27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan 4.1.2008 18:17

Re: Obávám se

Jen jestli si tak katolická církev nevyřizovala účty? Jak to ten K. H. Borovský napsal o tom konkursu na nejvhodnější církev místo boha Peruna? "... Není církev jako církev, care nejmilejší, římskokatolická je ze všech nejcirkovatější ..."

Jenda 4.1.2008 22:10

Re: Obávám se

Sexualne saturovany muz ma obvykle vyssi pracovni vykonnost, takze diky tem vasim stetkamse toho vic vyrobi a vic vybere na danich. Na stare a nemocne.

Ostatne soudim, ze navsteva bordelu by v nekterych pripadech mela byt proplacena ze zdravotniho pojisteni. Ona totiz jedna navsteva bordelu dokaze obcas vic nez patnact sezeni psychoterapie. Samozrejme pouze u cloveka, ktery nebyl presvedcen, ze tak zcela normalni a prirozena vec jako je sex je smrtelny hrich a je akceptovatelna pouze v Bohem posvecenem manzelstvi a pouze jako zpusoby vyroby dalsich ovecek.

Houmr 4.1.2008 17:03

A co komunistická církev?

Neměly by jí být vráceny Kokosy?

Vážný 4.1.2008 16:55

Finance

Myslím, že na jednu stranu se ukradený majetek má vrátit.

Pro ty kdo namítají původ toho majetku bych jim připoměl jen namátkou kolikrát byl katolický církevní majetek vyvlastněn státem: husitské války, reformace, konfiskace v 17. století, konfiskace za Josefínských reforem, prakticky každá válka vedla ke konfiskaci, zrušení poddanství, první pozemková reforma za první republiky, konfiskace majetku některých řádu za protektorátu (např. Řád Německých rytířů, který odmítl fašismus), konfiskace svázané s odsunem, Hradecký program, konfiskace po roce 1948, "dobrovolnéˇdary" majetku Národním výborům apod... I kdyby byly dobrovolné dary ŘKC v rozsahu 10% a zbytek byl získán podloudně, tak výsledek je tak někde hluboce pod touto mezí ...

Na druhou stranu, provoz církve by měli platit věřící. Provoz, nikoli třeba péči o památky. Rozumný přístup k majetku třeba udělalo Plzeňské biskupství, když opuštěné objekty prodalo. Co se týče obětavosti církve je tam velký rozdíl mezi katolíky (odhadnu kolem 0,5% u těch co chodí do kostela a třeba příznivci menších církví - CB, JB, metodisti - 5-10% příjmů; z etablovaných církví pak např adventisté jsou přeborníky - přes 10%.)

Ivan 4.1.2008 18:00

Re: Finance

Zásadní omyl. Za císařství byl veškerý majetek církvi pouze propůjčen panovníkem. Takže císař Josef nic nevyvlastňoval, pouze si bral zpět část majetku, který mu patřil. Církev taky s císařem nevedla žádný soudní spor, nebylo o čem. (V té době například v Brně jeden sedlák vedl s císařem majetkový spor o vlasstnictví pozemku na Kraví hoře.)  Církev sama "nabývala" majetek způsobem vesměs velmi nekalým.

jiri 4.1.2008 19:06

Re: Re: Finance

Za cisarstvi, rikate. Inu, a jaky byl podle Vaseho odborneho nazoru statut majetku, ktery cirkev nabyla pred zvolenim Habsburku na cesky trun?

VLK 4.1.2008 23:18

Re: Re: Re: Finance

Ivan jako obvykle lže zcela podle bolševických příruček. Byla cerá řada forem vztahů církve k majetku a ještě větší řada forem nabytí majetku. Propůjčení císařského majetku církvi byla jen jedna z těchto forem.

A nebo může tato teze vycházet z feudálního výkladu vlastnictví jako lenního svazku, kdy veškerý majetek patřil primárně panovníkovi a ten ho propůjčoval svým leníkům, kteří ho pak propůjčovali dále a tak až po posledního sedláka. Ale v tom případě zapomíná na tři závažné skutečnosti: 1) V tom případě panovníkovi nepatří jen církevní statky, ale statky všech, prostě všechno. 2) Panovníkovo vlastnictví je také jen lénem a to lénem od boha. Takže se naopak církev dostává na vrchol. 3) Toto je feudální právo a v tom platí jedna základní zásada - a to, že veškeré právní závazky platí jen tehdy, když jsou vymoženy mocí. Takže ve skutečně právním systému je zatěžko se na něj dovolávat.

matra 6.1.2008 13:32

Re: Re: Finance

Malá poznámka k Josefinským reformám - málo se ví , že velká část venkovských far ( především těch)a kostelů a  kostelů nově se rozvíjejících městských částí byly financoványprávě ze zisku zrušeného majetku. Většina našich vesnic by vypadala jinak než nyní.

