28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VL 6.12.2008 17:23

Re: Je mi divné, že v sousedním vybydleném domě

A byly s cikány?

slovan 6.12.2008 17:15

Re: vzdělánía jak to, že

vzal jste mi to z klavesnice, 10¨ti lete vietnamske deti mluvi naprosto plynule cesky a hraji si s ceskymi vrstevniky,prestoze rysy a barva pleti jsou evidentne odlisne, myslim ze cesi jsou rasove dost tolerantni. Netolerantni jsou k tem, kteri delaji problemy.

VL 6.12.2008 17:12

Re: Veš v kožiše je přínosná?

No já nevím, ale proti blechám a klíšťatům u psů používám Frontline, který otráví aktutně se vyskytující parazity a i další po dobu 4 - 5 měsíců. U některých skupin sociálně vyloučených by takovým prostředkem byla PRÁCE.

Jiří Heincl 6.12.2008 17:10

Ombudsman a byt v Janově

Když přijel tento týden do Janova ombudsman p. Motejl, chtěl mu předat litvínovský starosta p. Šťovíček klíče i s dekretem na byt 4 + 1 v Gluckově ulici v Janově. Zdá se, že si pan Motejl klíče ani dekret nepřevzal. Co myslíte, jaký k tomu měl důvod? Navíc ombudsman dosud neodpověděl na otevřený dopis téměř tříset janovských občanů z konce září, žádajících o spolupráci na řešení problémů janovského sídliště. Že by to bylo jeho velkou pracovní vytížeností? Článek si můžete přečíst zde na straně 6 http://www.homerlive.cz/Files/ZIP/08_40_web.pdf. Pan Motejl se se aspoň v Janově byl podívat, zatímco jeho zástupkyně paní Seitlová odmítla i krátkou návštěvu této lokality. Přitom tato paní kritzuje plošné vyplácení sociálních dávek v Litvínově formou stravenek. Více si můžete přečíst zde http://mostecky.denik.cz/zpravy_region/cv_most_ombudsman_20081203.html.

Podle mého názoru, podpořeného dlouhou a bohatou životní zkušeností, lidé jako p. Motejl a pí Seitlová a další a další snad nemají pud sebezáchovy. Svým jednáním podřezávají větev pod sebou a celou naší civilizací. Lidé nerespektující základní hodnoty slušného chování vůči svým spoluobčanům k nim musejí být donuceni, a to zákonnými prostředky. Základními hodnotami chování mám na mysli zejména neokrádání a neolupování, neobtěžování nadměrným hlukem a nečistotou, neobtěžování vulgárními slovy. O porušování základních hodnot slušného chování cikány vůči mně bych mohl napsat obsáhlý příspěvek. Ale to by mohla asi většina diskutujících. Chtěl bych jen upozornit, že nejsem rasista a že jsem zaměstnával cizince z 11 států Evropy, Asie a Afriky. Nikdy mě nezajímala barva kůže, lidi jsem vždy dělil jen na slušné a neslušné.

slovan 6.12.2008 17:08

Re: Co vetsinova spolecnost odmita ve vztahu k cikanum

V TV byla reportaz z prazske vietnamske trznice, cast ktere pred nedavnem vyhorela. Na organicaci zivota bylo videt, jaky je to cilevedomy a pracovity narod. Druziny, skolky, skola kde se vyucuje vietnamsky aby deti nezapomeli na sve koreny(deti totiz mluvi perfektne cesky), vse vybudovane a zorganizovane za sve penize.

