30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Memoriály holocaustu a antisemitismus

Jeden z mých přátel mě před několika dny oslovil asi takto: „Chtěl bych se tě na něco zeptat. Ty jsi ze židovské rodiny a víš, že já jsem katolík. Jak mi vysvětlíš, že je mnoho památníků holocaustu, památníků židovským obětem války a nikde žádný památník katolických obětí ve stejné válce?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alex Juchelka 22.10.2006 19:15

Re: Re: Re: Re: Reflexe 2. světové války

"...čím dál, tím víc lituji, žes nebyl letos v létě náčelníkem generálního štábu IDF..."

Díky čtenáři, ale to je jako kdybyste chtěl udělat Annu Frankovou ředitelkou Osvětimi. Musel bych odmítnout...:-/

EmillXX 22.10.2006 22:06

pane Juchelko, už jste našel ten ostrov, na který hodláte Židy

přemístit??? Možná, že kdyby takový ostrov měl Hitler, dopadli Židé lépe...

kopretina 23.10.2006 20:33

Re: Re: Re: Reflexe 2. světové války

Nemáte pravdu Alexi. Izrael se jen brání genicudní agresi ze strany muslimských zemí. Co se týče území Eretz Jissrael tak odjakřiva patřila Židům. Židé zde vybudovali králosvtví již od 13.st př. Kr a i po roce 135 zůstalo ve Svaté zemi 42 židovských komunit, od 11.st. postupně přivandrovali do země Selžukové, křížáci,Arabové, kteří zemi ovládli asi na 400 tet. Mamelukové a od 15.století Osmané. Veškerým vlastníkem půdy byli Osmané, Židé tuto půdu kupovali, platili Osmanům daně,Arabové tak nečinili, z právního hlediska žili na půdě, která jim nikdy nepatřila.

Soudruh Arafat řekl:Z arsbského pohledu člověk nemluví o hranicích, Palestina je jen malý bod ve velkém arabském ocenánu.A náš národ je arabský, rozporostírá se od Atlantiku k Rudému moři a dále.Opakuji, že hranice zde nemají žádný význam,důůležitá je arabská jednota, toť vše.Pro paletisnké Araby nemá Svatá země duchovní význam, je to jen malý bod, kdežto pto Židy má Svatá země,území Eretz Jisrael duchovní význam. Židé mají právo mít svůj stát ve Svaté zemi, jednak z duchovního hledika, druhak z morálního hlediska a za třetí z právního hlediska. A jak byste si to představoval?? Aby se Židé bez boje nechali vyvražďovat od Arabů? Ale jdetě, Stát Izrael má nepochybnitelní právo na jakoukoliv obranu svých lidí, vážený!!! Židé jen nechtějí se dočkat II.holocaustu ze strany radikálních muslimů.

Tony 22.10.2006 17:12

Re: Re: Reflexe 2. světové války

Presne tak, Slovani byli taky likvidovani, protoze byli Slovani a co cigani? Slovani, kteri by nebyli dost adaptivni ponemceni meli byt taky vyvrazdeni.;-);-);-)

Martin 22.10.2006 14:02

to jsou ale hovadiny.

Z čistě pragmatického hlediska Israel nemůže dlouhododě vystupovat z pozice sily. Jednak je zde negativni demografický vývoj a navíc je jen otázka času než si jeho protivníci pořídí zbraně hromadného ničení

A veškeré diskuze na téma zda tu bylo dřív vejce nebo slepice nemužou změnit fakt že s největší pravděpodobností bude na blízkém východě jen radioaktivní spad.

kopretina 22.10.2006 15:13

Re: to jsou ale hovadiny.

Doufejme že nebude. Izrael má pravděpodobně 200 atomovek, Irán si A-bomby opatří, je to jen otázka času (bohužel). A myslím si,že si žádný blízkovýchodní politik nepřeje záhubu svého (blízkovýchodního regionu).

