1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. J. 15.10.2008 15:47

Re: Pahejl, vy jste IMHO celkem reprezentativní příčinou většiny potíží lidského soužití:

Kamaráde ,máš v mnohém pravdu, je mě 56, dovolím si tvrdit, že po Praze jezdím od šesti let, do třinácti čtrnácti jen kolem pár bloků na Vinohradech a Žižkově. Nikdy jsem nikoho kolem nepoškodil , nezranil , neomezil. Zato jsem jednou skončil na zemi, pan řidič si "nevšiml" že stujím na červenou a nedobrzdil. Podruhé mě "nahnal" pakůň na chodník, co by "čekal",než dojedeme na konec tram. ostrůvku, že.Kolikrát mě vlítli pod přední gumu chodci, to ani nespočítám,když mě tam jednou strčila buchta kočárek, šel,jsem na bok, stačil jsem zastavit, ale nestačil povolit klipsnu, a už jsem ležel. Ani neřekla promiňte pane, nestalo se Vám nic? Jenom si tak odfrkla , použil jsem ona známá a frekventovaná čtyři písmena, víš jaká, ale jodoval jsem si pěknou ránu na lokti. No, a nakonec mě zřejmě chodci, či automobilisté,ukradli v Praze dvě kola. Rozhodně ale nepoužívám slovo "odpad", to si schovávám jen pro bolševiky, stbáky , konfidenty a podobnou svoloč. Na milicionáře jsem málem zapoměl.

pahejl 15.10.2008 18:04

Re: Pahejl, vy jste IMHO celkem reprezentativní příčinou většiny potíží lidského soužití:

ten odpad patril clenum automatu. racte si zjistit neco o jejich praskackem webu a pochopite proc o nich takto mluvim.

VL 15.10.2008 12:41

Dopravní předpisy?

Od jaké doby nemusí cyklisti dodržovat dopavní předpisy? Jízda na kole na přechodech pro chodce, kde by měl slézt a vést kolo, Vyšehradský tunel, kde jezdí přes tabuli "Cyklisto sesedni z kola" po chodníku, který je široký metr. Nejlepší byl jeden idiot, který mě mále vyjel na haubnu u služebního auta - zabočoval jsem na Praze 1 z Opatovické do Křemencovy - obě jsou jednosměrné a ten de.bil vyjel z Křemencovy v protisměru.

Požadavek různých cyklistických sdružení, aby mohli kolaři jezdi v jednosměrkách v protisměru způsobí urychlenou redukci uživatelů jízdního kola.

Proč nemusí být jízdní kolo na rozdíl, od ostatních vozidel za jízdy osvětleno?

Specifický případ jsou kolaři na venkově. Jednou jsem mámel porazil bábu na kole, která jela v noci bez osvětlení, tmavě oblečená a já ji přehlídl v bočním okně u auta, kde se mi odrážela osvětlená přístrojová deska.

Pravidla by měla platit pro všechny účastníky silničního provozu. Nevidím jediný důvod, proč nesebrat nalitému cyklistovi řidičský průkaz, pokud jej má, nebo dát chodci body za to, že vleze na přechodu na červenou, opět pokud je držetelem ŘP.

R 15.10.2008 12:53

Re: Dopravní předpisy?

No, ŘP k jízdě na kole nebo k chůzi přes přechod není potřeba, tudíž je nelogické ho za takový přestupek odebírat, zavání to buzerací. Já bych to viděl spíše na finanční princip, pokud cyklista poruší takhle přepisy a způsobí nějakou nehodu, ať automaticky je vyjmut ze všech povinných i soukromých pojištění a všechny škody ať hradí "keš" .  Viz můj příspěvek níže.

VL 15.10.2008 12:57

Re: Dopravní předpisy?

V Německu to tak funguje. Pravděpodobně předpokládají, že když někdo jeden pod parou na kole, tak by jel i autem a pokud vleze na červenou do křižovatky, tak by do ní i vjel.

R 15.10.2008 13:07

Re: Dopravní předpisy?

Pak je založeno na právní nerovnost, kdo jakživ neměl řidičák, nemůže být takhle potestán a přitom na kole jezdit bez řidičáku může. Předpokládám, že v Německu stejně jako u nás.

vltava 15.10.2008 13:40

Re: Dopravní předpisy?

Může. Pokud se dopustíte přestupku, a nemáte řidičák, je Vám založena tzv. Karta neřidiče, do které se přestupek zaznamená. Pokud např. řídíte bez ŘP, a je Vám vysloven zákaz řízení, tak až zákaz pomine, teprve si můžete ten ŘP udělat.

R 15.10.2008 13:54

Re: Dopravní předpisy?