Ukazte mi nejakou cikanskou komunitu (i ve svete) kde se neco podobneho deje a kde to organizuji sami cikani bez statnich dotaci. I cikani kteri se vypracovali nad svymi soukmenovci zlomili hul a pomahaji jim hlavne proto ze jim samotnym to vynasi - nic proti, ale kde jsou vysledky? Kdo hodnoti vysledky tohoto planeho socialniho inzenyrstvi? Vzajemna pomoc je omezena jen na prislusniky rodiny, zorganizovani nejakeho vzdelavani sami pro sebe? Proc, daleko jednodussi je hulakat ze bili jim vzdelani nedoprali a jak ted oni maji sehnat praci.Mimochodem i nekvalifikovane prace je v ruznych montovnach dost, za predpokladu ze do prace chodite denne vcas a je na vas spolehnuti - ale o takovou praci neni mezi cikany zajem.

Domnivam se, ze cikani sami si nepomohou a jejich inteligence jim sama od sebe take nevysvetli ze bez prace nejsou kolace. Kdo je starsi , vzpomene si na vojnu na ktere se cikani museli do prace a vycviku zaclenit. Prace kazdeho se tam kontrolovala a pod tlakem ostatnich se cikani prizpusobili. Vetsinova populace neprizpusobivym muze pomoci tim, ze jim praci, bydleni, vzdelavani atd zorganizuje a plneni danych pravidel po nich bude vyzadovat pod trestem sankci.

 Neprizpusobivi bili nejsou podle me zdaleka takovy problem, deti jim bez problemu odeberete a zajem o adopci je velky, bezdomovci navic jsou vetsinou starsi a bez deti, takze prenaseni stylu zivota na potomky az tak nehrozi. Cikani naproti tomu produkuji deti ve zvysene mire,odebrat deti je problem(rasovy podtext), o adopci je mensi zajem. Styl zivota(parazitovani) se pak prenasi na mnozici se populaci - to je do budoucna velky problem.

Nemo 33 6.12.2008 17:06

Re: Definitivní vyřešení problému.

A  jaká je prosím ta sociální soudržnost?Kdy ČSSD už nevěděla ,jak vyhodit peníze z okna (viz.pastelkovné).Jsou tu lidé,kteří by si zasloužili pomoc.A ejhle pomoc žádná.Sbírky na lečbu rakoviny atd.Nebylo by lepší nelhat.Sociální stát to není ani v součastnosti,kdy průměrný dělník platí 50% daně.Ať se každý stará o sebe.Myslíte si že ani ted neumírají zbytečně lidé v nemocnicích(nejsou žádná omezení).Mě nikdo nepomůže narozdíl od bohem vyvolených pobíračů(pardon opálených) lidí.Říká Vám něco geometrická řada  1945-600   2008-500 000 lidí odhad.Prosím jak to chcete financovat v roce 2028.A jak to vysvětlite  těm,kterým bych to dal a už teď to nedostávají.Politika ČSSD dát  1000 lidem 10kč (1000 vol. lístků),než to dát  1   1000kč (jeden hlas se nepočítá).Zdroje jsou,ale pro koho???

janoryna 6.12.2008 17:03

Re: vzdělánía jak to, že

čínským nebo vietnamským dětem to ani v cizí řeči nedělá až takové potíže. já vím, kulturní odlišnosti mezi romy a vietnamci...

janoryna 6.12.2008 17:01

marná sláva, romové

mají jinou kulturu a preference. a mezi ně nepatří posílání dětí do škol a každý všední den od 8 do 5 hod. makat. milý autore, co my s tím jako většinvá společnost máme dělat a jak se přizpůsobot. jak se snaží ta utlačovaná menšina přizpůsobit nám. myslíte si, že tolerance neobvyklého chování většiy romů něco vyřeší, nopak i ti, co alespoň zčásti respektují kulturu většinové společnosti zjistí, že je to blbost. ještě, že nepovažují lidské maso za pochoutku, nepřijali islám a krevní msta mezi nimi není rozšířená.

