22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hoffman 22.12.2006 11:29

Re: Pane Pergille, souhlas

Aztekovia po vitazstve Corteza boli pokrestancovani ci sa im to pacilo alebo nie. Priniest spasu nevedomym barbarom bolo jednym z oficialnych cielov VSETKYCH spanielskych a portugalskych annexii.

macek 22.12.2006 7:51

militantní Doležal

Komentáře pana Doležala jsou v poslední době jedny z mála, které ještě na Psu čtu.

Tím chci říct, že pan Doležal má vlastní a pro mne zajímavý pohled na věc. Nemůžu věak souhlasit s jeho militantním názorem o naší povinnosti šířit "lepší" civilizaci jakýmkoli způsobem. Myslím si, že je to veliká chyba. Podle autorovi logiky je každý, kdo je přesvědčen, že je součástí "lepší, vyspělejší" civilizace právo a dokonce povinnost tuto civilizacíi šířit do světa. Samozřejmě i přes mrtvoly. TO snad nemůže myslet vážně.

Skepticus Maximus 22.12.2006 8:03

macku

čemu se divíte, vždyť je to mimo jiné náboženský pomatenec, kterému jeho víra přikazuje evangelizaci a šíření jediného správného názoru :-/

O´Hafra 22.12.2006 8:38

Re: macku

Náboženský pomatenec? Kdože?

Skepticus Maximus 22.12.2006 9:11

O´Hafro

DOLEŽAL

jirka.s. 22.12.2006 11:43

Re: Re: macku

Nesnažte se, prosím, pochopit maximálního septika! Na tom by ztroskotal i pan prof. Höschl!

JAPA 22.12.2006 7:43

Česi se opičili

a na rozdíl od polabských Slovanů přežili. Jen dále opičení!

cb 22.12.2006 11:39

Re: Česi se opičili

Polabsti Slovane taky prezili. Jenom si dneska rikaji Prusaci.;-D

Skepticus Maximus 22.12.2006 7:43

Sudetoněmecký poskok Doležal se zase předvedl v pravém světle

Zafňukal si nad "okradenými" soukmenovci a vysvětlil tupému českému stádu, že oni jsou ti nositelé jediné správné civilizace a vědí, co je správné pro lidstvo.

Pokřivený z/k/u/r/v/e/n/e/c ;-€

čtenář 22.12.2006 7:41

Pan Doležal i kdyby

snad psal pojednání o Červené Karkulce, tak do toho určitě zamotá Sudetské Němce.

ptakopysk 22.12.2006 8:42

Re: Pan Doležal i kdyby

a to vy nevíte, že vlk z Červené Karkulky byl zakladatelem Wehrwolfů? Doufám, že pan Doleschal na to nezapomene a v nějakém dalším poučení to vám tupým untermenschům objasní.

4ten85 22.12.2006 12:15

Re: Re: Pan Doležal i kdyby

I když to slovo velmi svádí k interpretaci "ozbrojený vlk" dle vzoru třeba "Wehrmacht", ve skutečnosti se slovo Werwolf píše bez "h", protože to počáteční Wer nesouvisí se zbraní, ale znamená starogermánsky člověk. Správný překlad je tedy když ne v češtině neexistující "člověkovlk", tak alespoň "vlkodlak", tedy člověk schopný se proměnit ve vlka. Analogie je třeba "Wergeld" ve smyslu "výkupné". možná, že i "Wermut" (pelyněk).

MILA 22.12.2006 6:12

upresneni

kdyz  spanele prvne pristali na plazich dnesniho MExika, mayska rise jako takova uz nebyla. Vse  kontrolovalo trikralovstvi z Tenochtitlanu. Byla to ovsem nenavidena rise, tzv- Azteci, v mexiku tenkrat bylo 68 narodu, podmanenym zTenochtitlanu, dnesnim Mexico Cilty. Zrovna jako mayska rise praktikovali lidske obeti, a nebyli dobrovolne. Bud je ziskavali nasilim, nebo jim ildi na obeti museli posilat jako dane, vcetne jinich veci.

Ale divat se na to dnesnima ocima je zhovadilost, predstavte si za nekolik stoleti jak se na nas bude jina civilizace divat? co pro nas je dobre nebo normalni, pro ne muze byt opak.

MILA 22.12.2006 6:14

Re: upresneni

jeste poznamka, nejenom indiani praktikovali lidske obeti, byly casy co to evropane delali taky, na kazdou dobu se musime divat ocima te doby

tojuska 22.12.2006 8:02

Re: upresneni

Kolik lidí bylo ve středověku v Evropě upáleno jako kacíři či "čarodějnice"? Kolik jich zahynulo během náboženských válek? Řekl bych, že jich bude hezkých pár milionů, možná i desítky milionů, započteme-li třicetiletou válku. A jak "kulturně" se Španělé chovali v Americe vůči Indiánům, když se jich dokonce museli zastat i někteří španělští duchovní? Myslím, že evropská středověká civilizace si co do krutosti nikterak nezadala s těmi americkými a že nemáme právo je kritizovat.

Bulvar Trinacty 22.12.2006 2:46

Neco si vyguglovat?!

Proc tak strasna neznalost? Americane natocili "jakysi (hrany) film", "resiser" atd.? Tana Zajicova uz napsala, ze film je Apocalypto a resiserem je Mel Gibson, vsechny informace jsou dostupne na netu za par vterin, v USA uz to bezi 2 tydny a autor o tom pise jakoby o necem zahadnem a neznamem, o cem se nekde doslechl, ze tam nekde pry bezi od nejakeho resisera......:-D

Vilém 22.12.2006 1:24

Musí se Indiáni dívat na svět našima očima?

