22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Skepticus Maximus 22.12.2006 14:13

Re: Multikulturalismus

To je ale blábol ;-D

jirka.s. 22.12.2006 16:30

Re: Re: Multikulturalismus

Ona taky paní Tana Zajícová ani ve snu nepředpokládala, že bys to, septiku, pochopil. Její příspěvek je totiž pro úplně jinou kategorii čtenářů Psa než jsi ty.

Skepticus Maximus 22.12.2006 16:47

jirka.s.

kušte, nejsem zvědav na názory slintajícího dementa Vašeho druhu.

jirka.s. 22.12.2006 17:36

Re: jirka.s.

No, v to ani já nedoufám! Nepředpokládám totiž, že bys byl schopen vůbec nějaký názor pochopit!

Skepticus Maximus 22.12.2006 14:12

Re: Multikulturalismus

Tedy znovu, universální práva jsou nesmysl, vždy jde o svobodu jednotlivce v určitém prostředí.

Pametnik starejch dob 22.12.2006 14:38

Skeptikusi, jde o to, co byste si vybral Vy - a nemyslete si, že byste

byl tím privilegovaným. A co by si vybral ten "dole," kdyby měl tu možnost.

Další problém spočívá v tom, že těm dole jsou informace zatajovány. Indiáni v Mexiku přijímali ve své většině křesťanství s radostí neb tu najednou byl Bůh, který nevyžaduje lidské oběti.

V. H 22.12.2006 15:36

Re: Skeptikusi, jde o to, co byste si vybral Vy - a nemyslete si, že byste

Pardon, to tvrdi kto? Pokrestancujuci krestanski misionari? 8-o

Harpyje 22.12.2006 17:45

Re: Re: Multikulturalismus

Vy jste neuvěřitelný a nepolepšitelný ignorant. Vždyť z Vašich příspěvků je jasno, že vůbec nechápete, o čem je řec.

Pametnik starejch dob 22.12.2006 14:35

Táňo souhlas.

Vždycky jsem považoval "kolektivní práva" za synonymum pro "právo" místních potentátů, ovládat své ovečky v případě potřeby i terorem. A vždycky budu na straně kamenované ženy proti "vznešeným" ajatoláhům.

Tana Zajicova 22.12.2006 14:47

Hej!

Zasadni rozdil mezi spolecnosti, kde je vytvorena puda pro svobodne mysleni a dialog a spolecnosti, kde neexistuje je, jake si klade ta ktera spolecnost otazky. Jestlize jdou veci od deseti k peti, narod si muze polozit dve rozdilne otazky s dalekosahlymi implikacemi.

1) Kde jsme to vzali za spatny konec?

2) Kdo nam to udelal?

jirka.s. 22.12.2006 16:36

Re: Hej!

Důležité ovšem je, na kterou z těchto otázek si společnost odpoví dříve, respektive kterou z nich začne dříve řešit. Pokud se začne od otázky číslo dvě, je na snadě třeba i zneužití některým potenciálním diktátorem, který vyhoví společenské poptávce a bez skrupulí nějakého jemu nevyhovujícího viníka označí.

V. H 22.12.2006 19:38

Re: Re: Hej!

To hovorite o Patriotic Act?;-D

čtenář 22.12.2006 13:55

Docela to

šlo číst, až se autor zapletl-jak ví, že náš svět je lepší než byl ten Mayů-tímto tvrzením se zařazuje mezi ty , ¨kterérádoby kritizuje

kulis ellinas 22.12.2006 13:42

poněkud mne polekalo

Vaše tvrzení, že máme právo i povinnost něco někomu vnutit, protože náš pohled je lepší, hlubší atd. Čtu Vaše články vždy se zájmem, tady ale jste nakladl slova, jež se dají vyložit i jinak, než jste možná mínil. Myslím, že inkvizice se také o něco podobného opírala. Nemíním Vám samozřejmě nic podsouvat, nicméně, jsme-li lepší, ti druzí si toho jistě časem všimnou a náš přitažlivý příklad jim bude kompasem, pokud sami nebudou vědět, kudy kam. 

Fafa 22.12.2006 17:48

Re: poněkud mne polekalo

Z Vaseho pohledu by bylo zajimave vedet, proc jsme vubec Nemcum a Japoncum v roce 1944 vnucovali nas pohled na svet. Jiste by si casem vsimli naseho pritazliveho prikladu.  

