27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
BOMBON 4.12.2007 15:02

Re: Re: k tomu poklesu civilizace po legalizaci drog

jak to, ze nikdo nechce legalizovat vsechno? ja ano!!

Adolf 4.12.2007 14:55

mariuhana

Uzivani mariuhany nezabranime.Kdyz si ji kazdy vypestuje sam na balkone, zahrade apod. usetri penize na dalsi aktivity. Tim je to mysleno od pana ministra dobre.

Adolf 4.12.2007 14:48

Re: Chytrý tah pana ministra

Spravny student nepije, nekouri, nefetuje a neexistuje....

zdeněk 4.12.2007 14:41

Re: Chytrý tah pana ministra

jak u kterých. :-/

Ludva 4.12.2007 14:38

Chytrý tah pana ministra

Pan ministr dobře ví, že asi nebude imponovat vesměs starším kantorům, tak si chce naklonit studenty. Vzpomínám si, jak byl svého času mezi mládeží populární nynější primátor Bém, když přiznával své zkušenosti s drogami. Pan Liška si určitě u studentů šplhnul.

Hawk 4.12.2007 14:33

Re: Hawku:

Inu, asi takhle, já to bral hlavně z hlediska úspory na daních + u travky vzhledem k prakticky pokoutnímu prodeji velmi nezaručené kvalitě. Samozřejmě klimatické podmínky pro venkovní pěstování tu jsou jaké jsou. U pěstování v domácích pěstírničkách je ovšem podnebí šuma fuk a semena kvalitních odrůd se dají buď dovézt nebo možná jako zahradnický materiál i koupit přes internet.

V Česku existuje nezanedbatelná subkultua uživatelů a současně pěstitelů cannabisu. Pěstují a výpěstky se chlubí jstejně jako pěstitelé česneku :-). (Jsou to zločinci?) Zadejte si do googlu heslo Cannabis Cup Reflex a  uvidíte :-))

Kdo by u pěstování zůstal a kdo ne, kdyby mohl legálně nakoupit , netuším. Možná kdyby to nebylo trestné tak by to lidi naopak provozovali jako lehce ujetého zahrádkářského koníčka.

Flasi 4.12.2007 14:26

Re: Re: Re: Alkohol je drogou č. 1.

Je možné, že je někdo tak nechápavý?

Asi proto, že je to prostě jeho politický názor, že marihuana by se měla legalizovat. Asi proto, že je z liberální strany, kde má podobné názory hodně lidí. Možná i proto, že je mladý a s problematikou má velmi osobní zkušenost.

Asi by navrhoval i kdyby ho udělali ministrem financí, nebo švihlé chůze. A proč to navrhuje zrovna když ho udělali nějakým ministrem? Protože teď má pocit, že bude mít větší politický vliv svůj politický názor prosadit.

Anebo je taky možné, že je to proto, že plánuje udělat dětem volnost v kouření marihuany ve škole. Zdeňku vytrvejte, nenechte se tak snadno přesvědčit, možná máte přece jenom pravdu.

Flasi 4.12.2007 14:14

Re: k tomu poklesu civilizace po legalizaci drog

Jenomže pořád je tam ten rozdíl, že alkohol je tvrdá droga na kterou si můžete vypěstovat fyzickou závislost či zemřít na přímé následky předávkování, tak u marihuany nikoliv.

On tady nikdo nechce legalizovat opravdu nebezpečné tvrdé drogy, které někde jinde na světě zvládají lidé dobře. Liška (a nejenom on) chce dekriminalizovat drogu, která tady už je, která je tady už 10-15 let mezi mladými velmi populární a dá se tady snadno sehnat.

Flasi 4.12.2007 14:11

Re: V podstatě souhlasím, až na ve to, že ve Švýcarsku nezpůsobuje šíření drog úpadek země.

Zvýšení kriminality? Jaké kriminality? Kým páchané? Je pravděpodobné, že jsou za tím drogy? Růst kriminality se dá vypozorovat všude možně.

Hawk 4.12.2007 14:03

Re: Re: Re: argumenty zastánců drog a dekriminalizace

http://www.adiktologie.cz/articles.php?l=cz&cid=60&iid=618&acc=enb zajímavý rozhovor m.j. o tom jak soukromá vězení v USA mají velmi dobrý kšeft z vězňů odsouzených za marihuanové delikty.

Fafa 4.12.2007 13:49

Hawku:

je ale ta domaci produkce stejne kvalitni? Navic, existuje u marihuany i zazitek rekneme esteticky (chutovy) i mimo ucinek THC.