To zní logicky.

lahvac 15.10.2008 14:15

Re: Dopravní předpisy?

Co je tohle za blbost, chcete rict, ze kdyz lidem co hraji painball, date normalni zbran tak se navzajem postrileji? Jestli si to takhle vykladaji u sousedu, tak mi nezbyva nic jineho nez je litovat

R. J. 15.10.2008 12:57

Re: Dopravní předpisy?

Přátelé, již asi deset let jezdím na kole v podvečer a v noci ve žluté reflexní vestě, mám zkušenost, že aouto se mě až na výjimky, vyhne ohleduplně. Vidí mě z dálky. Jsem pro povinné nošení ref. vest cyklisty, jako uživatel kola a auta, bych to přivítal.Co Vy?

VL 15.10.2008 12:58

Re: Dopravní předpisy?

Naprostý souhlas. Těžko se můžu vyhnout někomu, koho uvidím na pět metrů.

VL 15.10.2008 13:00

Re: Dopravní předpisy?

P.S.

Musíme si všichni uvědomit, co nás štve jako chodce na řidičích, jako řidiče na chodcích, jako cyklisty na řidičích a jako řidiše na cyklistech a když jdeme přes přechod nebo sedíme za volantem a řídítky tak to nedělat.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:11

Re: Dopravní předpisy?

Zlata slova. Tesat do kamene. Ano to je podstata problemu. Videt vec z vice perspektiv a nedelat to co mi vadi, jsem li v jine pozici. Problem je, ze vetsina chodcu a ridicu vyjela na kole asi 10x v rannem detstvi a o problemech cyklistu nic netusi. Znaji jen ty svoje problemy s cyklisty.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:07

Re: Dopravní předpisy?

Tak proc ne. Nic proti. Ale vynucovat poradne osvetleni kola je ucelnejsi a ucinnejsi. LED technologie dnes pokrocila vyznamne. Pred rokem jsem si poril svetlo na dve tuzkove baterky, ktere sviti lepe nez reflektor na mem malem motocyklu. Mely by byt zavedeny homologace a predpisy pro svetla na kola, stejne jako plati na auta. Potom by jiz nebylo mozne, aby si nekdo poridil blikacku, ktera neni z 5ti metru videt a tim povazoval svoje osvetleni za vyrizene.

R 15.10.2008 13:08

Re: Dopravní předpisy?

R^R^

R. J. 15.10.2008 13:26

Re: Dopravní předpisy?

To, že jsem jěště osvětlen jako vánoční stromeček jsem ani nezmínil, to je prostě samozřejmost.Jinak všem "pumpičkám" doporučím přední světlo od Fy. Lenser, to je dokonalost, 180 lumenů,je vidět na cestě vše, člověk to může "mydlit" i v noci.Jukněte na Web. Každý si vybere. Když jsem přijel na ryby, tak jsem tu baterku ukazoval, říkám , jedna ledka pánové. Oni hned vytáhli svoje pěti a sedmi  led a smáli se jak protržený, Pražák si koupil jednu ledku. To je vůl. Pak jsem dal první stupeň, je to málo, sporo,to bylo smíchu, těch hlášek, "hovadům by měli zakázat chytat ryby" a pod. Když se nasmáli, přepnul jsem na "normál" , jenom čuměli,šlo to na sto metru, osvětlil jsem proti břech tak, že tam bylo vidět auto.Jinak je to "vypalovač očí". Také jsem musel hned jít koupit tyto baterky a hned jim je poslat.Dělá se to také, jako čelovka. Trochu slabší, ale na kolo dostačující. Tak kdo jezdíte večer a v noci, jedině Lenser. Ten nejdražší model stojí 1860 Kč. Doporučuji.  

R 15.10.2008 13:37

Re: Dopravní předpisy?

Svítivost LEDek stoupá docela dramaticky, žárovky už jsou kdesi vzadu a jaká účinnost je u těchto polovodičových součástek nakonec fyzikálně a výrobně reálná, se teprve uvidí.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:39

Re: Dopravní předpisy?

Presne. Ja mam Fenix.  Jedna ledka 5W. 180 lumenu. Baterka je dobijeci a vydrzi cca 3hodiny v nejvyssin "turbo" modu. Bezne pouzivam "potkavaci". Tam baterka vydrzi cca 6h. Naprosto dostacujici. Na vzdalenost 200 metru je stale videt osvetlena  plocha, na 80m vidite stejne jako ve dne. Odrazkove znacky vam na rovince sviti uz na 1km. Kazdemu, kdo jezdi na kole bych doporucil, aby si neco podobneho poridil.  Svitim jako motorka a neodlisuju se od ostatnich na silnici. Neni problem jet treba 50km/h - vidite stale dostatecne daleko. Doporucuju kazdemu, zajimat se o jednoledkove svitilny s vykonem ledky 5W a vice. Vlastni 5ti watova LEDka je asi rok stara vec a ruzne svitilny s touto  ledkou se postupne vynoruji.