čtenář 22.12.2006 18:39

Re: Re: poněkud mne polekalo

:-)R^

kulis ellinas 22.12.2006 23:04

Něco jiného

 je  bránit svoji svobodu a suverenitu před agresorem, něco jiného pokoušet se organisovat jiným život, nechtějí-li sami přistoupit na žebříček hodnot, který my považujeme za nejlepší. Toto a nic jiného jsem neměl na mysli. Říkám, ať si každý doma, ve své zemi dělá, jak je u nich zvykem. Myslíme-li si pak, že jsme lepší a z tohoto titulu bychom měli mít právo a povinnost někomu něco vnucovat, běda nám. Změníme se sami v agresory, s těmi nejlepšími úmysly, samozřejmě.

Fafa 22.12.2006 23:31

Re: Něco jiného

Zvlastni ovsem je, ze v ramci vztahu uvnitr spolecnosti na tuhle logiku odmitame pristoupit. Malokdo by schvaloval domaci nasili a zneuzivani deti s tim, ze to je vnitrni zalezitost rodiny. Podobne mam pocit, ze treba aktivity Rudych Khmeru v Kambodzi nebyly vnitrni zalezitosti jejich zeme a kultury. Chapu, ze atlanticka civilizeca uz nema tu technickou prevahu jako nekdy v roce 1910 a nemuzeme zachranit svet, ale to snad jeste neznamena, ze  nevidime rozdil mezi Albertem Schweitzerem a Pol Potem.   

kulis ellinas 23.12.2006 0:14

jste skvělý debatér

a nemohu než souhlasit, že musíme vidět a doufám, že i vidíme rozdíl mezi obětavým lékařem a skvostným interpretem J.S.Bacha A. Sweitzerem a, zjednodušeně řečeno, Neschweitzery. Přesto si myslím, že i Vy přesně rozlišujete o co mi v této minidebatě jde. Problém začíná, kdykoli začneme přemýšlet, kde už můžeme přejít od vyslovení názoru k akci. Zabrousím jinam. Američané například zcela jistě šli do Vietnamu s nejlepšími úmysly. Technologie uplatňování svého pohledu na svět ovšem je věc zapeklitá a sám jistě znáte desítky příkladů, kdy pomoc těm, kteří ji nechtěli nebo na ni ještě nebyli duševně připraveni, vedla jen ke zbytečnému krveprolití a omezení lidských práv těch slabších.

Fafa 23.12.2006 2:50

Re: jste skvělý debatér

ad Vietnam - tam jsme (jako atlanticka civlizace) predevsim prohrali. V pripade vitezstvi by myslim byl Vietnam lepsim mistem pro zivot. Mne osobne vzdycky vic zajimal zivot "beznych" obcanu nez elit. Chapu, ze clenove politbyra zili celkem dobre, ale myslim, ze rybar nekde v delte Mekongu na tom byl lepe za Francouzu a pripadne Americane nez v "nezavislim" Vietnamu.

ad pomoc - zvlastni je to, ze ja jsem castecne multikulturalistou ze sobectvi. Myslim, ze se mimo atlantickou civilizaci deji veci, ktere jsme uz davno v nasich zemich odmitli jako barbarske. Nejak se mi ale nechce posilat  sousedy a pratele do dalsiho "Black Hawk Down"

.  

František I. 22.12.2006 12:52

Ach ta lidská práva I.

Přejdeme-li k dnešním konfliktům, tedy k Iráku, také je to zajímavý pohled. Amici pobili za dobu invaze i okupace k polovičce letošního roku dohromady tolik lidí, kolik zvládl Saddám každoročně, průměrně za tři čtvrtě roku své vlády(prý to i kdosi spočítal). Navíc do do statistiky zahrnují i oblíbené atentáty, kterými se decimují šíité a ti druzí sunitští ďáblovi zaprodanci navzájem. Ale za všechno mohou prostě Amici. Inu, jak poznamenal v jedné hře jeden mírotvůrce: "To už je tady taková tradice!"

Skepticus Maximus 22.12.2006 13:20

Re: Ach ta lidská práva I.

Citujte zdroj nebo jen zase hloupě žvaníte?

František I. 22.12.2006 13:36

Re: Re: Ach ta lidská práva I.