Double_K 6.12.2008 16:45

Kdo má máslo na hlavě

Když u nás ve městě byly připraveny přípravky pro romské děti, aby nebyly handicapovány při vstupu na ZŠ, romové tam svoje děti neposlali, přestože byla individuálně oslovena každá rodina, které se to týkalo (a to to bylo zadarmo). protože jsem proti tomu, aby se jim za to platilo, nezbývá než konstatovat, že je třeba přestat obviňovat většinovou společnost, a tvrdě stíhat kriminalitu.

taky bych se rád zeptal, jaká je osobní zkušenost autora s romy, neboť mi názorově připomíná intelektuálku z nedávného diskusního pořadu, která odmítla soustředění romu do sídlišť s odůvodněním, že jsou to ghetta, ale vzápětí opačný postup označila za nepřípustnou asimilaci.

map 6.12.2008 16:43

vzdělání

Dovolím si načrtnout jednu z příčin současného neutěšeného stavu ve vzdělání Romů. Je to základní škola, její zběsilé tempo, nesmyslný objem učiva a z toho pramenící následující problém. Učitelé nezvládají z časových důvodů dobře a srozumitelně vysvětlit učivo v potřebném rozsahu, přenášejí tedy tuto svou pracovní povinnost do rodin. Rodiče, kterým záleží na vzdělání vlastních dětí to s nimi dohánějí v potu tváře po večerech, kdy suplují práci učitele. To ale není možné v mnohočetných romských rodinách, kde navíc vzdělání není doceněno a tudíž cílem. I kdyby tomu tak nebylo, vzdělaní drtivé části Romů učení s vlastními dětmi neumožní. Jejich děti tak většinou tempo ZŠ nemohou zvládnout a zpravidla končí ve zvláštních školách. A spirála se točí dál.

Ypsilon 6.12.2008 16:14

Re: Definitivní vyřešení problému.

Jen bych si dovolil tiše špitnout, nebudou-li v tom Vašem "systému, který tu měl být vždy kromě cikánů odcházet i mnozí další, protože společnost bez jakékoliv sociální soudržnosti není zrovna příjemné a hlavně bepečné místo k životu....

m.l. 6.12.2008 16:00

Proč se to pořád řeší jako romský problém?

Souvisi to snad s nějakým dědičným zatížením nebo co? Jestliže ne, pak nejde o romský problém ale obecně o problém sociálně deprivovaných obyvatel. Vypadá to jen jako slovíčkaření, ale je to nutné rozhodnout aby bylo jasné jak těm lidem pomoci. Osobně se domnívám, že to, že jde o Romy s tím nijak nesouvisí a proto je nutné pomáhat obecně, bez ohledu na etnickou příslušnost.

Nemo 33 6.12.2008 16:00

Definitivní vyřešení problému.

Jaké budou soc.dávky až bude 90% cikánů a zbytek 10%.ŽADNÉ.Mít děti není forma podnikání/max. 2děti v Čině to jde-sterilizace/.Jestli nechceš nemáš na nic nárok,označit v občankách.Po basmanech druhá nejnišší kategorije.Dž... a spol ihned zavřít.To je jak by do potápějicí lodi otevřeli ještě nějaké náhradní díry.Tito přiživníci jen zhoršují situaci!!!!.Všude jinde musíte mít v práci výsledky a tu.PRÝ TO NEMÁ  ŘEŠENÍ,TAK CO TAM ZA MOJE PRACHY ŘEŠÍTE????;-€;-€;-€.

Dokud se tu budou cigání přistěhovávát,přitahovat systém.Až přestanou je systém dobře nastaven.Až budou odcházet budeme se blížit systému,který tu měl byt vždy.    0 problému. Tak jednoduché co Vy multikulti deb..

