28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S/kepticus M/aximus 4.1.2008 10:48

To je z příručky života, kterou Vaše rudá knihovna neobsahuje, jerry.

jerry 4.1.2008 14:30

Re: To je z příručky života, kterou Vaše rudá knihovna neobsahuje, jerry.

;-DA vaše také ne. Vám asi vadí, že v bibli vystupují Židé, co?

PetrK 4.1.2008 8:54

Tenhle makovec

snad bude kecat o všem a do všeho.

walter 4.1.2008 8:18

církve už svoje řekly v minulosti,

doufám, že jejich vliv bude neustále slábnout. Vyhrožování islámem neberu, je mi jedno jestli bude moji duši (a tělo) znásilňovat ajatolla či kněžour v černém. Oboum bych doporučoval mě moc neštvat, za svá práva a svobody jsem ochoten zabíjet.

Netřeba 4.1.2008 8:38

Re: . . . za svá práva a svobody jsem ochoten zabíjet.

Muslimové taky a katolicí nebudou výjimkou.

VVK 4.1.2008 8:42

Re: církve už svoje řekly v minulosti,

Boha nezabileš, ani nevyženeš, on si prosadí svou a ty budeš jen zírat! Saul z Tarsu byl človíček jako jsi ty a nakonec zvěstoval evangelium jako známý apoštol Pavel!!! Abys věděl, ani já si nenechám šlapat po svých právech!

Šumavák 4.1.2008 11:27

Kterýho boha? Já jich znám několik.

Myslíte toho, jak se nudil a tak to tu rozsvítil? Co šest dní pracoval, sedmý odpočíval a pak už nikdy na nic nehrábl?

Jenda 4.1.2008 21:43

Re: Kterýho boha? Já jich znám několik.

Jakto ze na nic nehrab? Jednou vyvrazdil cely lidstvo a zvirectvo az na jednu rodinu (tak me napada ... to manzelkam Noemovych synu vubec nevadilo, ze jim Buh splachnul rodice a sourozence?), podruhy jenom dve mesta a potreti si (vsemohouci a VSEVEDOUCI) pohral s nejakym chudakem rolnikem. Povrazdil mu manzelku s detma i zvirectvo, vypalil barak ... aby zjistil neco co jakozto vsevedouci uz davno vedel. Jeslti brainwashing u Joba je dostatecny.

P.S.: Dost mozna mi nesedi poradi. Ne ze by na tom zalezelo.

jerry 4.1.2008 10:19

Re: církve už svoje řekly v minulosti,

Vy jste kriminálník?;-DR^

Minutus 4.1.2008 11:12

Re: církve už svoje řekly v minulosti,

Zabíjení odsuzuji. Ale nemyslím si, že by církevní nomenklaturní kádry byly za vámi pozadu.

Magor 4.1.2008 8:12

diskuse

Z článku samotného a z uvedených reakce není jasné zda autoří vůbec chápou, v čem spočívá hlavní důvod existence církve.To zaprvé.Zadruhé český antiklerikalismus má své kořeny už v době před první světovou válkou,ale celkem úspěšný pokus o totální lividaci církví(zejména katolické) udělali až bolševici.Zničili církevní školství a tak do roku 1989 mohl zájemce o kněžství získávat vzdělání jen v semináři pochybné úrovně v Litoměřicích.Dodnes řídí u nás katolickou církev v podstatě amateři.Církev trpí perzonální nouzí zaviněnou komunistickým terorem.Pro toho pána,který srovnává církev s komunisty jedna informace.Nejtvrdší inkviziční nařízení vyžadující likvidaci kačířů vydal nejpopulárnější Čech Karel IV.

VVK 4.1.2008 8:30

Re: diskuse

Já osobně nechci žádnou inkvizici a nechci, aby se církev hrabala v restitucích a křivdách napáchaných komunisty. Chtěl bych jen aby si církve, nejen katolíci, uvědomili nebezpečí jaké hrozí naší společnosti a podle toho jednaly! Zbytečná práce v neděli je skutečně hřích a jsou na to odkazy v Bibli. Samozřejmě sjede-li můj bližní, jakýkoli člověk autem do škarpy, budu se i v neděli snažit mu t té škarpy pomoci! Spadne-li můj pes do nedokončené kotelny v neděli, jistě ho tam nenechám do podělka! Uklouzne-li kdo v neděli a upadne, samozřejmě ho nenechám ležet, ale pomůžu mu na nohy! Nikdy mě však nenapadne, abych šel v neděli přidávat zedníkům, nebo šel do práce. Vím, kdo je pravý Bůh a dost často pociťuji Jeho vedení a když něco zvořu, tak i jeho napomínání! Skutečně hlavním problémem společnosti je hřích a bezbožnost!

Šumavák 4.1.2008 11:35

..a práce v něděli !

Já se poučil a hned od tohoto weekendu v neděli dobytek nekrmím! On se o něj postará bůh !

