29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fafa 1.12.2008 13:18

Re: Ypsilone,

Tady se hlavne tak tretina deti rodi matkam, ktera nikdy vdane nebyly. A myslim, ze v Cesku to neni o moc lepsi. Tak zase priste pod nejakym clankem.

Harry 1.12.2008 13:02

Re: Naprostý souhlas

No ja pamatuji tzv staroduchodce, ti meli 180 (a snad nekteri i 150) Kcs/mesicne (MESICNE). No vidite a nikdo si nestezoval, ani v Parlamentu se to neprobiralo a Rude pravo o tom ani muk. Kam to az ta KSC tenkrat dosla......

Ypsilon 1.12.2008 7:58

Re: Ypsilone,

Možná se za Velkou louží lidi už  rozvádějí jen tak z plezíru, ale o tom prostě pochybuju.

Fafa 1.12.2008 0:52

Ypsilone,

Vetsinou maler? O tom proste pochybuju.

Pokud se tyka deti, tak s nimi samozrejme travim maximum casu. Ale pokud netravim, tak chci, aby pripadne materialni benefity sly jim a ne zrovna na to, aby skola na druhem konci statu byla stejne dobra jako nase mistni skola.   

Fafa 1.12.2008 0:47

Re: Pane kolego,

Fuj hrubka. Nepopravovaly.

Fafa 1.12.2008 0:45

Pane kolego,

asi takhle. Konvence o lidskych pravech ukladaji treba vladam to, aby nepopravovali sve politicke oponenty pro vyjadrene nazory. To se da i bez trznich vztahu vyzadovat i po vlade Zambie nebo Zimbabwe. A jako definiovane lidske pravo na svobodu projevu to IMHO dava dost smyslu.

Oproti tomu se po vlade Zambie neda pozadovat, aby zajistila transplantace ledvin u pacientu pacientu s HIV nephropathii a poskytovala jim antiretrovirove preparaty, pokud si je nemuzou sami dovolit. To je pozadovany standard Medicaru v Kalifornii. A jaksi se mi nechce verit, ze Kalifornani jsou jini lide nez Zambijci a maji jina prava zarucena konvenci OSN. Takze IMHO je cely system zdravotni pece jako lidskeho prava nesmyslna konstrukce.   

Fafa 1.12.2008 0:38

Re: Ve zdravotnictví prý "Jako ve všem v něm fungují tržní vztahy, "

Ano, a vedle National Health Service v pohode fungujici trzni zdravotnictvi, do ktereho se urychlene presunuji vsichni, kteri si to muzou dovolit.

doktor 30.11.2008 23:10

Re: Ve zdravotnictví prý "Jako ve všem v něm fungují tržní vztahy, "

Reaguji pozdě, za což se omlouvám, u PC nesedím. Váš příměr je chybný. Jak píšu nicku Fafa, těmi rodiči (nebo obráceně) nejsou doktoři a pacienti, ale stát a jeho občané. Ukládají mu to konvence o lidských právech.

doktor 30.11.2008 23:07

Re: Ve zdravotnictví prý "Jako ve všem v něm fungují tržní vztahy, "

Pane kolego, myslel jsem chování vlastních zdravotníků (lékařů, sester) a zejména STÁTU, který má podle všech chart lidských práv zdravotní péči o své občany zajišťovat. Nevím, jak dlouho pracujete ve Státech, ale stačí se na zdravotní péči podívat k sousedům na severu, do Kanady, o dalších zemích bývalého British Commonwealth nemluvě. Všude je nějaká forma National Health Service. V organizaci péče o zdraví bývá trh vesměs příliš nákladný, a proto neúspěšný, mimo jiné proto, že jak se právě u nás ukazuje, s růstem nabídky roste prakticky do nekonečna i poptávka. To nezní moc tržně, ale je to tak. Jde to prostě i bez tržních vztahů zdravotník - pacient. 

Libuse 30.11.2008 21:10

Re: Škody způsobené min. Julínkem

A kde mate v te castce zdravotni pojisteni?Sice minimalni,lec mesicni!

ulivelli.mario@homecity.cz 30.11.2008 20:52

i mé poděkování

Také chci vyjádřit svůj souhlas a poděkování.

