27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Kdo to platí

Otázka, kdo platí demonstranty, kteří se sešli minulou neděli na Letné a již dříve na Václavském náměstí, se vynořuje v komentářích stále znovu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Píšťala 28.6.2019 9:36

Já důrazně žádám,

aby se už netutlalo jakým způsobem se vyplácí demonstracegeld! Jestli v hotovosti v kanceláři landsmanšaftu či rovnou na účet !!! Tady se furt demonstruje a mně tím pádem utíkaj peníze, budu muset podat žalobu na stát jako Šťáva za zmařenej výdělek! Zastupovat mně bude možná-právník Kalvoda, už mně nezlobte nebo budu zlý!

J. Pražák 28.6.2019 9:34

Demagogie v krystalicky čisté podobě

Každý si může vygooglovat informace o vůdci demonstrací. To napoví hodně.

A vaše akce s "uprchlíky" je také argumentačně chybná. Oni i ti pašeráci lidí z Afriky do Evropy nejsou možná placeni vládami Evropy. Vždy je v pozadí nějaká (Ne)ziskovka, která to dělá z "dobré vůle", "pro blaho lidí",.... Ale státní rozpočet, tedy daňoví poplatníci pak hradí nesmírné náklady. Jen v Německu to stojí ročně jen ze spolkového rozpočtu ve výši 366 mld.€ 24 mld. €.

A k tomu náklady, které lidé hradí penzijním a zdravotním pojištěním. V Německu dle statistik 55% plnění jde lidem s "imigračním původem". A těch je v Německu 23%. To je ta tzv. "solidarita".

V. Braun 28.6.2019 9:38

Hm, takže podle pana Pražáka někdo demonstrantům zaplatil a basta. Jinak by tam přece nešli. A pokud to náhodou není pravda je třeba si vygooglit vůdce a vše bude jasné.

J. Kombercová 28.6.2019 13:35

Re:

Užitečným idiotům nikdo neplatí, ti jsou idioty dobrovolně a za své.

Nadsázka.

L. Severa 28.6.2019 13:53

Re:

Dobrý postřeh. Za války byli partizáni pro Čechy hrdinové, pro Němce Banditen.

K. Janyška 28.6.2019 8:51

Ano, to mě zajímá také.

Odpor vůči Babišovi dobrý, ale jen, aby to naplatil stejný pro mne zločinec, jako je on... Dzp.

V. Čermák 28.6.2019 11:22

Re: Ano, to mě zajímá také.

Co třeba Bakala?

L. Novák 28.6.2019 16:16

Re: Ano, to mě zajímá také.

Blbečku, kam ty se hrabeš na Bakalu. Lízej prcku Babiše a řekni si o tučný honorář... Babiš na to má. :-P

M. Mýval 28.6.2019 8:44

kdo jim to platí?

Jak říkají průvodčí na trase Praha Ostrava, mladí se netají tím, že kdyby jim třičtvrtě cesty nezaplatil Babiš, tak by nikam nejeki

J. Havlík 28.6.2019 12:58

Re: kdo jim to platí?

Ale Babiš jim to přece neplatí ze svého, ale z daní nás všech!

J. Pokoutný 28.6.2019 8:08

Jakkoli s p. Drápalem zhusta souhlasím,

myslím, že se v dnešním článku projevuje jeho laskavá naivita. Investice do klíčových organizátorů za účelem rozvratu nepřátelského státu (hnutí, ...dosaďte co libo) doporučuje už Sun C ́ ve 4.stol. p.n.l. a od té doby se průběžně používá. Slavným "úspěchem" téhle metody bylo poslání Vladimíra Iljiče tajným vlakem do bortícího se Ruska nebo sovětské investice do "pokrokových" mezinárodních hnutí - ať už Pacem in terris nebo Mezinárodního svazu studentstva. Přinejmenším náznaky použití téhle metody se objevily i u "studentských" bouří, které překvapivě proběhly zejména ve Francii v politicky skvělém načasování právě v době, kdy státy Varšavské smlouvy zachraňovaly socialimus v ČSSR. Finta je, že takovéhle operace stojí zlomek toho, co byť jen jedna divize nebo smysluplná podpora politické straně.

J. Anděl 28.6.2019 8:13

Re: Jakkoli s p. Drápalem zhusta souhlasím,

Nejde myslím o to, že by se neděly nikdy, spíš že argumentace tím je levná. Jak autor uvedl na příkladu, používá se jako snadná dehonestace, nikoliv jako zveřejnění utajované pravdy (i když za tu bývá vydávána).

U příkladů, kdy použita byla, lze ještě zvážit, zda by bez ní k žádným událostem nedošlo a byl prostě klid na práci.

J. Ganaur 28.6.2019 10:14

Re: Jakkoli s p. Drápalem zhusta souhlasím,

Dneska stačí internet.

