1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karel 15.10.2008 11:39

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

;-DR^

Dick 15.10.2008 11:44

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Jestli to tedy v popsaném případě není spíš asfaltová lobby ;-) V USA (konkrétně Idaho) teď zase vyrábějí cyklostezky tak, že zabetonují staré neužívané tratě. Má to výhodu v poměrně korektních sklonových poměrech (pokud nezabetonují zubačku!). A pro ČSD je to taky tip, aby její tratě ještě vůbec k něčemu byly.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 12:04

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Zajimave. Pro CR, s nasi rozsahlou siti regionalnich trati by to mohlo byt aktualni. Mam pocit, ze uz se to i nekde realizovalo, ale masove to neprobiha. I kdyz spousta kilometru koleji rezne bez uzitku.

R 15.10.2008 12:17

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

To by mohl být dobrý nápad. Regionální tratě byly svého času postaveny ne pro osobní dopravu, ale pro nákladní, které ve své době forman s koňským povozem nemohl konkurovat, tudíž měla monopol a tak i nejzapadlejší trať byla díky nákladní dopravě zisková, stačilo mít odtamtuď co vozit, třeba dřevo z lesa. Dneska téměř všechna nákladní doprava jde přes silnice a nevypadá to na to, že by železnice získala nějaký významný podíl zpátky. A osobní doprava může být zisková jenom když kolem tratě je hustá zástavba a la souvislé osídlení kolem velkých měst, ne pod horama co 2 - 5 kilometrů jedna vesnička a mezi nimi les a pole. Cyklistická stezka na místě trati by mohl být dobrý důvod, proč v zastavěných částech obcí nerozparcelovat plochu po zrušené trati na stavební pozemky a tím zachovat možnost obnovit trať třeba za 50 let, když už osídlení bude pro ziskovost osobní železniční dopravy dostatečně  husté.

Jura Jurax 15.10.2008 12:08

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Cyklostezky rozdelenim chodniku mohou pri jejich dostatecne sirce bez problemu  fungovat.

Hm, dostatečná šíře ovšem není metr vzniklý rozdělením celkem vyhovujícího dvoumetrového chodníku třeba v parku. K vidění nejen v Olomouci ... A taky cyklista sportovník svištící po svém metru co nejvíc ušlape je celkem právem terčem nevole po chodníku kráčejících chodců, které vzhledem k šíři pruhů míjí ve vzdálenosti žiletky naplocho; a chodci ovšem nejdou v zástupu jak husy, byť jim jiný způsob pohybu šíře pruhu neumožňuje, ale jdou vedle sebe, vedou za ruku děti etc. a jsou pak terčem nevole cyklisty, jehož zjevení se za zády je prozrazeno skřípotem brzd a případně nějakým zvoláním či láním ... a chodcové nevyhazují blinkr aniž upažením dají najevo úmysl odbočit, nedávají přednost zprava ... suma sumárum, kolo patří na silnici (resp. její část kolům vyhrazenou) a ne na chodník, byť z rozhodnutí někoho čárou rozdělený za účelem vzniku módní cyklostezky.

Ondyno jsem kráčel po cizím městě a podivoval, pročže na chodníku je čára ... dokud o mne nezastavil cyklista ... inu, mne necyklistu holt taková šílenost jako cyklostezka na chodníku nenapadla ... jistě tam někde byly značky, ale který po chodníku pokojně jdoucí chodec si jich všímá ;-)

šimon klein 15.10.2008 12:19

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

ona ale ani stezka postavená nově, resp. formou rozšíření při současném zmaření existující podélné zeleně (viz můj příspěvek níže) není nikterak bezpečná, protože nevidím důvod nyní neustále přes hlavy ostatních vyhlížet pyciklistu v pokusu o rychlostní rekord a strhávat na poslední chvíli (víc času ten pumpičkový fitipaldi neposkytne) děti, kterým nějaké čáry moc neříkají, případně psa, který usoudil, že na druhém břehu to je voňavější...navíc, když je to umístěno v zoně hřišť a parkové úpravy a děti jsou v zápalu her...cyklotrasy smíchané s chodníky může propagovat jen blbec úředník....