Vám citovat zdroj je ztráta času, takže se nezlobte... Berte to jako slova pana Šalamouna o sypání perel. Ještě jsem, víte, nezažil, aby sockomouši nějaký zdroj vyhověl.

Skepticus Maximus 22.12.2006 14:18

Re: Re: Re: Ach ta lidská práva I.

Zaprvé žádný zdroj nemáte. Zadruhé nemáte ani žádné perly a i kdybyste je měl nepoznal byste to a neocenil, stejně jako ty svině. Konečně zatřetí nevím jak sockomoušům, ale mě citované zdroje v takovýchto případech vyhovují plně.

František I. 22.12.2006 15:13

Re: Re: Re: Re: Ach ta lidská práva I.

Líbí se mi vaše rudá jistota. Jsem dalek toho, vám ji vyvracet. I s perličkama jste se poměrně sekl. Nepatřím mezi odborníky v tomto oboru, ale díky několika seminářům (o chovu sladkovodních perlotvorek)jisté znalosti, i když ne světaborné, mám. Takže o tom, co mám házet sviním, něco málo vím.

Skepticus Maximus 22.12.2006 16:25

Františku I. dementnímu rudě vidícímu

Podle sebe soudím tebe, viďte? To rudé myšlení a škatulkování lidí je Váš problém. Jste stejný jako ta rudá pakáž, ačkoli se tváříte, jak jsou Vám odporní.

František I. 22.12.2006 17:01

Re: Františku I. dementnímu rudě vidícímu

Narozdíl od vás vidím spíše v modrém spektru. Ale s tou rudou výukou máte pravdu. Vychovávali mne rudě celých 17 let. A po politické stránce odvedli hodně špatnou práci. Ale přiznávám, že vy jste se jim vyvedl.

Skepticus Maximus 22.12.2006 17:11

Re: Re: Františku I. dementnímu rudě vidícímu

Možná jste barvoslepý, ale to neznamená, že to, co držíte v ruce, není rudý prapor ;-D

jirka.s. 22.12.2006 18:48

Re: Re: Františku I. dementnímu rudě vidícímu

No, víte, Františku, ono zase uplácat něco takového jako je maximální septik, není až taková věda. Stačí vzít kus hovězího s patřičně velkými játry a ledvinami, trochu toho vápníku, aby to drželo pohromadě, potom nějaké to ganglium ze žížaly a máte septika v kupě. To přece museli zvládnout i ti bojovníci o zrno!

František I. 22.12.2006 12:51

Ach ta lidská práva

Ach ta lidská práva. Zvláště názory uslintaného narudlého staříka jsou k popukání. Aby se i on pobavil, nadestřu mu svoji vizi skutečnosti. Po celou dobu lidské existence jsme se prali a žrali navzájem a jistě budeme v tomto bohabojném návyku pokračovat. Některé civilzační okruhy svoji touhu zabíjet malinko potlačily, aby jí pak rozvinuly do dokonalosti. Je sice pravda, že smrt zůstane smrtí a mučení mučením, ale z pohledu statistiky popř. dialektického materialismu jde oněco jiného. Dodnes si vzpomínám, jak jsem na vojně smolil referát o válkách spravedlivých a nespravedlivých. Nechtěl bych se vracek k Mayům, i když jejich způsob získávání informací řezáním pyjů nepřátelských zajatců kamenným nožem na tenké plátky považuji za zajímavý. Vrátil bych se k oblíbené World War II. Pana Doležala často zvláště rudooranžové sockomoušské pipinky napadají za to, že se zastává Sudeťáků. Hýří a argumentují miliony obětí fašistické zvůle. V pořádku. Byly tu. Úplně normální jim však přijde, že i my jsme následně vraždili hlavně starce, zajatce, ženy i děti, s oblibou jsme znásilňovali v pohraničí, co běhalo a nevylezlo na stromy. Občasi ani tato aktivita znásilnění nezabránila. A naši čadští osídlovatelé pohraničí také poměrně často mučili nehledě na věk i pohlaví hnusné Germány, aby prozradili, kam ukryli zlato či šperky. Jejich postupy jsou zahaleny v mlze dějin. Co se tedy skutků týká, smrtka si zařádila na obou stranách. Přichází socanská statistika: Ale oni nás zavraždili více. Proto je musíme víc odsoudit. Proto je můžeme okrást, ošukat a povraždit. Jistě si to zaslouží.