26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Počasí není klima, výkyv není trend

Letošní jaro je studené. Kdyby se to stalo před padesáti lety, u tohoto konstatování bychom také s klidem skončili. Prostě je to studenější a docela deštivý začátek přirozeného koloběhu. Tečka. Od jisté doby jde o „politiku“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Boháček 20.5.2021 11:20

Takže vlastne máte pravdu, je tam nielen chladnejšie, ako v okolí, ale i vlhkejšie. :-)

Tak kto tu tára, Písaříku?

M. Boháček 20.5.2021 11:21

Takže vlastne máte pravdu, je tam nielen chladnejšie, ako v okolí, ale i vlhkejšie (a to som len tipoval možnosti vzniku názvu). :-)

Tak kto tu tára, Písaříku?

L. Písařík 20.5.2021 14:39

Je to rovina, kterou protéká Dyje okolo rybníky, hodně pěkných staveb, klikněte si na hrady, zámky. Promiňte slovenštinu, ale mně se zdají některé výrazy v tom jazyce jaksi šťavnatější. A zajeďte si do Lednice , Valtic a Mikulova -Lichtenšteinské památky, výborné vínko, dobrá kuchyně - Když to vezmete od Znojma po Bzenec, ze sklípků a z náladičky nevyjdete.

L. Novák 21.5.2021 9:59

On ten blb Boháček zřejmě netuší, že kdysi se v zimě ukládaly zásoby zmrzlých bloků ledu do "lednice".... na použití v létě. ;-D Což vzhledem k podmínkám (dostatek vody a ledu z hladiny jezer v zimě) mohl být kořen pojmenování města Lednice.

M. Boháček 20.5.2021 8:29

Teplice - no tak to je od vás primitívny "argument", na úbohej úrovni "parížskeho" argumentu.

Ale chápem, napadol som efektívne vašu klimavieru, tak reagujete tak, ako reagujete.

:-)

M. Boháček 20.5.2021 8:36

Indiáni - Kolumbus si myslel, že dorazil do Indie, preto domorodých obyvateľov Ameriky nazval indiánmi a už to tak ostalo. ;-D;-D;-D

Smíchov - „Nejpravděpodobnější výklad je ale z osobního jména Smích. Smíchov byl tedy Smíchův dvůr,“ dodal.

Existuje několik pověstí o tom, jak vzniklo jméno Smíchov. Mezi tyto pověsti patří např. i vyprávění, ve kterém se tvrdí, že lid, který žil v rozsáhlé rovině po levém břehu Vltavy mezi Petřínem a Zlíchovem byl velmi veselý a právě protože se tento lid neustále smál, začalo se toto místo nazývat Smíchovem. Jiná pověst zase uvádí, že... Mezi další pověsti patří i tato: v roce 1430 Jan Smíchovský od kartouzského a plasského kláštera koupil pozemky, kterým se brzy začalo říkat Smíchov.

Trenčín - Učenci odvodzujú meno Trenčín od historických názvov Trisson-Tritson. V minulosti sa tiež usudzovalo, že názov môže pochádzať z rímskeho Terencia. Historický zborník z roku 1947 však uvádza, že už samotný latinský názov mesta Laugaricio bol odvodený zo slovanského slova, pretože autor predpokladal, že tu pred usídlením Markomanov a Kvádov žili Slovania. Názov Trenčín je s najväčšou pravdepodobnosťou naozaj slovanského pôvodu a ako ukazujú rozbory historických zápisov, tento názov bol zrejme odvodený z miestneho mena Trnka/Trenka. Ide o najpravdepodobnejší výklad, no nemožno to tvrdiť s istotou.

Ešte chcete trápne argumentovať?

;-D;-D

M. Boháček 20.5.2021 12:15

Takže, názov Grónska je pripomienka toho, že pred skoro tisícročím bolo teplejšie, než dnes, a to i bez CO2 z prvohôr uvoľneného autami a fabrikami. :-)

Podobne ako názov Lednica na južnej Morave je odkazom na mikroklimatickú anomáliu, alebo že v Hrdlořezoch sa naozaj zabíjalo toľko, až sa to premietlo do názvu.

Zmierte sa s tým, že vaše CO2 klimanáboženstvo nemá oporu vo faktoch a realite. Ale kľudne mu verte aj naďalej. Je to vaša vec.

Ś. Svobodová 19.5.2021 13:02

Ve škole (to byla taková budova ve které děti vstřebávaly vědomosti jiných lidí) nás učili, že žijeme v době meziledové, která se periodicky opakuje a trvá cca 20tis. let. Do další doby ledové. Teď jsme někde uprostřed cyklu. Jak dlouho se bude oteplovat než se začne ochlazovat to neví nikdo. Jestli ale budou existovat za několik tis. let naši pravnuci a dozví se jak jsme šíleli z oteplování, když oni bojují s ochlazováním, budou nás považovat za magory.

