30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Memoriály holocaustu a antisemitismus

Jeden z mých přátel mě před několika dny oslovil asi takto: „Chtěl bych se tě na něco zeptat. Ty jsi ze židovské rodiny a víš, že já jsem katolík. Jak mi vysvětlíš, že je mnoho památníků holocaustu, památníků židovským obětem války a nikde žádný památník katolických obětí ve stejné válce?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
123 22.10.2006 1:53

Re: Re: Re: Ale Vojto - vždyť Israel uznala i OSN

Myslíte, o těch správných dějinách? Prověreno, min nět?

kopretina 22.10.2006 10:13

Re: Re: Re: Re: Ale Vojto - vždyť Israel uznala i OSN

Myslím o pravidých dějinách, neovlivněné ultralevicovou antiizraelskou propagandou.

Tony 22.10.2006 2:45

Re: Ale Vojto - vždyť Israel uznala i OSN

Kterej Israel ta UN uznala? Ten s okupaci Zap. brehu, nebo ten s okupaci Golan, nebo ten s okupaci Sheba farm, nebo;-)

kopretina 22.10.2006 10:12

Re: Re: Ale Vojto - vždyť Israel uznala i OSN

Jistěže situace je složitá, UN Izrael uznnaly,jistěže bez okupace Západního břehu, nicméně Západní břeh byl okupován až po ŠESTIDENNÍ VÁLCE-Egypt vyhnal vojska OSN z DEMILITARIZOVANÉHO Sinaje, Nasser zabránil izraelským lodím užívat Tiranskou úžinu (námořní blokáda je i podle mezinárodního práva aktem AGRESE), Nasser podepsal s Abduláhem, jordánským králem vojesnký pakt, arabská vojska se soustřeďovala na izraelskám hranicích-jedninná šance pro Izrael ze smertícího stisku byl preventivní úder.

A víte dobřem milý Tony, že Izrael vrátil Egyptu celý Sinaj, včetně ropných polí, při mírových vyjednávání mezi Sadatem a Beginem z Camp-Davidu r.1978-1979 za US-prezidenta Cartera. Egypt uznal právo Izraele na existenci, k Egyptu se přidaly v polovině 90.let také Jordánsko, r.1996 Turecko a později také Mauretánie.

Je třeba aby všichni Palestinci uznali právo Izraele existovat, vzdali se terorismu a pak může Izrael přestat okupovat Západní břeh. Dokud nebude mírová smlouva mezi Izraelem a Palestinci tak nemůžeme po Izraeli chtít kroky, jenž by ohrožovaly jeho bezpečnost.

Honza 21.10.2006 22:39

Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

Vaše přirovnání jsou hodně mimo mísu.

Vojta 21.10.2006 23:09

Re: Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

To nejsou přirovnání, jen dotažení Vámi navrhovaných principů ad absurdum.

Honza 22.10.2006 0:31

Re: Re: Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

To není dotažení principů, ale míchání jablek z hruškama. Státní byrokracie v některých státech se sice skutečně chová vůči občanům jako mafie, ale to nemá nic společného s občanským společenstvím, bez něhož by státy nemohly existovat. A Mengeleho pokusy neměly nic společného s prospěchem lidstva, bylo to jen řádění psychopata, umožněné šíleným psychopatickým režimem.

Vojta 22.10.2006 0:59

Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

Nejde o to, zda máme na mysli stát, mafii nebo jinou organizaci. Špatný je princip "vytvořit a ubránit". Ten umožňuje to, co jsem popsal.

Taky netvrdím, že Mengeleho pokusy byly prospěšné, čtěte pořádně, co píšu.

kopretina 22.10.2006 1:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

Židé na svůj stát mají právo, nechápu jak Vás může pobuřovat, že konečně Židé vytvořili moderní dynamický stát na místě svých kořenů a biblických památek. Když Židé neměli stát, byli jen terčem bestiálních antisemistkých útoků, Stát Izrael je garancí záchrany všech ohrožených Židů, ať jsou kdekoliv na světě. Stát Izrael má duchovní, morální, právní a především nezpochybnitelné právo na existenci a obranu svého území a svých lidí.