Jenda 4.1.2008 22:03

Re: Finance

Evidentne to slusne vynaselo, kdyz ji takhle co chvili nekdo vyvlastnil a furt bylo co vyvlastnovat.

Vlado Z 4.1.2008 16:44

souvislost?

Aktivita církví je jedna věc, restituce zestátněného majetku věc druhá-z jakého důvodu je autor spojuje? Málo aktivní církev má menší právo na vrácení ukradeného, než tak aktivní?

Jinak souhlasím, že se schopností oslovit lidi, je dnes na tom církev opravdu bledě. Zřejmě prochází stejnou krizi, jako zbytek společnosti, který tak ráda často kritizuje.

Minutus 4.1.2008 16:52

Re: souvislost?

Naprosto souhlasím. Církvi má být vráceno až po rok 1948 co bylo její a zároveň být provedena odluka od církve. I když - je to paradoxní, ale to, že církev funguje za peníze nevěřících ji tak hodně škodí, že to skoro za ty peníze nestojí.

Ivan 4.1.2008 18:00

Re: Re: souvislost?

Zásadní omyl. Za císařství byl veškerý majetek církvi pouze propůjčen panovníkem. Takže císař Josef nic nevyvlastňoval, pouze si bral zpět část majetku, který mu patřil. Církev taky s císařem nevedla žádný soudní spor, nebylo o čem. (V té době například v Brně jeden sedlák vedl s císařem majetkový spor o vlasstnictví pozemku na Kraví hoře.)  Církev sama "nabývala" majetek způsobem vesměs velmi nekalým.

Vlado Z 4.1.2008 18:54

Re: Re: Re: souvislost?

"...nabývala spůsobem nekalým" Tedy taky darováním, závětí - typicky členky šelchtických rodů vstupující do řádů a bezdětní aristokrati + votivní dary panovníků a šlechticů. Když kníže Břetislav daroval pozemky k založení Břevnovského kláštera, jistě jse mu nesnilo, že bude jeho počínání hodnoceno za tisíc let jako nekalé. Těžko dnes dohledáte, co bylo získáno spůsobem s hlediska dneška "kalým" a co "nekalým".

Ostatně se jedná o jediný spůsob jak dokončit odluku církvi od státu-proč bych já, agnostik, měl ze svých daní platit (i když mizerně) kněze? církev má dostat, co jí patří a dál se o své věci starat sama. Pak i její propserita nebo zánik budou jen na ní a odpadnou trapné tahanice se státem.

SelskyRozum 4.1.2008 17:29

Re: souvislost?

Málo aktivní církev má stejné právo na vrácení ukradeného majetku jako ta aktivní, ale menší šanci.

anton ego 4.1.2008 15:52

cirkev

Clanek je priserne zjednodusujici, ale v jadru urcite vyjadruje nazor i mnoha vericich lidi uvnitr krestanske cirkve. Dik za nej.

Rostislav Zídek 4.1.2008 15:12

Přiznávám se! Ke své víře potřebuji církev,

i když ne tu katolickou. Mám na mysli církev jako společenství věřících lidí, kteří se mají rádi, kteří našli smysl života v Bohu. Chodím do církve pro povzbuzení, pohlazení po duši, pro lásku i poučení. A jsem ochoten si církev platit a platím si ji. A jsem rád, když ta církev nahlas říká, že něco není ve společnosti správně. Ale co bych nerad - kdyby fungovala jako politická strana a soupeřila o místo v médiích.

Je mi ale líto, že se autor článku dívá na církve povrchním pohledem amatéra. Je mi líto, že většina i slušných přispěvatelů nedokáže odlišit alespoň katolickou církev od ostatních církví. Je mi líto, že převládající hlas v této diskusi je, že ukradené se nemá vracet. Je mi líto, že jako daňový poplatník bych měl platit olympiádu nebo fotbalový stadion pro profesionály i když nic podobného nechci a nepotřebuju a přesto platím mnoho podobných věcí! 

