28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Corsini 10.1.2008 12:26

Re: Re: Re: Věrte nevěřte

To jste včera přiletěl z Venuše? Rozšíření VE nejenom v Německu je pouze důsledek obrovských dotací na stavbu, nařízené vysoké výkupní ceny elektřiny a ignorování nákladů na likvidaci. Využívání biopaliv je další takový dotační podvod - z veřejných peněz se zafinancuje výroba a zákonem se zajistí odbyt - to by v tom byl čert, aby takový byznis nefungoval.

Možná by bylo také zajímavé zjistit, jaké množství dřeva se od nás vyváží do to úžasného BioRakouska. Pálení dřeva je podobný zločin, jako pálit pšenici, kukuřici nebo třtinu. Dřevo je hodnotná surovina například pro výrobu stavebních materiálů - i to, co se cpe do pelt je surovina (různé varianty materiálů na bázi dřeva).

Medvěd Cibulka 9.1.2008 21:06

Zrovna před chvílí

jsem jedno zabity biopalivo viděl ve městě. A policajti to vyšetřovali který lid ho zabil.

xxx Kubeš 9.1.2008 20:43

Autorovi

R^

Divous bezbarvý 9.1.2008 18:42

Věcnost prosím

Díky za článek. Zdá se býti věcným. Očekával bych ve společnosti obecně věcnou debatu o této problematice. Při vší úctě k Netu, mám dojem, že debata probíhá jinde a hlavně ne věcně. Neštěstím je, že je ideologická. Není věcná. Zde mám, ač velmi nerad, potřebu souhlasit se starým Zemanem, který svého času mluvil o novinářích velmi neuctivě.Novinářká banda (samozřejmě ne všichni) se z mě neznámých důvodů pasovala do role jakýchsi arbitrů. Tito předem připravují nálepky. Takže Klaus je za starého umanutého blba, Čunek za blbého a zlovolného Valacha a "Á pan Bursík, to je čest!" A tak dále. Pan prezident ještě nestačil dořící svůj novoroční projev a smečka už vyla, jak byl špatný. Prostý obyvatel naší zemičky pak nečiní názoru vlastního, leč čumí a poslouchá co se píše a říká v médiích.Media nedávají prostor a rovnou možnost k vyjádření názoru, natožpak k věcné diskusi. A otázky spojené se životním prostředím potřebují věcnost a pečlivou diskusi jako sůl. Jako sůl.  

Al 9.1.2008 18:20

Cena benzínu/ nafty (a energetická spotřeba) v závislosti na tom

;-( Cena benzínu/ nafty (bez daní) je cca 13 Kč za litr

- cena "bio"-nafty a "bio"-lihu není schopná konkurence ani kolem současných  30 Kč za litr....

A to nepočítám zemědělské dotace. Takže tady máte ten výpočet spočtená na reálném a objektivním TRHU (v rámci milionů tržnících interakcí). Za těch 30 až 40 Kč za litr biolihu nakoupíte např. 3 litry benzínu/ nafty. 

Taky to lze říct i jinak: "výroba" 1 litru "bio"-paliva spotřebuje ekvivalent 4 litrů ropy nebo 3 kWh elektrické energie z uhlí nebo z jádra. Včetně zničeného pole plné chemie, rozoraných luk se vzácnými rostlinami a motýly (které podle zelených kreténů "leží ladem"), vykácený prales na novou plantáž třtiny a hladové domorodce, kteří nemají co do huby.... A k tomu zněčištění z těžby těch násobků ropy a uhlí pro výrobu těch "bio" ...paliv! :-(

Přesto nás zelení idioti budpou permanentně zásobovat bláboly a nesmysly (typu "zemědělec jezdí s traktorem na olej z řepky") a demagogicky omýlat své náboženské mantry, ve kterých ustrnuli....

ZW 9.1.2008 21:00

Re: Cena benzínu/ nafty (a energetická spotřeba) v závislosti na tom

Kdybyste před 30 lety řekl, palivo z řepky bude téměř stejně hodnotné a jen dvakrát (nebo třikrát) dražší než nafta, každý by vás považoval za fantastu a snílka, protože tehdy se to zdálo naprosto nereálné.