Doležal jako obyčejně mimoděk předvádí postoje, které by se snad daly pochopit u negramotného indiánského venkovana - náš svět je nejlepší, ostatní jsou něco mezi námi a zvířaty, musíme je rozmetat a zkolonizovat.

Jediné, co se reálně prokázalo, byl fakt, že pro Indiány byl jejich svět skutečně lepší, když přišli Španělé se svými řečmi o šíření pravé víry, 90 % Indiánů nepřežilo.

Antonin Vacha 22.12.2006 3:00

Re: Musí se Indiáni dívat na svět našima očima?

Viléme, ty jsi deb1l.  Není čas na předstírání, pohlédněme pravdě do očí a musíme konstatovat, že ty jsi jeden z největších 1d1otů, kteří se na psu sebeukájejí. Jen tak dál, hošánku, orgasmus za to přece stojí.

pH 22.12.2006 9:19

Re: Re: Musí se Indiáni dívat na svět našima očima?

S Vilémem lze v tomhle případě souhlasit beze zbytku. Vyjádřil stručně a naprosto výstižně v čem spočívá nadutá hloupost pana Doležala. Vy jste, pane Vacho, tu hloupost jenom červeně zvýrazni.

Vodník 22.12.2006 9:42

Pane pH

doporučuji Vám nereagovat na "Antonina Vachu", "Juchelku" aj. "jména", z pod kterých sem zde skuhrá zbabělec z tohoto IP. Je to buď sám DJing cheb pako nebo některý z jeho přátel a důvodem jeho přítomnosti zde není v žádném případě nějaká diskuse (nemá vlastní názor a zřejmě ani dostatek inteligence na to si jej vytvořit), nýbrž čirý trolling na adresu pana Juchelky a mne. Jedná se o osobní selhání dotyčného, závist a řadu dalších nepěkných vlastností, jichž se takto dostává ventilace. Tož tak. Pěkné Vánoce! (i já s Vilémem do značné míry souhlasím ;-) )

nema 22.12.2006 16:45

DJing cheb pako

zapotrebi se handrkovat na psich forech s idjitstkymi trolly Jajuchvachova zvanovcovskeho typu. Ani kdyz se Hastrosi zidobijce zacina ohanet holocaustem, coby ukazkou zapadni dekadence ;-D;-D;-D

kirast 22.12.2006 1:00

Docela by mě zajímal komentář pana Doležala

pod článkem pana Dana Drápala "Romská otázka 5".

Tana Zajicova 22.12.2006 0:50

Apocalypto

Mela Gibsona je fantasticky akcni film. Gibson po pocatecnim uvedeni do deje neda divakovi vydechnout. Vzhledem k pouziti indianskeho dialektu je to film s titulky, ale cinematografie celeho filmu je tak poutava, ze se temer da srovnat s vizualni presvedcivosti nemych filmu. Nasili, ktere je filmu vycitano americkou kritikou naprosto neprekonava beznou americkou produkci. Podtext filmu lezi v nutnem upadku spolecnosti, ktera podlehne kulture smrti a ve sve pathologii veri ve svou vlastni velikost a bozi mandat. Pole mrtvych tel, pres ktere hrdina filmu Jaguar Paw utika pred svymi popravcimi, evokuje dokumentarni filmy s koncentracnich taboru. Zaver filmu je vysoce symbolicky  a jasny ve svem poselstvi. Definitivne stoji za cestu do kina.

Zuzana W 22.12.2006 2:46

Re: Apocalypto

Toto je doslovný překlad review Gibsonova filmu, prosím, uveďte link na originální review.

YAMATO 22.12.2006 0:50

Nestačím se divit

Tohle je myšleno vážně? Čili když se te např. středověku Arabové pokusili dobýt Evropu, tak to bylo OK, protože jejich tehdejší civilizace byla objektivně o dost lepší?

Vodník 22.12.2006 0:52

Re: Nestačím se divit

Oni si to snad takhle blbě neodůvodňovali - nebo snad jo? Já myslím, že tohle je naše specifikum a že si to "břímě bílého muže" můžeme strčit za klobouk! Nikdo nám o něj nestojí!

YAMATO 22.12.2006 1:42

Re: Re: Nestačím se divit

Já bych to šíření "jediné pravé viry" řádil do podobné škatulky. Mimochodem, já si také myslím, ze naše civilizace (tj. Atlantická) je nadřazena ostatním...ale (a vlastně právě proto) odmítám její šíření "jakýmkoli způsobem"...

Antonin Vacha 22.12.2006 3:02

Re: Re: Nestačím se divit

Hééééhéééé, fodnik promlufil.  Jdi se radši onanovat na vrbu, ty yntelygente - jseš komunistickej práskač a udavač a ještě máš tu drzost se tady promenovat.

68 22.12.2006 6:45

Re: Re: Nestačím se divit

Vodníku! Představte si, ted jsem se pokusil podívat se na ten svět indiánskejma vočima...a Vy jste najednou,  na to tata, úplně zmizel. Ani stopa. Co to zase provedli? Chápete to moje břímě?

o 22.12.2006 8:42

Re: Nestačím se divit

Oni tehdy byli dosti kulturní a to se o Evropanech té doby nedalo moc říci.