1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 15.10.2008 7:37

pro cyklistobijce

mám jednu zkušenost - vozit zvonek, či jakékoliv jiné akustické výstražné zařízení je zcela zbytečné. Na akustický signál reagují pouze malé děti a ti z důchodců, kteří slyší. Ostatní se buď neobtěžují (všichni muži a mladé (do cca 40 let) ženy), případně začnou nekontrolovatelně poskakovat, držíce se za levé ňadro a vykřikovat "jéžišmarjá, to jsem se lekla"(ženy starší 40 let).

Vyzkoušel jsem mechanický zvonek, trumpetku i elektronický hejbl s mnoha zvuky. Vše stejné. Jezdím intenzivněji od roku 1966, od roku 1975 v sezoně denné do práce.

Radek 15.10.2008 9:01

Re: pro cyklistobijce

Mam opacnou zkusenost - od te doby, co mam zvonek, tak problemu ubylo, je treba ale zvonit vcas a ne az metr od chodce

Honza42 15.10.2008 9:56

Re: pro cyklistobijce

Hlavně není možné v kritických situacích někde přehmatávat. Já prostě zařvu, je to absolutně nejrychlejší a nejpřirozenější. Kolo jezdí holt potichu a i ovce u nás na louce jsou mnohem inteligentnější než městské homopletusejakmůžu.

Jáchym 15.10.2008 7:33

Výchova chodců

Bydlím v Praze a několik let jsem se ocital postupně v Německu. Ve většině německých měst jsou cyklostezky kombinované - někdy na chodníku, někdy na silnici. Z hlediska cyklistů jsou ty na chodníku samozřejmě bezpečnější. Nepozoroval jsem ovšem, že by některý chodec měl problém s tím, že na chodníku je zároveň cyklostezka. Ani já jsem si nevšiml žádného problému ani jako chodec, ani jako cyklista (jedoucí na deset  a více let staré "ukrajině" - žádný spěch). Jednak tam jezdí na kole opravdu "všichni" a jednak je to o vzájemné ohleduplnosti.

Cyklista kouká na cestu a chodec se především neplete na cyklostezku. Většina chodců v ČR, co jsem měl možnost pozorovat, vyznačenou cyklostezku (na chodníku) ignoruje a tváří se dotčeně, když po ní chce cyklista jet. Pokud by se chodci vyvarovali chození na cyklostezky, hned by se cítili na chodnících bezpečněji. Takové chvíle jsou opravdu nebezpečné. Ještě nebezpečnější sou v kombinaci s nefunkčním osvětlením kola (což se sice "nemá", ale děje se to).

Poznámka na závěr: Cyklisté samozřejmě na chodnícíh nemají co dělat (nejsou tam proto, že je to baví, ale že se tam cítí bezpečněji - bohužel na úkor chodců). Zvonek se do města hodí, i když tuším v povinné výbavě není, na kole ve městě by měl být (a já ho tam mám).

Kočka 15.10.2008 10:15

Re: Výchova chodců

Ze začátku jsem se tam těch cyklistů bála, ale jsou ukáznění. U nás všichni kolo nenávidí, ať je na silnici nebo na chodníku.

korsika.korsika 15.10.2008 11:38

Re: Výchova chodců

Naprostý souhlas, zvláště s druhým odstavcem. V našem městě máme na nábřeží báječnou cyklostezku, vedle které je chodník, dostatečně široký. Cyklostezka i chodník jsou rozlišeny i barevně, chodník je  šedivý a cyklostezka červená ( dva pruhy ).  Jak na chodníku, tak i na cyklostezce je vždy po několika metrech vyznačeno bíle obrázkově, pro koho ty pruhy jsou. Devadesát procent chodců to naprosto ignoruje, zvlášť "maminy " s kočárky jedou po cyklostezce dvě vedle  sebe a vůbec jim nevadí, že na na ně cyklisté zvoní.

abc 15.10.2008 7:15

Cyklisté permanentně ohrožují chodce

Na chodnících nemají co dělat a přesto strážníky ani policisty tento přestupek nezajímá. Cyklisté jezdí zběsile i po různých pěšnách a cestičkách, často přes zákaz značkou a obvykle nemají ani zvonek, aby na sebe chodce upozornili - zřejmě zvonek je nedůstojný a nevyžaduje jej povinná výbava bicyklu.

xtl 15.10.2008 7:22

Re: Cyklisté permanentně ohrožují chodce

Stále častěji nejezdí jen cyklisté, což lze při dostatečné ohleduplnosti a užití obyčejného rozumu, především snížení rychlosti kola na rychlost chůze v okolí chodce, považovat za téměř bezpečné, ale na cyklostezkách a lesních pěšinách se stále častěji dá setkat s krosovými motorkami či dokonce čtyřkolkami, kdy o nějakém bezpečí lze sotva mluvit.