V té době i cena elektrické energie z fotovoltaiky nebo větrných elektráren byla o několik řádů vyšší než z konvenčních zdrojů.

A vidíte, dneska už má smysl o těchto zdrojích energie uvažovat. Zatím jsou pořád dražší a méně výhodné. Ale účinnost jejich technologií jde pořád nahoru (a ceny ropy také), takže zřejmě dožijeme doby, kdy některé z nich nahradí klasická fosilní paliva.

Corsini 9.1.2008 21:07

Re: Re: Cena benzínu/ nafty (a energetická spotřeba) v závislosti na tom

Když je zvyšování účinosti strojů pouze otázkou času, tak by dnes nejvypilovanější měly být stoje parní, že? A co teprve takové jednoduché stroje jako je kladka nebo páka - ty nám nepomůžou nahradit fosilní paliva?

Medvěd Cibulka 9.1.2008 21:36

Re: Re: Re: Cena benzínu/ nafty (a energetická spotřeba) v závislosti na tom

Ne páka, paka.

Anděla 9.1.2008 22:33

Re: Re: Re: Cena benzínu/ nafty (a energetická spotřeba) v závislosti na tom

Zřejmě nemá smysl seznámit vás s existencí fotočlánku nikoliv na bázi křemíku, nýbrž z plastu velmi levně.

fufik 9.1.2008 22:52

Re: Re: Re: Re: Cena benzínu/ nafty (a energetická spotřeba) v závislosti na tom

To uz slychame 30 let. Kde se da levne koupit? Nikde? Ze me to neprekvapuje...

Sliby o "energii zadarmo a na furt" slychame uz pres 50 let.  Pres 50 let vyvoje a destiky let vselijakych dotaci a zvyhodneni to vsak zatim nevyprodukovalo ani pul procenta potrebne energie .

Spete dal....

No... 10.1.2008 7:08

Andělko !!!!

Normální článek = 12-14% účinnost, plastový 30% z těch 12 %, tj. 4% !!! Náklady na výrobu a energie dodaná se "vrátí" při provozu za třicet let (životnost je ale patnáct let...) ..ježišmarjá, přečtěte si něco !!!!!

naples 11.1.2008 22:21

Re: Andělko !!!!

Andelka se nam rozchlastala a pravdepodobne zacala kourit obnovitelne zdroje{konopi}!

ZEPHIR 10.1.2008 12:21

Re: zvyšování účinosti strojů pouze otázkou času

Zvyšování účinnosti strojů má svoje fyzikální limity, které lze jednoduše zjistit z grafu vývoje účinnosti s časem. Např. účinnost parogenerátorového cyklu při výrobě elektrické energie je nějakých 32-36 % a už čtyřicet let nijak významně neroste. Naproti tomu fotovoltaika i využívání biotechnologií je teprve na začátku a vykazuje vysokou dynamiku růstu. Např. energie z fotočlánků už dnes začíná být levnější, a její návratnost rychlejší, než energie z uhlí. Nemůžete vše poměřovat naší technologickou úrovní.

Ladislav N. 10.1.2008 23:38

Re: Re: zvyšování účinosti strojů pouze otázkou času

Doštuduj si napřed tu tvoji nedokončenou hotelovou školu a přestaň plácat o technice a vývoji technologie, kterému nemůžeš rozumět....

ZEPHIR 16.1.2008 1:29

Re: Re: Re: zvyšování účinosti strojů pouze otázkou času

To ovšem není argument. Na takové argumenty je i ta hotelová škola moc dobrá.

fufik 9.1.2008 22:07

cena OZE uz neklesa

respektive za poslednich 6 let stoupala a ted mirne klesla. Dnes neni rok 1998 .. http://www.solarbuzz.com/

Stale plati, ze "OZE" maji smysl ve specifickych lokalitach, coz vsak limituje jejich realny potencial na par procet (krome velkych hydro opet ve svych specifickych lokalitach). Jelikoz je vetsina ceny energie z OZE dana cenou fosilnich vstupu - u PV >90% ceny panelu je energie na cisteni kremiku zonalnim tavenim, biopaliva (zemedelstvi = premena ropu v jidlo) jsou energeticky dokonce nevyhodna.

