29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mejla 6.1.2007 18:39

Jiří, asi nevíte, jak to tehdy vypadalo - počátkem 90. let. Na podnikání jste musel mít peníze,

a ty měli veksláci, pasáci, komunisti apod. Když jste nepatřil do party, vůbec jste se do banky nebo na ministerstvo nedostal - velké i malé privatizace probíhaly v režii "hochů, co spolu mluví". Po r. 1989 jsem si dokončil velmi slušné vzdělání, jazyky jsem uměl již dříve a časem jsem dostal nabídku od zahr. firmy, které jsem nabídl svoje nápady. Dnes žiji velmi slušně a volím též ODS, ovšem nic to nemění na skutečnosti, že privatizace počátkem 90. let byla především pro vyvolené.

karolina 7.1.2007 2:07

Re: Jiří, asi nevíte, jak to tehdy vypadalo - počátkem 90. let. Na podnikání jste musel mít peníze,

pro Mejlu-napsal jste to uplne presne!!!takhle to skutecne bylo.pokud to ten pan nevidel,patrne potreboval lepsi brejle,nebo se vice zajimat co se kolem nej deje.:-/

Karel Černý 6.1.2007 18:55

Re: Re: V hospodě... jste nejspíš zůstal nadávat i po revoluci

Helejte, ten pán kterého známkujete výslovně napsal, že do hospody nechodí a do piva nebrečí. Vy o něm máte jiné, pochopitelně své, informace. Jistě, každý podnikatel není přehozenej, dříve bolševicky namalovanej vykuk, ale je tomu tak se všemi podnikateli? Jak je to s vámi?

Omlouvám se, že je můj příspěvek zpozdilý, ale dřív jsem sem nedošel...

Mejla 6.1.2007 8:19

Pavel Wonka tehdy prohlásil, že mu jde o něco jiného a ne o dialog s mocí - proto odmítl Chartu 77 podepsat a proto jej komunisté zavraždili.

I mezi chartisty byli bojovníci typu V. Bendy, ovšem charta skutečně nebyla odbojem, ale dialogem. Kdo se pokusil, byť i jen o slovní odboj či důsledný odpor, byl zavražděn stejně zhovadile jako v 50. letech. Viz příběh bratrů Wonků nebo pátera Coufala - umučen v r. 1986.

VL 6.1.2007 8:16

Někteří byli skutečně "nevinní"

Moje matka dlouhá léta pracovala se sestrou H. Vondráčkové. Ta Antichartu skutečně nepodepsala. Byla v Polsku a podpis za ní poslala telegramem její matka. To ovšem neznamená, že nebýt této akce, tak by po návratu nepodepsala osobně.

Šimek a Grossman 6.1.2007 9:57

Re: Někteří byli skutečně "nevinní"

Nepodepsala, nebyla. Ale kdyby byla, podepsala by. Taky dobré.

Jiří K. 6.1.2007 10:37

Re: Re: Někteří byli ... a kdyby měla fotoaparát...

... tak by určitě i fotografovala!

Zejména když se to nádraží tak pěkně nehejbá!! ;-D

P.S.: Více komentářů k slaboduchému a zaujatě schématickému (pouze s opačným znaménkem než ty oslavné tirády na "statečné" chartisty) blábolu pana Beneše netřeba. Ostatně neuvedl nic nového. Vše notoricky známo.

vlado 6.1.2007 8:08

pane Beneš

skoro ve všem souhlas, ale v CH77 byli také lidi typu Jana Patočky, Václava Černého, Václava Bendy, Rudolfa Battěka,Dany a Jiřího Němcových, P.Cibulky, F.Stárka, M.Skalického a dalších, kteří měli zásluhu na tom, že se z CH77 nestal salonní spolek ufnukaných vyhozených komoušů. Co mne, ale hodně mrzí, je Vaše věta "někteří šťastně vyexilovaní chartisté, jako pan a paní Tominovi", zrovna v jejich případě to je dost nehorázné vyjádření,  takovou masáž jakou dostávali od fízlů oni, rodina s dětmi, to teda nebylo žádné salonní disidentství, což jste měl asi na mysli, a vůbec to nesouvisí s jejich názory na rakety v Británii, ale heslo "Raději rudý než mrtvý" bylo zhovadilé, dost jsem se divil, když jsem s lidma, kteří tohle plácali, v Británii mluvil, ale bylo vidět, že ti lidé to opakovali jako dost demagogickou hlášku, když jim člověk vysvětloval, že tohle idiotské heslo pomáhá komoušům, že KGB, jim ho tam nainstalovala, tak nevěřili, protože o životě v totalitní společnosti nevěděli vůbec nic, ale přece nemohu říci, že všichni Britové byli naivkové a Tominovi, naivkové určitě nebyli. Prohlášení p. Formana, který se nehorázně rozplýval nad krásou Jižního města, v TV novinách, to byla ta hnusná ůlitba, aby v Praze mohl točit film, které jsou schopní někteří jedinci.Taky to schytal od A.Stankoviče, mimochodem chartisty, takže, ono to zas tak černobílý nebylo.