Ypsilon 6.12.2008 15:53

Re: Je mi divné, že v sousedním vybydleném domě

Hmm, jenže já o pár takových úspěšných soudech, které netrvaly zdaleka léta, vím

Ypsilon 6.12.2008 15:48

Re: Co vetsinova spolecnost odmita ve vztahu k cikanum

Mno, pokud bychom začali používat místo emocí (mnohdy oprávněných, v neustálem binci se těžko žije) kalkulačky, tak bych předložil k úvaze pogromy na někoho úplně jiného než jsou "cikáni" všech barev. Kde jsou největší černé díry na peníze z našich daní? Dávky pro Cikány to nejsou. Ve všelikých předražených zakázkách státních, krajských i obecních mizí sumy daleko větší. Jenže jejich příjemci nedělají bugr v noci na sídlišti....

pahejl 6.12.2008 15:42

Re: Je mi divné, že v sousedním vybydleném domě

zbavit se regulovaneho parazita je jeste tezsi nez najit poctiveho cikana. tomu podnikateli se jiste bude vyhlidka na deset let tahnouci se spory s neplatici jiste hodne zamlouvat. jdete mu to poradit, myslim ze budete rad kdyz vam neda na drzku ;-D

Štastný Jim 6.12.2008 15:37

Myslím

že pomoci Romům musí jejich inteligence.Myslím tím Romy kterým se podařilo díky vlastní píli vymanit se z gheta bídy a beznaděje.Musí vyjít ze svých teplých příbytků mezi své.Do nekonečna vysvětlovat zásady slušnosti,tolerance,nedotknutelnosti cizího majetku,musí jim trpělivě vysvětlovat že odpadky patří do popelnic a ne na ulici,musí jim také říci že kupa dětí je krásná věc pokud se o ně umíme postarat.A návod- zpřísnění sociálních dávek,snížení příspěvků na čtvrté a další dítě,zlepšit vzdělávání romských dětí,přísné tresty pro romské lichváře kteří parazitují na svých lidech.Romská inteligence vyjděte ze svých teplých bytečků mezi své a přineste jim pochoden naděje.Stát udělal pro Romy dost ted je to ve vašich rukou.Za dvě generace se nebudete muset stydět za barvu své pleti ta nám nikdy nevadila.Vadí nám špína vedle vašich sídlišt,vadí nám nerespektování základních zásad spolužití mezi lidmi.Jednou z nejzákladějších je-Co nemáš rád nečin druhému.To platí bez vyjimek jak v Česku tak i v Kanadě.;-)

Ypsilon 6.12.2008 15:34

Re: Existuje spousta řešení

Hmm, ty lépe placené rodiny odkládají pořízení dětí kvůli kariéře a ty méněplacené si je už teď můžou těžko dovolit, nechtějí-li klesnout doslova na úroveň bídy, zejména v době kdy je ženská s dětmi doma. Pokud jim seberete i rodičovskou a dětské přídavky Češi vymřou...

Nějak kolem sebe vidím docela dost mamin s malými dětmi, kdy babičky místo hlídání vnoučat ještě pěkně zařezávají v pracovním procesu...

pahejl 6.12.2008 15:34

Re: Co vetsinova spolecnost odmita ve vztahu k cikanum

slovan vztahnul takovyto system pouze na cikany coz je vsak spatne, ponevac jako cikani se chova i minorita bile populace. je tedy nutne tento system vztahnout na vsechny neprizpusobive bez vyjimky. sice je pravda ze takovyto system by byl zpocatku dost drahy, avsak casem by nutne musel byt levnejsi, nebot parazit donuceny k pravidelne praci si rychle spocita, ze kdyz bude tu samou praci delat u soukromnika, dostane vice. kdyz pracovat nebude, nedostane nic. tim pribyde nutne i motivace, ktera je klicovym prvkem ve vychove deti. a co jsou cikani jineho nez takove prerostle klackovate deti? uz to konecne vy ochranci parazitu a vyzirku pochopte, pokud se problem nezacne resit, vyresi ho casem hodne krvave pogromy!!!

Honza42 6.12.2008 15:20

Re: Existuje spousta řešení

Díky stále odkládanému rodičovství se pomalu ani nestihnou stát babičkou, ty chytráku.

Rodina je základ státu (to věděl i Cimrmann) a má být soběstačná. Naopak intervence státu má býti naprosto vyjímečná.