J. Kavalír 19.5.2021 13:19

Možná vás také mohli naučit, že kvartér (střídání dob ledových a meziledových) začal, když poklesl obsah skleníkových plynů (CO2) v atmosféře. Ztráty jsme již úspěšne nahradili spalováním fosilních paliv. na úroveň konce terciéru a stále přidáváme další.

M. Boháček 19.5.2021 13:56

Keby tí vikingovia jazdili menej na autách, menej lietali a nestavali toľko fabrík, nemuseli mať také teplo...;-D

Ostrov nazval Grønland (Zelená krajina), aby prilákal ďalších osadníkov. Erik nemusel byť s názvom ďaleko od pravdy, pretože klíma v stredoveku bola výrazne teplejšia a zhoršovať sa začala až od 13. storočia. Erik založil v Grónsku tri osady.

https://historyweb.dennikn.sk/clanky/detail/co-znicilo-vikingov-v-gronsku

J. Fráňa 19.5.2021 14:03

Mě učili, že důvod střídání dob ledových a meziledových neumíme přesně určit. Když byl svět ještě normální, předpokládalo se, že největší vliv mají solární a astronomické příčiny. Dnes přišli géniové co to vyřešili a přesně změřili obsah CO2 před 10 000 lety a klidně i dříve. Bohužel neumí vysvětlit proč se to děje bez přičinění člověka celou historii země. Prostě čarodějové, ale dobře je platí.;-D

J. Kavalír 19.5.2021 16:32

Za to střídání jistě mohou astronomické příčiny (milankovičovy cykly). Projevit se ale mohly až v době, kdy obsah CO2 poklesl pod určitou mez. Během tercieru se neprojevovaly, alespoň ne zaledněním. Během glaciálů obsah CO2 v atmosféře klasal, protože se lépe rozpouští v chladnějším oceánu. Během meziledových dob so opět vracel do atmoshéry. Nyní jeho koncentrace roste jak v atmosféře, tak i v oceánu.

O. Uživatel 19.5.2021 13:01

Uživatel požádal o vymazání
J. Kavalír 19.5.2021 13:23

O těch lesích jste to četl kde? Předpokládám, že v příspěvku nějakého "znalce" vašeho kalibru, který si to také přečetl v nějaké diskusi.

M. Boháček 19.5.2021 13:28

Pán Kavalír, "znalec" ste vy, ani gúgliť neviete.

Ostrov nazval Grønland (Zelená krajina), aby prilákal ďalších osadníkov. Erik nemusel byť s názvom ďaleko od pravdy, pretože klíma v stredoveku bola výrazne teplejšia a zhoršovať sa začala až od 13. storočia. Erik založil v Grónsku tri osady.

https://historyweb.dennikn.sk/clanky/detail/co-znicilo-vikingov-v-gronsku

M. Šejna 19.5.2021 15:55

A obec Lednici založili proto, že tam byla zima jak v lednici. :-P

M. Boháček 20.5.2021 7:57

Pán Šejna, vnímajte celú informáciu, aby ste sa svojimi komentmi nestrápňoval.

Erik nemusel byť s názvom ďaleko od pravdy, pretože klíma v stredoveku bola výrazne teplejšia a zhoršovať sa začala až od 13. storočia. Erik založil v Grónsku tri osady.

M. Boháček 20.5.2021 11:32

Tak, pán Šejna, než sa nabudúce, v mene vášho otepľovacieho klimanáboženstva, pokúsite argumentovať, zistite si fakty, nech sa zasa nestrápnite.

;-D

Otázka nie je, prečo ju tam založili, ale prečo ju tak nazvali:

Takže som dogúglil možný význam názvu Lednica - Historické dlouhodobé názvy Lednice, které používalo moravské obyvatelstvo obce cca od roku 1200 do roku 1945, mají dvě varianty a pět možných původů. První varianta moravského názvu obce je "Ladnice". Tato varianta má tři původy: první původ je od slova "led", které se vyskytuje v německém názvu obce, druhý původ je od slov "ladná, pohledná" ve smyslu "hezká" a třetí původ je od slova "ladná" ve smyslu "půda, ležící ladem", přesně tak se nazývá sousední obec "Ladná", ležící od Lednice ve směru na Břeclav. Druhá varianta moravského názvu obce je "Luhnice". Tato varianta má dva původy: první původ je od slov "luh, louka", druhý původ je od slov "lužní les, lužní lesy".

A chladnejšie tam vraj je, o pár stupňov:

Původní latinský název "Izgruobi", německý název "Eisgrub" i současný název obce "Lednice" označují místo, které je propadlé a kde je zima. Tyto názvy je možno přeložit do češtiny jako "ledová díra", "ledová jáma" či "ledová propadlina". Vlastní obec Lednice se nachází na vyvýšené plošině, ale velká část zámeckého areálu (tedy historická část) se skutečně nachází v proláklině u řeky Dyje, která zde tvoří četná ramena a na které je vystavěn velký Zámecký rybník. V Lednici je zvláště na jaře a na podzim o něco chladněji (několik stupňů) než v okolí. Je to způsobeno jednak místním klimatickou anomálií, jednak tím, že v proláklině je voda a vlhko a tento vlhký vzduch nestoupá, drží se v proláklině a tím pádem drží teplotu níže.

