28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MK 4.1.2008 12:59

***

Pane Jelínku, nic proti TGM, ale zrovna tento člověk není nejvhodnějším arbitrem ve věci církevní problematiky, to za prvé a za druhé, proč by se jakákoliv víra či církev měla srovnávat ausgerechnet s myšlenkami jakési francouzské revoluce (a proč ne rovnou s VŘSR nebo Vítězným únorem)? A to, prosím, nejsem věřící, ale zkuste, prosím, milý pane z Lidodomového agitpropu, chvíli zapřemýšlet nad výrokem filosofa G.W.Leibnize: Si Deus est, unde malum? Si non est, unde bonum? (Jestliže je Bůh, odkud je zlo? Jestliže není,odkud je dobro?).

S/kepticus M/aximus 4.1.2008 13:40

Zkuste se zamyslet, jestli jste někdy viděl čisté dobro či čisté zlo, možná pak přestanete smyšlenky o bozích (či jediném Bohu) brát vážně.

jerry 4.1.2008 14:32

Re: Zkuste se zamyslet, jestli jste někdy viděl čisté dobro či čisté zlo, možná pak přestanete smyšlenky o bozích (či jediném Bohu) brát vážně.

Vás někdo bere vážně? A dobrovolně?;-D

S/kepticus M/aximus 4.1.2008 16:32

Jistěže mě bere mnoho lidí vážně a to dobrovolně i nedobrovolně :-)

Máte na skladě ještě nějaký prostoduchý plk?

Zlomocny 4.1.2008 12:49

it's all about fucking young boys

Uf, ja jsem jen rad, ze cirkev a jeji pohunci nejsou prilis videt a nechci se dozit doby, kdy by tomu melo byt jinak. Doufam, ze behem tech ctyriceti padesati let, co tu jeste budu, se situace nezmeni a cirkve budou stale vetsine obcanu k smichu. Je to tak lepsi.

Ládík 4.1.2008 17:49

Re: it's all about fucking young boys

Ty asi nemyslíš hlavou, ale (Y).

Zlomocny 4.1.2008 20:33

Re: Re: it's all about fucking young boys

Jsem rád, že používáš stejně bezargumentní způsob diskuze jako já, dává mi to pocit jakési sounáležitosti a jsem za to rád. Díky. A taky dík, že teď tu ten roztomile laškovný titulek, který jsem napsal, bude už tříkrát, haleluja.

Historik 4.1.2008 12:42

Církev, to je běh na dlouhou trať

 

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/B%C4%9Bh

 

jerry 4.1.2008 12:41

Málo toho o světě víme, staré mýty se boří-

mě dnešní Jelínkův článek šokoval. Už 2 roky čtu jeho pindání o čestných Paroubcích, Rathech , Švejnarech a radarech a najednou způsobí i zajímavou diskusi. To bych do něj nikdy neřek. No, co bych ho taky jednou nepochválil, když jej tady jinak pořád paroduju. :-)

Zdenek 4.1.2008 12:26

Když mám platit u doktora

tak proč ne v kostele ??

VLK 4.1.2008 12:43

Re: Když mám platit u doktora

Ale oni v kostele platí! Pokaždé tam někdo obchází a vybírá, jednou na chudé, jindy na novou omítku.

Malý Aston 4.1.2008 12:55

Re: Re: Když mám platit u doktora

Já jsem pro pořádek.Je nutné zavádět kostelnatky.Pěkně v trafice si koupíte kostelnatku u vchodu do kostela si ji štípnete,kostelník namátkově provede kontrolu a případně napaří pokutu.Doba kostelnatky max 30 min. cena jako parkovné v Praze 100,00 Kč nebo jak stanovil Vlk v katedrále když ještě nevěděl že mu nepatří.Přijdu na úřad a bez kolku se ani neposadím,přijdu na katastr a tam kontrolují kolky hned u vchodu,když zapomenu zda jsem byl trestán bez kolku se to nedozvím.Copak je v naší Ústavě napsáno? Všechno je zadarmo.:-D

VLK 4.1.2008 13:05

Re: Re: Re: Když mám platit u doktora

Dobře, přiznám se. Přispěl jsem tento týden církvi. Katolické. Vhodil jsem pár pětikorun do kasičky černouška u betléma, aby ten pokýval hlavičkou. Není to mnohem lepší než nějaké parkovné? Lidštější?

