2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Diskuse o 4 %

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fafa 18.2.2006 20:55

Re: Re: pokud gentlemoun nechápe výhrady prezidenta

Vito,
ktera cast postupu prezidenta je neustavni?
Novák Jiří 18.2.2006 20:49

Re: Nazývejme věci pravým jménem

A pokud se někdo narodí s potřebou mít víc partnerů (obávám se, že tato potřeba je přírodou zakódovaná) má mít také nárok na vlastní zákon?
Milada 18.2.2006 19:47

Re: Nazývejme věci pravým jménem

souhlasím s tímto názorem
hlava 18.2.2006 19:32

Re: Re: Re: Re: jde o děti

Pokud jde o bezdětné manželství, urtčitě z něj jde odejít poněkud snadněji, takže taky není moc co řešit. Pokud jsou v zákoně o rodině nějaké zbytečné komplikace, které tam nemusí být, měly by zmizet. Chtít, aby se lidé brali až když mají děti je trochu silná káva.
 
jozka 18.2.2006 19:20

Souhlasím s prezidentem:

je  třeba zabránit  globálnímu oteploušování.
Jirka 18.2.2006 19:19

Re: Re: Re: jde o děti

Však dokud rodina dítě nemá, tak je bezdětná. Až se dítě narodí, bude to rodina s dítětem. Co je na tom komlikovaného? To ošetření a přehodnocení právě řeší zákon o Registrovaném partnerství.
68 18.2.2006 18:45

Re: Re: Nazývejme věci pravým jménem

"...dokud do toho nezačal zasahovat člověk...".  Ano, podobně jako (zejména v předtelevisním věku) příroda si snadno dokázala poradit s přebujelou populací většiny afrických kmenů, bez jakýchkoliv migračních problémů.
jezevec 18.2.2006 18:30

Re: Re: pokud gentlemoun nechápe výhrady prezidenta

Správně pravíte, že Ústava a jednací řád sněmovny stanoví, jak se přijímají zákony.
Tedy nadpoloviční většinou přítomných poslanců, posléze senátorů - případně přehlasovat nesouhlas Senátu nebo prezidenta republiky nadpoloviční většinou všech poslanců.
No a vovovocotedade?
Myslíte si, že nesouhlas prezidenta je jaxi kvalitnější, je-li deklarován bez zdůvodnění - než když k němu prezident přiloží nikoli nepochopitelné zdůvodnění svého odmítnutí (aby takto kontroverzní norma měla přinejmenším poloviční podporu v parlamentu?).
Pletete si význam slova VETO. Veto znamená že něco nebude. Žádost aby se poslanci  dohodli na normě která bude přijatelná alespoň pro polovic znich, není veto, ale snaha o menší kontroverzi. Ale chápu že Klaus i kdyby zemřel, jistě se najdou kritikové kteří budou povykovat jak zemřel nevhodně a arogantně.
hlava 18.2.2006 18:28

Re: Re: jde o děti

navíc státní podporou bylo myšleno využívat sílu státu k řešení partnerských vztahů
hlava 18.2.2006 18:26

Re: Re: jde o děti

Jde třeba o to, že ne všichni mají dědi ještě před svatbou, někdy to i nevzjde atd. bylo by to příliš komplikované řešit a udělalo by se více škody nežli užitku, k¨jao ostatně většinou, když se jde s kanonem na vrabce.
 
Pokud něco nejde smluvně ošetřit, je to v skoro vždy tím, že se do toho plete nějaký nablblý zákon, který by bylo třeba přehodnotit.
Jirka 18.2.2006 18:07

Re: Homosexuální hysterie

To je zcela jednoduché, protože by to znemožnilo jeho schválení :-) Tento výsledek je výsledkem 10 leté diskuze. Zvláštní, že ji pan Klaus nezaznamenal ...
Jirka 18.2.2006 18:05

