30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Memoriály holocaustu a antisemitismus

Jeden z mých přátel mě před několika dny oslovil asi takto: „Chtěl bych se tě na něco zeptat. Ty jsi ze židovské rodiny a víš, že já jsem katolík. Jak mi vysvětlíš, že je mnoho památníků holocaustu, památníků židovským obětem války a nikde žádný památník katolických obětí ve stejné válce?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopretina 21.10.2006 18:09

Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Mýlíte se. Židé odjakživa obývali územé Eretz Jisrael, Židé vytvořili svůj stát již od 13.st.př.Kr až do r.135. A i po roce 135 zůstaly v zemi početné židovské komunity. Arabové přivadrovali do země až od 7.století, pak zemi spravovali Selžukové, křesťanští křižáci, Mameluci, Osmané. Po záboru Svaté země Osmanskou říší byl jediným vlatníkem půdy turecký sultán. Židé tutu půdu kupovali,platili sultánovi daň z hlavy, registarční poplatky. Arabové tak nečinili, nikdy jim půda ani z právního hlediska nepatřila, tudíž jedinými okupanty Svaté země byli Arabové.A Arabové mají kolem 22 států (Egypt, Jordánsko, Saudská Arábie, Bahrajn, Katar, Jemen, Omán, Kuvajt, Irák, Sýrie, Libanon, Maroko, Alžírsko, Lybie, Tunisko, Irák, Spojené arabské emiráty...), kdo je nenasytný žrout, Židé mají jen jeden jediný stát, stát na místě svých kořenů, na místě biblických patriarchů. Území Eretz Jisrael odjakživa patřila Židům! Je to jejich zem. Chtějí-li palestinští Arabové 2.stát, tak ať ho mají, ale v Gaze a na Západním břehu. (1.stát palestinských Arabů je Jordánsko).

Vojta 21.10.2006 18:34

Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Židé ve "Svaté zemi" nežili "odjakživa", museli ji nejdřív dobít. (Soudě podle Bible to bylo značně krvavé.) Poté, co je Římané vyhnali, tvořili ve "Svaté zemi" jen malou menšinu... až do začátku 20. století. Sama píšete, že Arabové do Palestiny přišli v 7. století. To dělá nějakých 1200 let. Uznejte, že to je docela dlouhá doba. Navíc mi není známo, že by při svém příchodu do Palestiny Arabové někoho museli vyhnat nebo vyvraždit. (Rozhodně tedy ne Židy.)

Vždyť si představte, že se do Čech začnou sjíždět Irové jakožto potomci Keltů a budou hlásat svoje právo na český stát. Nebo proč tedy potom Amerika nepatří Indiánům?

Kromě toho přece není zas tak důležité, kdo v zemi vládne, důležitější je, kdo v ní žije.

K výkupu půdy jsem se už vyjádřil níže.

čtenář 21.10.2006 21:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Milý soudruhu, není na světě národ ten, jenž by nedobyl a neobsadil něčí zem !! Zatím jediné dva státy byly založeny celosvětovou institucí, OSN. Byl to Izrael a dodneška neexistující palestinský stát. :-)

"Kromě toho přece není zas tak důležité, kdo v zemi vládne, důležitější je, kdo v ní žije." - to je zajímavá věta. V Izraeli totiž žijí v drtivé většině Židé. :-)

Vojta 21.10.2006 21:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Neříkejte mi, prosím, "soudruhu", nejsem členem KSČM.;-€

V době vzniku Izraele tomu tak ovšem nebylo...

Vojta 21.10.2006 21:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

He, he, to jsem to dobře zamotal ;-)

V době vzniku státu Izrael Židé na jeho území netvořili drtivou většinu.

kopretina 22.10.2006 0:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Ale tvořili vážený, tvořili. Židé již od r.1948 tvořili většinu ve Svaté zemi.

