14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kobylka Lajda 7.1.2007 12:39

Re: Re: Co se změnilo v ČR?

Protože o něm nejede diskuse, ty moulo.Rv8-o

jonáš 7.1.2007 12:11

Re: Re: Druhá strana

A jestli neumřeli, milé děti, tak to z tej letenskej kachlikárny žíděj dodnes .. a pak zazvonil zvonec a měl jste jednu ruku v nočníku, ne?

Pamětník starejch dob 7.1.2007 11:59

Komunismus porazil R. Reagan a M. Thatcherová

Jakmile naši soudruzi neměli oporu Velkého bratra na východě, mohli se uplatnit ti "chalupáři a chatisti" ale ti chartisté sehráli nezastupitelnou úlohu při vlastním převratu ("Sametové revoluci").

Jinak, problém Charty, jak to cítili i její členové, byl v tom, že v důsledku represí režimu se de fakto musela skládat z "profesionálních disidentů." Kdo se připojil. nemohl už žít "normální život," stal se disidentem "z povolání" i když se živil prací někde v kotelně.

Problém soudruha Jakeše a spol. zase tkvěl v tom, že neměli nejen podporu členů KSČ, ale dokonce ani řady jejích funkcionářů (ti chtěli sice komunismus, ale BEZ NICH).

Marat 7.1.2007 11:23

Re: Druhá strana

Když téměř polovina sigantářu byla agenty STB,tak on to asi tak hrdinský čin nebyl.Myslím si že .takový K 231 a tolik oslavovaná Charta 77.měli úplně stejnou porodní babičku.Tá babička bydlí na Letné v jednom domečku známém jako "Kachlikárna".Pokud někdo nepamatuje na r.1968,na to slavné Pražské jaro a na to obřezávání socialismu a nasazování  lidské masky na tu zůdnou tlamu,tak se pokusím vám to ve stručnosti popsat.Když tehdy jedna parta v byru KSČ se pustila do bitky o nové rozdělení židli,neopatrně vypustili z nebezpečného Džina.V té době žila v ČSSR silná odhodlaná protikomunistická menšina bývalích politických vězňu a tu odhodlanou skupinu bylo třeba honem honem neuralisovat.A tak se našel jakýs Jaroslav Brodský a s někllika individuí,bývalích lokaju Beneše z dob války a zasloužiolích kolaborantu s komunisty a těm se podařilo velice rychle politické vězně spacifikovat.To v Čechách nikdy nebylo nijak težké.Kdyby ste si přečetli knížku Brodského,"Zpráva dokumentační komise K-231",snadno by ste zjistili,že má mnoho společného s Chartou 77.I Filosofie Brodského a Havla je takřka totožná.JIstě malá většina v té Chartě byla jen kulisa.Nachytali na tu Chartu odpůrce réžimu a tak je soudruzi z STB měli pořád krásně na očích.Havla už od vytvoření té Charty považují za podezřelou osobu.To jak skutečné odpůrce réžimu STB díky Chartě podchytila a dostala po kontrolu,to ukazuje právě na tu Prchalovu "Akci kámen". Nemyslím že je co na výročí té Charty oslavovat. Ostaně ty "dokumenty" Charty které byly v zahraničí zveřejněné, byly nemastné neslané,bez barvy ale cosi z ních páchlo.Tehdy jsem tu Chartou ohodnotil takto: Je to hovado zvláště politováníhodné.Je bezzubé,rohy má ulámané,hnáty má chromé,je vykastrované a i ocas má uťatý.A nemohlo být jiné,když  zřejmě mnoho dokumntu sesmolili v "Kachlikárně" a zaručeně všechny dávali do hromady pod dohledem STB.

