Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Církve neviditelné, neslyšitelné
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK 4.1.2008 12:59*** Pane Jelínku, nic proti TGM, ale zrovna tento člověk není nejvhodnějším arbitrem ve věci církevní problematiky, to za prvé a za druhé, proč by se jakákoliv víra či církev měla srovnávat ausgerechnet s myšlenkami jakési francouzské revoluce (a proč ne rovnou s VŘSR nebo Vítězným únorem)? A to, prosím, nejsem věřící, ale zkuste, prosím, milý pane z Lidodomového agitpropu, chvíli zapřemýšlet nad výrokem filosofa G.W.Leibnize: Si Deus est, unde malum? Si non est, unde bonum? (Jestliže je Bůh, odkud je zlo? Jestliže není,odkud je dobro?). |
S/kepticus M/aximus 4.1.2008 13:40Zkuste se zamyslet, jestli jste někdy viděl čisté dobro či čisté zlo, možná pak přestanete smyšlenky o bozích (či jediném Bohu) brát vážně. |
jerry 4.1.2008 14:32Re: Zkuste se zamyslet, jestli jste někdy viděl čisté dobro či čisté zlo, možná pak přestanete smyšlenky o bozích (či jediném Bohu) brát vážně. Vás někdo bere vážně? A dobrovolně? |
S/kepticus M/aximus 4.1.2008 16:32Jistěže mě bere mnoho lidí vážně a to dobrovolně i nedobrovolně :-) Máte na skladě ještě nějaký prostoduchý plk? |
Zlomocny 4.1.2008 12:49it's all about fucking young boys Uf, ja jsem jen rad, ze cirkev a jeji pohunci nejsou prilis videt a nechci se dozit doby, kdy by tomu melo byt jinak. Doufam, ze behem tech ctyriceti padesati let, co tu jeste budu, se situace nezmeni a cirkve budou stale vetsine obcanu k smichu. Je to tak lepsi. |
Ládík 4.1.2008 17:49Re: it's all about fucking young boys Ty asi nemyslíš hlavou, ale . |
Zlomocny 4.1.2008 20:33Re: Re: it's all about fucking young boys Jsem rád, že používáš stejně bezargumentní způsob diskuze jako já, dává mi to pocit jakési sounáležitosti a jsem za to rád. Díky. A taky dík, že teď tu ten roztomile laškovný titulek, který jsem napsal, bude už tříkrát, haleluja. |
Historik 4.1.2008 12:42Církev, to je běh na dlouhou trať
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/B%C4%9Bh
|
jerry 4.1.2008 12:41Málo toho o světě víme, staré mýty se boří- mě dnešní Jelínkův článek šokoval. Už 2 roky čtu jeho pindání o čestných Paroubcích, Rathech , Švejnarech a radarech a najednou způsobí i zajímavou diskusi. To bych do něj nikdy neřek. No, co bych ho taky jednou nepochválil, když jej tady jinak pořád paroduju. |
Zdenek 4.1.2008 12:26Když mám platit u doktora tak proč ne v kostele ?? |
VLK 4.1.2008 12:43Re: Když mám platit u doktora Ale oni v kostele platí! Pokaždé tam někdo obchází a vybírá, jednou na chudé, jindy na novou omítku. |
Malý Aston 4.1.2008 12:55Re: Re: Když mám platit u doktora Já jsem pro pořádek.Je nutné zavádět kostelnatky.Pěkně v trafice si koupíte kostelnatku u vchodu do kostela si ji štípnete,kostelník namátkově provede kontrolu a případně napaří pokutu.Doba kostelnatky max 30 min. cena jako parkovné v Praze 100,00 Kč nebo jak stanovil Vlk v katedrále když ještě nevěděl že mu nepatří.Přijdu na úřad a bez kolku se ani neposadím,přijdu na katastr a tam kontrolují kolky hned u vchodu,když zapomenu zda jsem byl trestán bez kolku se to nedozvím.Copak je v naší Ústavě napsáno? Všechno je zadarmo. |