Vojta 22.10.2006 1:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

Mě nepobuřuje ani tak jeho existence, ale způsob jeho vzniku. Nikdo nemá právo řešit své problémy na cizí úkor.

kopretina 22.10.2006 1:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

Židé se stěhovali na svou půdu,která jim patřila na základě morálního, duchovního a právního hlediska, už to asi ale nemá cenu omílat pořád dokola , já mám své stanovisko Vy zase své.

Hanka 23.10.2006 19:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

Židé se BRÁNÍ. pochopte.

kopretina 23.10.2006 21:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

Ano, já to chápu. A jednoznačně obhajuji Židy v morálním a nezpochybnitelném právu na sebeobranu.to zkuste vysvětlit místním židobicjům jako "A", Alex Juchelka atd., který by nejraději zahnal Židy buď do plynu a nebo do moře.

kopretina 21.10.2006 21:54

Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

Presne tak. Ten kdo si rika pritel Zidu, nemuze byt proti Statu Izrael. Uzemi Eretz Jisrael patri Zidum, je to jejich zem, odjakziva tam zili, maji na nej narok. Jedine Stat Izrael je garanci zachrany Zidu kdekoliv na svete. Arabskych uprchliku bylo kokem 700.000, zidovskych uprchliku z muslimskych zemi pres 1.000.000, z nichz 750.000 odeslo do Statu Izrael. Izrael se o židovské uprchlíky postaral, dal jim klid bezpečí a stabilitu. Kdežto okolní arabské státy své "bratry" drželi raději v uprchkických táborech. Ale okolni rezimy jsou naopak rádi, že Izrael je, museli by si jej jinak vymyslet, na koho by asi schvalovali své problémy? Stát Izrael je naprosto legitimní stát, má právo na ochranu sých lidí i svého území. Bůh žehnej Izraeli.

MRKEW 22.10.2006 23:00

Re: Pro všechny, kteří jsou proti vzniku státu Izrael.

"Palestinci" svůj stát mají  - od r. 1948. Je to Jordánsko (20x větší než Izrael). Britské mandátní území se tehdy rozdělilo na malou část (Izrael) pro Židy a velkou část (Jordánsko) pro Araby. Problém vzniknul vyhnáním Arabů z území Izraele. Tyto Araby vyhnali sami Arabové v rámci přípravy a následné války proti Izraeli, a odmítli je přijmout na svých územích. Na rozdíl od Izraele - z Arabských zemí bylo vyhnáno cca 800.000 Židů, které Izrael přijal  Tyto Židy vyhnali Arabové jako součát války proti Izraeli.

Arabové v Izraeli, kteří tehdy (1948) nepodlehli Arabské propagandě, výhružkám a teroru, a zůstali v Izraeli, získali Izraelské občanství a občanská práva, jako každý jiný (až na to, že nemusí povině na vojnu). Jinak v nedávné době do Izraele emigrovala řada Arabských křesťanů z Libanonu - útíkají před Hizbaláhem. Exilová libanonská vláda sídlí v Jeruzalémě (http://www.free-lebanon.com/index.shtml)...

čtenář 21.10.2006 20:55

Re: A zase holokaust.Zkusenost rika, ze se nim ohanite, kdyz omlouvate sionisticke prasarny.Takze, copak zas chystate v Izraeli za svinstvo?

To záleží nejvíc na tom, co chystá Hezbollah a Hamas. :-) Teprve na jejich akce přichází reakce Izraele.

XXL 21.10.2006 23:45

No neni ten sionisticky cenzor bajecny?

doxa 21.10.2006 18:28

Nejzajímavější na tom je

že naprostá většina sem přispívajících antisemitských komentátorů nežije v Česku.

Bobesh 21.10.2006 18:30

Re: Nejzajímavější na tom je

Fasista a antisemita jsi ty, protoze podporujes zlocineckou ideologii, kterou rada Zidu uprimne nenavidi, protoze vidi, jak jim dela jen problemy.

kopretina 21.10.2006 18:32

Re: Re: Nejzajímavější na tom je

To není pravda. Přes 40% všech Židů žije v Izraeli a na sionismu není nic špatného, je to naprosto regulérní hnutí, stejně jako české, německé, nebo arabské vlastenectví. Každý má právo na svou zem a obranu svých lidí.