Ja ted ziju dost jizne na to, aby se dal pestovat tabak, Presto nevim o lidech, kteri se rozhodli pro domaci tabak misto bezne produkce. U alkoholu je to navic umocneno tim chutovym zazitkem. I kdybych mel sad a palirnu na slivovici, tak se asi budu i nadala drzet sveho oblibeneho Malbecu.

zdeněk 4.12.2007 13:49

Re: něco málo citátů

reakce na zadržení opia číňany v roce 1840 a vyhlášení války.

zdeněk 4.12.2007 13:47

Re: něco málo citátů

Ale právě v těchto dnech začne

nová obchodní sezóna a do té doby se musíme rozhodnout, jaké stanovisko zaujmeme.

Nesmíme se vzdát jediné pozice, ale naopak musíme rozšířit bez odkladu a bez milosti

ty, které držíme.“ ( BABOIAN, D. 1974, str.25, 26, 27)

zdeněk 4.12.2007 13:47

Re: něco málo citátů

Život na zemi je zřejmě příliš fádní. Ale buď jak buď, těžko by někdo mohl chtít od

nás, největších podnikatelů s omamnými látkami všech dob, abychom si najednou

navlékli šat pokání a kázali jako misionáři proti sobě samým. Přeceňujete lidské

svědomí. Do války, která jednou přijít musí, protože teprve dobytí jižní Číny nám

vynese plný zisk, do této války ještě uplyne nějaký čas.

zdeněk 4.12.2007 13:46

něco málo citátů

Sir Walpole svolal ihned poradu. „ Nemůžeme a nebudeme se moci řídit

čínskými zákony, ale svými zájmy. Na morálce nelze stavět stát, nakonec záleží jedině

na Číňanech, jestliže bude zničen náš obchod s opiem. Kéž by začali kouřit. Mají jinou

mentalitu. Ale proč ne? Stamiliony lidí žvýkají betel, další miliony koku, v Africe mají

kolové ořechy, orientálci kouří hašiš, v archipegalu se pije kawa a u nás doma alkohol.

zdeněk 4.12.2007 13:45

k tomu poklesu civilizace po legalizaci drog

Spíše by se mělo říci legalizaci drog na které lidi nejsou zvyklí. Příkladů je spousta, indiánům prodávali běloši alkohol aby je zničili, podobné příklady máme v tichomoří i v jinde. Indiáni naopak byli zvyklí žvýkat listy koky ale naše civilizace má s tímto problémy.

Opium se v Číně posléze používalo pro zvýšení výkonu dělníků, neboť vydrželi daleko déle těžce fyzicky pracovat. Jde vůbec o zajímavé schéma, cílem bankéřů je vždy dostat lidi do závislosti aby je mohli lépe ovládat. Lživé reklamy na půjčky, nabídky nevšedních zážitků pomocí drog v  minulém století. Metody se změnily, snaha dostat běžné lidi do závislosti nikoli.

whaler 4.12.2007 13:44

a vůbec

nejnebezpečnější je sám život. Ať děláte, co děláte, vždycky končí smrtí.

MLOK1 4.12.2007 13:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alkohol a nikotin nám stačí nad hlavu!

Tak ty orlické hory jsou opravdu pěkné. A to polítáníčko nad nimi........

Fafa 4.12.2007 13:33

Schumachere,

alkohol, jiné drogy a různé jiné svody, při správném nastavení sociálního systému,  jsou jedním z pozitivních selektorů.

Drobny problem je v tom, ze podstatna cast nasich zivotu dneska probiha v postreprodukcnim veku a postreprodukcni chovani podleha podstatne mene prirozenemu vyberu. A diky Vami zminenemu socialnimu systemu je vliv postreprodukcniho chovani dale minimalisovan.   

MLOK1 4.12.2007 13:31

Re: Učitelé by měli stávkovat především za odstoupení Lišky, protože takový ksindl ještě na ministerstvu nebyl.

Prosím nějaké DŮKAZY Mejlo. Jinak je to prázdné hospodské plkání.

       Co máte proti Liškovi? Proč ho nazýváte ksindlem?

