30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Memoriály holocaustu a antisemitismus

Jeden z mých přátel mě před několika dny oslovil asi takto: „Chtěl bych se tě na něco zeptat. Ty jsi ze židovské rodiny a víš, že já jsem katolík. Jak mi vysvětlíš, že je mnoho památníků holocaustu, památníků židovským obětem války a nikde žádný památník katolických obětí ve stejné válce?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Aurelius 22.10.2006 22:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TRAGICKÉ OSUDY MNOHA IZRAELCÚ, autor Břetislav Olšer napsal autentické osudy mnoha Izraelců

Nemají, nedobyli ho a neudrzeli...

kopretina 24.10.2006 23:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TRAGICKÉ OSUDY MNOHA IZRAELCÚ, autor Břetislav Olšer napsal autentické osudy mnoha Izraelců

Ano, s tím se dá souhlasit, jákákoliv morální či duchovní práva jsou na nic, pokud si to právo nedokážeme udržet, to je pravda.

penzista 21.10.2006 14:55

Jsem překvapen

kolik antisemitů se ještě u nás najde. Je to strašné. oponovat jim však nemá cenu. ROVNÁ SE TO HÁZENÍ PEREL SVINÍM.

Vojta 21.10.2006 17:11

Re: Jsem překvapen

Mě zas překvapuje, jak argumentačně líní jsou antiantisemité. A že důsledně směšují antisemitismus a antisionismus.

Harpyje 21.10.2006 17:24

Re: Re: Jsem překvapen

Tzv. antisionismus je pouhé alibi antisemitů. Jejich standartní fráze je: "já nemám nic proti Židům, ale..." Pod záminkou rozhořčení nad údajnými nepravostmi páchaných israelským státem dávají průchod svému antisemitismu.

Kobylka Lajda 21.10.2006 17:25

Re: Re: Re: Jsem překvapen

R^R^R^VV

kopretina 21.10.2006 17:38

Re: Re: Re: Jsem překvapen

Přesně tak.R^

Vojta 21.10.2006 21:51

Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

Obávám se, že tohle je zase jen "standardní fráze" antiantisemitů.

Kromě toho mnozí antisionisté jsou Židé.

čtenář 21.10.2006 22:12

Re: Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

To nic nemění na faktu, že za termín antisionismus se schovávají antisemité.

Vojta 21.10.2006 22:31

Re: Re: Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

Aspoň na něčem se shodneme.

Tím spíše je ale třeba rozlišovat tyto dva pojmy. Ono totiž víceméně platí, že každý antisemita je i antisionista. Neplatí ovšem, že každý antisionista je antisemita.

čtenář 22.10.2006 6:28

Re: Re: Re: Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

To by mohlo platit jen u Židů, kteří jsou odpůrci sionismu.

Vojta 22.10.2006 11:15

Re: Re: Re: Re: Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

Jak jste na to přišel?

Mimochodem sionisté mají pro takové Židy už připravenou jinou nálepku: "self-hatred" tj. sebenenávist. Také poměrně absurdní termín.

čtenář 22.10.2006 14:57

Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

Jednoduše.

Čech, který odmítá český stát, by byl pro Vás také absurdní ? Jak byste ho označil ?

Vojta 22.10.2006 16:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

Takže jste si to vymyslel.

Čech, který odmítá český stát je "Čech, který odmítá český stát". Tady se nic víc vymyslet nedá. Záleží na jeho důvodech. Může to být prostě jen kverulant, může nesouhlasit s rozpadem ČSFR, může nenávidět Čechy, může nenávidět zkorumpovanost, historii, kulturu, ...

HERA 22.10.2006 7:16

Re: Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

Ano, a kominíci.

Harpyje 22.10.2006 10:05

Re: Re: Zvláštní, že mi tu zmizela odpověď

R^R^

MRKEW 22.10.2006 23:04

Re: Re: Jsem překvapen

To je taková slovní modernizace, pokrokový výraz rudých, hnědých i rudohnědých politruků...

Duch vodnika 21.10.2006 14:01

Potvrzuji, co napsal Gaius Antonius Trossulus

rada mych prispevku pod timto clankem zmizela, ac nebyly ani rasisticke ani vulgarni (ve srovnani s produkty chatry typu Sowfiw). Nesmim prispivat ze sve domaci IP adresy (toto pisu z internetove kavarny), takze se Pes pohodlne zbavil nazoroveho oponenta. Tim zde koncim, nebot kvuli osvete ceskeho fawsisty do kavarny chodit nehodlam.

Gaius Antonius Trossulus 21.10.2006 18:32

Duchu vodnika.

Je mi te vcelku lito, ale na druhou stranu jsi dostal ochutnat presne to, cehoz jsi byl velikym zastancem na dnes jiz temer neexistujicich blogach Vrba ci Guy Peters. Tam jsi preci po tvrde cenzure volal. On holt kazdy klacek ma dva konce. Nevim, ale proc ta porazenecka nalada, pripojovat se muzes anonymne , registaci to navic nevyzaduji a tak si pak cenzor si muze trhnout nohou, ale to preci jako zkuseny harcovnik ceskeho netu vis nebo snad ne.