honzak 6.1.2007 7:06

tak dneska to

schytáte, pane Beneši! Levější než leví a rudější než rudí umlátí svoje klábosnice, aby očistili svoje hrdiny, uhlem počínaje a pilarovou konče. Možná se později ozve i pithart, dusící se vlastní důležitostí i sádlem.

Také mladí rozhněvaní mužové a ženy, jejichž vzorem je hysterka žakesová a matrona kuchtová se ozvou, protože oni jsou již takoví a budou pranýřovat bezpráví s ohněm v srdci a jiskrou v oku. To bude perel, jichž jako sv.ně nejsem jistě hoden!

tich@dohoda 6.1.2007 9:24

Re: ja bych to soudruhu inzenyre pojal spise v rovine osobni

tedy, polozil bych si otazku, "co jsem v te dobe delal ja" , ono tehdy za normalizace bylo dost lidi, co sice nepodepsali CH 77 ale neohnuli se a stali za svou pravdou a antikomunismem , vzdor tomu, ze se komunisticky rezim mstil za jejich postoj na nich i jejich rodine. Vy jste se ohnul ochotne jak vrbovy proutek jeste drive nez by vam vubec pohrozili. Celou normalizaci jste ochotne kolaboroval a dnes mate plnou hubu odvahy a antikomunismu. Oni ti Pthartove a spousty dalsich zaplatili draze za odvahu se tomu rezimu postavit, mohli se prece klidne ohnout pri proverkach v KSC odsouhlasit bratrskou pomoc, posypat si hlavu popelem a budovat karieru,znam spousty takovych co to udelali a dnes jsou to pravicaci jako vino :-) . Vite ja bych pochopil, kdyz se lidi bali v padesatych letech/byla to hruza/ , taky pocatky normalizace a cistky byly bezohledne ale lidi jako vy se ochotne ohybali i po nastupu Gorbacova a drzeli hubu a tehdy uz soudnemu cloveku bylo jasne, ze je jen otazkou casu kdy to praskne. Nekdy okolo 19 listopadu 1989 nas v 50 tisicovem okr. meste byl jen maly hloucek, co pomoci megafonu vyzival ke stavkam a ucasti na protirezinmich shromazdenich. 90 % obyvatelstva tehdy v poklidu cekalo jak to dopadne a antikomunismus si schovali na dobu az bude dobojovano/tedy bez jejich ucasti/ . Jo soudruhu inzenyre, kdo se jednou ohnul, bude se ohybat porad, nase pamet nam dovoli sahnout jen tak hluboko, kam ji to dovolime. Cest :-)

Správně, soudruhu Pesáte 6.1.2007 9:50

Re: Re: ja bych to soudruhu inzenyre pojal spise v rovine osobni

Napsal soudruh Pesát z Floridy, který nás nabádá abychom si odpověděli na otázku "co jsem v té době dělal já." Na svou otázku si ovšem neodpovídá, nepojímá jí v rovině osobní. Odpovídá ochotně za někoho jiného. Sám se v době normalizace neohýbal, protože bojoval proti komunismu přímo u zdroje - v Sovětském svazu, kam se nechal odbojovou organizací známou jako KSČ poslat na služební pobyt. A který statečně 18 listopadu pomocí megafonu vyzíval ke stávkám. Na příkaz téže organizace, soudruhu Pesáte?

