3.7.2024 | Svátek má Radomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tomson 1.6.2008 19:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zašít

Tak,doufám,že jste se neurazil p.doktore,není to mým úmyslem!Jen jsem polopatě sdělil,že na rozdíl od dospělého mnohdy dítě neumí sdělit lékaři,co jej trápí,a na to je potřeba více inteligence především na diagnostiku.Pak už třeba v souboru ndjdete co na to.Dospělí se už většinou umí srozumitelně vyjádřit,ale mnohdy jim to není stejně něco platné!Taková je bohužel zkušenost nejen moje a to není dobré.Jinak,Váš přístup k věci je demokratický a to je správné a chvályhodné!

Tomson 1.6.2008 18:49

Re: Re: Zdravý rozum?

 Ano,to jistě má můj souhlas! Zdravotnický systém hlavně finančně drží,sponzorují  důchodci,rodiče vícedětných rodin a děti v inkubátoru!R^R^

MUDr Jiří Kilian 1.6.2008 18:49

Re: Re: Re: Re: Re: Zašít

Hm, tak já tedy mimořádnou inteligencí nadán nejsem, v MENSA nejsem, tak abych to tu asi zabalil :-))

Ale vážně : Nikoho k ničemu nenutím a niko,mu nic nezakazuji, ani k tomu nejsme kompetentní. Nicméně před vyhledáváním péče pro děti u léčitelů varuji docela vážně, berte neberte.

MUDr Jiří Kilian 1.6.2008 18:45

Re: Re: Re: Často k lékaři

Ani ne.  Je to postavfeno na proximacích, stejně jako jinde, jsou tu jisté nepřímé údaje ( třeba recepty, návštěvy LSPP, ambul., vyš. u AS a v nemocniích  ) . Chyba toho statiskickémo měření je zřejmá, kvantifikovat ji ale nelze.

Nadbytečná péče ale nevyjadřuje jen nadbytečná vyšetření, al eprávě i to chozenáí pro recepty a potvrzení a pod. Pokud by letos byly vykazovány kody poplatků správně, byly by údaje docela solidní.

MUDr Jiří Kilian 1.6.2008 18:41

Re: Re: Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

Já jsem si US potíže s řízenou péčí přečetl dávno. Nejsem konstruktér systému a nefandím nikomu, takže dostávám nadáno zleva zprava :-D. To, co píšete pochoptelně jako možnost vidím, myslím si, že se takto vývoj u nás ubírat nebude, už  proto, že zde je péče podfinancovaná tak, že další redukce by jistě vedla k redukci péče takového rozsahu, že by do věci také musel stát vstoupit a to rychleji, než to bylo v USA.  Nicméně  řízená péče u nás bude využita nějakými 15-20 priocenty pojištěnců, tedy takový mám odhad, ostatní zlstanou mimo  tuto možnost.   Skoro bych si spíše myslel, že řízená péče se neuchytí a počet pojištěnců v ní bude klesat.  Lidé zde preferují prostorovou dostupnost a komplexy ZPxZZ, které se na řízenou péči připravují, už dnes plánují specialisaci jednotlivých zařízení na některé výkony,  což lidé nepřijmou ( si myslím ) .

Tomson 1.6.2008 18:24

Re: Re: Re: Re: Dvě věci

Jo,je to divné,ale lidé chodí i k lékaři jen tak a to z různých důvodů.Nosná myšlenka je ta,že ,to' platí "ONI ".A nedochází jim,že také oni!A u zubaře je to dnes komické,tam přijdete na kontrolu,nebo ošetření,on se podívá do úst a nic,pokud si o to neřeknete nevykoná.Jakoby každý by měl vědět,co ty zuby zrovna teď potřebují.Před ,dávnými' časy se udělal zubař v hubě kontrolu a postupně vše dal do pořádku bez výzev,prostě jako odborník na zuby.Ne jako chytrák přes zuby! Jo p.Pekárek ví co činí,tak se musí na trumpety,co si neumí spravovat zuby sami!Jó,je a bude nás málo a bude hůře!Dokud se nenaučíte platit jako ve Švajcu!Pak snad na toto těžké povolání nějáký zajemce přibude,že ano!