DJing cheb pako 21.10.2006 18:39

Nejen volal

ale velmi dusledne praktikoval a jeste se s tim chubil. Zatimco chrchelka ze sterkovny tam postoval sve obscenni psychosexualni nocni mury bez problemu, hastros mazal magnovy komentare jak socrealna uklizecka, jen kvuli podpisu ;-)).

A  kdyz ho clovek po pravu nazve pokrytcem, skace jak cert z krabicky. Idiot senilni ;-))

possum 21.10.2006 13:56

Autorovi

DEKUJI za clanek. Neni k nemu moc co dodat. Asi tak, jako ke stare fotce mlade divky, na kterouz jeji matka tehdy napsala: Posledni fotka nez (jmeno) odjela do Prahy a nevratila se vice. (Prezila a vratila.)

doxa 21.10.2006 13:28

A jak to u nás dopadlo s přeživšími Židy německé národnosti?

V naprosté většině byli rovněž zařazeni do odsunu. Aby získali statut antifašistů, by totiž museli prokázat, že se AKTIVNĚ zůčastnili protifašistického odboje, pouhá persekuce z rasových důvodů totiž  za aktivní odboj považována nebyla (údajně to byl pouze tzv. odboj pasivní)

Oficiální zdůvodnění znělo: řada Židů se před nástupem Hitlera aktivně podílela na germanisaci ČSR.

doxa 21.10.2006 13:19

A kdo byl vlastně Židem dle Norimberských zákonů?

Každý, kdo měl tři a více židovských prarodičů. To se muselo dokládat výpisy ze židovských či křesťanských matrik, jelikož v XIX. století (kdy se naprostá většina inkriminovaných prarodičů narodila) se nikde nezkoumala rasa, ale všude rozhodovalo náboženské vyznání.

Osoby s jedním či dvěma židovskými prarodiči pak byly míšenci I. a II. stupně.

michal 21.10.2006 12:39

slovo holocaust

Dobráci a dobračky, mxslíte si, že izraelští Židé jseou nadšeni tím, že musí, kvůli neustálým snahám zlikvidovat současný izraelský stát, připomínat historické souvislosti?

Vojta 21.10.2006 17:26

Re: slovo holocaust

Základní problém je v tom, že holocaust nedává Židům žádné právo na Palestinské území. Jestli na nějaké území, tak na německé. Popírat existenci holocaustu je hloupost, popírají ji už jen extremisté. Ty ovšem nepřesvědčí nic.

JAB 21.10.2006 17:35

Re: Re: slovo holocaust

com je tohle za argument?  Naprostou většinu "palestinskéhjo území" vykoupil Rotschild (a jiní sponsoři) od Arabů (šejků) ještě před vznikem státu Israel a vznikaly tam kybutzy (například Kefar Masaryk už v roce 1924). Israel vznil resolucí OSN roku 1948, a byl okamžitě napaden a dokázal se ubránit. To není dost práva?

Tony 21.10.2006 17:51

Re: Re: Re: slovo holocaust

Podle Israel historika(Amira Haas) po valce1948 pouze jedna tretina populace byla zidovska a patrilo ji pouze pouze 10% zeme.

Hanna Braun London september 2001    A History of the Jews

Ancient and Modern, Ilan Halevi.

Western Scholarship and the history of Palestine.  Michael Prior. The Myth of Sionismus; John Rose

;-);-);-);-)

kopretina 21.10.2006 18:02

Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

Nesmysl. Arabům půda ve Svaté zemi nikdy nepatřila. Veškerým vlatníkem půdy ve Svaté zemi byla Osmanská říše, Židé tuto půdu kupovali, platili daně a registační poplatky. Arabové tak nečinili, takže ani z právního hlediska jim půda nikdy nepatřila. Židům půda v Eretz Jisrael odjakživa patřila, měli zde království Judské a Izraelké od 13.st.př.Kr. až po 135, a i po tomhle datu zůstalo v zemi přes 42 židovských komunit. Arabové přivandrovali až v 7.století, V 11.století spravovali zemi Sležukové, pak křižáci, nakonec Osmané a Britové. Takže z právního hlediska jedinými okupanty Svaté země byli Arabové.Stát Izrael patří Židům. Chtějí-li palestinští Arabové 2.stát ať ho mají v Gaze a na Západním břehu (1.palestinským státem je Jordánsko). A Arabové mají na BV koelm 22 států, Židé jen jeden. Kdo je teda nenažraný???

Lukas 21.10.2006 18:22

Re: Re: Re: Re: Re: slovo holocaust

R^R^R^

Vojta 21.10.2006 17:52

Re: Re: Re: slovo holocaust

Narážím na tvrzení z článku "I když, samozřejmě, oběť je oběť, ale opravdu se najde někdo, kdo bude

tvrdit, že Židé si nezaslouží muzea, kde je vše dokumentováno, a že

nemají právo po dvou tisících letech utrpení na existenci opět ve své vlastní zemi?"

K nákupu půdy jsem se vyjádřil níže.

Israel nevznikl rezolucí OSN, ale po odmítnutí řešení daného OSN ze strany Arabů si jej Židé vyhlásili sami a to proti vůli (nebo přinejmenším bez ohledu na vůli) těch Palestinců, kteří se tak ocitli na území Israele.