R 15.10.2008 13:53

Re: Dopravní předpisy?

Já jsem si v poslední době koupil pětiledkovou baterku v Kauflandu, tuším za 79. Nejsou tam určitě nejvýkonnější LED a je na tři mikrotužky, takže při nových bateriích jsou ledky přetěžovány. Dávám tam tedy částečně vybité a připravuji elektronický omezovač proudu pro zvýšení životnosti LED. Ale nekupte to za ty peníze!  Byly tam i za podobnou cenu světla s uchycením na kolo. Svítivost těch 5 ledek by mně osobně na kolo stačila. S nabíjecími mikrotužkami NiMh akumulátory a s omezením proudu na 80 - 100 mA by měly vydržet svítit kolem 10 hodin. Jednu bílou vysocesvítivou ledku jako náhradu žárovky jsem už před několika lety zabudoval do obyčejné batrky místo žárovky, mně stačila. Už mně ji stihli i ukradnout.:-(

lahvac 15.10.2008 14:22

Re: Dopravní předpisy?

Bohuzel jste zapomel dodat ze to vase svetlo na 2 tuzkove baterie vydrzi svitit 1/2 hod. pokud mate dobre baterie, pokud si koupite suche clanky v samosce kde staly predtim pul roku tak si posvitite asi tak 5 minut, navic asi nestala stovku jako jine mrkatka a bludicky.

Podle me je to v zakonech osetreno dostatecne, to ze na to nekdo nedba je jeho blbost a naopak kdo si uvedomi rizika, tak si koupi obleceni s reflexnimi prvky, nebo reflexni vestu, kazdy sveho stesti strujce.

R 15.10.2008 21:38

Re: Dopravní předpisy?

Pokud to je výrobek od pár stovek Kč  výše, docela určitě obsahuje polovodičový měnič a regulátor, který udržuje víceméně konstantní napětí a tím i konstantní svítivost po celou dobu životnosti baterií.  A životnost baterií určitě není pár minut, minimálně to je jednotky hodin. Aspoň co se týká nabíjecích akumulátorů. Pro kapesní svítilny nebo méně výkonná cyklistická světla úplně stačí výkonová LED dioda s odběrem 300 miliampér při napětí 3 - 3,5 voltu. Taková dioda, pokud se napájí přes měnič ze dvou NiMh tužkových akumulátorů, odebírá z nich tak 400 - 500  miliampér a běžné NiMh akumulátory, které mají 2500 miliampérhodin, vydrží tedy svítit 5 - 6 hodin. Výrobky spodní cenové hladiny mají  levné paralelně spojené nevýkonové vysoce svítivé Ledky, ty potřebují při cca 3,5 voltu po asi 20 miliampérech. Viděl jsem svítilny s 3 - 5 nebo 9 Ledkami, takže jejich odběr je 60 - 100 - 180 miliampérů, což v pohodě zvládne každá baterie.

R 15.10.2008 13:15

Re: Dopravní předpisy?

No, určitě kdyby všichni cyklisté byli taklhle vidět, podstatně by se nehody snížily.  Ale být kvůli tomu ve žlutém, pro někoho docela hnusném oblečení? Jedině snad nějakou tenkou vestičku v kapse, kterou na sebe navleču až před jízdou?  Další stupeň by mohly být školní děti, ráno  i později odpoledne je v zimě už tma, přípaně potom chodci v noci na silnici mimo chodník.  Tam bych to viděl spíše na nějaké povinné reflexní prvky než celou vestu, případně zase na finanční systém omátnutí náhrady škod z pojištění při nehodě.

R. J. 15.10.2008 13:33

Re: Dopravní předpisy?

Jezdím oblečen normálně,ale jak je soumrak nebo tma, beru si normální vestu pro automobilisty,jestli jsem " hnusně" oblečen nevím,vím však, že jsem pro bezpečnost svoji a druhých udělal maximum.A o to jde především.Nakonec , nehledím přece na to, jestli jsem na silnici hezky "učesán".Ne? 

R 15.10.2008 13:40

Re: Dopravní předpisy?

Já jsem myslel to, aby člověk kvůli tomu, že potřebuje na kolo reflexní oblečení, nemusel v tom oblečení trdlovat i mimo kolo, podobně jako třeba motocyklisti v kombinézách a s helmou v ruce.

Benny 7.11.2008 15:00

Re: Dopravní předpisy?

No, ja mam Deuter cyklobaglik a v nem je predni dil vesty a plastenka na batoh. Oboji reflexni a stale pri sobe.