Malý Aston 4.1.2008 13:11

Re: Re: Re: Re: Když mám platit u doktora

Taky tam chodím s vnoučaty ale to ještě neznamená,že je tam pořádek.Někdo vhodí kačku,někdo desetikačku ale jsou i lakomci,kteří tam házejí neplatné mince.Takže navrhuji kostelnatky a ještě pro děti nějakou kačku navíc.Ale kývající živý kostelník u štípaček by také nebyl špatný.:-D

Rostislav Zídek 4.1.2008 14:45

Re: Re: Re: Re: Re: Když mám platit u doktora

A co Vy Malý Astone, hodil jste alespoň za jednu kostelnatku? A nebo jste při tom zkoumání kolik kdo hází dočista zapomněl?

Klička 4.1.2008 12:04

Asi se mýlíte, pane Jelínek

Podíváme-li se kdekoliv ve světě kolem sebe,musíme nutně zjistit, že většina nepravostí, které se dějí pramení z náboženské nesnášenlivosti různých jednotlivých církví. Mám zde na mysli mnohdy krvavé boje mezi protestanty a katolíky v Irsku, muslimy a křesťany kdekoliv ve světě a td. Nejhorší dopady náboženské nesnášenlivosti je možno vidět v dějinách Ameriky, Egypta a pod. Zde byly ve jménu kříže, či půlměsíce (Cortéz, Pizaro,Murad Bey)zničeny celé i mnohatisícileté civilizace, ve své době na mnohem vyšší kulturní i technické úrovni než relativně mladá západní civilizace křesťanská.Při srovnávání dopadů různých náboženství na kulturní a civilizační vývoj ve světě vychází nejhůře církev katolická a muslimská. Tyto církve se zapsaly do dějin jako nejbarbarštější.Nejen že ve jménu své víry vraždily lidi jiného vyznání, ale hlavně zničily veškeré kulturní výdobytka a spisy Mayské, Aztécké Egyptské, Indické i čínské. Nemám nic proti věřícím lidem ikdyž se spíše pokládám za agnostika. Jsem ale přesvědčen o tom, že svobodný člověk pro svou víru nepotřebuje žádnou církev jakožto instituci. Nepotřebuje ani kostely či mešity. Tam, kde církve hromadí majetek, jdou proti svému vlastnímu učení a to je obrazně řečeno cesta do pekel.V občanské společnosti by naopak církve měly být co nejvíce majetkově omezeny a měly by existovat, pokud je to nutné ze své podstaty a nikoliv za peníze většiny lidí nevěřících , jak je tomu u nás. Návrh pana Svobody podporuji, nechť si věřící financují své aktivity sami. Potom by údržbu kostelů, klášterů a pod., jakožto kulturních památek mohl spolufinancovat stát, pouze však stavební údržbu a nic více.

VLK 4.1.2008 12:42

Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek

Ještě že nepřipomínáte vraždění zajatců na oltářích mayských a aztéckých bohů.

Klička 4.1.2008 13:24

Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek

Snažte se púochopit jinou kulturu. Je rozdíl mezi vražděním a obětováním. Obětovaný totiž vždy se svou obětí svobodně souhlasil, ba pokládal svou oběť za čest na rozdíl od upalování lidí v čarodějnických inkvizičních katolických procesů, kdy lidé se svou obětí nesouhlasili. Toto všechno jsou ovšem pouze střípky ve srovnání s vyvražďováním celých civilizací v dobách, kdy katolická evropa neuměla pořádně počítat, nehledě na to, že upalovala lidi za to, že se odvážili veřejně obhajovat astronomické zákonitosti.