Vojta 22.10.2006 1:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Podle plánu OSN mělo být na Izraelském území asi 55% Židů (což není drtivá většina). Na palestinském území tuším asi 5%. Jenže oproti plánu Izrael expandoval.

exulant 22.10.2006 2:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Vojto, valne shromazdeni hlasovalo o rozdeleni Palestiny na dva staty a schvalilo. Tim schvalilo i Izrael. Ze s tim Arabove nesouhlasili,inu na to meli sice pravo ale nemeli vetsinu na schvaleni. A expandoval ve valce kterou nezacal.Meli souhlasit a meli svuj stat. A ten nakonec meli s Jordanskem nez si zase zacli valku kterou projeli a dodnes narikaji o okupaci a aby uznali Izraeli pravo na existenci, porad ne a ne.

kopretina 21.10.2006 23:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Ale i ti Arabové byli vyhnání křižáky, Selžuky, pak se tam zase nakýblovali, bylo to mnohem složitější, úhrně kolem 450 let, Židé toto území spravovali mnohem delěí dobu, je to jejich zem, tam mají své památky, odtamtud pochází. Židé jsou doma na území Eretz Jisrael.

Vojta 21.10.2006 23:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Složité to jistě bylo, ale na věci to moc nemění.

Kromě toho i Židé byli (podle Bible?) vyhnáni Babylóňany. Jejich království se rozpadlo na dvě, atd.

kopretina 22.10.2006 0:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Jenže v Bibli se píše o obnově Sijonu, psala jsem to výše.

Tony 21.10.2006 18:35

Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Zapadni breh je okupovan, hadej kym, hadej muzes 3x.;-D;-D;-D;-D

Boze to jsou znalosti, prej historicky.;-D;-D;-D;-D

kopretina 21.10.2006 20:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Okupace je z bezpečnostních důvodů, Toníčku, až Arabové skoncují s teroristickými útoky a budou se snažit vyvořit svůj stát vedle Izraele, bude klid.

čtenář 21.10.2006 21:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Hlavně byl a je West Bank zajištěn před Jordánskem, které stihlo zabrat kus palestinského území !

Tony 21.10.2006 18:32

Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

No jo tedy, kdyz si ten stat ti zide z Ruska, vych. Evropy vyhlasili na cizim uzemi bez souhlasu lidi, kteri se tam narodili a zili postaleti, tak se nemuzes divit dnesnim nasledkum, neniliz pravda.;-);-);-)

kopretina 21.10.2006 20:09

Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Území Erezt Jisrael je židovské území, žily tam postaletí židovské komunity, milý Tony. Jediným vlastníkem půdy byla Osmanská říše. Židé tutu zemi kupovali,platili registarční poplatky, daně, Arabové tak nečinili, takže i z právního hlediska žili na území, které jim nikdy nepatřilo. No a Židé z Ruska se stěhovali na území,které vždy bylo židovské, to zaprve a zadruhé se stěhovali na místa odkoupené půdy.

Markus 21.10.2006 21:44

Re: Re: slovo holocaust

Zidum dava  pravo na vlastni stat doporuceni Spolecenstvi narodu z r.1947. Kdyby to tehdy prijali i arabove, tak i palestinci uz 58 let maji svuj stat...

Hanka 21.10.2006 12:32

Děkuji

Vážený pane Obereignere, děkuji za Váš článek, snad některým "otevře oči", ale myslím, že u některých byste mohl psát a mluvit pořád dokola a stejně si nedají říct.

Naprosto s Vámi souhlasím. Možná byste se ještě někdy mohl rozdělit o své další zkušenosti z období okupace.

Sarka 21.10.2006 17:17

Bohuzel oci otevre

pouze tem, kdo jej otevrit chteji.

Joora 21.10.2006 10:44

Hádat se

o to, kdo má na co právo podle "historických pramenů" je asi pošetilé.

Jen chci dodat, že už mi pomalu začíná lézt holocaust krkem. Vždyť už je to přes půl století, a nebyli to jen židé.

Šnek 21.10.2006 12:15

Re: Hádat se

Nevím jak jind, ale v Německu bylo tak do sedmdesátého roku slovo holocaust prakticky neznámé. Kdo má někde možnost nahlédnout do archivu kterýchkoliv německých novin, může se přesvědčit. Pak to začlo a od té doby se to stupňuje. Že to nmoha lidem leze pomalu krkem, se není codivit.

jeník 21.10.2006 12:51

Re: Re: Hádat se

jistě - do zhruba sedmdesátého roku byla většina Němců přímými pamětníky. Novým generacím se o těch hrůzách musí říci, snad to zabrání opkování - i když ...