Střelec 15.10.2008 12:31

Problém

Problémem různých cyklovyděračů je hlavně skutečnost, že různým nátlakem prosazují svá speciální pravidla a odmítají dodržovat pravidla existující, platná pro zbytek světa. Pomineme-li speciální práskačský web zřízený cykloteroristy (tolik k oprávněné nenávisti), stačí vzít v potaz otázku řádného osvětlení kola . Potmě je polochcíplá blikačka na zadku exota řítícího se po cyklostezce říznuté chodníkem na dvě věci - zepředu buď není vidět vůbec, nebo se neliší od chodce (vyjma rychlosti). Pokud na mě taková existence nečekaně vybafne ze tmy při přecházení ulice a má stupidní kecy, koleduje si.  Horší následky to ale bude mít tam, kde radní vecpali cyklostezku mezi silnici a parkovací pruh. Za šera tam budou cyklisti bez předního světla  asi často končit v otevřených dveřích aut. Ovšem potěšující je, když se na jednosměrném pruhu cyklostezky potkají dva cyklisti z protisměru a dojde na ruční prosazování přednosti v jízdě. To je pak velmi názorná lekce tolik žádané ohleduplnosti, přímo jedna báseň.

R 15.10.2008 12:49

Re: Problém

Na to je jednoduchý recept. Prosadit, aby kolo bez světel a odrazek provozované v noci bylo považováno ze dopravní prostředek technicky nezpůsobilý k provozu. To znamená pokud neosvětlený cyklista vrazí potmě do automobilu, škoda se neplatí z povinného ručení, ošetření zranění se neplatí z zdravotního pojištění, pokud má cyklista uzavřené soukromé úrazové či životní pojištění nebo pojištění škod, které by cyklista mohl jízdou napáchat, pojišťovna taky  neplní. At si všechno cyklista, který jel na takovém neosvětleném kole, uhradí sám. Nebo jeho dědicové, pokud to byl smrťák. Potom by neosvětlená kola určitě zmizela, každý by obětoval těch 500 Kč na světla a odrazky.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:01

Re: Problém

Nekteri cyklisti nedodrzuji dopravni predpisy, nekteri chodci taky ne a nekteri ridici si s nimi take tezkou hlavu nedelaji. Vyzdvihovat vzdy jednu skupinu jako vzor spatnosti a bezohlednosti nema smysl. Nedodrzuji predpisy spolecne a ohrozuji ostatni ucastniky provozu spolecne. 

Dick 15.10.2008 11:48

Dvě kola

Ale jak čtu diskusi, jsem potěšen tím, že pozoruji, jak mantra DVĚ KOLA DOBRÁ - ČTYŘI KOLA ŠPATNÁ přestává působit. A to je dobře. I když - po pravdě řečeno - když táhnu s malými dětmi na kolech po Plzeňské třídě, uvítal bych kdyby Jančíkovo klika na radnici aspoň jeden chodník mezi Smíchovem a Řepy přeměnila v cyklostezku.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 11:36

Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Jedno zda chodec nebo automobilista, oba spolecne nenavidi cyklistu. A co ti dva maji spolecneho s cyklistou svisticim po cyklostezce-chodniku tricitkou pul metru od chodcu? Bezohlednost, sobectvi neschopnost respektovat, ze svet tu neni jen kvuli mne. Takze si nesnasenlivi chodci, agresivni ridici a bezohledny cyklista mohou podat ruce a navzajem si pekne vynadat, ze za vsechno zle muzou ti druzi. Mozna jim pak dojde, ze problem neni v tech druhych, ale v nizke ohleduplnosti (ci kulturnosti)  v CR obecne. Cyklostezky rozdelenim chodniku mohou pri jejich dostatecne sirce bez problemu  fungovat. A take tak ve svete  funguji. A budou i u nas. Jen se to musime naucit.

Autor ma ale pravdu v druhe casti clanku. Betonova lobby, ve spojeni s sanci tusicimi politiky, nalezli v cyklostezkach netuseny zdroj prospechu. Politici cyklostezkou nezarmouti a betonari objevili, kolik kilometru polnich a lesnich cest by se dalo jeste vyasfaltovat. A tak verejne penize tecou. Natahuji asfaltove stezky do netknute prirody. Mnohdy jsou to mnohamilionove rozsahle stavby natrvalo menici krajinu. Jako cyklista musim rict, ze o asfaltove stezky do prirody absolutne nestojim. Sotolinova cesta se zasypanymi vymoly poslouzi stejne. A jestli nekdo potrebuje asfaltovku, aby mohl vyjet do prirody, mel by si rozmyslet, jestli mu ve meste vlastne neni lip.