buj 1.6.2008 18:19

Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

Je to spoluúčast! A je namístě! I když regulační efekt prokazatelně je.Ale tak to přece nešlo pojmenovat! To by nedopadlo 8:7, ale asi naopak!

buj 1.6.2008 18:10

Re: Re: Často k lékaři

Doktore! Já se domnívám, že do loňského roku nemohl být přehled o počtu návštěv pravdivý. Specielně u PL to mohla být hausnumera. Ne proto, že by si někdo připisoval, ale proto , že to hlášení vlastně ani nikdo nevyžadoval. Ke kapitační platbě to nebylo třeba!

Také porovnávání se zahraničím je pofiderní. Hrušky-jabka. Někde se musí k doktorovi pro neschopenku, někde ne! A hned jsme vedle. Leda by na to byla nějaká "EU" metodika. Ale to radši ne! Máte jiný názor?

jízlivec 1.6.2008 18:08

Re: Re: Zdravý rozum postrádá autor článku, o Ústavním soudu nemluvě!

Nebudu se vyjadřovat k meritu věci - ale žádný zákon nemůže logicky konsistentně jako podmínku bezplatné péče stanovit platbu...

zdena 1.6.2008 18:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

Nejen ouřad, ale co třeba nutný objem peněz - značný? 

To sice ne, ale zkuste žít bez elektřiny..

Pokud vím, má VZP zůstat státu - bude tedy na občanovi, komu dá své pojistné..

Ypsilon 1.6.2008 17:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

Pokud věříte, že ouřad něčemu zabrání, víru Vám brát nebudu

Případ ČEZu je trochu jiný. Za elektřinu ČEZu neplatíme na základě zákona. Jenže ve zdravotnicví platíme pojíšťovně na základě zákona zdravotní daň. Takže  bude mít pojišťovna  a.s. příjem na základě zákona jistý.

Tomson 1.6.2008 17:49

Re: Re: Re: Re: Zašít

P.doktore Kiliane,díky za komentář,ale v mé reakci nešlo o vychvalování alternativní péče o zdraví, ale spíše o upozornění na to,že občané jsou šikovně navedeni na kritiku kdovíjakých výdajů na své zdraví a uchází jim zásadní věc,že v mnohem větší míře jim utíkají vynaložené prostředky z pojistění zdraví na parazitující skupinu neschopných jiných občanů,kteří umnou politikou své nenahraditelnosti a jedinečnosti zneužívají obav občanů o své zdraví,či život  a často naivní důvěry občanů v pomoc k vlastnímu prospěchu a slušnému životu.Tím se nechci dotknout těch pracovníků zdravotnictví,kteří dělají svou práci poctivě,jsou taky dobří a slušní lidé a občan jim oprávněně může důvěřovat,že udělají odborně i lidsky vše pro to,aby pacientovi pomohli.Takové taky znám,ale bohužel,je jich menšina.Těm patří za takový přístup k profesi opravdový dík!Co se týká varování před alternativní péčí o děti,tak nemáte pravdu! naopak,znám dost případů,že pro mnohé zoufalé rodiče jsou tyto metody poslední instancí pomoci,neboť tvz.moderní medicína nemá odpovědi na složité výzvy přírody.No a někdo i na to odpovědět úspěšně umí.Ale je třeba vyzvat k pomoci vyhlášené kapacity,to je samozřejmé, to je stejné,jak s lékaři,sebevědomí nestačí!Zvláště k úspěšnému léčení dětí je nutná mimořádná inteligence a to,že ji máme si myslíme skoro všichni.Lékař,který si to myslí a neumí uspěšně léčit ani dospělé,by měl rychle na léčení dětí zapomenout a ti ostatní také!