Karkul 4.1.2008 11:35

Re: diskuse

Trochu by to chtělo upřesnit, kdo byl v té době považován za kacíře a zda inkvizice měla vůbec právo či i chuť starat se o čechy.Je známo, že katolíky byly tehdy vesměs jen němečtí osídlenci ve městech a část šlechty a inkvizice tedy zastrašovala je. Ostatně současně třeba Karel IV. r. 1363 povolal do Prahy rakouského kazatele Konráda Waldhausera, aby kritizoval katolických nepravosti - tedy dle inkvizice kacíře ? České obyvatelstvo bylo tehdy stále směsí pravoslaví a pohanství, proto se tu Karel snažit vybudovat několik slovanských klášterů - nakonec s papežem dohodl jen jeden, a zřejmě proto ho vybudoval jako největší v Evropě. Ostatně i v této problematice se spíše věnoval získávání a zušlěchťování než zastrašování.

VLK 4.1.2008 16:12

Re: Re: diskuse

Tedy Vámi zde presentované výklady dějin jsem ještě nikde nečetl. Domnívám se,že o jejich správnosti by se dalo s velkým úspěchem pochybovat. Byzantská liturgie ve slovanském jazyce (což není totéž co pravoslaví) byla tou dobou v Čechách několik století zapomenutá. Pohanské rituály u drobného lidu samozřejmě zůstávaly, byly však už dávno překryty křesťanským hávem. A proti těmto překabátěným pohanským rituálům směřovala tehdejší inkvizice svou působnost.

VVK 4.1.2008 8:07

Církve a jejich vliv na společnost

Souhlasím s autorem článku, církve nemají vliv na společnost. kdyby tomu tak bylo, neděla by se zvěrstva na zaměstnancích v tomto státě. Především by se nepracovalo v neděli! Je třeba vymezit práci v neděli místo, jaké měla před rokem 1989. Pracovat v neděli by se mělo jen na místech, kde toje nezbytné, jako je třeba zdravotnictví, doprava, energetika, nebo policie, ostraha objektů atd. Není nutné aby jely fabriky, stavební práce, obchod, atd. Práce v neděli tam kde to není nutné je hřích, zločin vůči Bohu, a měla by být tvrdě postihována!!! Zaměstnavatel, který nutí zhaměstnance pracovat v neděli je zločinec na úrovni otrokáře, ne-li vraha, a měl by skončit v kriminále!. V naší zemi to jde od desíti k pěti právě kvůli nesmyslné práci v neděli! Dám na to krk, že kdyby se nepracovalo v neděli, podotýkám, tam, kde to není nutné, Bůh by vylil své požehnání na naši zemi a nastal by silný ekonomický vzestup a prosperita. Dokud však se bude v neděli pracovat, Bůh zadrží požehnání a nastane totální propad, který už nikdo nezastaví! Na Slovensku už existuje zákon o víře a svědomí, na jehož základě věřící nejsou povinni pracovat v neděli. To je počin správným směrem! Není náhoda, že Slovensko ekonomicky roste! Další příčinou propadu naší země je totální bezbožnost a urážky vůči samotnému Bohu! Zamyslete se nad tím, než bude pozdě, než budete muset poslouchat vytí muezinů a svištění biče drába, abyste sklonili hlavy směrem k Mekce! Toto není sranda, nebudete-li věřit v pravého a jediného Boha, budete mít co dělat s Islámem!

ll 4.1.2008 8:38

Re: Církve a jejich vliv na společnost

není jiného boha než Alláha, a Mohamed je jeho prorokem - to nevíte ??

Gonzales 4.1.2008 9:37

A aby to nešlo od desíti k pěti,

tak i já protestuji a žádám, aby byla definitivně zastavena zvěrstva na zaměstnancích v tomto státě.

VVK 4.1.2008 10:19

Re: A aby to nešlo od desíti k pěti,

R^ Dobře že nejsem sám, koho to s....!R^

outsider 4.1.2008 10:40

Re: Církve a jejich vliv na společnost

Nikdo nikoho nenutí pracovat v neděli. Každý zaměstnanec uzavírá (ať už písemnou nebo ne) smlouvu se svým zaměstnavatelem: budu dělat to a to, za takových a takových podmínek a za tolik peněz. Dohodnou se? OK. Nedohodnou? Oba se musí porozhlédnout někde jinde.

Kdybych použil Vaše uvažování, napíšu: "Zaměstnanec, který nutí zaměstnavatele, aby mu platil odměny, příplatky, ..., je zločinec a sprostý vyděrač, na úrovni raketýra, ne-li vraha, a měl by skončit v kriminále!", ale já to neudělám :-P

Jenda 4.1.2008 21:37

Re: Církve a jejich vliv na společnost

Jasne, okamzite se sklonte pred Bohem a lizte knezim boty at se nemusite sklonit pred Allahem a lizat moty mullahum, ajatolahum a podobne. Asi tak nejak, ze?

Mejla 4.1.2008 7:10

Jelínku, Váš první celkem rozumný článek. Berte však v úvahu, že církve decimované socialisty

již od r. 1938 se po více než 60 letech teprve začínají rozbíhat a nabírat moderní směr. Církve by zde měly získat civilnější charakter a především katolíci by se měli od mariologie a uctívání svatých trochu více obrátit k praktickému životu podobně jako v USA.