Jinak je pravda, že se bohužel téma holocaustu (o čem je daný článek) se opět přetransformoval na diskusi o izraelsko-palestinském konfliktu,  všichni jsme psali příspěvky "mimo mísu", ale na svobodné diskusi je právo psát o čem každý jedinec chce (nejsou-li to příspěvky rasistické a vůlgární či se sprostými slovy). A jinak nemáte úpně pravdu s demografií, Židé v Izraeli (bez sporných území) tvoří 80% obyvatelstva a židovská populace v Izraeli roste, jinak samosebou aarbská populace roste v arabských státech ještě rychleji, to je samosebou.

Zuzana W 22.10.2006 16:43

Re: Re: Mila kopretino,

máte ten redakční text přece před očima. Redakce "si vyhrazuje právo odstranit komentáře, jež se netýkají obsahu uveřejněného článku", takže redakce nedává nikomu "právo psát o čem každý jedinec chce".

JAB 22.10.2006 15:50

Re: to jsou ale hovadiny.

Z toho přímo kape rozum, vyhubte Židy a zničíte antisemitismus i s antisionismem. A jim se tio ještě nelíbí, ta troufalost.

Alex Juchelka 22.10.2006 16:56

Re: Re: to jsou ale hovadiny.

To je otázka, zda právě návrh, na který reagujete, není těmi porodními bolestmi nového Středního východu, o kterých nedávno v souvislosti s bombardováím nevinných Libanonců hovořila Dr. Condoleezza Rice. Většina slušných, neagresivních Židů, kteří nikoho nebombardují a nikomu nic nekradou, dnes přece stále dobrovolně žije v zahraničí...

čtenář 22.10.2006 18:56

Re: Re: Re: to jsou ale hovadiny.

Jiní takoví zase žijí v Izraeli. :-)  A přesto je někdo chce zahnat do moře anebo vymazat z mapy světa a stránek historie. Tak se tomu brání, jako kazdý normální stát.

Alex Juchelka 22.10.2006 21:22

Re: Re: Re: Re: to jsou ale hovadiny.

Já myslím, že by to ani moc nebolelo...

EmillXX 22.10.2006 22:13

ano, v tom zahraničí mohou žít, dokud nepřijde někde k moci nějaký Hitler

A nezapomeňte, Hitler původně chtěl Židy pouze vyhnat, nebo je přinejmenším pouštěl z Německa, ale NIKDO JE NECHTĚL. Z toho důvodu, že téměř celý svět se potýkal stále ještě s vysokou nezaměstnaností. Politikům byla košile bližší než kabát a jejich voličům rovněž.

Proto vlastně Izrael vlastně vznikl, aby měli Židé KAM utéci.

kopretina 23.10.2006 20:42

Re: Re: Re: to jsou ale hovadiny.

Píšete hovadiny vážený!! Izraelci se jen brání bestiální agresi.

Klerik 22.10.2006 10:20

Dnes vyvolává antisemitismus i Izrael

Tragédií Židů je politika státu Izrael, která je políčkem do tváře obětí holokaustu. Formy vytváření, rozšiřování a obrany Lebensraumu Izraele "před hordami barbarů" na hranicích říše v něčem znamenají převzetí metod a vizí Hitlera. To vyvolává odpor a u některých skupin a v arabském světě i projevy antisemitismu. Národ, který přežil holokaust, zajišťuje svůj stát za cenu vyhnání a teroristického potlačování a zabíjení jiného národa. To je tragický paradox dějin.

doxa 22.10.2006 11:13

A myslíš že jinak by Israel dodnes vydržel, pošetilý kleriku?

Dá se snad s mohamedány vycházet po dobrém?