J. Pavelka 28.6.2019 11:53

Re: Jakkoli s p. Drápalem zhusta souhlasím,

Studennstké bouře byli v roce 68. nejen ve Francii, ale i v Německu, Španělsku, Polsku a jinde...Pokud vím, vypukli dávno před srpm ̈nem...

V. Křepelka 28.6.2019 16:54

Re: Časová shoda bouří ve Francii a vpádu VS do ČSSR nebyla

Dovolím si Vás opravit. Studentské bouře ve Francii byly květen - červen. V okamžiku vpádu do ČSSR 21. srpna už tam byl klid, bylo po volbách, gaullisté posílili. Vím to, protože jsem 17. srpna odjel z Brna a 18. z Prahy. Zvěst o vpádu mne zastihla v Grenoblu. A byl jsem tam do konce září. Jedině co jsem viděl někdy v polovině září byly policejní přepadové oddíly CRS v pohotovosti v Latinské čtvrti poblíž Panteonu, ale nic se nedělo.

J. Pavelka 28.6.2019 7:34

dnes souhlas

Dnes palec nahoru autorovi..

D. Stirský 28.6.2019 7:14

Hezky napsané. To by si měli přečíst na IVK. Nemám sice rád módní výraz transparentní účet, neb to není nic jiného, než fotokopie bankovních výpisů. Ale Chvilky jej zveřejňují a tam se každý může dočíst, kdo jim peníze posílá. Hotovostní dary již samozřejmě vidět nejsou. Vysvětlení Letné není složité: hodně lidi Babiše rádo nemá, důvody jsou pádné. Já tvrdím, že jsou horší než on a proto jsem na Letnou nešel. Dalším důvodem Letné byla móda: jít a být viděn, dat si fotku ba FB a s chvěním počítat látky. To byl velmi pádný důvod účasti.

K. Salajka 28.6.2019 7:03

Vystihl jste podstatu

problému. Vaše kvalitní lidsky pochopitelná aktivita, která zachrání před průkazným pronásledováním skupinu křesťanů, nemá nic společného s dovozem osob, které i když dostanou finanční prostředku po přesunu do Evropy, jsou nuceni splácet dluhy spojené s přesunem /vyčíslil je Sebastian Kurz na 7 tis. Eu na člověka/. Vytvářejí lokality, kde se neuplatní elementární evropské etické zásady. Soroš není filantop ale investor, jak se ukázalo při útoku na měnu GB, Singapuru aj. Přitom zneužívá absolventy Metropolitní univerzity pro insider trading a obchoduje s prostředky, podobně jako naše Mostecká uhelná a poškozuje drobné střadatele. Proto je třeba konstatovat, kdo to platí, soucit je pro něj zboží, které prodává přes neziskovky a jeho marže dělá 50 %. Chvilky vedou borci, kteří mohou oslovit mladé, proto nedovolili vystoupit Hutkovi, někdo kdo přemýšlí, mezi ně nepatří. Obchod s migranty je stejně zničující jako pořizování nášlapných min. O kriminalitě muslimů se nesmí mluvit protože Německo a Francie uzavírají výhodné obchody v arabském světě na úkor svých občanů a chtějí nás donutit abychom se na něm podíleli. K tomu potřebují destabilizovat demokratické systémy zemí V4.

R. Gramblička 28.6.2019 6:34

někdo někde řekl

že cca 80% lidí je ovlivnitelných a mají tendenci chovat se stádovitě. To pak stačí někdo, kdo dokáže rozpoznat existující tenze ve společnosti, vyhecovat je a usměrnit je žádaným směrem. Může to tak být a také nemusí. Na základě společenského vývoje za posledních deset let se stavím s nedůvěrou k hnutím a protestům, která mají podezřele jednotnou podporu mainstreamových médii a třetího sektoru. Není nijak záhadou, kdo se angažoval a podporoval rádoby lidová povstání na Majdanu a po vraždě Kuciaka. Vesměs titíž lidé, převážně z neoliberální, progresivní části spektra, s víceméně zřejmými vazbami na Open Society Fund a oficiální americké zdroje. Jistě, nespokojenost mezi lidmi v obou případech byla, ale bez cílené finanční a organizační podpory zájmových skupin by zdaleka nedosáhli takových rozměrů.

No dobrá, dejme tomu, že jde navýsost o projev lidové nespokojensoti. Babiš nakonec padne a v následujících předčasných volbách získá, třeba už ne 30%, ale jen 25%. Takže bude zase sestavovat vládu. Co pak protestanti s tím?