Fafa 4.12.2007 13:23

Historiku,

s tim zfetovanym idiotem muzete mit pravdu. Co ale chcete udelat s nalitymi idioty?

tris 4.12.2007 13:19

Re: Re: argumenty zastánců drog a dekriminalizace

Historiku, az na to, ze existuji velmi zajimave studie, ze boj proti drogam formou statni regulace naprost vubec nefunguje. Asi predevcirem jsem cetl jednu studii o tom, jak USA vyhodilo desitky miliard dolaru, zabilo spoustu lidi, pozaviralo jine lidi do vezeni s absolutne nulovym ucinkem.

Mimochodem, vy take mate problem pochopit, ze kdyz obhajuji vasi svobodu, tak to neznamena, ze souhalsim s tim, jak tuto svobodu vyuzijete. Vubec vetsina lidi ma tohle problem pochopit...

tris 4.12.2007 13:17

Re: Dokončení.

No...ja jsem pro to, co pisete, a zaroven pro naprostou dekriminalizaci drog. Vyresilo by to spoustu problemu :/

Schumacher 4.12.2007 13:01

Ne, dát si na mejdanu jointa není trestný čin. Ale pozor.

Dát jointa jinému už trestný čin je, s horní hranicí trestní sazby do pěti let. Když dá osobě mladší osmnácti let, tak do deseti let, když mladší patnácti let tak do patnácti let odnětí svobody. U mladistvých se trestní sazba snižuje na polovinu a až na vybrané tretsné činy (např. vražda), její horní hranice činí pět let.  Sice je individuálně posuzována společenská nebezpečnost, ale teoreticky za jediného jointa hrozí vězení až na patnáct let.

Schumacher 4.12.2007 12:51

Obvykle se dozvíme mnohokrát vyvrácené argumenty o marihuaně jako přestupní droze k jiným drogám, nebo postoje, že alkohol je u nás tradiční, zatímco marihuana má tradicici krátkou.

Ano, to jsou obvyklé a časté kecy.  Tradice pro mě není argument a marihuana jako přestupní droga, špatně v té souvislosti nazývaná "prekursor tvrdých drog" je velmi něpřesná zkratka. Je společnost pivařů, vinařů, každá má svoji "kulturu" Někteří chlastají všechno. Marihuana patří do skupiny nealkoholových drog jejichž uživatelé mají svoji "kulturu".  Není rizikem sama o sobě, ale v rámci kultury společenství ve kterém je konzumována. Její konzumenti jsou subkulturou v kultuře nealkoholových drog. Subkultury se prolínají. V rámci specifické kultury je vyšší riziko abusu i dalších drog. Příčinou je přenos sociální nákazy v prostředí s vyšším "infekčním" rizikem na vnímavého nedospělého jedince. Naprostá většina závislých se "nakazila" ve věku do 20 let.

F2 4.12.2007 12:50

Re: Re: Re: Alkohol je drogou č. 1.

Aby, až se vám vaše dítě, které si dá na mejdanu jointa, za to nedostalo do kriminálu ...

Hawk 4.12.2007 12:50

Re: Re: Re: Alkohol je drogou č. 1.

dokážete pochopit rozdíl mezi TRESTNÍM stíháním za držení drogy a požadavkem ŠKOLNÍHO řádu, že  student  je povinnen dostavit se na vyučování ve střízlivém(ve smyslu alkoholu i drog) stavu a nenosit do školy alkohol ani drogy? Pokud to poruší bude kázeňsky potrestán školou nikoli soudem.

zdeněk 4.12.2007 12:41

Re: Re: Alkohol je drogou č. 1.

proč se tedy ministr ŠKOLSTVÍ zasazuje za dekriminizaci marihuany? Není po podivné?

Schumacher 4.12.2007 12:36

V podstatě souhlasím, až na ve to, že ve Švýcarsku nezpůsobuje šíření drog úpadek země.

Možná, že je to otázkou času. Už bylo zaznamenáno zvýšení kriminality.

Schumacher 4.12.2007 12:31

Tabakismus je zvláštním druhem závislosti.

Nikoli z medicínského, ale ze společenského hlediska. Třebaže nikotin podle laboratorních testů, zejména při vyšších dávkách může mít teratogenní a karcinogenní účinky a při těhotenství je rizikový pro plod, nemá nepříznivé účinky na rozpoznávací a ovládací schopnosti. Naopak, u rozpoznávacích schopností je uváděn jeho pozitivní účinek o patnáct až dvacet procent.  Jeho epidemiologicky významná škodlivost spočívá v konzumaci jiných látek, zejména karcinogenů,  při kouření tabáku. Další škodlivost je možné spatřovat v silné, třebaže individuálně podmíněné návykovosti.