Vojta 21.10.2006 18:35

Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

...jenže ne na úkor někoho jiného.

kopretina 21.10.2006 18:40

Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

Mýlíte se. 1) Arabové mají 22 států, Židé jen 1!!! 2) Židé vždy (od 13.st.př.Kr) obývali Svatou zemi. A Arabové, když přivandrovali v 7.století zabrali zemi na židovský úkor3)Vešlerým vlastníkem půdy se od 16.st byla Osmanská říše, Židé tutu půdu koupili, zúrodnili, udělali z ní kvetoucí zahradu, Arabové tak nečinili, takže i z právního hlediska jim půda nepatřila, chtějí-li palestinští Arabové 2.stát, ať ho mají, ale v Gaze a na Západním břehu, jak říká Cestovní mapa (1.palestinským státem je Jordáno), 4) z muslimských zemí bylo vyhnáno přes 1.000.000 Židů, odešli zbídačeni ožebračeni

Vojta 21.10.2006 18:56

Re: Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

ad 1) Jak to souvisí s počtem států?? Kurdové žádný stát nemají, Romové taky.

ad 2) Jenže v roce 135 je římané vyhnali a od té doby tvořili v Palestině malou menšinu. Arabové tedy nemohli Palestinu zabrat na úkor Židů, protože tam ti Židé nebyli.

ad 3) Ano Osmani si přivlastnili půdu, která patřila Palesticům a Židé toho využili. Stát Israel nebyl založen jen na území, které Židé koupili. Nikdo ale nemá morální právo koupit půdu, na které někdo jiný po generace žije a zakázat mu na půdě hospodařit. Zúrodňování nebylo potřeba, úrodná ta zem už byla - díky Palestincům. Stačilo tu půdu jen zabrat.

ad 4) To samé lze říct o Palestinských uprchlících. Navíc, nenávist k Židům v arabských zemích vznikla až po té, co Arabové viděli, jak Židé utiskují jejich "bratry" v Palestině.

kopretina 21.10.2006 19:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

Nemáte pravdu. Židé zúrodňovali právě tu neúrodnou půdu, málárické bažiny atd. Počet států souvisí, Arabové všechny své státy získali EXPANSÍ, vážený, Arabové mají právo na milion států, Židé na žádný? To je antisemitské smýšlení. Stát Izrael je naprosto legitimní a má právo na sebeobranu.Tečka.Židé jsou duchovně spojení s územím Eretz Jisrael a Židé si připíjejí "Příští rok v Jeruzalémě", je to jejich zem, tam mají své památky, místa patriarchů Abrahama,Izáka a Jákoba...

A opět řada pogromů na Židy byla i před vyhlášením Izraele-627=Muhamad a jeho stoupenci 900 židovských mužů, ženy a děti prodali do otroctví,8.století=Idris I. v Maroku nechal v Maroku vyvraždit tisíce Židů,1014=ničení synagog a pogromy na Židy v Egyptě a Sýrii,30.12.1066=Arabové ve Fezu povraždili 5.000 Židů,1275=ničení synagog a pogromy na Židy v Maroku,1293-1294=ničení synagog a pogromy na Židy v Egyptě a Sýrii,1301-1302=ničení synagog a pogromy na Židy v Egyptě a Sýrii,1333=ničení synagog a pogromy na Židy v Bagdádu,1344=ničení synagog a pogromy,1465=Arabové ve Fezi vyvraždili tisíce Židů ve Fezu,přežilo jich jen 11,podobné masakry probíhaly po celém Maroku,1676=ničení synagog a pogromy na Židy v Jemenu,1785=Ali Bursi Pasa nechal v Lybii vyvraždit tisíce Židů,1790-1792=ničení synagog a pogromy na Židy v Maroku, 1805,1815,1830=masakry Židů v Alžíru,19.st.=Židé v Tunisu,Alžíru,Egyptě, Lybii, Maroku jsou nuceni žít v ghetech,1940=tisíce Židů zavražděno v Iráku,Sýrii, Lybii, Jemenu,Svatá zem-1921=první mohutný protižidovský pogrom-několik desítek mrtvých Židů,1922=další protižidovský pogrom,1929=Arabové napadli Židy u jeruzalémské východní zdi,masakry Židů v Safedu a Hebronu(V Hebronu zabito 133 Židů,přes 400 zraněno),1935 a 1937=při arabských násilnostech zabito stovky Židů,1942 Mufti Husejni navazal přátelství s SS-Reichsfuehrem Himmlerem, správcem likvidačních táborů-Husejni žádá vyhlazení všech Židů ve Svaté zemi, vyzývá k tomu denodenne v rozhlasu