kopretina 22.10.2006 11:22

Re: Dnes vyvolává antisemitismus radikální muslimové

Nezlobte se vážený, ale Izrael od počátku své existence bojoval o holé přežití, před vyhlášením Státu Izrael propukla Nevyhlášená válka-listopad 1947/konec dubna 1948, při arabských nájezdech bylo pobito 1.800 Židů, 14.5.1948 David Ben-Gurion vyhlásil Stát Izrael, Židé den po vzniku (15.5.1948) byli přepadeni arabskými armádami, Arabové chtěli Židy vyhubit, zahnat do moře, bylo zabito 6.500 Židů. A nebyli to Židé, nýbrž muslimové, kdo za WW2 navazovali přátelství s nacisty (mufti Husejni r.1942 navázal přátelství s SS-Reishcsfuehrem Himmlerem, správcem likvidačních táborů, žádá vyhlazení všech Židů ve Svaté zemi, pomáhá vytvořit i muslimské legie SS, jenž pomáhaly vyhlazovat Židy v Chorvatsku a Maďarsku), Židé bránili svou státnist dále ve válkách sinajská (říjen 1956), šestidenní (červen 1967)-Egypt vyhnal vojska OSN z DEMILITARIZOVANÉHO Sinaje, Nasser zamezil izraelským lodím užívat Tiranskou úžinu (námořní blokáda je podle mezinárodního práva akt AGRESE), Nasser podepsal a Abdulahem vojenskou koalici, arabská vojska se soustřeďovala na hranici s Izraelem, Nasser vyzýval ke zbarvení Středozemního moře do ruda židovskou krví, Izraelci jen díky včasnému preventivnímu útoku rozdrtil taknky a letadla nepřítele na zemi, dále jomkipurská válka-říjen 1973, kdy byli Židé ze strany aegyptských a syrských Arabů napadeni na Jom-Kipur, nejposvátnější židovský svátek.

A po r.1948 bylo z muslimských zemí vyhnáno přes 1.000.000 Židů, naprosto bez prostředů, byli to ožebračení lidé. Já nevím, jak byste si to představoval, aby se Židé znovu nechávali vyvražďovat,vybíjet, bez odporu. Izrael se jen brání bestiální agresi fanatiků a sanží se, aby už nebyl II.holocaust, na tom není nic špatného.

Naopak když byl zatčen Eichamann, souzen v Jeruzalémě, tak naopak mnozí Arabové vyjadřovali Eichamannovi a mnohým nacistům obdiv.

Tony 22.10.2006 17:40

Re: Re: Dnes vyvolává antisemitismus radikální muslimové

July/August 1994, Page 73 It was 12 years ago when Prime Minister Menachem Begin admitted in public that Israel had fought three wars in which it had a "choice," meaning Israel started the wars. Begin''s admission came in a speech delivered on Aug. 8, 1982, before the Israeli National Defense College. His purpose was to defuse mounting criticism of Israel''s invasion of Lebanon, which had begun two months earlier on June 5 and was clearly one of Israel''s wars of "choice." The others were in 1956 and 1967.

Atd.;-)

čtenář 22.10.2006 19:02

Re: Re: Re: Dnes vyvolává antisemitismus radikální muslimové

Tak prťavé území, jako je rozloha Izraele se totiž dá uhájit jedině ofenzivou. V roce 1967 měl na nejužším místě šíři cca 27 km v délce několika desítek kilometrů. Kdyby to Izraelci prováhali, tak se tu dnes nad nimi zdejší antisemité dojímají.

Já si tu dobu moc dobře pamatuji a vzpomínám na ty silácké výkřiky Násira a Syřanů, Jordánců, jak Izraelce zaženou do moře. Pak dostali na pr**l.

Jiri 22.10.2006 19:15

Re: Re: Re: Dnes vyvolává antisemitismus radikální muslimové

Ano - meli na vybranou - padnout nebo prezit - a ta zpupnost!!!!- rozhodli se prezit.

JAB 22.10.2006 11:31

Re: Dnes vyvolává antisemitismus i Izrael

Nepoctivý žvást.

Harpyje 22.10.2006 11:36

Re: Re: Dnes vyvolává antisemitismus i Izrael

R^R^ A navíc zbytečný!

Alex Juchelka 22.10.2006 16:35

Re: Re: Dnes vyvolává antisemitismus i Izrael

Žádný nepoctivý žvást, za to, co předvedli ti barbarští holomci v Libanonu, by se nemusela stydět ani nacistická Luftwaffe... :-( Tak se civilisovaná země prostě nechová.

Zabíjení lidí, včetně Židů, za druhé světové války je jedna věc, dnešní chování Israele věc druhá... To, že USA tento smutně zdegenerovaný stát v současnosti podporuje, je jen další naše ostuda (ne, že bychom si nestačili sami...)!