V 30.11.2008 20:02

Re: Naprostý souhlas

Ten pan Cikrt je tak pravicovy, az je levicovy. Ty reci o prosazenych penezich apod., ja bych mu poradil, aby zavrel usta a nevyjadroval se k tomu, jak a za co lide sve penize utraceji. To je argumentace vychazejici z kolektivisticke ideologie, ktera se zrejme panu Cikrtovi dostala dukladne pod kuzi, jako ostatne kazdemu beznemu obcanu zeme, at uz je pravicovy, ci levicovy.

MR 30.11.2008 19:56

Re: Ve zdravotnictví prý "Jako ve všem v něm fungují tržní vztahy, "

Myslím, že spíše nad Vaše;-). Rodiče a děti je jako doktoři a pacienti? Aha.

V 30.11.2008 19:55

Re: Naprostý souhlas

kam jsme to dosli, respektive kam to pravice dosla, kdyz se pri dopadu reforem resi naproste dno tri a pul tisicove existence. Jak nad timto muze nekdo plesat jak je ta pravice lidumilna, tomu nerozumim.

V 30.11.2008 19:50

Re: typicky pripad

"poplatek 30 Kc u lekare, v lekarne se do 5000 limitu take pocita"

souhlasim, ale princip veci zustava, rad bych vas taky upozornil, ze v urcitem veku se lidi stavaji 'hodne nemocnymi' prakticky z definice a je to nevylecitelna nemoc a nemusi se pri ni lezet na luzku, ci dokonce v nemocnici...

Ty reci o 'prumernych duchodcich' spotrebnim kosiku jsou jako ze slovniku a pristupu statniho planovace.

Duchodci si 'prilis nepohorsi', to znamena ze si asi trochu pohorsi a jestlize opravdu ne moc, tak proc je nevyjmout z tech poplatku? Co ja kolem sebe vidim, tak duchodci jsou z tak zvane stare skoly a zpravidla zdravotnictvim neplytvaji, spise naopak. Celkove bych rekl, ze jestlize jsou oblasti kde jsou penize jeste tak nejlepe a zaslouzene v tom nasem socialnim state utraceny, tak je to na duchody a kuturu a sport, tam totiz spolecnosti bud neskodi, nebo skodi nejmene. Na druhou stranu nejhorsi jsou penize utracene do vselijakych zasahu do ekonomiky zeme a na vselijake ty nemakacenky apod. vcetne vselijakych dotaci rodinam, to vsechno kdyby se jen castecne odbouralo, tak by na duchody a i lepsi penize byly i do budoucna.

Jinak ja jsem psal o 'typickem pripadu' a tim jsem chtel naznacit, ze nejde o nejake osobni stezovani, ale o situaci starsich lidi jak to vidim kolem sebe na malem ceskem mestecku nejakych 1500 obyvatel. Jinak k volbam mozna chodi vice techto starsich obcanu, nez tech mladsich a stare generaci tezko budete vysvetlovat, ze v celkovem zabezpecovacim schematu vyjdou financne nastejno. Ti lide vidi hlavne ze plati a s tim nic nenadelate, pravicova politika ODS je v tomhle kratkozraka. Ne vsichni duchodci jsou uz uplne mimo, anebo zase tak bystri, aby takovehle reformy s uspechem prosly. Krome toho takovehle reformy mohou jen solichat socialistickeho simla, ale nezmeni jeho naturu.

Pravice misto reformovani uvolnovanim regulaci, kterezto metody by lidi nebolely a jen levicovi intelektualove by kriceli, zvolila pro ni tak typickou metodu bice na zada obcanu,

Hawk 30.11.2008 19:32

Re: Ypsilone, dokončení

odlepl jsem to omylem dřív.

Takže tím, že by stát samoživitelce pomohl k přijatelné životní úrovni, vlastně chrání ty děti (samozřejmě by si měl ohlídat, aby nežila již s novým partnerem a ouředně nebyla stále samoživitelkou).

Hawk 30.11.2008 19:18

Re: Ypsilone,

My jsme měli k zlepšení životní situace dětí trochu jiný přístup. Peníze nejsou všechno, pokud bych si s nimi nechával během týdne a občas i o víkendu jen vzkazy na ledničce. Společný víkend na kolech a to že s nimi večer prohodíme pár slov, je důležitější.  Od jejich 17 jsem na ně zůstal po smrti partnerky sám, vystudovali úspěšně, hlady jsme nezemřeli :-). Už mají vlastní rodiny a ty fungují dost podobně jako fungovala naše. Přiznám se, že mne to docela těší.