Charlie 21.10.2006 10:44

Kdo dal co lidstvu ?

http://www.masada2000.org/nobel.html

 Proč by zrovna ti méně cenní Arabové měli si dělat nárok na Israel ?

kopretina 21.10.2006 9:43

Musí to být TĚŽKÉ pro ANTISEMITY

Když Židé umírali v plynových komorách, jen málo hlasů se našlo, kteří by protestovali. Ano, byli hrdinové, kteří zachránili Židy, mezi nimi statečný švédský diplomat Raol WALENBERG, který zachránil před běsněním Eichmanna až 15.000 Židů, pracoval rychle, zřizoval azylové domky, ostrovy života v moři smrti. No a na konci hrdinu holocaustu odvlékli Sověti, zavřeli do gulagu a nechali zemřít. Příběh Oskara SCHINDLERA je také známý. Takže zemřelo 6.000.000 Židů, 1.500.000 dětí, starci, muži a ženy, nikdo nebyl dost starý ani dost mladý, aby zemřel. Nabízí se otázka proč zemřelo tolik? Proč více Židů neemigrovalo? Odpověd je jednoduchá. USA zavřely dveře Židům do své země (vydaly přistěhovalecké kvóty, které zamezily vstup Židům na US-půdu), stejně jednaly Kanada, latinsko-americké země, Británie, která si nechtěla znepřátelit Araby a rapidně omezila imigraci. Přesto však někteří Židé přežili.

A vytvořili moderní dynamický stát na Blízkém východě-Stát Izrael na historickém území Eretz Jisrael. Židé vždy tuto zemi obývali, poprvé od 13.st.př.Kr a i po poraženém povstáním Bar Kochby r.135 zůstalo v zemi přes 42 židovských komunit a Židé i mimo území Eretz Jisrael byli duchovně spojení s zemí Izraelskou. Arabové do země vtrhli až v 7.století, Seldžukové (turecký kmen) dobyl Jeruzalém 1071, evropští křižáci byli ve Svaté zemi od r.1099-1187.Koncem 13.století vtrhli do země Mamelukové a byli tam až do r.1517, kdy zemi ovládla Osmanká říše.Arabové byli ve Svaté zemi pouze necelých 450 let, mnohem méně času, než-li Židé, vážení antisemité a židobijci. Arabové tu nikdy neměli svůj stát. Veškerým vlastníkem půdy byli Osmané, Židé tuto půdu vykoupili, platili daně, registarční polatky. Arabové tak nečinili, takže i z právního hlediska jim půdas nikdy nepatřila. Židé zúrodnili malárickou půdu, udělali z ní kvetoucí zahradu a čelili závisti radikálních Arabů: 1921=první mohutný protižidovský pogrom-několik desítek mrtvých Židů,1922=další protižidovský pogrom

kopretina 21.10.2006 9:54

Re: Musí to být TĚŽKÉ pro ANTISEMITY

1929=masakry Židů v Safedu a Hebronu (v Hebronu zabito 133 Židů, přes 400 zraněno), 1935 a 1937=stovky Židů zabito při arabských bouří. Reakcí na tyto zvěrstva vznikla Hagana (domobrana), která bránila židovské obyvatelstvo a Irgun, teroristická skupina, jenž se mstila Britech a Arabech (útok na King-David,masakr v Der Jasin). R.1942 navázal Mufti Husejni přátelství s SS-Reichsfuehrem Himmlerem, správcem likvidačních táborů v Osvětimi, Březince, Treblince, Chelmnu, Belzeci, Sobiboru, Majdanku. Husejni žádálvyhlazení všech Židů ve Svaté zemi. R.1943 Himmler poslal Husejnimu pozdrav: Jeho eminenci velkému Muftimu. R.1947 UN rozdělilo Svatou zemi mezi Židy a Araby, Arabové odmítli, chtěli vyhladit Židy, dokončit nacistický plán na vyhubení Židů, začala Nevyhlášená válka-listopad 1947/konec dubna 1948. Při arabských nájezdech zemřelo 1.800 Židů. 14.5.1948 David Ben-Gurion vyhlásil Stát Izrael, den po vzniku (15.5.) byli Židé přepadeni 5 arabskými armádami, mnohem početnějšími a lépe vyzbrojenými, Židé bojovali statečně, bylo zabito 6.500 Židů, Židé se ubránili, Válka za nezávislost skončila na podzim r.1949. Židé uhájili svou státnost v sinajské válce (1956), šestidenní válce (1967), jomkipurské válce (1973). R.1978-79 uzavřel Menachen Begin mír s Anvarem Sadatem, který r.1978 navštívil Jeruzálém (Jerušalajim) a Knesset. Egypt uznal právo Izraele na existenci a Izrael vrátil celý Sinaj včetně ropných polí. Po Egyptu násloedovalo v polovině 90.let Jordánsko, r.1996 Turecko a později také Mauretánie. S těmihle zeměmi má Izrael plné diplomatické styky a mírovou smlouvu, obchodní styky s Bahrajnem, Katarem, Jemenem, Ománem.