Vážný 4.1.2008 16:28

Re: Přiznávám se! Ke své víře potřebuji církev,

A vsiml sis miry sobectvi ve svem prispevku? O co jde: o Tve povzbuzeni, o Tve pohlazeni, pouceni a lasku.

Ziju v cirkvi (take ne katolicke) uz skoro 20 let. Pritom si katoliku docela vazim. Ale proc je tu vlastne cirkev? To je hlavni otazka.

Odpoved moje je aby tu byla jako kus Boziho kralovstvi a aby ho sirila. To sireni je nejen to, ze nekdo (kdyz obejdeme nebe i zemi) se obrati a pokyve hlavou, pomodli se a je nas. (A pak ho za rok ci dva ztratime.)

Cirkvi opravdu chybi ta verejna aktivita, sireni hodnot apod. Ale taky ne vzdycky. Treba cirkve maji docela sirokou aktivitu v oblasti narkomanu, prace s mladezi apod. Ale casto ti lide, co tohle delaji nemaji cas, silu a chut se tim chlubit. A taky nekdy nemaji radi aby se jim nekdo koukal pod prsty, protoze z nich obcas rostou mali Napoleoni (diky tomu, ze je v tom cirkev nechala samotne).

VLK 4.1.2008 23:28

Re: Re: Přiznávám se! Ke své víře potřebuji církev,

Ano, ale jak chcete diskutovat s těmi sobci kolem jinak než se sobeckou argumentací? Ti ten kus Božího království nedocení. Když nedokážou docenit ani to, co církev dělá pro ten jejich hmotný svět.

Já osobně naopak hodnotím společenskou aktivitu církví a věřících velmi dobře, na druhou stranu osobní vlastnosti mnohých křesťanů a jejich schopnost rozumného mezilidského kontaktu jako hodně špatné.

Rostislav Zídek 6.1.2008 17:53

Pane Vážný,

psal jsem to jako reakci na diskutéry, kteří tu dokola píší o nepotřebnosti církve pro jejich víru, o  zbytečnosti a prohnilosti církve. Neřešil jsem otázku proč je tady církev, šlo mi o osobní zkušenost. Chtěl jsem pozvednout hlas a říct, že církev je pro někoho důležitá. Pro mě je důležitá z důvodů, o kterých jsem psal a sám se snažím přispívat stejně. Nicméně si myslím, po svých zkušenostech, že církev, ve které se víra projevuje tak, že v ní je přijetí, povzbuzení, pravda a láska, je kouskem Božího království na zemi a lidé si tam nacházejí cestu. Tedy nejde jen o mé povzbuzení atd...., jde o to, aby se toho dostávalo v církvi všem i náhodně příchozím. A aby ty dobré věci nebyly z vypočítavosti ale z opravdové víry.

VVK 4.1.2008 23:10

Re: Přiznávám se! Ke své víře potřebuji církev,

Rostislave nemá to cenu se zahazovat s lidmi plnými zloby a nenávisti! Jsem letniční křesťan a jdu za Ježíšem, který je můj Spasitel, Pán i Bůh. podstatná by měla být víra v živého Boha. My letniční nemáme žádné chrámy a majetek a ani po něm netoužíme! Nepotřebujeme! Máme poklad v Nebi, kde jej mol ani rez nekazí a zloději nekradou, protože tam prostě nejsou! Přesto jsme nevím proč terčem posměchu, nenávisti a vyhrožování likvidací! Neurážíme nikoho, nestaráme se o politiku a přece jsme nenáviděni! Tento národ dopadne špatně, pokud se nevrátí k Bohu! Boha nezajímá, v jaké jsme církvi, on hledí do srdce každého člověka! Já těm zlým co jsou od rána na diskusích odpouštím, nechci se hněvat. Je mi však zle z toho, jak jsou mnozí zlí! Přeji Ti, nebo abych neurazil - Vám šťastný nový rok 2008, hodně zdraví, trpělivosti,a Božího požehnání.  PS. My letniční si tykáme, bez rozdílu věku. Je mi 55 let a jsem Petr. Víc o sobě prozradit nemůžu, z bezpečnostních důvodů!