Re: jde o děti

Jaktože nelze odlišit bezdětné manželství od manžeství s dětmi? K tomu přeci stačí spočítat počet dětí? :-) Registrované partnersví pomůže homosexuálním párům vyřešit problémy právního rázu i ty které smluvně ošetřit nejdou. Zákon přeci zádné nároky na státní rozpočet neklade, tak jak jste přišel na ten "nehorázný požadavek na státní podporu"?
Asmar 18.2.2006 17:41

Re: Nazývejme věci pravým jménem

Souihlasím s Vaším názorem. Napadlo mě při jeho čtení, proč vlastně lidé potřebují k tomu aby spolu žili nějaký oficielní potvrzení. Dnes vidíme i trend, kdy spousta lidí do oficielních svazků nevstupuje.Žádný zákon či registrace neodstraní vrozené neléčitelné odchylky, jde o to, aby kvůli ním nebyli lidé postihováni. Také je třeba přiznat, že ve vývoji druhů dochází k mutacím, s kterými se příroda, dokud do toho nezačal zasahovat človék, dokázala v zájmu t.zv. zachování druhu vyrovnat.
Karel 18.2.2006 17:20

ten Pámbu!

Jedna poslanky za ČSSD, nějaká Nováková, odmítla hlasovat pro návrh legalizace, ačkoli to grémium strany doporučilo. Prý proto, že se víc bojí boha než vedení strany.
Navrhuji nový zákon, který by zakazoval účast v politice všem členům církví a těm, kdo se hlásí ke kterémukoli náboženství. Zbavíme se KDU, muslimů a Novákové jedním vrzem
68 18.2.2006 17:15

Re: Re: pokud gentlemoun nechápe výhrady prezidenta

Hele, "vita"! My už se přece známe přes ty homosexuály, že ano? Tak člověče, jen do toho. Ale jen se tentokrát pro ně tolik nedrásejte, oni si vystačí i bez Vás. Nebudte domýšlivý. (Nebo žárlivý?)
jasan 18.2.2006 17:07

vito...

pokud jste schopen rozporovat zduvodneni veta, tak sem s tim.   Vase bublani svedci spise o nejake potrefenosti nez o logice
68 18.2.2006 17:01

Re: Co mě se týče, tak bych zrušil i manželství a nahradil ho klasickým smluvním vztahem.

Už zase blbnete? Někdy to už vypadá lepší...
hlava 18.2.2006 16:42

jde o děti

Zákon o rodině existuje proto, aby stát pomáhal vyrovnával handicap dětí proti dospělým hlevně od té doby, kdy oni ve stáří jsou na nich méně závislí nežli tomu bývalo.
Proto jsou pravidla nastavena, tak, aby pomáhala držet rodinu pohramadě. Heteresexuální manželství je tedy dáno tím, že dítě přijde na svět v naprosté většině případů společným přičiněním osob různého pohlaví, říká se jim rodiče.
V zájmu dítěte je potom, aby ho oba podporovali a zájmem společnosti je tato práva rozumným způspbem podopřit a zaštítít.
 
To, že jsou i bezdětná manželství nelze spravedlivě odlišit. Jakekoliv jiné vztahy  mezi dospělými jsou věcí smluvního ujednání, stačí zajít k notáři a sepsat smlouvu podle vlastních specifických potřeb.  Žádat státní podporu je dost nehorázné, ostatně žadatelů o nejrůznější výhody je všude víc než dost.
 
Každá neoprávněná výhoda je na úkor jiných. Jední, kdo jsou opravněni, jsou děti a bezmocní.
 