F 15.10.2008 6:49

Cyklostezky

Rozdělení chodníku čarou na chodce a cyklisty nikdy nemůže fungovat. Je prokázané, že už dva chodci jdou vždy vedle sebe tak, aby zablokovali jakkoliv široký chodník. A jízda na kole tak, že se musí každých 10 m zastavovat a znovu rozjiždět je k ničemu. Vyjel jsem si jednou vyzkoušet cyklostezku, která vede od hlučínského jezera do Ostravy. Hezká trasa v přírodě, ale na kole se tam jet nedá. Davy chodců, jezdci na bruslích, pobíhající děti a psi, jízda na kole nemožná. Každých 10 m je třeba zastavit. Ale je to cyklostezka. :-P

xtl 15.10.2008 7:25

Re: Cyklostezky

Podle pravidel provozu pak stačí přizpůsobit rychlost kola okolnostem, to je snížit rychlost na rychlost chodců a je po problému.

Bob 15.10.2008 7:39

Re: Cyklostezky

Ve Vidni to funguje bezvadne ;-P Jde jen o to, aby se chodci i cyklisti drzeli "svyho pruhu".

yton 15.10.2008 8:47

Re: Cyklostezky

Rozdělení čarou funguje v mnohých (vyspělých) zemích. Ale pro nás je to nové, takže to nemůže fungovat?

Komik 15.10.2008 4:51

Podle mých zkušeností

jezdí v Praze cyklisté kolikrát po chodníku i tam, kde není cyklostezka (např. Palackého most) a zásadně nezvoní (podle mého pozorování ostatně velká část z nich ani zvonek na kole nemá).

Petr S. 15.10.2008 0:51

No nevim...

Otazka je, na kolika mistech (zejmena ve mestech) lze proste jen silnici rozsirit o cca 2m a opatrit ji zlutou carou. Stret auto vs. cyklista ma temer vzdy horsi nasledky nez cyklista vs. chodec. Navic "Při dodržování dopravních předpisů všech účastníků silničního provozu by nemělo docházet k problémům." je velmi silny predpoklad. A stejne tak dobre aplikovatelny na chodniky a stezky pro cyklisty. Idealni by bylo oddelit cyklisty jak od chodcu tak od aut, ale to je v preplnenych mestech nerealne. Jako nejhorsi varianta mi ale prijde spojit cyklostezky a silnice (hlavne ve mestech). Postaci, kdyz si to budou chodci masirovat po svoji strane chodniku, stejne jako nelezou do silnice...;-)

jezevec 15.10.2008 0:56

Re: No nevim...

Postačí když cyklisti budou jezdit jen na stezkách k tomu vhodných - což neni ani zprasenost vzniklá přepůlením chodníku, ani centrum jakéhokoliv města. Sama značka "cyklostezka" nezbavuje dokonce ani cyklistu povinnosti myslet.

Já taky nejezdim autem v lese mezi stromy, je proto že si myslim že by tam měla vést silnice. Podobně tak by cyklisti neměli jezdit mezi chodci ani mezi auty - ale jezdit jen po cyklostezkách oddělených od aut i chodců. Jsem zvědav.

Petr S. 15.10.2008 1:38

Re: No nevim...

Bylo by fajn kdyby mysleli vsichni, nejenom cyklisti. Pokud ma cyklista moznost jet po cyklostezce, pak by mel samozrejme jet po cyklostezce. Pokud tu moznost nema, tak holt musi jet po silnici nebo po lesni (polni atd.) ceste - tech par cyklostezek v CR na dopravu pomoci kola opravdu nestaci. O sportovnim vyziti nemluve.

jezevec 15.10.2008 1:45

Re: No nevim...

Hmm, gut, tohle už jsem jednou řešil s hraboshem z automatu.Pokud cyklista má možnost jet po cyklostezce - má jet po cyklostezce. Na tom se shodneme. 

Pokud cyklista má možnost jet po blbé a nebezpečné cyklostezce, nebezpečné pro cyklisty nebo pro chodce - měl by použít mozek, pochopit že to není opravdická cyklostezka ale jen špatně pomalovaný chodník v rámci volební kampaně - a takové stezce se vyhnout. Tady tu úvahu ještě dopilujte.

No a pokud cyklista NEMÁ možnost jet po cyklostezce - má se zachovat tak, jako když přes řeku nevede most, nebo když přes les nevede silnice pro auta. Prostě pojede JINUDY nebo JINAK, ale ne po silnici. Nikdo soudný NEMUSÍ  kličkovat mezi autama jak magor - pokud se samozřejmě nechce zabít.