Karel Černý 6.1.2007 18:36

Re: Re: Re: ja bych to soudruhu inzenyre pojal spise v rovine osobni

Dozívat a ozývat se až poleví rozrušení, jeden jako druhý. :-(

Marat 6.1.2007 12:29

Re: Re: ja bych to soudruhu inzenyre pojal spise v rovine osobni

Ale,ale! I oni hrdiní Chartisté,ti vyhožení komunisté by prohlásili tu Sovětskou okupaci za brarskou pomoc.Jenže nebylo jím to dovoleno.Sověti a kolaboranti nutně potřebovali nějaké kontarevolucionáře" a nutně to museli být komunisté. Kremelší  chanové to tak chtěli.Tak ti co byli vyhožení s KSČ,tak kdyby se převtělovali do všech nejsvětějších sovětských soudruhu,i kdyby dělali i nemožné,nic by jím to nebylo platné.Potom se ještě několik roku snažili dostat se zpět mezi vyvolené,ale nepomohlo jím to.Tak se dali na Chartu.Jenže když víme že polovina z Chartistu byla agenty STB,tak nebyl ten podpis a jejích aktivita pod Chartou za stranickým úkolem?

honzak 6.1.2007 16:04

Re: Re: ja bych to soudruhu inzenyre pojal spise v rovine osobni

dobře se zaposlouchej do svého vnitřního hlasu! Neslyšíš takový slabý hlásek, který ti říká:"ty jsi blbej, ty jsi tak blbej!"?

Zbožňuji internetové vševědy, kteří vědí p.r.d., ale musí to dát všem vědět.

karolina 6.1.2007 9:29

Re: tak dneska to

boze,clovece,vy jste mne teda rozesmal,a hned takhle po ranu!!!Dobrych prispevku je tu vic,ale ten Vas je fakt perla.Naprosty souhlas s tim co jste napsal.Dik za tu otevrenost a ti levi,co se budou tech min levich,zastavat at jdou do haje.

Kočkodlak 6.1.2007 5:43

Zase jedno výročí!

Chátra 77 ?, jó, už rozumím, Charta 77. To se maže na chleba?

Karel Černý 6.1.2007 18:25

Re: Zase jedno výročí!

Takhle vtipně jsem slyšel mluvit nějakého lidového bolševika už opravdu nevím kdy, kde. Vy jste kongeniální. Nebo komgeniální?

Karel Černý 6.1.2007 18:29

Re: Re: Zase jedno výročí!

Až teˇˇd jsem si všimnul časové proluky. Tak aby nebylo mýlky, reaguji na pana Kočkodlaka i když trvale bez vyžadování odpovědi.

:-))) 6.1.2007 4:35

Beneši

co jste tím článkem dokázal? Jen to, že jste stejnej vůl, jako Petr Uhl. :-/

☻♥♫ 6.1.2007 5:05

Beneš není vůl, ale pako jak u Biĺaka šité sako

Zuzana W 6.1.2007 4:31

Proste jsou zde zakazani

jisti lide a jiste listy.

Zuzana W 6.1.2007 4:30

Tento link mi zde mozna neprojde

a taky neprosel - odpoved pani Michaele Swinkels na jeji dotaz, proc sem nekteri nesmi psat pod svym jmenem a adresou. Pokusim se o podvod, takhle nas vychovavaji.

http://www.cz/2005/2/9/art21935.html

Nazev deniku si dopiste za ta tri dubyuuuu...

...S 6.1.2007 13:27

Re: Tento link mi zde mozna neprojde

Stránku nelze najít.

Zuzana W 6.1.2007 15:26

Re: Re: Tento link mi zde mozna neprojde

Protože link je cenzu rovan. Za www. napište b listy, ale bez pauzy za b. Taková svoboda slova a projevu jednoho chytá za srdce ;-D

saša 6.1.2007 4:14

anticharta

předvedla zbabělost, seznamy zěch, co odsuzovaly Chartu, ač ji ani mnozí  nečetli, nadšené projevy  chválící socialismus, jako třeba Gott a Pilarová( " děkujeme straně a vládě") to byl projev ubohosti, podlézavosti, strachu o koryto nebo korýtko . podpisovaly celé imělecké soubory, divadla, osobnosti, které to vzhledem k svému věhlasu neměly zapotřebí...Rudé právo otiskovalo seznamy zbabělců dva týdny - možno dohledat a užasnout, koho tam najdete!

Petr 6.1.2007 4:14

Zase jedno výročí

Beneši, Beneši !!!

To je BLÁBOL ! Jako vždy!!8-o

Borek@Exil 6.1.2007 4:47

Re: Zase jedno výročí

Hezkej blábol...a poučnej.

honzak 6.1.2007 6:58

Re: Zase jedno výročí

tak sepiš a uveřejni něco konzistentního, ty ... ... ...!

Pavel Pávek 8.1.2007 0:49

Re: Re: Zase jedno výročí

Namaluj čerta na zeď. Ještě doopravdy něco sesmolí.

Zuzana W 6.1.2007 3:42

No jo.

JAB má pravdu  v mnohém.  Ale pokud jde o život v normalizační éře,  jsou tu vidět i ty Ulčovy rozbité hodinky.