VLK 4.1.2008 13:05Re: Re: Re: Když mám platit u doktora Dobře, přiznám se. Přispěl jsem tento týden církvi. Katolické. Vhodil jsem pár pětikorun do kasičky černouška u betléma, aby ten pokýval hlavičkou. Není to mnohem lepší než nějaké parkovné? Lidštější? |
Malý Aston 4.1.2008 13:11Re: Re: Re: Re: Když mám platit u doktora Taky tam chodím s vnoučaty ale to ještě neznamená,že je tam pořádek.Někdo vhodí kačku,někdo desetikačku ale jsou i lakomci,kteří tam házejí neplatné mince.Takže navrhuji kostelnatky a ještě pro děti nějakou kačku navíc.Ale kývající živý kostelník u štípaček by také nebyl špatný. |
Rostislav Zídek 4.1.2008 14:45Re: Re: Re: Re: Re: Když mám platit u doktora A co Vy Malý Astone, hodil jste alespoň za jednu kostelnatku? A nebo jste při tom zkoumání kolik kdo hází dočista zapomněl? |
Klička 4.1.2008 12:04Asi se mýlíte, pane Jelínek Podíváme-li se kdekoliv ve světě kolem sebe,musíme nutně zjistit, že většina nepravostí, které se dějí pramení z náboženské nesnášenlivosti různých jednotlivých církví. Mám zde na mysli mnohdy krvavé boje mezi protestanty a katolíky v Irsku, muslimy a křesťany kdekoliv ve světě a td. Nejhorší dopady náboženské nesnášenlivosti je možno vidět v dějinách Ameriky, Egypta a pod. Zde byly ve jménu kříže, či půlměsíce (Cortéz, Pizaro,Murad Bey)zničeny celé i mnohatisícileté civilizace, ve své době na mnohem vyšší kulturní i technické úrovni než relativně mladá západní civilizace křesťanská.Při srovnávání dopadů různých náboženství na kulturní a civilizační vývoj ve světě vychází nejhůře církev katolická a muslimská. Tyto církve se zapsaly do dějin jako nejbarbarštější.Nejen že ve jménu své víry vraždily lidi jiného vyznání, ale hlavně zničily veškeré kulturní výdobytka a spisy Mayské, Aztécké Egyptské, Indické i čínské. Nemám nic proti věřícím lidem ikdyž se spíše pokládám za agnostika. Jsem ale přesvědčen o tom, že svobodný člověk pro svou víru nepotřebuje žádnou církev jakožto instituci. Nepotřebuje ani kostely či mešity. Tam, kde církve hromadí majetek, jdou proti svému vlastnímu učení a to je obrazně řečeno cesta do pekel.V občanské společnosti by naopak církve měly být co nejvíce majetkově omezeny a měly by existovat, pokud je to nutné ze své podstaty a nikoliv za peníze většiny lidí nevěřících , jak je tomu u nás. Návrh pana Svobody podporuji, nechť si věřící financují své aktivity sami. Potom by údržbu kostelů, klášterů a pod., jakožto kulturních památek mohl spolufinancovat stát, pouze však stavební údržbu a nic více. |
VLK 4.1.2008 12:42Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek Ještě že nepřipomínáte vraždění zajatců na oltářích mayských a aztéckých bohů. |
Klička 4.1.2008 13:24Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek Snažte se púochopit jinou kulturu. Je rozdíl mezi vražděním a obětováním. Obětovaný totiž vždy se svou obětí svobodně souhlasil, ba pokládal svou oběť za čest na rozdíl od upalování lidí v čarodějnických inkvizičních katolických procesů, kdy lidé se svou obětí nesouhlasili. Toto všechno jsou ovšem pouze střípky ve srovnání s vyvražďováním celých civilizací v dobách, kdy katolická evropa neuměla pořádně počítat, nehledě na to, že upalovala lidi za to, že se odvážili veřejně obhajovat astronomické zákonitosti. |