čtenář 7.1.2007 11:08

Celkem nezaujatý brázek

o dění v bývalém disentu si lze vhodně doplnit četbou vzpomínkových článků J. Patočky ml., syna filozofa, nyní novináře, jmenuje se to "Tenkrát na východě", vycházelo to v brněnské "Politice" a snad se to najde na internetu. Podobně je zajímavé číst vzpomínky na styky s disentem u J. Vaňka, píšícího z Austrálie, který se kdysi motal kolem "Plastiků", až ho odsud soudruzi vyemigrovali.

leok 7.1.2007 10:53

Zase jedno výročí opomíjející staré emigranty

Článek mi připomíná fňukání malého dítěte, kterému vzali oblíbenou hračku.

jirka.s. 7.1.2007 10:26

Re: Re: Re: Re: Re:Odkaz ve veci demagogie Harpyje je zde:

To je snad fakt, že emigrant, který mluví a píše plynnou a bezchybnou češtinou  degradující? Navíc člověk, který je v emigraci od dětství? To přece sama nemůžete myslet vážně. A mohu Vás ujistit, že paní Harpyje skutečně od dětsví v cizině žije.

historik 7.1.2007 10:17

Re: Co se změnilo v ČR?

Liší se tím, že až na vyjímky nepoužívají nejhrubší výrazy. Dále se liší tím, že jim ani tak nevadí jiný názor, jako jim vadí podpora ideologie, vynucující si souhlas násilím. Nebo snad dokážete rozlišit podmínky nevinných vězňů ve fašistickém koncentračním táboře v Terezíně a komunistickém koncentračním táboře v Jáchymově? Pokud Vám vadí protest proti komunistickým názorům, proč vám nevadí protest proti názorům fašistickým?

jirka.s. 7.1.2007 10:04

Re: Re: Co se změnilo v ČR?

Ano správně! § 101 a §103!!!

A. Kofroň, veterinární pedagog 7.1.2007 8:27

Re: Obvyklé orgie o porobení svém a o zaprodání těch druhých

Vy vole, co Vy víto entitě  zvané Český Lid mimo toho, co do Vás vecpali ve VUMLU?

čtenář 7.1.2007 8:15

Re: Re: Havlovi křivdíte

To by chtělo přímý odkaz, Tony.

... 7.1.2007 7:05

Re: Opět mrazivě přesné pojednání!

Berte i tohle. Kubelík,  mnohokrát pozván do Prahy sem odmítl přijet, dokud všichni čs. občané nebudou smět cestovat jako on. Forman jel i bez pozvání a Havel je pak na koncertu ke své poctě nechal usadit vedle sebe.

68 7.1.2007 6:11

Re: Osvěžující :-)

Že ano!  Takže konečně řádně osvěžen?

Jarda 7.1.2007 6:00

Re: V něčem máte pravdu.

Mnozi lide rikaji ze vstup vojsk v osmasedesatem nam prinesl 20 let klidneho zivota. Kdo to je my? A. Indra, D. Kolder, V. Bilak, Brmbos. Ja jsem patril k jinym my, my jsme na tanky okupantu malovali hakove krize, o rok pozdeji stali na barikadach, byli i mrtvi. 20 let klidneho zivota meli hlavne placeni funkcionari znajici jedine Lenina nazpamet. Ja si pamatuji zrovna tolik, v osmactyricatem me bylo pet let presto mladym zavidim ze maji otevreny svet my ho meli omotan ostnatym dratem a vi co chcou. To cemu rikas mnozi predstavovalo pri poslednich volbach 12% volicu, pres polovici Vas mnohych je vic nez 70 let, volicu pod 24 let bylo celostatne 8%, v Praze pod 6% proto rikam mladi vi co chcou a taky co nechcou to je symbol tech klidnych let ostnaty drat a zelene gestapo strezici tech 88% nemnohych. Musis se hochu smirit,ze uz nikdy nebudete mit ustavou zarucenou vedouci ulohu.

Tony 7.1.2007 4:55

Re: Havlovi křivdíte

Mylis se, Havel komunistou byl. A to podle bejvalejch komunistu. Treba podle Z. Mlynare.

Library of Congres Cataloging in Publication Data.

Czechoslovakia-Politics and Goverment-1968 I Title

JN 2229. A5M5713. BTW nemohli snad povalecni politici Nemecka rozpustit Nacistickou stranu, kdyz ani nebyli jejimi cleny?;-);-D

doxa 7.1.2007 2:24

Havlovi křivdíte

jako president přece nemohl rozpouštět KSČ, zvlášť když ani nikdy nebyl jejím členem

karolina 7.1.2007 2:07

Re: Jiří, asi nevíte, jak to tehdy vypadalo - počátkem 90. let. Na podnikání jste musel mít peníze,

pro Mejlu-napsal jste to uplne presne!!!takhle to skutecne bylo.pokud to ten pan nevidel,patrne potreboval lepsi brejle,nebo se vice zajimat co se kolem nej deje.:-/

Zuzana W 7.1.2007 1:02

Re: a co disidenti "amatéři"?