Zkrátka území Eretz Jisrael patří Židům, Židé svou zem dokáží ubránit, Židé zemi zvelebili, proměnili ji v kvetoucí zahradu. To naše židobijce s.re. Mnozí totiž vidí v Izraeli "mezinbárodního Žida", proto antisemité a antisionisté tak Izrael nenávidí. Na vaše další reakce bohužel neodpovím, jedu na návštěvu.

Určeno tzv.antisionistum 21.10.2006 10:12

Re: Z teroristy OOP ( PLO) milovnik SIJONU-1.ČÁST

Autor-kopretina.

Nedříme, nespí ten, kdo ostříhá Izrael zpíval bývalý terorista OOP Walid Shoebat na toronstské univerzitě před zástupem studentů, z nichž mnozí byli Židé.Návštěva Walida Shoebata a Israele Singera z israelského národního rozhlasu byla nejčerstvější akcí bývalého teroristy, který se dal na cestu Židé, Izrael, Sijon.Walid se narodil r.1960 muslimskému otci a matce, která byla americkou křesťankou a později konvertovala k islámu.Dětsví prožil nedaleko Betléma.První věc, kterou mě naučili ,bylo nenávidět Židy, vzpomíná Walid, Nikdy nezapomenu na píseň, která zněla Arabové jsou naši milí a Židé naši psi říká Walid. Vychovali mě v radikální islámské víře a krmili mě tím, že Svatá země bude osvobozena ,až budou Židé vyhlazeni ve způseobeném masivním krveprolití.Brzy po šetidenní válce dal otec studovat syna.Zanedlouho tato výchova zabřehla Walida do teroristických aktivit.Studoval psychologii, aby umělv lidech vyvhovávat krvelačné bestie.Když jsem viděl lynčování 2 izraelských vojáků v Ramalláhu, věděl jsem, cítili.Walid říká, že jeho nenávist k Židům nebyla podmíněna nacionalismem nebo touhou po sebeburčení, ale radikální islámskou výchovou. Nebyl jsem pouze teroristou, byl jsem obětí své teroristické výchovy doznává Walid.V 18 letech, když už si Walid odkroutil pár měsíců v izraelském vězení, odjel studovat do USA. Zpočátku ani tam se jeho postoj na Židy a Izrael nemění.Jeho proměna nastala r.1993, když se oženil s Američankou křesťanské víry katolického směru. Walid po ní chtěl, aby konvertovala na islám, tvrdil ji, že Židé překroutili Bibli, ona ho požádala ať svá tvrzení doloží.Walid souhlasil a rozhodl se studovat dějiny z obou stran a nezaujatě.Začal paralelně studovat Bibli a Korán a zjistil logické rozpory. Buš skutečně Židé překroutili Písmo, jinak není možné, že by Bůh stal na straně zlých a nebo se mýlí Korán.

Určeno tzv.antisionistum 21.10.2006 10:21

Re: Z teroristy OOP ( PLO) milovnik SIJONU-2.ČÁST

Autor-kopretina

A právě tehdy jsem začal vidět, že židovský národ je svou zemí duchovně spojený, vzpomíná Walid.Walid Shoebat se svěřuje: Jak je možné, že Allah je skutečný Bůh, když šestidenní válka skončila drtivým vítězstvím Izraele, které bylo největším od Jozuova dobytí Jericha. Navíc izraelské vítězství, jenž narozdíl od muslimských dobývání, které sebou nesla znásilňování a loupení, přinesla daným národům svobodu a pokrok.Zanedlouho se dal Walid na cestu smíření, uznal, že jeho žena měla pravdu.Hluboce si přeji, aby mi ten voják, kterého jsem málem zabil odpustil říká Izraelskému rozhlasu Walid Shoebat.Brzy své poznatky začal Walid rozšiřovat mezi skupinu muslimů a snažil se je konfrontovat s realitou.Walid Shobat, sám nyní evangelikální křesťan říká, že považuje za tragické, když i někteří křesťanští Arabové cítí nevoli k Židům.Na závěr Walid doporučil Izraeli, aby neustal ve svém boji, dokud nerozloží Hamás a Islámský džihád a Singerovi z izraelského rozhlasu říká: Váš Bůh je velký Bůh a vaše země a lidé také.Nenechte se oslabit národy světa, které vás chtějí oslabit a vzít vám vaši zemi. Bůh žehnej Izraeli.