Vlado Z 4.1.2008 15:29Re: Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek ...to asi měli ti váleční otroci , kterým Aztékové vyrvávali zaživa srdce z těla, ohromnou radost. Ti byly poctěni! :) V některých kulturách a při některých obradech byli lidské oběti opravdu dobrovolné, v naprosté většině ovšem nikoliv. Děti obětované pro Baala by o tom věděli vyprávět... A zabíjení kacířú zná každé náboženství, snad kromě budhizmu. Ale to je možná jen má nevědomost... |
Popohan 5.1.2008 0:33Buddhizmus nemá krvavé ruce Buddhizmus (a některé další směry podobného ražení: taoizmus, ZEN, aj.) má opravdu nejméně krvavé ruce. A pokud, tak nejspíše ze sebeobrany. |
VLK 4.1.2008 15:48Re: Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek Na to nejde říct nic jiného, než že jsou to kecy. Obětovaní byli jednoduše zdrogovaní, aby je tam bylo možno jednoduše dovést. |
Klička 4.1.2008 17:52Re: Re: Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek Zde pouze papouškujete názory "oficiální vědy", vycházející z katolických kořenů.Na rozdíl od Vás jsem byl na místech Mayské civilizace a s potomky Mayů se snažil hovořit. Ti tvrdí něco naprosto jiného než "oficiální věda" hlásá. Oběti byly pod vlivem drog stejně jako všichni účastníci obřadů a to ne proto, aby je tam mohli dovést, jak tvrdíte, ale proto, že to bylo obvyklou součástí uskutečňovaných obřadů. |
VLK 5.1.2008 0:16Re: Re: Re: Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek Směji se čím dál víc. A co dnes ti potomci Mayů? I dnes se někdo z nich hrdě obětuje? Peruánští a bolívijští Indiáni pracují mírně zdrogovaní žvýkáním koky. Protože to pomáhá při zvládání fyzického utrpení a únavy. Každé použití drogy u přírodních národů, zvláště pokud je něčeho obvyklou součástí, je vedeno nějakým účelem. Domnívám se, že jsem se setkal už s lidmi z celkem hodně různých civilizací a snažil se vždy jim porozumět. A vždy mi vycházelo, že to základní lidské měli společné. Mexiko je můj největší dluh a vytoužený cíl, ale vzhledem k tomu druhému se snažím i o něm vědět co nejvíc. Ale ze všeho co vím, mi vychází, že ti poražení mayští bojovníci nešli na smrt s hrdostí a nadšením. |
hulvát 4.1.2008 13:18Re: Kličko, tobě se historické znalosti nejspíš vyhýbají obloukem a nebo je to naopak? |
Klička 4.1.2008 13:25Re: Re: Kličko, Prosím konkrétně |
VLK 4.1.2008 15:42Re: Re: Re: Kličko, Třeba bych rád věděl, jakou že to čínskou či indickou vzdělanost katolické náboženství zničilo. |
Klička 4.1.2008 17:44Re: Re: Re: Re: Kličko, V Indii a v Číně na rozdíl od Ameriky neřádili katolíci ale muslimové. Ale u těch je aspoň nutno kvitovat, že některé znalosti převzali a dále uchovali, např. znalosti matematické, které se do Evropy dostaly až muslimským záborem Španělska. |
bouše 4.1.2008 11:50ale naopak si myslím,že církve mají stejný smysl jako spolek houbařů,,včelařů apod.když to někoho baví,tak proč ne!ale ostatní lidi s tím neobtěžovat(už takhle toho napáchali v minulosti neurekom) |
RZ 4.1.2008 11:55Re: ale naopak Například naučili Vaše předky číst a psát, že? |
ver 4.1.2008 12:00Re: Re: ale naopak některé bohužel |