EmillXX 22.10.2006 22:21

Ausradieren, coventrieren...

Ostatně, nakonec jim bylo oplaceno stejným.

kopretina 23.10.2006 20:46

Re: Re: Re: Dnes vyvolává antisemitismus i Izrael

Nesmysl, Židé žijí jen díky statečné IDF.

Lukas Navara 22.10.2006 11:42

Re: Nenávist ani s holocaustem nevymrela

Bohuzel. Izrael by tady nebyl, kdyby nemel skvelou armadu a vuli k preziti. Pisete jen nenavistne zvasty plne lzi, zloby a ignorance.RvRvRv

Alex Juchelka 22.10.2006 17:19

Re: Re: Nenávist ani s holocaustem nevymrela

Nenávistné lži? Je to pouhý názor, ne? Pokud si myslíte, že autor komentáře, na který reagujete, lže, jistě Vám nebude činit problémy jeho 'lži' levou rukou vyvrátit...

BTW, israelská armáda dostala v posledním konfliktu na frak. To si myslí i důstojníci IDF. Já vím - kdyby. Jenže k takovým výmluvám se skvělá armáda neuchyluje... :-/

Jiri 22.10.2006 19:21

Re: Re: Re: Nenávist ani s holocaustem nevymrela

Vam uz ty vase lzi vyvraceli a vyvratili mnozi (napriklad Kopretina)- a vy si porad tvrdite sve - jednim slovem, s vami je kazda snaha o rozumny dialog celkem zbytecna - jenom nachapu, jak to v te Americe vydrzite - ledaze by KKK nebo jine, jim podobne, organizace nabidly pomocnou ruku.

Alex Juchelka 22.10.2006 21:03

Re: Re: Re: Re: Nenávist ani s holocaustem nevymrela

Ano, stejně jako 'vyvraceli' moje 'lži' o tom, že v Iráku nejsou ZHN a že tamější americká akce je již od počátku odsouzena k nezdaru... Na to jsem si již zvykl a Vaše (zbytečná) poznámka o KKK na tom nemůže nic změnit - celý svět přece vidí, že pravdu máte vy... :-/

Argumenty Kopretiny uznám, když mě přesvědčí, že Israel nebombardoval zbytečně barbarským způsobem Libanon, jeho špióni nepracují proti zájmům USA a israelské lobby nenarušují americký princip svobody projevu. Zatím to byla slabota...

Jiri 22.10.2006 21:25

Re: Re: Re: Re: Re: Nenávist ani s holocaustem nevymrela

Vite, opet pouzivate toho krasneho triku, ktery tak radi pouzivali bolsani a komuniste (a obcas rozcilene manzelky). Pri pohledu na zelenou travu budete tvrdit, ze je cervena, a kdyz vam nekdo namitne, ze ne, ze tahle trava je vskutku zelena, tak opacite neco ve smyslu, "no jo, vy preci mate patent na pravdu". Jinymi slovy, Kopretina, a s ni mnozi jini, vam snesli k noham rady tezko popiratelnych argumentu, vy ty argumenty neustale prehlizite, oponujete bud uplne nepravdivymi, nebo polo pravdivymi argumenty, a kdyz vas nekdo nachyta na svestkach, tak odpovite tim vyse uvedenym zpusobem. Pane Juchelko, kdyby me lide vaseho druhu zajimali jako predmet studia, tak bych mozna vymeny s vami povazoval za zabavne. Vzhledem k tomu, ze nejsem ani psycholog ani sociolog, tak je mi z vasich reci jenom tezko od zaludku.

Alex Juchelka 22.10.2006 22:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nenávist ani s holocaustem nevymrela

Ale, ale... Kopretina žádné argumenty, které by ospravedlnily moderní zločiny Israele nepřinesla, jinak by pořád do omrzení neopakovala, že Israel se přece musí bránit... (I když všem je jasné, že od svého vzniku se tento stát neustále rozšiřuje) :-/

BTW, to, co si o mě myslí nějaký anonym je mi zcela lhostejné. Doufám, že se neurazíte...