Netřeba 4.1.2008 8:37

Re: Jelínku, Váš první celkem rozumný článek. Berte však v úvahu, že církve decimované socialisty

Tím praktickým životem církví v USA máte patrně na mysli tu skupinu zblblíků, kteří hystericky ječí a modlí se u jakési dálnice, která je označena běžným pořadovým číslem, ale podle nich se právě podle tohoto čísla jedná o jakousi cestu, po které kráčel Kristus.

Kde ten všude byl, to koukám  ;-D.

Streit 4.1.2008 9:01

Re: Re: Jelínku, Váš první celkem rozumný článek. Berte však v úvahu, že církve decimované socialisty

Já zase myslel, že šlo o ty sexuální praktiky s ministranty. :-(

Netřeba 4.1.2008 10:08

Re: Milý Streite

To nebylo v USA, ale v Praze, nebyli to ministranti, ale demonstranti, nebyly to sexuální praktiky, ale policejní brutalita zamířená proti budoucí poslankyni jakési pidistrany, která má víc funkcionářů, než řadových členů. :-)

Netřeba 4.1.2008 6:41

Platící věřící a fanoušci Bohemians?

Fanoušci zaplatili Bohemians proto, že je fotbal asi baví a chtěli ho mít ve Vršovicích i nadále. Bez hřiště a manšaftu to nejde.

Kdežto věřící si klidně mohou věřit i doma, aniž by si vylamovali prsty v kostele a místo nikotinu z hospody se šli nechat vyčudit od kadidla.

ina 4.1.2008 6:40

nechci silnější postavení církví ve společností

Ba naopak. Ina

Tomas Pansky 4.1.2008 3:32

... Pane Jelinku, od psaciho stolu se toho o praci ...

... cirkve moc nedozvite, to s vami souhlasim. Mozna by to stalo za to se zvednout a dojit si popovidat s nejblizsim fararem nebo pozadat o rozhovor biskupa. Jinak vzato jste celkem vedle ve snaze stavet cirkev na uroven zahradkaru ci jinych zajmovych skupin. "Dokud ale nezabojují o svoji prestiž, dokud neopustí pohodlné závětří kostelů a nezačnou přispívat do společenské debaty v řadě oblastí, budou mnohými pokládány za nadbytečný mezičlánek mezi člověkem a vírou." Ze sve podstaty, cirkev nebude mluvit do toho, jak napriklad stavet dalnice. Rozhodne ale mluvi o tom, ze potraty jsou nemoralnosti. Pohodlne zavetri kostelu? Vite, jak pracuji knezi a co je naplni jejich sluzby? Z vasich slov je naprosto jasne, ze ne. Tak co jste nam tu vlastne chtel rici? Nekteri ctenari vam na tu kachnu skoci a opet zde vasnive budou diskutovat o katolicke cirkvi pred x-sty lety bez alespon povrchni znalosti historickych souvislosti a vazeb. A o to vam patrne jde. Nicmene pouze nekteri charakterni novinari upozornovali na nasi narodni hrdost a zodpovednost nas vsech smyt spinu, kterou na nas hodili kom-iste v podobe dluhu vuci cirkvim (jak vyplyva ze zakona o navraceni majetku zabaveneho od roku 1948). Pokud se tomu tak stane a majetek bude vracen, vytvori se startovni cara pro aktivity, po kterych volate.

Borek@exil 4.1.2008 0:44

Neexistruje sebemenší důvod, proš by církve měly mít "veřejnoprávní" statut:

Však on už si Islám nějaký ten důvod najde.

A.S. Pergill 4.1.2008 0:20

Neexistruje sebemenší důvod, proš by církve měly mít "veřejnoprávní" statut

Náboženství je soukromou věcí každého občana (pokud jsou praktikované náboženské úkony v souladu se zákony). Nikomu jinému než jemu náboženství jako takové, ani náboženské sdružení, ať už je to církev, sbor, skupina, sekta, nic pozitivního nepřináší (i ta charita je v naprosté většině případů jen černou dírou na peníze, a nenáboženská sdružení ji dokáží dělat zhusta efektivněji).

Restituce církevního majetku by jednoznačně měly být vázány na vyčíslení škod, které zde církve nadělaly, byť může narazit na určité potíže (nakolik např. ocenit vyhnání Komenského ze země?), nicméně existují např. seznamy knih zabavených a většinou zničených jezuity v době rekatolizace, a je známa jejich současná tržní hodnota, dala by se stanovit i "cena krve" za povražděné "kacíře" a jiné "provinilce"; a je věcí elementárního výpočtu to navýšit o běžný úrok; a to celé odečíst od požadované částky.

Pakliže něco zbude, nevidím důvod, proč to církvi nedat (a třeba i pominout skutečnost, že ten majetek byl z větší části získán podvody a vydíráním; podvody s neexistujícím bohem a vydíráním jeho předstíraným hněvem).