Vlado Z 4.1.2008 15:29

Re: Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek

...to asi měli ti váleční otroci , kterým Aztékové vyrvávali zaživa srdce z těla, ohromnou radost. Ti byly poctěni! :) V některých kulturách a při některých obradech byli lidské oběti opravdu dobrovolné,  v naprosté většině ovšem nikoliv. Děti obětované pro Baala by o tom věděli vyprávět...

A zabíjení kacířú zná každé náboženství, snad kromě budhizmu. Ale to je možná jen má nevědomost...

Popohan 5.1.2008 0:33

Buddhizmus nemá krvavé ruce

Buddhizmus (a některé další směry podobného ražení: taoizmus, ZEN, aj.) má opravdu nejméně krvavé ruce. A pokud, tak nejspíše ze sebeobrany.

VLK 4.1.2008 15:48

Re: Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek

Na to nejde říct nic jiného, než že jsou to kecy. Obětovaní byli jednoduše zdrogovaní, aby je tam bylo možno jednoduše dovést.

Klička 4.1.2008 17:52

Re: Re: Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek

Zde pouze papouškujete názory "oficiální vědy", vycházející z katolických kořenů.Na rozdíl od Vás jsem byl na místech Mayské civilizace a s potomky Mayů se snažil hovořit. Ti tvrdí něco naprosto jiného než "oficiální věda" hlásá. Oběti byly pod vlivem drog stejně jako všichni účastníci obřadů a to ne proto, aby je tam mohli dovést, jak tvrdíte, ale proto, že to bylo obvyklou součástí uskutečňovaných obřadů.

VLK 5.1.2008 0:16

Re: Re: Re: Re: Re: Asi se mýlíte, pane Jelínek

Směji se čím dál víc. A co dnes ti potomci Mayů? I dnes se někdo z nich hrdě obětuje?

Peruánští a bolívijští Indiáni pracují mírně zdrogovaní žvýkáním koky. Protože to pomáhá při zvládání fyzického utrpení a únavy. Každé použití drogy u přírodních národů, zvláště pokud je něčeho obvyklou součástí, je vedeno nějakým účelem.

Domnívám se, že jsem se setkal už s lidmi z celkem hodně různých civilizací a snažil se vždy jim porozumět. A vždy mi vycházelo, že to základní lidské měli společné. Mexiko je můj největší dluh a vytoužený cíl, ale vzhledem k tomu druhému se snažím i o něm vědět co nejvíc. Ale ze všeho co vím, mi vychází, že ti poražení mayští bojovníci nešli na smrt s hrdostí a nadšením.

hulvát 4.1.2008 13:18

Re: Kličko,

tobě se historické znalosti nejspíš vyhýbají obloukem a nebo je to naopak?

Klička 4.1.2008 13:25

Re: Re: Kličko,

Prosím konkrétně

VLK 4.1.2008 15:42

Re: Re: Re: Kličko,

Třeba bych rád věděl, jakou že to čínskou či indickou vzdělanost katolické náboženství zničilo.

Klička 4.1.2008 17:44

Re: Re: Re: Re: Kličko,

V Indii a v Číně na rozdíl od Ameriky neřádili katolíci ale muslimové. Ale u těch je aspoň nutno kvitovat, že některé znalosti převzali a dále uchovali, např. znalosti matematické, které se do Evropy dostaly až muslimským záborem Španělska.

bouše 4.1.2008 11:50

ale naopak

si myslím,že církve mají stejný smysl jako spolek houbařů,,včelařů apod.když to někoho baví,tak proč ne!ale ostatní lidi s tím neobtěžovat(už takhle toho napáchali v minulosti neurekom)

RZ 4.1.2008 11:55

Re: ale naopak

Například naučili Vaše předky číst a psát, že?

ver 4.1.2008 12:00

Re: Re: ale naopak

některé bohužel