Honza 18.2.2006 15:59

Re: Re: Jeden z hlavních důvodů, proč někteří lidi chtějí protlačit tento zákon,

Hele, když se ani neumíte nazvat nějakým jménem, tak je dost hloupý, abyste se navážel do jiných.
Znám docela dost teplých (nic ve zlým, oni si tak běžně říkají) a nikdo z nich se nepotýkal s problémy, které chce řešit, ale ve skutečnosti neřeší, zákon o RP.
Zjímalo by mě, kolik  poslanců, kteří uvedený zákon páchali, jsou teplí a skutečně chtějí problémovým věcem pomoci.
Jeví se mi, že účelnější by bylo udělat průzkum mezi lidma žijícími spolu na hromádce, nebo v jiném pro ně výhodném svaku (druh družka, hmosexuál homosexuál, lesba lesba, stařenka stařenka, stařík ... náctka apod.) a cíleně pojmenovat problémy, které jim současná  legislativa přináší. Po vyloučení kdejakých absurdit by předkladatelé zákona zjistili, která ustanovení jakých současně platných zákonů to nějakým způsobem ovlivňuje či podporuje a  zde by mohli hledat nápravu.
Osobně se domnívám, že žít v jakémkoliv svazku je je zavazující a sám na základě svých zkušeností, bych jakýmkoliv státem posvěcenýmmanželstvím či partnerstvím příliš nadšený nebyl.
Lexa 18.2.2006 15:49

Re: Faktem je,

Pán si zřejmě myslí, že kdo nesouloží do konečníku, není řádný občan. A že souložení do vaginy je nedemokratické.
 
Lexa 18.2.2006 15:48

Proč bych lhal?

Já je z toho prostě podezírám.
Ale nenapadlo by mě to, kdyby s tím jeden z nich sám nevystartoval.
 
duch 18.2.2006 15:47

Re: proč řešit teplouše ?

Máte plnou pravdu. Zbytečná diskuse i zákon.Musíme si zvykat na logické nesmysly. Například vysvětlete dítěti, že pes není živý tvor ani zvíře, ale pouhá věc.A to vymysleli lidé, kteří si říkají zákonodárci ( já jim říkám diktátoři, protože dar mohu odmítnout, ale zákon musím dodržovat i kdyby byl zcela nesmyslný).
kuba 18.2.2006 15:45

???

Pokud tak jistě víte, že pan prezident si počínal protizákonně, tak na něj podejte trestní oznámení nebo ústavní stížnost. Nic jednoduššího! A do něj! Ale pokud si myslíte, že že pan prezident se provinil tím, že nepostupoval podle vašich směrnic, tak držte ... krok.
Lexa 18.2.2006 15:45

Manželských trojúhelníků

a čtyřúhelníků je v populaci určitě mnohem víc než 4 %.
vita 18.2.2006 15:32

Re: pokud gentlemoun nechápe výhrady prezidenta

On pan president je nejen Pan Profesor a Čestný Předseda ODS, on je najednou též Ústavou samou? Ústava a jednací řád sněmovny stanoví, jak se přijímají zákony a jaké. Říká, že obyčejné zákony nadpoloviční většinou přítomných poslanců, posléze senátorů, případně přehlasovat nesouhlas Senátu nadpoloviční většinou všech poslanců. Když pan president je proti zákonu, tak ať se aspoň neschovává a nemlží, že on vlastně není až tak proti, ale těch schvalujících by mělo být nějak víc, jaksi jinak, než ukládá Ústava. Měl možnost zákon nepodepsat a tím vyjádřit svůj nesouhlas. Když ho vetoval, tak nechť otevřeně bez kliček. To bylo keců, když byl presidentem Havel, jak veto zákona by měla být výjimka všech výjimek pouzdro...
.. 18.2.2006 15:31

Re: Jeden z hlavních důvodů, proč někteří lidi chtějí protlačit tento zákon,

Milý Alexandře ono to tak není, jak to popisuješ a vědomě lžeš.Proč toto děláš ty nevíš o podpisové akci,  nevíš kolik ověřených podpisů tam je .Ty se nudíš a tak kecáš a asi máš rád pana prezidenta.
Novák Jiří 18.2.2006 15:27