Ypsilon 6.12.2008 14:59

Re: Romská ghetta vytvořil sociální systém

Sákryš, nějak jsem si nevšiml, že představenstvo našeho bytového družstva nemá co strkat prsty do toho komu je byt pronajímán.....

Nechcete mi pak vysvětlit KDO tedy ty družstevní byty těm nenáviděným Cikánům pronajímá? A nevlastní část těch problematických paneláků v Janově soukromá firma?

Nevím jak to vypadá na sociálce v Ltvínově (těm pokusům o zastrašování bych možná i věřil). Jenže i ty mimořádné dávky mají v součtu roční strop a těžko úřednice může vyplácet něco, co jí nedovoluje zákon.

zet 6.12.2008 14:47

Re: Souhlasím s autorem

Problém je však v tom, že napr. vo Veľkej Británii sa už časť úspešne etablovaných Cigánov presmerovala na falšovanie úradných listín. Prídavky sa len hrnú a aj bez skutočného nároku. Skôr či neskôr sa za nos chytia všade, kde sa našimi Rómami stretnú.

zet 6.12.2008 14:44

Přistupovat tvrději nebo vstřícněji...

Husitsky - pod obojím. Ak niečo dostaneš, tak to nemôžeš beztrestne zneužiť alebo zničiť, Atď...

Ypsilon 6.12.2008 14:19

Re: Je mi divné, že v sousedním vybydleném domě

Ale houbeles: Pokud jste si nevšiml, tak už několik let platí, že nájemníka, který neplatí nebo dělá v domě binec, je možné vyhodit bez náhradního bytu i náhradního bydlen. On se  může proti výpovědi odvolat k soudu. Takže se ho majitel bytu nezbaví hned, pokud to jde k soudu, ale Vaše řeči o otroctví a koupi jiného bytu jsou nesmysl

Budíš 6.12.2008 14:19

Re: Sedmdesát let staré řešení !!!

Je velmi nespravedlivé, že romové namají žádný stát-je třeba takovou zem najít a darovat jí romům.Oni ale takovou zem chtít nebudou a odmítnou ji.

Budíš 6.12.2008 14:12

Opak je pravdou.

Romům se v Česku žije dobře.V Opačném případě by postupně všichni odešli.Rom neni ničím vázán k prostředí, ani k rodišti.Je hlavně tam, kde mu to vyhovuje, kde dostává  různé soc.příplatky, kde mu úřady nedělají potíže a kde mu občané různé malé či větší přestupky mlčky tolerují.To je prostředí, kde je rom spokojený a vytváří pro druhou stranu prostředí nepřijatelné.To vše z osobní zkušenosti ,ale vím, že to není chyba romů ,ale naše.

Ypsilon 6.12.2008 14:09

Re: Existuje spousta řešení

"I dávky v nezaměstnanosti jsou k ničemu, těch pár tisíc si každý může rychle naspořit" Jo, taková pokladní v hypersuper je naspoří jistě hravě8-o

aspoň budou mladí více spolupracovat s prarodiči. Jistě, hlídací babičky už jsou v pohotovosti, díky prodlužování věku odchodu do důchodu můžou pomalu hlídat středoškoláky.....Sociálních inženýrů s "jednoduchými"  řešeními se tady dneska skutečně urodilo.

Mirek z Kladna 6.12.2008 14:03

Proč je řešení romského problému v nedohlednu.