Stale tedy plati - a patrne jeste par desitek let platit bude - ze alternativa energetiky je paleni uhlikatych paliv nebo jaderna energie.

A.S. Pergill 9.1.2008 18:16

Kalkulace jsou do určité míry závislé

na aktuální spotřebě paliva. Je třeba si uvědomit, že jsou motory, schopné zajistit spotřebu kolem 1 l na 100 km. V takovém případě by se bilance i toho pěstování řepky stala docela pozitivní (dá se očekávat nasazení obdobných motorů i u zemědělských strojů). Další věcí je, že bilanci by mohlo dramaticky zvýšit zavedení GMO. Nezanedbatelné je i to, že řepka je plodina k tomuto účelu naprosto idiotská: Už krátce po letním slunovratu se sklízí. Chtělo by to nějakou plodinu, která aktivně asimiluje od časného jara a sklízí se někdy za prvních mrazíků.

Odpůrce olejů upozorňuji, že původní diesselovy motory z rukou samotného vynálezce spalovaly 100% podzemnicový olej. Nebyl by problém hned začít takto využívat oleje z fritování, které se složitě likvidují.

Trotl 9.1.2008 18:36

Re: Kalkulace jsou do určité míry závislé

1) Bilance není nikdy pozitivní. Spotřeba paliva motoru, nemá na výrobu biopaliva vliv. 2) Ano GMO zvýší výtěžnost oleje. 3) Na čistý olej nejsou v současnosti konstruované diesel motory. Musel by se změnit kompresní poměr a vstřikovače včetně čerpadla. Je používán metylester jako přísada do nafty. Výroba metylesteru je mnohem dražší než prosté vylisování. Proto motory na čistý olej, zelení nepodporují. Nebyly by tučné dotace.

Anděla 9.1.2008 22:30

Re: Re: Kalkulace jsou do určité míry závislé

V Slöinge v Jižním Švédsku v rámci pokusu university v Lundu již pátým rokem nepřetržitě běží standardní Volvo diesel na tam za studena lisovaný řepkový olej. Zatím bez závad.

fufik 9.1.2008 23:00

Re: Re: Re: Kalkulace jsou do určité míry závislé

Pokud olej predehrejete, muzete ho spalovat s vhodnym vstrikovacem primo. Akorat to na to nesmite startovat nebo vypinat. Koukam, ze o motorech toho vite jeste vic nez o fotoclancich :)

Problem je uplne jinde - ten motor vyrobi na bionaftu mene energie, nez kdyby ty fosilni vstupy na vyrobu biopaliva spalil ve forme normalni nafty z ropy primo, bez odbocky pres biopaliva.

Emil XX 9.1.2008 20:20

Motory, schopné zajistit spotřebu normálního auta 1l na 100 km neexistují

A už úplně absurdní je očekávat něco takového u traktoru, táhnoucího pluh. Za 1l na 100 km jezdí auta, které tvoří něco jako dvojitý velocipéd s lehkou kapotou, kvůli HMOTNOSTI.

VladaPing 9.1.2008 23:34

Re: Motory, schopné zajistit spotřebu normálního auta 1l na 100 km neexistují

No, koneckonců se taky podařilo přeletět kanál (La Manche) letounem, poháněným lidskou silou. Co to takhle zkusit u traktorů ? Tedy zapřáhnout nějakého zeleného (Kateřinu Jauvajs, Kuchtovou?) do pluhu a orat ? Samozřejmě, za notného používání biče (a nekrmit hrachem nebo fazolemi - pozor - metan !).

Emil XX 9.1.2008 20:26

Motory, zajišťující u běžného auta v běžném provozu spotřebu 1 l na 100 km jsou nesmysl.

Těchto parametrů může tak dosáhnout vozítko, připomínající dvojítý lehce kapotovaný velocipéd.

A úplnou fantazií je představa, že by takovouto spotřebu mohl mít traktor, táhnoucí pluh.