Nechápu Váš odsuzující přístup k samoživitelkám. Většinou je za tím nějaký malér a rozhodně nezastávám názor, že ženská musí vydržet všechno. Docela silně mne děsí, když spolu partneři zůstávají v rozpadlém vztahu jen proto, že partnerka by se s dětmi sama neuživila.  Děti pak zažívají leckdy ohavné věci.

V 30.11.2008 18:10

Re: Typické je hlavně vaše UVAŽOVÁNÍ

Vas co jste tu komentovali hodnotim jako lidske hyeny se zesocializovanym myslenim. Az nas obcany stat necha zit, tak se budeme o sebe a sve rodice starat a ani se neozveme. Ale kdyz do vseho stat strka sve spinave kolektivisticke pracky, tak at se nedivi, kdyz se lidi ozvou, ze neplni sve sliby. Dodal bych jeste, ze volim ODS, ale pro jeji reformy nemam nez opovrzeni.

V 30.11.2008 18:07

Re: Typické je hlavně vaše UVAŽOVÁNÍ

tak jsem (jsme se sourozenci) vyzirka a parazit. Samozrejme se o rodice starame a platime za ne kde co. Princip veci je ale v tom, ze my deti jsme plne daneni statem, ktery se za a) zavazal ze se o stare lidi postara a za b) je to vse vynucene statnim aparatem (policii a soudy), tedy neni moznost ze systemu vystoupit. Navic stat ucinil vseobecnymi podminkami vystoupeni ze systemu nemozne, i kdyby to nakrasne bylo legalne mozne.

Ja se tu snazim nastinit, ze mozna podstatnou cast te reformy nesou financne na zadech lide v duchodu, krome nich pak samozrejme chronicky nemocni. A to vse se deje proto, aby se zabranilo jinak vcelku zdravym a solventnim obcanum zbytecne naduzivani zdravotnickych zdroju, tedy jejich plytvanim.

Panove a damy, jste uplne mimo misu v mem hodnoceni jako parazita a vyzirky, vas pristup jen odhaluje zesocializovane mysleni lidi ubitych vyrustanim v komunismu. Takovi lide si nechaji na zadech drivi stipat a skoci na kazdeho, kdo nechce budovat socialismus a svetle zitrky. Protoze co jineho tu Julinek dela - snazi se perestrojkovat v Gorbacovskem stylu nase socialisticke zdravotnictvi a vy mu k tomu tleskate a kdyz se nekdo ozve, tak je to sobec atd atd.

Jeden z vas tu pise jak v duchodu jeste pracuje. Moji rodice taky pracovali aspon do sedmdesati let jako duchodci, nejde ovsem o penize, tedy jestli tuhle reformu nekdo unese anebo ne, ale o princip veci. Prijde mi nechutne ze se reformuje na zadech bezmocnych lidi u kterych se navic neda ocekavat nejake systemicke zneuzivani zdravotnictvi. Na zadech tech lidi, kterym spolecnost v mladi znicila zivot a drzela je po cely produktivni vek v relativni chudobe.

Muzu jen rict, ze kdyby se kazdy staral o sve rodice jako ja a moji sourozenci, tak to by byl raj na zemi. My nejen ze je neseme financne, ale hlavne se drzime jako rodina co mozna pospolu.

Vas co jste tu komentovali hodnotim jako lidske hyeny se zesocializovanym myslenim. Az nas obcany stat necha zit, tak se budeme o sebe a sve rodice starat a

Jarden 30.11.2008 17:59

Tajk jest

Tak jest, ale solidarita v očích politiků je cosi jiného. Znají to i lidé na šikmé ploše. A v tom je problém... A sotva bude jinak bez rozdílu barvy šály. Moc je droga a né nástroj ke službě věcem veřejným. Soukromé věci si máme ohlídat sami, ovšem za předpokladu bezpečnosti a právního prostředí. Obojí je nedostatkovým artiklem právě díky všem druhům partajních zákonodárců..

Fafa 30.11.2008 17:22

Jano,

pojistka je zahrnuta v tech 50 % nakladu, ktere vyzaduje udrzeni praxe. Ja jsem internista a moje pojistka je cca 12,000 $ rocne, proti chirurgum a hlavne porodnikum naprosto smesna.   