Budíš 1.6.2008 17:21

Re: Zašít

Pane jistě, máte stoprocentní pravdu, ale tu Vám nepřizná nikdo, kdo z těch peněz bohatne jako příkladně prodejci léku atd.Páni vládní si spletli reformu veřejných financí, to je system jak lépe hospodařit již s vybranými penězi a ne jak stále zvyšovat poplatky- to je podvod,co předložil ministr zdravotnictí a ne reforma.Jinak z těch 30 Kč nezbohatnu ani nechudnu, ale ze zásady s reformou nemůžeme a nesmíme souhlasit -je špatná.

Budíš 1.6.2008 17:08

Pane Párale

a kde jste to vyčetl, že je to tak správně. Dle Vás budeme v nejbližší době platit všechno 5x než jednou něco dostaneme, pak někdo naše peníze prohospodaří a někdo uzákoní, že budeme platit 10x a Vy zase budete souhlasit ? Co to propagujete za divné věci.

zalozak 1.6.2008 17:07

Re: Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

Opakuji, ja VAM verim (snad i tomu Julinkovi) ze mate urcitou vizi zlepseni , ale dle meho zcela ignorujete ze veci se nemusi (a nejspise) nebudou odehravat dle nasich (vasich ) prani.

Pokud chcete drobny exkurz do historie - proc se nepodivat treba do USA ze ktereho pochazi prave rada prikladu zneuziti "rizene pece".  A hlavne se podivat co tam bylo PREDTIM a co vzniklo POSLEZE... Navzdory trochu manipulativnimu (lec v principu pravdivemu) tvrzeni ze HMO bylo podporeno Nixonem aby si KP vydelalo ... realita je HMO byla reakce na hluboky financni deficit ktery stat mel v oblasti verejne zdravotni pece (take v souvislosti s valkou ve Vietnamu). Role HMOs bylo prevzit co nejvetsi cast zdravotni pece jako "alternativa" k dosavatnimu systemu bud ciste privatnich zarizeni ci vice mene statnich "verejnych" zarizeni (i kdyz se zdaleka nejednalo o zadne verejne zdravotnictvi  v nasem smyslu).

A vite co - ono to fungovalo. Vysledkem byly vyznamne privatni investice ,  zkraceni cekaci doby na ruzne formy osetreni, operace a pod.      Ony HMO z let 72-80 nejsou HMOs z let 90-2008. Zejmena z pocatku - kdyz jeste bylo mozne lovit klienty po tisicich.

Problem nastal bohuzel kratce kdyz pri rapidne stoupajicich nakladech na peci a dosazeni urcite meze v rapidnim rustu poctu novych pojistencu a nutnosti generovat zvysujici se profit, prislo k snizovani vyplaceneho plneni...   Pojistovny zacaly honit sve revizni doktory do "plneni" kvot odmitnuti , zacaly hledat cesty neplatit,  ci platit co nejsmene (napr. zakazem pouziti "nesmluvnich zarizeni)... a redukci potencialne ztratovych klientu jejich odmitanim ci stanovovanim vysokeho pojistneho...  Alternativa HMO prestala realne existovat protoze do systemu ktery jiz na zacatky byl podfinancovany a omezeny se v relativnim pomeru zacalo davat jeste mene ...

To je to co VY nechcete ci nejste schopen videt. Implementace neceho se neridi tim co si myslime ze s nasim zamerem nekdo udela ale tim co je mozne s nim udelat.

MUDr Jiří Kilian 1.6.2008 17:04

Re: Re: Re: K věci

Nejsem si zcela jist, zda podpora umění není podporou vzdělání a tedy smysluplná věc. Inter arma silent musae, ale až taková válka tu snad není. 

drak 1.6.2008 16:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

:-D Antimonoponí úřad udělá co budou politici chtít!!;-O

MUDr Jiří Kilian 1.6.2008 16:35

Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

to bych i bral. Jde o regulační poplatek, tak ho označuje zákon. Obsahově je to přímá účast spotřebitele péče na její úhradě.