Mnozí z Vás se pamatují na tak zvanou Jirkovskou vyhlášku. Bylo to někdy v roce 1992(93). V té době jako již mnokrát exkalovaly problémy v soužití s romy (v Jirkově, Ostravě, Kladně a v dalších městech). V té době jsme dvakrát svolali starosty českých měst, zástupce vlády, parlamentu vč. zástupců romů a hledali řešení. Upozorňovali jsme na to, že je nutné ihned vypracovat podrobnou a hlavně přesnou a tvrdou analyzu. Z té by měla vzejít okamžitá opatření. Také jsme sami předložili vlastní analyzu a návrhy na možná řešení v rámci politické srany, z kterou jsem byl osobně v parlamentu a která byla dána k dispozici stranickým i státním orgánům. Výsledek absolutní nula (dodnes mám odpovědi jednotlivýh institucí doma). Píše se rok 2009 a situce není stejná ale horší. Stejné odpovědi a argumenty:dlouhodobý problém (který nemá začátek ani náplň), nezájem politiků neboť si nevědí rady a také jim to nepřináší politické body). Stále zůstavají nezodpovězené již námi nastolené otázky. Má společnost romům pomoci? Odpověď zní ano, ale co uděláme když pomoc společnosti odmítnou (to jest práci a ne sociální dávky, jaké postihy nebo jenom přemlouvání). Jsme jako společnost ochotni a schopni dát k dispozici lidské i finanční zdroje (stovky placených pracovníků, které se budou věnovat každé rodině zvlášť, stovky milionů na neustálou obnovu bytového fondu, posílení fungující policie atd.). Kdo bude vytvářet dostatek pracovních míst (finanční příspěvky soukromým podnikatelům za zaměstnávaní těchto lidí nemohou a nebudou fungovat). Je státní správa i samospráva shopná a ochotná toto zajistit? Je toho mnoho co je třeba udělat a to IHNED. Nechají-li nás naši volení zástupci (občany)v tomto srabu i nadále, ponesou přímou odpovědnost za narůstající násilí. Politik, který řekne, že jde odlouhodobý problém bez návrhu na jeho okamžité řešení, by měl okamžitě skončit.

Ypsilon 6.12.2008 14:02

Re: Co vetsinova spolecnost odmita ve vztahu k cikanum

Nebude to stát totéž co teď. Ty prakticky celodenní školky a družiny po celý kalendářní rok budou stát doost. Je to cesta rozumná, o to nejde, i bych s ní souhlasil (kdysi jsem se tu v podobné diskuzi zmínil o možnosti internátních škol pro cikáňate od určitého věku a reakce byly veelmi bouřlivé.). Že to ovšem bude  výrazně DRAŽŠÍ, to mi těžko vyvrátíte.

Jo. je možné vázat dávky na děti na jejich docházku do školy. To je ostatně možné už dnes. S vázáním čehokoliv na školní prospěch nesouhlasím, z důvodů, které jsem už napsal. Divíte se, že cikánští rodiče děti doma nijak nevzdělávají? Já ne, pokud mnozí z nich mjí mximálně absolvovanou Zvláštní školu, tak těžko můžou, že.

Navíc byste pak musel vázat dětské dávky pro celou populaci na školní prospěch. Jak byste asi zdůvodnil, že u malé Vomáčkové rodina přídavky dostane bez jakýchkoli dalších podmínek (kromě podmínky příjmů do určité výše), ale u malého Červeňáka se bude kontrolovat prospěch?? 

štaflík 6.12.2008 13:50

Re: Romská ghetta vytvořil sociální systém

Melete naprosté nesmysly. Velká část bytů je družstevních a družstvo nemá šanci obvlivnitk, di v domě bude bydlet. navíc - v dnešní atmosféře - umíte si představit, že by si někdo DOVOLIL odmítnout cikána?? Hned by to byla dyškrimináce, měl na krku Džamilu, Kláru Samkovou Veselou, Pence a všechny další ethno- a romabynysmeny a za chvíli žalobu na krku. Navíc je dost dobře možné, že by měl (či spíše jeho děti - romská statečnost je vyhlášená) dst problémy s komunitou.

Víte jak to chodí na sociálce v Litvínově?

Úředníce-"Nemáte nárok na mimořádný přídavek."

Multikultispoluobčan -" Ty máš dceru Karolínku, co chodí na pátou zeéšku, viď pyčo?"

Úřednice - "Máte nárok na mimořádnou dávku v nouzi" (ostaně tento měsíc jen pátou a to už je dvacátého...)