Jura Jurax 15.10.2008 12:31

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

souhlas vzhledem k těm pumpičkovým fitipaldiům ... ale zas tam můžou legálně jezdit děcka na kolech, což po chodnících nesmí ... ono je to spíš o tom, že takovou zónou jede cyklista, u něhož lze uvnitř lbi pozorovat přítomnost funkčního mozku krokem .... nebo by aspoň měl, anžto je v pěší zóně ... no a blbec závodí ...

A ouředník to nemá jednoduché - ono jsou cyklotrasy módní, mají lobby jako kdekdo ... akorát obyčejní lidi chodci lobby nemají ... a ouředník samozřejmě zváží všechny tlaky, možnosti, předpisy, zákony a nařízení - no a výsledek je pak podle toho zpravidla nejhorší možný, takže nasířeni jsou všichni a prachy letí lopatama oknem ... :-/

šimon klein 15.10.2008 12:38

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

souhlasím a - ač nerad - i s tím úředníkem.....cyklostezky jsou nyní modní u Khaki mozků, a navíc u nás nato přispěla Jůnije, takže nekupte to....škoda, že takhle nikdo radnici nepřidá na opravu 30letých cest pro obyčejné občany.....hlavně doufám, že Jůnije nebude takhle dotovat např. voliéry nebo letiště aerotaxíků....

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 12:40

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Spatne vyprojektovana cyklotrasa je zmetek. Uzka stezka na uzkem chodniku je zmetek, stejne tak stezka ktera vede bezprostredne u dveri z domu je zmetek. Nevinte ze spatne odvedene projekcni prace cyklisty. Dobre vyprojektovana cyklostezka je dobra i kdyz nekde vede po chodniku. V centru mest to mnohdy ani jinak nejde a o cistsi centra mest snad jde predevsim. Jsou li problemy na dobre vyprojektovane stezce, jsou to problemy jenom v hlavach lidi. Jsou stejne jako treba na prechodu a daji se odstranit vychovou, stejne jako na tom prechodu.

šimon klein 15.10.2008 12:55

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

já tady ale vůbec nemluvím o vině pyciklistů na konkrétním projektovém zmetku....já mluvím o jejich chování, jakoby o žádný zmetek nešlo.....

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 12:28

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Pred 20ti lety, stizen nahlou svobodou, jsem vyrazil do Mnichova kde se o mne take nekolik cyklistu zastavilo, protoze jsem netusil proc zhyckani kapitaliste kresli delici caru i na chodnik. Ale take jsem zjistil, ze krome mne tu caru vsichni respektuji a bez problemu jim to funguje. Takze problem byl ve mne, je ve Vas a dalsich, kteri si na to musi zvyknout. Ale je i v cyklistech, kteri na rozdelenem chodniku jedou jako na volne stezce. Na rozdelenem chodniku nemuze a NESMI cyklista jet jako na volne stezce. Stejne jako automobilista musi respektovat paragraf o "prizpusobeni rychlosti stavu a povaze vozovky". Vetsina to chape. Nekteri jsou bezohledni. Nekteri ridici aut take a nekteri chodci vrhajicise do prechodu 3 metry pred jedoucim autem, protoze "maji prednost", jakbysmet. Ale proto nezakazeme prechody nebo auta.  Jediny problem cyklistiky je v hlavach lidi.

R 15.10.2008 12:35

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Souhlas.

Je fakt, že ve městech rozdělit chodník na cyklistickou a pěší půlku bude spíše řešení z nutnosti. Kvůli cyklistické stezce ve městě nebude nikdo ubírat jeden pruh už v tak silně ucpaných ulicích nebo bourat kamenné ploty či dokonce baráky nebo likvidovat pruh trávy a stromů, který čistí vzduch a tlumí hluk. Je třeba, aby se pěší a cyklisti dohromady vměstnali na stávající chodníky, takže musí být určitá ohleduplnost a tolerance.

šimon klein 15.10.2008 12:43

Kvůli cyklistické stezce ve městě nebude nikdo ubírat jeden pruh... nebo likvidovat pruh trávy

podívejte se k nám na Kamýk v Praze 12 - viz můj příspěvek níže.....a opravdu nevidím důvod, proč kvůli evidentní menšině "Je třeba (dokonce!), aby se pěší a cyklisti dohromady vměstnali na stávající chodníky.."

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:17

Re: Kvůli cyklistické stezce ve městě nebude nikdo ubírat jeden pruh... nebo likvidovat pruh trávy

Treba kdyz udelame podminky takove, aby jezdit po meste na kole nebylo o zivot, zmeni se mensina na vetsinu. Nakonec z toho zlepsenim prostredi diky ubytku coudu z aut budo profitovat i ti chodci.