kopretina 21.10.2006 19:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

R.1943 Himmler poslal pozdrav Husejnimu-Jeho eminenci Velkému Muftimu, dále Husejni pomaha vytvořit muslimské legie SS,které pomáhaly vyhladit tisíce Židů v Chorvatsku a Rumusnku, R.1947 UN rozhodlo rozdělit Svatou zemi mezi Židy a Araby-Arabové odmítli, začala Nevyhlášená válka-r.1948 bylo při arabských nájezdech zabito 1.800 Židů, takže vidéte, že Arabové spáchali mnoho zločinů na Židech i před vyhlášením Státu Izrael (14.5.1948)!!Po vyhlášení Izraele, Arabové Židy napadli, chtěli je vyhladit, zabili 6.500 Židů, Židé statečně bojovali, ubránili se, Válka za nezávislost skončila r.1949.

Další Váš omyl je-i po r.135 zůstalo ve Svaté zemi 42 židovských komunit.Území Eretz Jisrael patří Židům, tam je jejich země, odtamtud poházejí a mají tam své památky.

Vojta 21.10.2006 20:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

Návrh OSN mimo jiné předpokládal, že na území Israele budou Židé tvořit jen těsně nadpoloviční většinu. Arabové jej odmítli také proto, že by znamenal legalizaci Židovské expanze.

...A Židé zas páchali mnoho zločinů na Arabech.

Kolik lidí je 42 komunit? Malá menšina.

Římané mají svoje památky ve Francii, znamená to, že francouzské území patří Italům??

Markus 21.10.2006 21:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

PO 2.sv. valce spolecenstvi narodu vc. SSSR, USA priznalo zidum narok na vlastni stat . Predpoklad byl, ze vznikne stat Israel a Palestinsky stat. To arabove jednomyslne odmitli. Rekli, ze se Zidy skonci vojensky behem par dnu.  Jejich presila tomu nasvedcovala. Ale dopadlo to jinak. Zide se ubranili. Kdyby tehdy arabove rekli Israeli ano, mohli mit palestinci svuj stat uz davno. Ted breci jen kvuli sve zaslepenosti.

Vojta 21.10.2006 21:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

USA a SSSR přiznali - na základě principu "o nás bez nás". Odmítli to mj. proto, že by to znamenalo legalizaci Židovské expanze a proto, že na Izraeleském území by zůstalo asi 45% Palestinců.

Židé ubránili území, které předtím na Palestincích získali. To je nijak nelegitimuje.

Dnes "brečí" spíš Izraelci, protože je je jejich sousedi nenávidí a posílají na ně teroristy.

kopretina 21.10.2006 21:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

Opravdu?? Rozhodne Zide spachali mnohem zlocinu, nez-li Zide na Arabech. Pred vznikem Statu Izrael tvorili Zide jiz 40% veskereho obyvatelstva? Arabska expanse je podle Vas legalni a zidovska ne??? Ale jdete! Uzemi Erezt Jisrael patri Zidum! To je jako kdyby ste chtel odebrat Meku muslimum.

A Palestinsti Arabove mohli mit svuj stat, kdyby o nej stali, vazeny, nechteli. Tecka.

Vojta 21.10.2006 20:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejzajímavější na tom je

Dobře, nějakou půdu Židé nově zúrodnili.

Vaši logiku s počty států nechápu. Stát si zakládají lidé, kteří na daném území žijí. Pokud někdo žije rozptýleně (jako třeba Židé nebo Romové), tak na žádný stát nárok nemá, nemá území, o kterém by většinově mohl rozhodnout. A nepřiznat českým Romům nárok na stát v Indii je antiromismus?? Rozlišujete muslimy a Araby? Např. Írán je islámský stát, ale ne arabský. Arabské státy vznikly expanzí. A bylo to špatně. Nicméně to máme jejich státy zrušit, když tam Arabové žijí?? A právě proto se dnes snažíme o to, aby státy expanzí nevznikaly. Israeli je to snad dovoleno?

"Duchovní spojení" není argument. Nebylo ani dokázáno, že nějaký Abraham vůbec existoval. Píše se o něm jen ve svatých knihách.

Ad kolaborace s nacisty - to je úplně stejné jako v případě Ukrajiny či pobaltí. Pro ně byl SSSR větším zlem než nacisté.