1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Klička 17.10.2008 12:45

Re: Vševědoucímu Kličkovi

Jak jste si snad mohl všimnout, nikde jsem netvrdil, že něco vím, na rozdíl od lidí věřících v boha.Sám se pokládám za agnostika, jejichž existenci jste velice zhruba zmínil. Netvrdím, ale myslím si, že může existovat něco, co je zatím nad lidské chápání, o čemž "vědci" odmítají dokonce uvažovat pro absenci důkazů. Jako by nebylo možné, že důkaz nemusí být nutně hmotného charakteru, ale i písemně zaznamenané události či myšlenky. To, že lidstvo nikdy nemůže poznat pravdu je také nesmysl. Zatím, až na pár jedinců se o to však nesnaží a nebo snaží nesprávným způsobem. Historických písemností je mnoho a jedině jejich srovnáváním a studiem lze dosáhnout vědění. Bible tak však nečiní, ta nařizuje jedinou pravdu a jakoukoliv diskusi odmítá.

F. Čech 17.10.2008 13:11

Re: Vševědoucímu Kličkovi

Možná si to neuvědomujete, ale jste plný postmarxistických předsudků. Tak za prvé: slovo Bůh, pokud je míněn monoteistický Bůh, který nemá žádné jiné jméno, se píše s velkým B. To je češtinářské pravidlo a to, že ho komunisté popřeli a začali psát slovo Bůh (mám na mysli monoteistického Boha, který další jméno nemá) z malým písmenem jste převzal bez mrknutí oka i když se zřejmě pokládáte za vzdělance.  A za druhé: Přesvědčení o konečné poznatelnosti světa jste převzal také od různých domýšlivců z 19. století, kteří pokládali vývoj vědy za téměř ukončený, a žádný dnešní vědec by vám to už aspoň 100 let nepotvrdil. Věda tvoří jen hypotézy, které ověřuje a posléze nahrazuje dokonalejšími hypotézami, ale při jednom vyřešeném problému se objeví 10 nových o nichž jsme neměli vůbec tušení. Poznání se bude doufejme stále prohlubovat, ale poznání úplné pravdy nám bude vždy nekonečně vzdáleno. Žádnou radost z toho nemám, ale je to prostě tak a měl byste to vědět, tak jak to ví každý současný inteligentní člověk!

Klička 17.10.2008 14:06

Re: Vševědoucímu Kličkovi

Vážený pane, o konečné poznatelnosti světa či všehomíra jsem nikde nemluvil, pouze o poznání pravdy a to v souvislosti s různými "pravdami", hlásanými v náboženské literatuře (za tu považuji i bibli a korán), nebo kněžími, hlasateli a t.zv. duchovními vůdci.To, že lidstvu je poznání konečné pravdy vždy nekonečně vzdáleno je opět jen dogma, šířené lidmi, kteří nemají důvěru v sílu lidského rozumu. Možná, že tuto pravdu není nutno hledat ve vesmíru (nebi), ale stačí se porozhlédnout v historii ať už poznané, či zatím nikoliv, je nasnadě.S vědními hypotézami máte dozajista pravdu, k jejich ověřování však je možno brát nejen hmotné důkazy, ale i písemné. Tyto písemné ovšem všechny existující a ne jen ty církvemi dovolené. Víte např. o existenci Judova evangelia či evangelia Marie Magdalské? Na rozdíl od Vás si myslím, že každý současný inteligentní člověk si myslí, že konečné poznání možné je a proto přemýšlí a pochybuje. Kdyby tomu tak nebylo,ustrnulo by lidstvo ve vývoji v době sepsání evangelií. Stejně tak, jako je pravdou, že pokud by katolická církev, zvláště v Evropě nezabrzdila na několik století přirozený vývoj, mohli jsme být v poznávání pravdy mnohem dále.

Richard 17.10.2008 12:46

Re: Bůh?

Pane Kličko i já se setkal z Bohem dříve jsem byl naprostý ateista. Takže už jsmne s panem Drápalen dva, jo ještě jsem zapoměl na manželku a cca 100 lidí z naší církve

Klička 17.10.2008 16:59

Re: Bůh?

Předpokládám, že stejně, jako jste se Vy setkal s Bohem, jsem se já setkal s Napoleonem a Tutanchamonem. Byly tak se mnou alespoň reálné postavy, byť již nežijící. Zajímalo by mne, jak se ten Bůh, se kterým jste se setkal projevil, že jste uvěřil, že je to Bůh. Myslím tím reálně projevil, ne ve snu.