MUDr Jiří Kilian 1.6.2008 16:33

Re: Re: Re: Zašít

Je výtečné, že Vám oběma ona zmíněná péče pomohla. Každý má možnost jí využít. Varoval bych ale před pokusy o její využití pro péči o děti.

MUDr Jiří Kilian 1.6.2008 16:30

Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

Vaše letité žití v oněch systémech je jedna věc. Pozorně si prvně pročtěte, jaký díl by měla řízená péče v reformovaném systému u nás, nadto že by nebyla obligátní - kdo nechce, nemusí do ní vstupovat. Vaše černé prognosy jsou sice variantou vývoje, ale já bych budoucnost, dosud nmenarozenou, raději nekřtil.

MUDr Jiří Kilian 1.6.2008 16:23

Re: Často k lékaři

nevíte o čem mluvíte.  Není jediný důvod,pro který by někdo připisoval záznam do karty.  Nejde o svědectví proti svědectví : Vy jste žalobce, nikoli svědek. Ei incumbit probatio qui dicit, non qui negat.

 

kocka ema 1.6.2008 16:00

Re: Zdravý rozum postrádá autor článku, o Ústavním soudu nemluvě!

Prectete Listinu zakladnich prav a svobod, ktera je soucasti ustavy. Kazdy ma pravo na bezplatnou peci" ZA PODMINEK, JAK STANOVI ZAKON".  Tento dodatek vsichni prehlizeji.

kuchi 1.6.2008 16:00

tomu říkám diskuze!

koukám, že diskuze k článku můžr být i věcná.. kéž by to takto vypadalo i na seznamu atd. >-

Anty 1.6.2008 15:28

Re: Re: Re: Zašít

Ještě dodatek: přišlo mě to na šest set korun.

zdena 1.6.2008 15:26

Re: Zdravý rozum postrádá autor článku, o Ústavním soudu nemluvě!

.. protože to patří mezi sociální práva, kterých se lze (dle čl. 41 listiny práv a svobod) domáhat pouze v mezích zákona.. Proč lze mít doplatky na léky v souladu s Ústavou?

Anty 1.6.2008 15:24

Re: Re: Zašít

Dobrý den,Tomsone. Mám navlas stejnou zkušenost jako Vy.Došlo to až tak daleko,že jsem skončil v plném invalidním důchodu a hrozilo mi totální ochrnutí. Absolvoval jsem mnohokrát špitál, včetně slavné Homolky. Už tehdy jsem navštívil několik šarlatánů a bezúspěšně. Rezignoval jsem  a polykal prášky, mučil se na kapačkách a různými obstřiky. Říká se, že náhoda je blbec, v mém případě nikoliv. Dostal jsem doporučení na dalšího šarlatána v řadě a abych nebyl vůči doporučujícímu nevděčný, navštívil jsem jej. A ejhle,stal se zázrak. Jsem už deset roků bez berlí, bez prášků a bez kapaček. A ten šarlatán, když mu řeknu pane doktore?

Proč mě urážíte,pane?

zdena 1.6.2008 15:24

Re: Re: Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

.. nedivte se, když velkou část času dělá nekvalifikované práce - nevracejí se slovenské sestry po privatizaci nemocnic domů? 

zdena 1.6.2008 15:23

Re: Re: Re: Re: Re: Autorovi a vasim ideovym souputnikum....

.. stejně tak si diktuje ceny polostátní ČEZ - holt někde se ty mld k uplácení voličů najít musí.. Vodárenské spol. mají monopol, a přece jen předpokládám že případnému zdravotnickému monopolu by měl zabránit antimonopolní úřad.. S jasným nastavením pravidel souhlasím.. Nemá vzniknout dohled nad pojišťovnami?

kartan 1.6.2008 14:48

Zdravý rozum postrádá autor článku, o Ústavním soudu nemluvě!

Jakpak může být v souladu s Ústavou něco, co je naprosto v rozporu s ní?Ústava zaručuje bezplatnou péči, proč se platí Julínkovo vlezné?

Jaryna 1.6.2008 14:44

Mantra