Fafa 30.11.2008 17:17

V:

i po zapocitani sebevrazd maji jednu z nejdelsich dob doziti na svete. Takze financovani duchodoveho systemu asi nestoji na sabevrazdach. ;-)

( ; ) 30.11.2008 17:07

Re: Naprostý souhlas

ale prdlajs, vy jste ten článek vůbec nepochopil, nebo nečetl, že? Jink by vám neunikla věta (když už obsah je vám vzdálen) :Řešením takové situace není zrušení poplatků, ale náprava „šeredných obrazů v zrcadle“, včetně řešení případů závažné bídy.

( ; ) 30.11.2008 17:00

Re: 30 kc a 30 kc

začněte jíst zdravě, trochu se o sebe starat a prášky na snížení hladiny cholesterolu nebudete potřebovat

Fafa 30.11.2008 16:55

Ypsilone,

mne by se Vami popisovany svet strasne libil. Jenze IMHO muze fungovat bud v ramci rodiny nebo v ramci spolecnosti, kterou v Cesku proste nemame. A samozrejme by jeste mohl fungovat v klastere.

ad1 ) Haavelmo teorem by lidi v Ceske republice primo ohrozoval na zivote. Pri kvalite ceske statni spravy bychom umreli hladem. Ne tak rychle jako v Zimbabwe, ale umreli.

ad 2) Prijemne misto k zivotu - tady vidim dva problemy. Jeden je ciste motivacni. Jednim z nejsilnejsich lidskych motivu je IMHO snaha zlepsit zivotni situaci vlastnich deti. Sam za sebe otevrene priznam, ze kdyby moje deti mely zarucenou zdravotni peci na Mayo Clinic a vzdelani v Oxfordu a nevyzadovalo se ode mne zadne usili, tak bych se v praci otacel podstatne mene nez ted. Naopak u samozivitelky by mozna bylo dobre vedet, proc je samozivitelkou. Chapu, stavaji se tragedie a mlada vdova jiste bude potrebovat pomoc. Pokud ovsem samozivitelka je samozivitelkou proste proto, ze se ji nechce zustat spolu s otcem jejich deti, tak nevidim duvod, aby ji stat dorovnaval zivotni uroven na uroven matky, ktera byla ochotna vybudovat rodinu a vydrzet kompromisy, ktera jsou k tomu potreba. Navic v rodinne komunite nebo v klastere existuji rodice nebo opat a dokazou rozlisit, kdo potrebuje pomoc a kdo se proste jenom veze. A maji dostatek prostredku ty vezouci se primet ke zmene chovani. Navic o rozsahu pomoci rozhoduji darci, nikoliv obdarovavani.

Bez techto podminek je Vami popisovane prijemne misto k zivotu utopii. A jak mam Skandinavii a Skandinavce rad, tak bude zajimave videt, jak dlouho jim jejich socialismus vydrzi, az se protestantska etika a nasledne i protestantska populace stanou minoritami.  

    

Fafa 30.11.2008 16:26

Re: Ve zdravotnictví prý "Jako ve všem v něm fungují tržní vztahy, "

Pane doktore, muzete nam jmenovat aspon jednu farmaceutickou firmu, ktera Vasi nemocnici dodave leky z lasky k lidem a nepozaduje za ne zaplatit?

Nomen 30.11.2008 15:22

Děkuju, krásný článek...

JanaB 30.11.2008 13:46

Re: Pasacku,

Nezmínil jste tu ještě, že doktoři v USA a v Kanadě rovněž platí nemalé pojištění odpovědnosti za škodu. Příbuzný lékař, žijící v Kanadě, nám říkal, že to vysoké pojištění je jedním z důvodů, proč lékaři vydělávají tolik peněz....  Je to začarovaný kruh.

JanaB 30.11.2008 13:27

Re: To teda zírám.

že je budou platit za lidi v krajských nemocnicích - dodávám.

Opět tedy opakuji, že poplatky u obvoďáka za lidi  nikdo platit nebude.

Karel 30.11.2008 12:55

Re: Typické je hlavně vaše UVAŽOVÁNÍ

Copak názorově, to s Vámi souhlasím, ale zkuste z příjmu kolem 25000Kč čistého živit rodinu a ještě svoje rodiče (kteří mají takový plat oba, zatímco v rodině jen muž a žena nepracuje protože je s dětmi). Není to vyžírkovství, ale celá doba je jinde. Teprve na babičku, která je v důchodu, se skládáme.

A navíc je tu problém, že stát sebere 50% příjmu. Jasně, že pak lidi chtějí, aby byl ten stát sociální. A výsledek je závislost občanů na státu, který je jen převodovou pákou přerozdělování vybraných daní různým mafiím.