kopretina 21.10.2006 10:35

Re: Příběh Nonie Darwis(ové)-palestinské Arabky

Nonie se narodila v Gaze pod nadvládou Egypťanů a rovněž i ji naučili jako malou dívenku nenávidět Židy.Říkali mi, že si od cizinece nesmím brát cukrátko, protože by to mohl být Žid.Vzpomíná Nonie, nyní skoro po 50 letech své myšlení zavrhla a stala se veřejnou aktivistkou za Stát Izrael.Trvalo mi mnoho let, než jsem pochopila, že Izrael není hrozbou pro arabský svět, ale ve skutečnosti je pro něj přínosem říká rezolutně Nonie izraelským novinářům z deníku The Jerusalem Post.Když jsem se r.1978 přesťahovala do USA, moji prní práci mi dal Žid on i jeho rodiče byli ke mě velice laskav říká  Nonie.Nonie se po setkání s dalšími Židy v USA naučila milovat všechny lidi a opustila vštěpené protižidovské cítění. Tento pocit lidské sounáležitosti se upěvnil poté, co v izraelské nemicnici Hadasa zachránili izraelští lékaři život jejímu bratru.Další událost působící na obrat Nonie bylo 11.9.2001 útokem na Světové obchodní centrum a budovu Pentagonu.Tehdy jsem si uvědomila je od své existence obětí arabského terorismu. Moje poselství zní dvojí-zastavte tlak na Izrael a požadujte reformu arabského světa, jen tak může být na Blízkém východě klid a stabilita, terorismus ničí morální základy muslimské společnosti.Dále tvrdí, že protižidovské cítění není doménou umírněného islámu, ale masy nevzdělaných Arabů.Mnoho Izraelců a Židů v dalších zemí vyjadřuje soucit k Palestincům, tak je na nás, abychom my Arabové vyjádřili patřičnou podporu Izraeli.Nedávno Nonie zpustila web arabsforisrael.com

Občas sice Nonie kvůli tomu, co dělá dostává nepřáteslkou poštu, ale dostáváí stále více příznivých ohlasů.

Vojta 21.10.2006 17:43

Re: Musí to být TĚŽKÉ pro ANTISEMITY

Píšete to hezky, ale je potřeba na pár věcí upozornit.

Půda patřila tradičně (dle nepsaného práva) původně těm, kdo na ní hospodařili. Osmané v tom neformálním vlastnictví chtěli udělat "pořádek". Tak půdu "zprivatizovali". Tak se jejími vlastníky stali zámožní obchodníci, od kteých půdu nakonec kupovali Židé. Vše samozřejmě za zády těch, kdo půdu obdělávali - Palestinců.

Žádné velké zúrodňování půdy nebylo potřeba, úrodná už byla. Jak jinak by se tam Palestinci uživili?

Poté, co Židé půdu získali, tak nedovolovali Palestincům, aby na ní byť jen pracovali pro Židy.

Zdaleka ne celé území Izraele bylo tvořeno "vykoupenou" půdou.

kopretina 22.10.2006 0:53

Re: Re: Musí to být TĚŽKÉ pro ANTISEMITY

Omyl.Půda ve Svaté zemi nebyla příliš obdělávaná, jednalo se o neúrodnou poušť a o malárické bažiny, tuto neprodnou půdu  obdělávali Židé, udělali z ní kvetoucí zahradu. I z právního hlediska půda ve Svaté zemi Arabům nepatřila, patřila Osmanům, Židé tuto půdu kupovali, platili Osmanům daně, Arabové tal nečinili, žili na cizí půdě.

A Arabové mohli mít svůj stát vedle Izraele, kvést vedle židovského státu, odmítli.