M. Boháček 20.5.2021 12:13

Takže, názov Grónska je pripomienka toho, že pred skoro tisícročím bolo teplejšie, než dnes, a to i bez CO2 z prvohôr uvoľneného autami a fabrikami.

Podobne ako názov Lednica na južnej Morave je odkazom na mikroklimatickú anomáliu.

Zmierte sa s tým, že vaše CO2 klimanáboženstvo nemá oporu vo faktoch a realite. Ale kľudne mu verte aj naďalej. Je to vaša vec.

J. Kavalír 19.5.2021 16:36

Já jsem dokonce ty ságy kdysi četl. Později jeho syn Leif objevil ještě západněji Vinland (sever Ameriky), odkud vozili mimo jiné i dřevo a založili tam osady.

M. Boháček 20.5.2021 11:39

Áno, Vikingovia mali niekde na severe Ameriky osadu (možno dve), ale nakoniec ich Indiáni zahnali. Dokonca sa vraj aj nejaké deti vikingov narodili v Amerike, ale to si nie som istý.

K. Luboš 19.5.2021 12:50

Uvážíme-li, že poslední doba ledová nebyla rozhodně poslední, tak globální oteplování je vysoce žádoucí jev. Jak by se asi žilo všem těm zeleným Němcům pod 2 km ledu, tak to fakt nevím.

M. Boháček 19.5.2021 12:00

Ešte že sa môžeme vyhovoriť na to CO2.:-P

Chemtrails + rakety ovplyvňujú počasie desiatky rokov cielene - suchá, zrážky.

No a podnebie zas, možno, masívne energetické žiariče.

Jak například napsal publicista a pedagog na katedře rozvojových a environmentálních studií Univerzity Palackého v Olomouci Radovan Dluhy-Smith, který žil a studoval ve Spojených státech, účastnil se rozvojových projektů v Ekvádoru a Mexiku a působil též jako konzultant OSN ve Vídni, příčinou klimatické nestability by mohly být i více-účelové radiokomplexy, které vysílají nízkofrekvenční vlny do ionosféry. „Jedná se o obrovskou energii v tisících kW. Tyto instalace mohou ionizací či ohřevem atmosféry výrazně ovlivnit proudění vzduchu a způsobit pomocí ionosférických zrcadel řízené změny v počasí na celém světě. Mezi nejznámější radiokomplexy patří americký HAARP, ruská SURA či evropský AISCAT. Podobným zařízením disponují i Čína a další země. Je otázkou, v jakém rozsahu ohřev atmosféry a další faktory spojené s těmito instalacemi mohly způsobit změny klimatu.“

L. Novák 19.5.2021 12:03

No to je teda pěkná kravina!... ;-D Boháček, vy pokaždé dokážete člověka rozveselit...

M. Boháček 19.5.2021 13:31

Pán Novák, a vy vždy dokážete prezentovať iba svoj názor, argumenty max. z novinek.cz. Aj to iba výnimočne. ;-D

Zhruba od 25 minúty pani z ČAV (záznam z ČT) pokojne konštatuje, že počasím sa bežne manipuluje už nejakých 40 rokov.

https://www.youtube.com/watch?v=OFHMZkPb7lE&t=2s

Takže sucho súvisí s otepľovaním klímy, či s dlhoročnou manipuláciou s počasím?

L. Novák 19.5.2021 15:09

Boháček je "Rada" ;-O tárajúci po slovensky... ;-D

M. Boháček 20.5.2021 8:01

Novák nahradzuje verbálnou agresivitou chýbajúce argumenty. :-P

L. Novák 21.5.2021 10:02

Na bláboly magora žádné argumenty neplatí. ;-)

M. Boháček 19.5.2021 13:33

Samozrejme, ak by ste chcel ovplyvňovať klímu celosvetovo, musel by ste mať technológiu, ktorou by ste dokázal cielene zahrievať určité vrstvy atmosféry, čím by ste ovplyvnil klímu celosvetovo. Ale to by ste musel mať znalosť príslušných frekvencií a dostatočný energetický zdroj. Čo je, samozrejme konšpirácia a hoax.

Ale aj kovid pasy boli pred polrokom hoax košpirátorov.

Implantovanie mikročipov do ľudí bol hoax ešte pred pár týždňami.

https://www.youtube.com/watch?v=ssTk26BqJoU

Mikročip implementovaný do ľudského tela obyčajnou ihlou bola rok vysmievaná konšpirácia.

https://fontech.startitup.sk/najmensi-mikrocip-na-svete-ti-do-svalu-implantuju-ihlou-jeho-potencial-je-nekonecny/

Takže tie masívne žiariče sú iba ďaľší hoax. ;-D

L. Novák 19.5.2021 15:27

Tu vaši blbost, co jste tady předváděl s Ivermectinem a jeho propagací, ta byla opravdu ukázková ukázková...:-P