A dejme tomu, že na úkor Babiše výrazněji posílí piráti a odeeska. Neumím si dost dobře představit, jak by se tyto dvě strany mohli dohodnout na společné vládě. středovopravicová ODS versus progresivní směska ideově různě zaměřených lidí spojených pod černou vlajkou. No nevim nevim, situace zdá se být do budoucna neutěšená

J. Anděl 28.6.2019 6:58

Re: někdo někde řekl

Možná to tak je, ale těch 80% nelze definovat konkrétním názorem. Tzn. mohou být jak mezi demonstranty, voliči Babiše, nebo třeba voliči SPD.

Stádovitost je podobný typ argumentu jako kdo to platí. Lidi prostě balancují mezi stavem ovce a vlka, všichni, více či méně. Spojujeme se, když cítíme potřebu, osvobozujeme se, když už je nám moc těsno.

Já nemám sdružování moc rád, protože to skoro vždycky stojí nějaké ústupky, z nichž některé nesnesu. Ale nedělám si iluze, že bych byl této obecně lidské vlastnosti zcela prostý, jako nejsem určitě zcela prostý jiných lidských projevů, včetně těch považovaných za špatné jako lži, nenávisti, rasismu, xenofobie, idealismu atp. A nevěřím moc těm, co tvrdí, že jsou.

R. Gramblička 28.6.2019 7:22

Re: někdo někde řekl

To je v pořádku, taky netvrdím, že velká většina se chová ryze jako ovce, nicméně, zdá se, že těch, ve kterých převládá individualismus je citelně méně, než těch, co potřebují být součástí většího celku. Taky nejsem černý nebo bílý, (jako nikdo jiný,) a podobná dilemata stran ústupků vůči skupině řeším občas taky.

J. Anděl 28.6.2019 7:27

Jsou minimálně víc vidět. Ale co jsem slyšel, na Letné se sešli i tací, co obvykle moc nechodí, nejspíš taky řeší ty ústupky či jiné věci. Podle mě o tom docela hezky píše pan Kopecký dnes v jiném článku tady na Psu, jestli jsem mu nepopletl jméno...

J. Lukavsky 28.6.2019 7:34

Re: někdo někde řekl

"Babiš nakonec padne a v následujících předčasných volbách získá, třeba už ne 30%, ale jen 25%" a bude v pohodě úřadovat z Pankráce. Možná by pro Č.R. bylo přeci jenom lepší kdyby premiérem nebyl někdo odsouzený za podvod, ba ani jen obžalovaný. I když nenamlouvejme si, že jsme tak unikátní, i jiné státy měly, mají a budou mít na vysokých funkcích persony obžalované, souzené ba i odsouzené. Holt v těchto výšinách se pohybují všeliká individua. Čili myslíte, že je dost času počkat až "spadne klec"? J.L. end

R. Gramblička 28.6.2019 8:08

Re: někdo někde řekl

Úpřimně? Nevím. Nějak už to dopadne. Každopádně, pořád bude tady na psu o čem diskutovat, toho se nebojím ;-)

J. Poláček 28.6.2019 7:59

Re: někdo někde řekl

Přátelé, autor to popsal naprosto správně ! Nedosazujme si pouze jedinou konkrétní situaci ale považujme to za proměnnou. A za ni dejme příklady. Letná - lid vs. Babiš(Zeman)... tam se to nelíbí, Saská Kamenice - lid vs. Merkelová (+...) ... to je ok, Slovensko - lid vs. Fico (nelíbí), Katalánsko - lid vs. centrální vláda (líbí), Kijev - lid vs. Janukovič (nene!), Švédsko - lid vs. vláda (to ano !), USA - lid (tea party) vs. Obama fanclub (super), EU, USA - klima pátky vs. ??? (hrůza). Přepólujte si to jak chcete. Z těchto pohledů je úplně fuk kdo komu co za co proč jak. To schéma je až podezřele podobné. Stojí za tím touha po změně, která někomu vadí jinému naopak. To je na seriózní rozbor až z odstupem času. Autor v těchto situacích radí zachovejte chladnou hlavu a chovejte se slušně, může se docela dobře stát, že to nakonec budete vy kdo udělal chybu což vám možná sdělí právě váš protivník. Výhoda - za jistých okolností můžete odejít po svých jako gentleman, nikoliv jako spráskaný pes.

J. Anděl 28.6.2019 8:09

Re: někdo někde řekl

Souhlasím, dobrý výčet protikladných a přece stejných příkladů ze světa :-)

J. Ganaur 28.6.2019 10:12

Re: někdo někde řekl

Jedno mají společné, vždy za to společnost zaplatí a nejen penězi.

E. Pawlica 28.6.2019 13:14

Re: někdo někde řekl

Za chyby se platí. Za Babiše jakožto chybu v matrixu budeme platit též.

Ať už jsme jej volili, či nikoliv, bude to rukou společnou a nerozdílnou ...

J. Poláček 28.6.2019 16:02

Re: někdo někde řekl

Privatizace zisků, socializace ztrát. Hurá na Mars !

S. Ševeček 28.6.2019 6:23

a autobusy

z Venkova?