ostatních a ne za naše (vyhozené!) peníze!

ad 3. Uvidíme - ale mezitím se poškodí přírodní ekosystémy, biodiverzita, vymřou další druhy, poškodí se česká krajina i příroda - a pár lidí umře hlady a na nemoci, protože se XXX miliard vyhodí na blbosti zelených blbců, kteří ani nevědí, co to je příroda

ad 4. Kdyžtak umně blábolíte: kde bydlíte VY a s čím topíte VY??? Já topím ve svém domě tepelným čerpadlem (na elektřinu a velmi efektivně) a krbem na dřevo, které jsem si VLASTNORUČNĚ zpracoval!!!!

;-(;-(;-(

qwert 9.1.2008 14:16

Re: Re: Re: v kostce

jetě větší utopie než ta zelená

ad1. ale ano i v Kanadě, kde je mnohem větší zima než c ČR

ad2. někdo tu psal o 2,5 hektarech

ad3. nesmysl, podívejte se třeba na www.tzb-info.cz, elektrická energie je jasně nejdražší

ad4. nevěřím, proinvestované peníze za výzkum a stavbu se musí vrátit. Jen sem hezky napište, kolik už spolykalo 50 let výzkumu a snah o zkrocení termojadrné fúze.

Radek J. 9.1.2008 14:15

Re: odpověď na dotaz ohledně kotle pro RD, který vyrábí i elektrickou energii

Ze jsem tak smely... povesite na tento fantasticky vykon aspon notebook, osvetleni, pracku a nedejboze rychlovarnou konvici? A jakou to ma zivotnost? Kolik ta masinka stoji? Otazka paliva se resila jinde..

www racek 9.1.2008 14:12

Re: Re: Re: Re: Re: odpověď na dotaz ohledně kotle pro RD, který vyrábí i elektrickou energii

hmm. víte. to je dobře.

www racek 9.1.2008 14:11

Re: Re: v kostce

bod 1. jen někde. u nás ani v německu ani náhodou.

bod2. no, pokud budu mít u chalupy 50 ha lesa, není co řešit. tedy, jen ti co to mít budou.

bod3. vypadá to zatím tak, že všechny druhy energií jsou levnější jak z oze.

bod4. pokud zelení nezastaví výzkum a vývoj , což je dnes jejich hlavní snahou, tak to bude. pokud ne, bůh nám buď milostiv.

dr Turnovský 9.1.2008 14:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odpověď na dotaz ohledně kotle pro RD, který vyrábí i elektrickou energii

tak to máme spočítané docela dobře.....to byste koukal. Ono taky nejde jenom o teplo, ale taky o páru a elektriku. A to máme ještě jeden fofrník s horizontální hřídelí, abychom byli dostatečně světoví.......ale jak říkám, se zásuvky je to stejný.

ps. a všechno bez dotací

Ivan 9.1.2008 14:07

Re: Re: Re: Re: pane re to Vaše prospěšné spalování biomasy....

Víte, s těmi nepoužitými palivovými články si lze hrát bez nebezpečí poškození zdraví. Máte o jaderném palivu opravdu divnou představu. Jednou v TV  dr. Drábová takový článek Krausovi ukazovala, přišla s ním do studia jako s čarodějnickou hůlčičkou.

www racek 9.1.2008 14:07

Re: v kostce

no, OZE vůbec není slepá ulička, v žádným případě. je to dobrý doplńkový zdroj tam, kde jsou pro to podmínky. konec konců, až na posledních 300 let lidi jeli jen na OZE.

a vodní elektrárny jsou dobrý OZE. však jich maj rakušíci habaděj. Ale taky už nestačí.

Honza z podhůří 9.1.2008 14:06

Re: Re: pane Fleischere Re: Re: Myslím, že i v tom se mýlíte

Pane Fleischere - přepočty "na hlavu" jsou dost nicneříkajícími čísly. Spíš mne zajímá "prostor pro snížení spotřeby el. energie" u mne doma, než ve Wolkswagenu (sorry - Škoda auto) za humny. Chtěl jsem říct, že si nepřeju, aby někdo připočítával spotřebu továrny na moji hlavu. Mj. se obávám, že prostor pro snížení spotřeby el. energie se u nás doma již zcela vyčerpal - jít cestou "vyhodit počítač, TV, ledničku" atp. nehodlám. Takže chtíc nechtíc budu muset uhradit za stejné zboží (nic jiného el. energie není) o 20% více než za loňský rok (abych uhradil stejně, musel bych spotřebu snížit o min. 25%). "Raduji se" z toho už pár dní.