Homosexuální hysterie

Ať mi někdo vysvětlí, proč byl odmítnut pozměňovací návrh, který umožňoval partnerství uzavřít i více osobám. Proč by v partnerství nemohly žít i dvě ženy a jeden muž, nebo dva muži a jedna žena. Takové partnerství je z hlediska společnosti mnohem užitečnější, než soužití homosexuálů.
Ať mi někdo vysvětlí, proč na toto téma byly odmítnuty všechny diskuse a zcenzurovány všechny články
Je to zřejmě proto, že všechny důvody uvedené v důvodové zprávě k zákonu o registrovaném partnerství najednou začínají být na vodě, protože platí i pro soužití trojic, nebo sourozenců.
kuba 18.2.2006 15:23

Nazývejme věci pravým jménem

bude to čestnější a přijatelnější pro všechny. Je bohužel smutnou skutečností, že se občas rodí lidé nějak jiní, než je ‚normální‘. Mohou být malincí (liliputi), slepí, hluší, hrbatí, nebo je vzrušují lidé stejného pohlaví. Za tyto odchylky nikdo nemůže a dost mě odpuzují některé silácké a vulgární přístupy některých diskutujících. Moc nemachrujte vy ‚moralisté‘, to samé se klidně mohlo stát i vám. Na tom, že jste v tomto směru ‚normální‘ nemáte pražádnou zásluhu. Stačilo, aby nějaký ten gen se vám posadil o kousek vedle – a jací jste byli! Na druhé straně je pochopitelné, že každého člověka asi ta ‚jinost‘ trápí a přirozeně touží po tom, aby ‚nevyčníval z davu‘. No a zde právě nastává jádro problému. Jsou jistě věci, které se aspoň částečně dají korigovat, nebo alespoň potlačit jejich důsledky, někde to ale prostě nejde. Žádná armáda nebude zakládat oddíly liliputů a nikdo nebude konstruovat auta pro slepé. Je to možná trochu nadsazené a kruté ale je to tak! A zrovna tak žádný homo pár nikdy nebude manželským (rodinným svazkem). A pokud to někdo prosadí, tak to všechno stejně bude jenom JAKO! Jako manželé … Ale manželé to nikdy nebudou, sorry. A obrátí se to jenom proti těmto registrovaným (hrozný slovo!) nešťastníkům. Kuriózních a přímo trapných situací bylo v těchto diskuzích popsáno více než dost. Takže nehrajme si na vojáky a snažme se žít, tak jak nás příroda (ne Paroubek nebo Klaus) vybavila, aniž bychom obtěžovali ‚ty druhé‘ (a to myslím oboustranně). A zapomeňme na různé účelové bláboly o informacích o zdravotním stavu apod. To myslím Dr. Macek vysvětlil dostatečně zevrubně – i když tím ‚zlovolně ZNEUŽIL svou inteligenci‘.
Lexa 18.2.2006 14:14

Zatím takových případů moc nebude, nejspíš ani jeden.

Ale kdyby se to RP zavedlo, to bychom asi jenom zírali, kolik Čečenců a Albánců a Maročanů a Alžířanů je homosexuálních a jaké slaví u nás sexuální úspěchy... To by bylo nových zákonadbalých občanů ČR, co?
Lexa 18.2.2006 14:11

Jeden z hlavních důvodů, proč někteří lidi chtějí protlačit tento zákon,

prozradil jeden z v komentářích na Lidovkách. Prý "žije" s přítelem ze zahraničí a cizinecká policie mu nechce dát povolení k trvalému pobytu.
A k tomu asi právě má to RP sloužit: všelicí mafiáni, vyděrači a drogoví obchodníci z východu i z jihu se sem přijedou za tučný peníz k někomu zaregistrovat, pak si požádají o státní občanství z důvodu registrovaného partnerství a pak se zas odregistrují a už se jich nezbavíme.
Ono to funguje i s manželstvím, ale tam je to trochu zdlouhavější i s tou svatbou, i s tím rozvodem. A navíc ženská častěji mnohokrát rozvedená až těžko založí pořádnou rodinu, i kdyby na těch svatbách a rozvodech vydělala balík - každému chlapovi, který za manželství vůbec stojí, je a bude podezřelá.
Já co znám skutečné homosexuály, ani jeden z nich se toho zákona nedomáhá a žádné registrované partnerství uzavřít nechce.