Pokud "tech pár cyklostezek na dopravu pomocí kola opravdu nestačí" - taxe na tom kole zatim dopravovat nemůžete a nebudete - chápete?????

melichar 15.10.2008 6:58

Re: No nevim...

Jo jasně, zůstaňte ve své noře. Ono je prej nebezpečno i pro chodce, když musej přecházet.

lahvac 15.10.2008 8:11

Re: No nevim...

Oni maji cyliste zakaz vjezdu na silnici? je na to nakej paragraf? Neprekazeji nahodou auta na silnici cyklistum? Zvlast kdyz v aute jede jeden clovek kazdy rano a kazdy odpoledne jen proto ze na to ma a je pohodlnej?

jezevec 15.10.2008 17:02

Re: No nevim...

zkusme se zamyslet nad základními pojmy: koleje jsou pro vlaky, silnice pro auta, chodníky pro pěší, a cyklostezky pro cyklisty. chápeme? gut. 

druhá lekce: ne všechno co se smí, je chytré dělat. smí se chodit po tenkém ledu, smí se podpálit vlastní (nepojištěný) barák, a smí se jezdit na kole po silnici mezi auty, ano. chápeme? jak vidim asi těžko.

Petr S. 15.10.2008 15:01

Re: No nevim...

No ty mi to tak budes zakazovat;-D

Komik 15.10.2008 4:53

Re: No nevim...

Věta "Střet auto vs. cyklista má téměř vždy horší následky než cyklista vs. chodec" platí nepochybně z hlediska cyklisty, nikoli však z hlediska chodce.

AdVy 15.10.2008 7:44

Re: No nevim...

R^

RomanL 15.10.2008 8:42

Re: No nevim...

Ale ale...

Petr S. 15.10.2008 15:06

Re: No nevim...

Ja sem to bral z pohledu vsech pac sem chodec, cyklista i ridic. Proste ze srazek auto vs. cyklista bude vic tezce zranenych a mrtvych nez ze srazek cyklista vs. chodec, a je prece jedno jestli to bude vic chodcu, cyklistu nebo ridicu.

Dick 15.10.2008 0:44

Pumpičkáři

To se do Vás zase pumpičkáři obujou! Já sám jezdím rád na kole a to dokonce po Praze, ale povyšování tohoto rychlého a prostého dopravního prostředku na ideologický fetiš je mi odporné! Nesnáším cykloanarchisté akce AUTOMATU jako jsou společné jízdy magistrálou nebo blokády silnic. (Na oblíbenou akci SILNICE CHODCŮM bych nejraději odpověděl podobnou kampaní CHODNÍKY AUTŮM! )

Komik 15.10.2008 4:57

Re: Pumpičkáři

Pokud jste se nevšiml, tak kampaň CHODNÍKY AUTŮM v Praze už značnou dobu neorganizovaně probíhá. Projděte se někdy např. Ječnou ulicí a spočítejte auta parkující na chodníku. 

xtl 15.10.2008 7:32

Re: Pumpičkáři

Už  mně také několikrát překvapilo auto jedoucí po chodníku proti mně, jednou jsem musel na chodníku uskočit, když se na mně řítilo kolo uvolněné z protijedoucího auta a jindy jsem sledoval gauč nízkou nad svou hlavou, když se tlakem vzduchu vznesl z otevřené korby projíždějícího auta.

Honza42 15.10.2008 0:36

Berete to moc logicky.

Za cyklistezky je nahoře "čárka" a taky ukápne nějaká koruna. Takže ta čára rozdělující chodník může mít cenu několika miliónů. To víte, barva je drahá a taky ten kamarád co dělal tu studii......

Měl jsem tu čest přejet na kole Pardubice a musím konstatovat, že po cyklostezkách může jezdit leda tak blázen. Každých 50m obrubník......... leda jako adrenalinovej sport mezi chodcema na celoodpruženým kole. Dokonce nějakýho debila napadlo cykostezku vydláždit!!! zámkovou dlažbou.

Kolda 15.10.2008 5:52

Re: Berete to moc logicky.

Bydlím v Pardubicích. Auto nemám. Jezdím tedy hodně na kole. Raději po společné chodníkostezce přes občasné obrubníky, než po silnici přes kanály nebo vedle zaparkovaných aut, kde mi občas někdo otevře dveře přímo do cesty. A představte si - ta zámková dlažba zase takový problém není. Lépe než asfalt, který po výkopu kdejaké přípojky nedbale zaflastrují.

V Pardubicích se jezdí na kole hodně a chodci a cyklisti se naučili spolu žít a respektovat se určitě lépe, než v jiných městech, kde není taková tradice.