No jo, ale to je masochistické, iracionální počínání bez nejmenší šance na úspěch. Slušní lidé, ale nemají koncept .:-)

DJ.Giovanni 7.1.2007 0:45

a co disidenti "amatéři"?

dobrý článek - jen by se slušilo ještě podotknout, že byly tisíce bezejmených odpůrců režimu, neorganizovaných a tedy bez pomoci ze Západu, kteří riskovali při svém od¨boji mnohem víc protože když byli zavřeni nebo přišli o práci, nikdo jim nepomohl. A režimu škodili nikoliv pro slávu nebo peníze ale jen proto, že jim to prostě přišlo normální a nemohli jinak. Měli z toho vždy jen problémy a nevzpomene si na ně nikdo ani dnes - ani Havla tito lidé nikdy nezajímali - to byl fór, oni by o to stejně nestáli.

ˇor, oni by o to ani nestáli.

Kovanda 7.1.2007 0:28

Re: Re: Charta77 - moralni opora naroda?

No nevím, snad mu patřila jen ta docentura, komouši mu přece nevzali profesuru, ne? A jak si tu profesuru zasloužil? Tím, že ho jeho soudruzi - neříkejte, že nesoudruh učil předtím marxismus, haha - zavřeli? To by pak mohl dostat profesuru marxismu každý, kdo byl zavřený, ne?  Leda že by ten marxismus v tom kriminálu poznal jaksi dokonaleji. Oosbně si mylím, že každej komunista zavřenej od komunistů byl blb, který nepochopil, že to byla především teroristická organizace;-D;-D;-D;-D

Zuzana W 7.1.2007 0:01

Re: Re: Dopisy:

Ne, to tím nechci říct, milá Kajdo. Kde jste vyčetla, že něco srovnávám? Reaguji na řeči o Havlově "fešáckém kriminále", ostatně se toho dotýká i p. Beneš v článku. Srovnatelné to není už z toho důvodů, že mluvíme o událostech s dvacetiletým rozpětím. Sedmdesátá a osmdesátá léta v česku se nedají s padesátými srovnat v ničem. Nic jsem tedy nesrovnávala. Jen poukazuji na to, že vzhledem ke jeho totálně zdevastovavem zevnějšku i zdraví to fešácký kriminál nemohl být.

Mimochodem, moje předkyně v těch padesátých seděla za 'kulactvi' a 'neplnění dodávek' (poté, co ji odvedli veškerý personál a dřela na statku sama s jednou věrnou pomocnici). Odseděla si pět let a když ji pustili, neměla střechu nad hlavou. Kdyby se ji neujal její bratr, byla by bezdomovec. Už z toho důvodů nemám nejmenší tendence srovnávat.

:-))) 6.1.2007 23:47

Kdo to je ten Vejvoda?

Není to ten estébácký sympaťák, komentátor TN, syn komunistického potentáta na MZV?

Tomas Dvorak 6.1.2007 23:41

Cyhtrej ceskej pohled zvenci

vidte ? Vy z toho venku ale umite lidi prokadrovat, tak nejak po bolsevicku. Vy jste typicky prikald Cechacka. Coz jak znamo jsou necjhytrejsi lide sveta...

I-Worm 6.1.2007 23:31

Re: Také trochu jiný pohled na CH77

jasně, republiku si rozvracet nedáme !

Bubeník 6.1.2007 23:30

Vyčerpávající smršť

Jistě, vytvořená elita moci,  korupce a zlodějny se nesmí zachvět.

I-Worm 6.1.2007 23:29

Co máte porád s tou chartou, komunismus přece

¨porazili nekomunisti, tedy chalupáři a chatisti, žádný chartisti ! Tak to říkal soudruh president, tak je to správné !