šimon klein 15.10.2008 13:20

Re: Kvůli cyklistické stezce ve městě nebude nikdo ubírat jeden pruh... nebo likvidovat pruh trávy

tak pak už vůbec nechápu, proč by se měli vejít na stávající chodníky....

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:26

Re: Kvůli cyklistické stezce ve městě nebude nikdo ubírat jeden pruh... nebo likvidovat pruh trávy

Protoze cyklista ma k chodci mnohem blize nez cyklista k autu. Jak rychlosti tak "krehkosti".  Kdyby jste jezdil na kole, pochopite.  Staci jen trochu ohleduplnosti a vse by bylo jinak. Verim, ze kdyby kolem vas po chodniku jezdili kola zrychlenym krokem a obloukem by vas osvetleni objizdeli, ze i vy by jste nakonec nemel nic proti.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 12:49

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Je to tak. I kdyby jsme se na hlavu postavili, investovali milony do specialnich cest , nakonec zjistime, ze auta, cyklisti a chodci se budou vzdy potkavat . I kdyby jsme vymysleli genialni legislativu, nakonec vzdy skoncime u toho, ze ridic je povinen respektovat "stav a povahu vozovky". Jinymi slovy musi pri rizeni pouzivat hlavu a chovat se predvidave a ohleduplne.  Takze na te "hlave ridice " to vzdy skonci a bez zmen v tech hlavach se nezmeni nic.

wiki 15.10.2008 12:39

cyklostezka na chodníku

Onehdá jsem byl služebně v Japonsku, a "šílenost jako cyklostezka na chodníku" tam mají i v multimilón. megapolích - a klidně i  na ulicích důležitostí (a frekcencí chodců) podobných pražské Národní třídě či Příkopům. A Japonci na nich jezdí, v případě potřeby zvoní na zvonky , a chodci jim uhýbají ...  :-)

Zebra 15.10.2008 13:02

Re: cyklostezka na chodníku

Nojo, to jsou ovšem žluťáci, šikmovočka, žrouti rejže, čtenáři rozsypanýho čaje a vůbec pronárod, vsadím se, že česky neuměj ani žbleptnout. To u nás jsme jinší machři, chodník je náš a s pitomým kolem si běžte třeba do toho vašeho Japonska !

R 15.10.2008 13:05

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Hm, já občas chodím nebo jezdím na kole do města  neformálně vytvořenou stezičkou kolem řeky na rozhraní pobřežního lesa a pole. Stezka je něco přes 500 metrů dlouhá, je to v podstatě spojnice dvou málo frekventovaných obyčejných asfaltovaných silniček  tak 3 třídy na koncích vesnice a města a projede nebo projde tam denně odhaduji pár desítek lidí. Vyjetá šířka stezky je většinou pouhých 30 centimetrů. Je zavedeno, že když cyklista dožene pěšího, ten ze stezky ustoupí do trávy a cyklista projede opatrně kolem něho. Je zavedeno, že když rychlejší cyklista dožene pomalejšího, ten pomalejší zase zajede do trávy a rychlejší kolem něho projede. Rovněž když dva cyklisti jedou proti sobě, tak vzájemně zajedou to trávy a míjí se bez problémů.  vždycky se prostě to míjení nebo předjíždění nějakým způsobem prostě provede. Vůbec nikdy jsem o nějakém problému, který by tam vznikl, neslyšel.....

R 15.10.2008 12:09

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Já to vidím tak, že expanze asfaltu do přírody stále pokračuje. Za komunistů se zalévala kdejaká polní cesta asfaltem, aby v rámci bitvy o zrno traktory a kombajny mohly lépe jezdit na pole, dneska se leckterá taková původně polní cesta stala "zkratkou" kterou jezdí automobily mezi vesnicemi a která se proto udržuje a dále asfaltuje jako obyčejná silnice. Nyní je řada na různých pěšinách a stezičkách, kterými si pěší a cyklisté odjakživa zkracovali trasy do práce nebo na nákupy atd.  Nic jiného tyto s velkým humbukem budované cyklistické stezky nejsou.