VLK 4.1.2008 23:54

Re: Re: Přiznávám se! Ke své víře potřebuji církev,

Jste nenáviděni, protože kradete lidem duše jejich blízkých. I Vaše duše byla ukradena Vašim blízkým, kteří s ní žili a dělali si nárok na její přátelství. A teď najednou odešla někam jinam, už si není s ní o čem popovídat, neboť pořád mele jen tu svou o království božím. Vaše duše byla ukradena Vašim blízkým a věnována Bohu. Podle Vašeho nynějšího přesvědčení. Oč by oni byli radši, kdybyste zapoměl na hrozbu strastí pekelných a vrátil svou duši jim!

Oč lepší jsou obyčejní katolíci, kteří jsou stejně hrabiví jako ti druzí, stejně závistiví jako ti druzí, stejně hříšní. A kteří pokřtí své děti už jako mimina, ale o víru těch ostatních se nestarají. Oč jsou oni jako jednotlivci pro bezbožnou společnost přijatelnější, a hle, jejich církev je nejnenáviděnější ze všech, neboť je nejmocnější.

Dědek 4.1.2008 14:21

Věřte nebo nevěřte. Toť problém.

Nejsem věřící ale v Bibli si občas čtu. A tak jsem se dočetl že Ježíš vyhnal penězoměnce z chrámu. Dnešní penězoměnci se domáhají mnoha miliardových odškodnění ,domáhají se chrámů na které pak chtějí státní příspěvky na údržbu v době kdy na tom nejsme nějak extra dobře. Ať se chovají jako každý jiný podnikatel. Bůh je jejich artikl který nabízejí a kostel výrobní prostředek tak by se měli starat jako každý jiný soukromý podnikatel.

jerry 4.1.2008 14:35

Re: Věřte nebo nevěřte. Toť problém.

On těm penězoměncům někdo zabavil majetek a pak jim jej nechtěl vrátit? Nevím , kdo z vás by dokázal odmítnout váš v minulosti komouši zabavený majetek. Teda to je tady ale skromných a nezištných lidí.;-D

Dědek 4.1.2008 16:16

Re: Re: Věřte nebo nevěřte. Toť problém.

A jak k tomu majetku přišli?  Vyvlasntňování po Bílé hoře také nebylo úplně košer. Desátky nebyly určitě dobrovolné. A kom toho ti nejvýše postavení nejsou v současné době ani skromní ani nezištní. To je ale na hodně dlouhou debatu. Nesouhlasím s vyvlastňováním čehokoliv ale chamtivost by měla jít stranou.

Ivan 4.1.2008 18:01

Re: Re: Věřte nebo nevěřte. Toť problém.

Zásadní omyl. Za císařství byl veškerý majetek církvi pouze propůjčen panovníkem. Takže císař Josef nic nevyvlastňoval, pouze si bral zpět část majetku, který mu patřil. Církev taky s císařem nevedla žádný soudní spor, nebylo o čem. (V té době například v Brně jeden sedlák vedl s císařem majetkový spor o vlasstnictví pozemku na Kraví hoře.)  Církev sama "nabývala" majetek způsobem vesměs velmi nekalým.

sic 4.1.2008 15:22

Dědku, čti si v té bibli pozorněji!

V

Ludva 4.1.2008 16:21

Re: Věřte nebo nevěřte. Toť problém.

Řekl jste to velmi přesně, pracovat v církvi je povolání jako každé jiné. Problém je , zda to co nabízejí vůbec existuje, a jestli to není tak trochu podvodné jednání. No, snad aspoň jednají v dobrém úmyslu, i když pokud jde o prachy, jdou dobré úmysly stranou. V článku se mluví o církvích - islám bude mít jistě stejný nárok jako ostatní ?

VLK 4.1.2008 23:57

Re: Re: Věřte nebo nevěřte. Toť problém.

Ano, platí to i pro islám. Proto je nejlepší cesta vrátit jim, co jsme jim ukradli, a pak utrum. Protože musulmanům jsme nic neukradli, tak při této cestě pro ně platí to utrum.

věřící 4.1.2008 16:28

Re: Věřte nebo nevěřte. Toť problém. historie se opakuje ?

F e u d a l i s m u s  :  v l a s t n i c t v í   =   k r á d e ž .

 

JK 4.1.2008 13:50

Ve chvíli

 nouze lid půjde za tím kdo ho povede, nejistí a neupřímní budou smeteni. Vůdce má hřímat Zákon a Trest, slabošské blábolení v chrámech odpuzuje. Nemocné a zmatené stádo čeká, kdo se ho ujme.