Plyne to ze zákona o zachování energie.

ZW 9.1.2008 21:03

Re: Motory, zajišťující u běžného auta v běžném provozu spotřebu 1 l na 100 km jsou nesmysl.

Zkuste si představit, že i ten traktor bude jezdit na bionaftu.

fufik 9.1.2008 22:12

kolik bionafty vam pak zbyde na prodej?

Kdyz budete pestovat soucansa biopaliva, tak vam bude naopak chybet bionafta na zorani pulky pole ... jina situace ovsem je, pokud palite naftu, berete dotace a prodavate biopalivo za "ekologicky vyhodne" ceny.

R 9.1.2008 22:33

Re: Re: Motory, zajišťující u běžného auta v běžném provozu spotřebu 1 l na 100 km jsou nesmysl.

No představit se to dá. Za předpokladu, že to pole s řepkou se obdělává hlavně koňmi, co se napasou trávy na mezi u pole a v zimě trochou toho ovsa.  A traktorem se vyjede tak dvakrát do roka na hlubokou orbu nebo něco podobného, co koně nezvládnou. Asi by ale za takového hospodaření musel být ten traktro dotovaný a pro zemědělce prakticky zdarma, aby si ho mohl dovolit.

Anděla 9.1.2008 22:45

Re: Re: Re: Motory, zajišťující u běžného auta v běžném provozu spotřebu 1 l na 100 km jsou nesmysl.

Promiňte, nevím jak traktor na poli, ale lesní stroj od firmy Gremo nebo Valmet s motorem Perkins mají spotřebu 7 litrů nafty na hodinu práce. A za tu hodinu svezou poměrně dost kubíků dřava (ppotenciální biopalivo).  Předpokládám, že s normálním traktorem Valmet se stejným motorem Perkins se za hodinu toho udělá také dost.

fufik 9.1.2008 22:56

Re: Re: Re: Re: Motory, zajišťující u běžného auta v běžném provozu spotřebu 1 l na 100 km jsou nesmysl.

Myslel jsem ze se bavime o PESTOVANI biomasy a najednou zeleny myslivec  prijde s ODLESNOVANIM, aby to bylo energeticky vyhodne.

Nebylo odlesnovani jeste vcera fuj fuj ne-eko?

Ladislav N. 10.1.2008 0:42

Re: Re: Re: Re: Motory, zajišťující u běžného auta v běžném provozu spotřebu 1 l na 100 km jsou nesmysl.

Už vidím, jak těžký stroj pro práci v kopcovitém terénu lesa s přídavným hydraulickým čerpadlem má spotřebu 7 litrů nafty na hodinu "práce"... To buď stojí na místě a motor běží na volnoběh, a nebo si obsluha "dala 20"  (minut  klidu), než motor vychladne... ;-D ;-P

Mick 9.1.2008 18:10

BIOETANOL

Loni jsem měsíc pobýval pracovně v SV Brazílii (Maceió, stát Alagoas). Tahle rovníková pobřežní atlantická oblast Brazílie byla ještě donedávna známá svým poměrně zachovalým tzv. atlantským deštným lesem, odlišným svoji strukturou od Amazonského pralesa a také velmi bohatým na stromy, kytičky a zvířátka... Během posledních 15 let bylo 95% rozlohy pralesa (řádově desítky tisíc kilometrů čtverečních) bezohledně vykáceny a dnes je většina státu (kromě pastvin a zbytečku lesů v kopcích) pokryta nekonečnými plantážemi cukrové třtiny. Celá krajina trpí erozí, neudrží vláhu (narozdíl od lesa...), klesá haldina spodní vody, je otrávená chemií nutnou k ochraně třiny atd... O tom, že zmizela nádherná krajina ani nemluvím. A proč? Výroba cukru nebo snad výborné pálenky cachasy? Neeeee, je to BIOETANOL... každých 15-20 km narazíte na supermoderní "cukrolihovar" ketrý chrlí denně cisterny lihu... Biopalivo, šetrné, ekologické... CHA CHA jeden z nejlepších vtipů destiletí, kdyby to nebylo k pláči... S řepkou je to veeelmi podobné...