jerry, the bicycle mouse 15.10.2008 12:45

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

No podobné problémy v Liberci nemáme, tam vlastně máme jedinou cyklostezku, která slouží všem -chodcům, inlajnistům, kočárkům i kolům. A kupodivu, přes její přeplněnost jsem o žádné nehodě neslyšel. A vyzkoušel jsem mockrát ve všech rolích. No ono v Liberci nic jiného nezbyde, než občas vjet na chodník. Víte, když jssou tramvajový koleje, tak tam cyklista prostě jet nemůže, i když není zákaz. Tramvaj je prostě rychlejší a pomalu brzdí. Je vidět, že autor cyklisty nesnáší a na kole seděl někdy v dětství. Já chodím i dost pěšky. Co nesnáším je jízda autem. :-)

šimon klein 15.10.2008 12:52

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

tak přesně takhle desítky let sloužila ta stará asfaltka i u nás....a také prakticky bez nehod..protože vždycky platilo, že po chodníku se nemá jezdit na kole a tehdejší pyciklisti věděli, že musejí jezdit tak, aby někoho nesrazili, ba dokonce nenaštvali - neměli tam co dělat...no a pak přišla Nová doba a s ní i přednost pro malou část těch původních uživatelů.....a ti se přestali chovat jako ohleduplní spoluobčané....maj krásnou novou stezku (jen oni) a přednost na ní.....tak do toho šlápnem ! 

Forstmeister 15.10.2008 10:57

Cyklisté

Nic proti cyklistům, ale zkuste jet ráno okolo šesté hodiny v chumelenici autem městem typu Hradec Králové. Kymácející se neosvětlení cyklisté, kteří , jak se za bolševika říkalo, ráno hodili dvě vejce do kalhot, sedli na kolo a jeli vládnout, našinci v automobilu tutově "zadělají" na průšvih v oblasti silničního provozu. A co dále, magoři na byciklu řádí i v lesních hvozdech. Tuhle mi v lese takový magor málem zmrzačil hafušu. Naštěstí si jenom sám sobě rozbil hubu, nicméně ještě byl agresivní (docela jsem měl pak i agresivní choutky praštit ho kolbou). Proto jsem "pro jistotu" nechal hafušu pojistit na zodpovědnost "za škody způsobené jejím pobíháním" (nepovinné ručení stojí kilčo ročně a je to hlavně kvůli kolařům). Někde jsou cyklisté docela nebezpečnou sortou. Můj názor. 

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 11:46

Re: Cyklisté

Jo. Pojizdejici cyklista po lesni ceste je magor, zatimco pobihajici pes po lesni ceste je OK. Takze kdyz vbehne pes pod kolo zaslouzi cyklista nabancit, zatimco psovod zadnou odpovednost nema. Chyba lavky. Vase odpovednost psovoda je stejna jako odpovednost cyklisty a na incidentu nesete oba stejny podil. Lepsi priklad jednostrannosti, kdy kazdy hleda vinu jen v tom druhem tezko nalezt. Toto je problem cyklistiky v kostce. Bezohlednost . Uvazovani jenom z ME prespektivy.  At uz jedete na kole, jdete pesky nebo ridite auto.

Jura Jurax 15.10.2008 12:16

Re: Cyklisté

Jo. Pojizdejici cyklista po lesni ceste je magor, zatimco pobihajici pes po lesni ceste je OK.

Přesně tak - když mu ten pes vadí. A to tam ještě překáží chodci ... ;-) Cyklista má přizpůsobit rychlost a styl jízdy svým schopnostem, kvalitě cesty a okolnostem, které může předvídat. A vidím-li pobíhat psa, předvídám.

Ostatně cyklista, co na lesní cestě jede co to dá a všichni se dekujte, já sportuji a závodím, je magor stejně, jako řidič auta činící totéž na silnici.

R 15.10.2008 12:20

Re: Cyklisté

R^R^

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:48

Re: Cyklisté

Jo a psovod odpovida za sveho psa. Odpovednost je stejna u obou. Chybu udelali oba. Prispevek puvodni i ten vas jsou jednostranne. 

aha 15.10.2008 12:39

Re: Cyklisté

v lese nema pes na volno co delat! naucte se znat zakony a pak tady kricte. porusujete zakon, jeste se tim chlubite a kdyz v dusledku toho na to nekdo doplati tak mu to prejete. jste komik :-)

Lobo 15.10.2008 10:11

Na kole ve městě

Ono to taky chce nejezdit na kole po městě jak hovado.