Luděk 17.10.2008 17:05

Re: Bůh?

S Bohem jsem se též setkal . A denně se s ním opět setkávám. Důvěrně mu říkám : Pane Ježíši.......

Klička 17.10.2008 19:06

Re: Bůh?

Jsem ochoten připustit, že ježíš Nazaretský žil. Narodil se však a žil jako člověk a za člověka byl považován nejméně 300 let. Byl nadán určitými schopnostmi, které v té době mohly být považovány za zázračné. Ne tak dnes. Také korán jej dodnes považuje za proroka a ne boha. Za boha byl ze záhadných důvodů prohlášen až ve 3. století. V současné době jsem ochoten i připustit, že jeho matka byla uměle oplodněna mimozemšťany, nikoliv, že do ní vstoupil duch svatý. Zajímalo by mne rovněž, kdo byl otcem Ježíšova bratra. Jisté prameny totiž tvrdí, že manžel Marie, Josef, nebyl schopen plodit děti. Je-li to pravda, kým byla Marie?

Nemo 17.10.2008 20:26

Re: Bůh?

Ježíš měl čtyři bratry, Jakuba, Josefa, Šimona a Judu (Mt 13,55-56; Mk 6,3). Také měl sestry. Protože jsou zmiňovány v množném čísle, byly nejméně dvě.

Luděk 17.10.2008 21:46

Bob Dylan :

...přicházejí mnozí rádci učení :

Dokaž, že on je Pán, dej nám znamení....

Jakej důkaz chtějí ? Ten byl už dávno vyjeven :

Ten, co ztracen byl, je opět nalezen ! ...

Miloš Zfrantišku 17.10.2008 9:21

Nejsem věřící,

ale v podstatě souhlasím. Národ, který si ochotně nechá namluvit, že komunisty svrhli chataři od Sázavy, se chová obdobně.

I-Worm 17.10.2008 11:38

Re: Nejsem věřící,

národ si to nenechal namluvit, národ s netrpělivostí čekal, až se vynoří geniální myslitel, který dokáže zdůvodnit, že oni zatočili s komunisty, ne nějací bojovníci proti komunistům, kteří se nechali od komančů zavírat...

Haui1 17.10.2008 9:15

Popravdě řečeno, Bůh může odpustit každému,

ať provede jakoukoliv hloupost nebo lumpárnu, protože se ho to vlastně netýká. Týká se to jen postižených a ti si to musí vyřešit mezi sebou. :o)

Frank 17.10.2008 9:05

Slyšeli jste slovo boží.

Teď nám pane Drápale ještě sdělte, jestli i Čunek vyrůstal v rodině, která lhala? Nebo se tomu naučil až časem? Nedávno jsem četl chronologický výpis jeho výpovědí. Když se někdo ohání bohem je to stejné jako když se jiný ohání neviditelnou rukou trhu. Ani jedno ani druhé nefunguje. Člověk by měl žít svůj život tak, aby se za něj nikdy nemusel sydět. A když něco provede, mysltíte, že otčenáš či zdrávás na to bude stačit a je všechno OK? Opravdu je to tak jednoduché? Nebo si rovnou koupí odpustky? Církev lhala lidem od počátku jejího vzniku a udržovala je v nevědomosti a pod stálým strachem. Kdyby záleželo na církvi, tak jsme dnes žili na úrovni středověku. Vysvětlete dítěti a jeho rodičům, že pedofilního kněze potrestá bůh. Zajímalo by mně kdy a jak? A žák křesťanské školy, který na to upozornil byl vyloučen ze studia. Nepamatuji si, že byste se k tomu někdy kriticky vyjádřil. Proč? Komu se to nehodí do krámu? Bohu nebo  církevní ideologii?

Ccecil 17.10.2008 9:19

Re: Slyšeli jste slovo boží.

Můžete mi prosím zaslat odkaz na ten údajný chronologický výpis výpovědí? Opravdu rád bych ho porovnal se svým archivem, protože vy tvrdíte něco, co je lež.

jirka.s. 17.10.2008 10:48

Re: "Církev lhala lidem od počátku jejího vzniku..."

Tak podle tebe, soudruhu franku, církev lhala lidem od počátku jejího vzniku. Nu, já jako ateista s tebou polemiovat nemíním, jenom bych tal do placu podobné tvrzení: "Komunistická strana lhala lidem od počátku jejího vzniku..."

Máš k tomuto tvrzení též podobně fundované vysvětlení pro dítě, kterému zavřeli tatínka do lágru a kterého může vidět jenom jednou za rok zpoza dvou pět metrů od sebe vzdálených mříží? (Y)

No jasně 17.10.2008 8:28

Jako nechtěné komediální vyhřeznutí autorových myšlenkových pochodů je ten článek nepřekonatelný.

Jinak je to hrozná ideologická slátanina. Křesťanství je stejně zavrženíhodná ideologie jako komunismus. Odpouštění je zvláště trapný způsob manipulace s ovečkami.

Richard 17.10.2008 12:49

Re: Jako nechtěné komediální vyhřeznutí autorových myšlenkových pochodů je ten článek nepřekonatelný.

No jasně Drápal psal o pokoře odpuštění.Tomu říkáte slátanina ? Jste ubohý člověk je mi vás líto

No jasně 17.10.2008 14:40

Klidně se ulitujte, pomatenče :-)

I-Worm 17.10.2008 22:13

Re: Jako nechtěné komediální vyhřeznutí autorových myšlenkových pochodů je ten článek nepřekonatelný.

jestliže někdo chce odpouštět člověku, jehož vina nebyla prokázána, je to něco mnohem horšího, než pouhá slátanina. A jestli chce odpouště člověku nevinnému, pak je to smrtelný hřích zpupnosti!

Remeš 17.10.2008 7:58

DÍKY ZA NÁZOR

Hezky napsáno :-)

Sýček 17.10.2008 7:32

Výborné

Děkuji za článek. Souhlasím s Vámi. R^

Veselý 17.10.2008 7:11

Nemám rád chameleony

Článek se tváří jako nezávislý, ale stále podsouvá čtenáři, že Kundera je vinen. Pane autore, nelze sedět na dvou židlích. Stejný způsob jednání médií si užili Čunek i Gross. Možná je to podivné, ale ctím zásadu presumpce neviny.

A jestli jste křesťan připomenu Vám citát. Vaše řeč budiž ano ano, ne ne. Cokoliv jiného je ze zlého.

Ccecil 17.10.2008 8:30

Re: Nemám rád chameleony

Já myslím, že v článku je celkem jasně uvedeno ano ano, ne ne a důvody, takže vaše reakce může vyplynout jenom z naprostého nepochopení toho, co autor vlastně psal.

Magor 17.10.2008 7:05

Kundera komunsta

Kundera byl v 50. letech  zblbnutý svazáček a člen KSČ.Takže čemu se všichni diví.Kdyby byl

nacistou nezastane se ho nikdo.

MILA 17.10.2008 7:14

Re: Kundera komunsta

ja se ho magore nezastavam ale tenhle pripad je pro magory, prokristapanananebesichsakrahergot copak nikoho netrkne ze je tohle tak pritazeny za pacesy ze to snad ani neni mozny?

Copak si myslite ze padesata leta byla nejaka demokracie, ze nekdo mohl ukryt zapadniho agenta, nekdo ho "udal" oni si agenta lapili a tu slecnu nechali bejt 8-o kristapana8-o

Vzdyt kdyby tomu tak bylo, ta dotycna slecna by dostala provaz!

No jasně 17.10.2008 8:32

Nebyla-li slečna agentem.

F..A.Kekule 17.10.2008 9:01

Re: Kundera komunsta

Milý pane, neumím tak překrásně klít, ale zajímalo by mne, jestli jste v té době už byl na světě, že tak přesně víte, co by se stalo, kdyby. Já ano. Byl jsem sice malý kluk, ale zažil jsem svoje, když zatýkali tátu. A znám dobře ty zapálené zrudlé mládežníky, kteří budovali nový svět a káceli les. A třísky lítaly. No a s tím agentem, ona přece nevěděla, že je agent. Jen schovala známému kufr.

honzak 17.10.2008 5:55

dneska je to

hnus, velebnosti!

Netřeba 17.10.2008 6:35

Re: dneska je to

Ba ba. Modleme se, bratři a sestry. Bůh nás vyslyší.

Možná.

Někdy.

Někoho.

No jasně 17.10.2008 10:19

Útěcha křesťanských otroků.