26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jepice 9.10.2009 8:01

oprava

...který je mordován jen proto, že je určité národnosti..

egoist 9.10.2009 8:00

Re: No ..

No ,ale oproti němcům drtivá většina čechů jen naoko..prostě účelově..

jepice 9.10.2009 7:59

Re: ... tím víc smrdí

Statisticky možná - když vezmete v úvahu všechny mrtvé, co měli na svědomí nacisti v celé Evropě.

Ale proč morálně? Vražda civilisty, který je mordován jen tím, že je určité národnosti, náboženství nebo rasy, je ohavná za všech okolností.

důchodce 9.10.2009 7:58

Re: No ..

  Totéž je možné říci o drtivé většině Čechů,kteří vzali komunistický režim za svůj.

Dana 9.10.2009 7:57

Re: No ..

Vy jste asi nepřečetl celý ten článek, že ne?

M.D. 9.10.2009 7:55

Re: Přiznám se,

Nejen vnuci,ale i dost dětí přistěhovalců.Jsem z Děčína a můj otec se tu narodil v roce 1947.Prostě jsme tu doma.

důchodce 9.10.2009 7:54

Re: Opět jako pan Vlk starší jste toho hodně pominul

  Podle této teorie by měl být(po svržení komunistické vlády) také proveden transfér Čechů nejspíš někam do Sovětského svazu.

hudry 9.10.2009 7:53

Re: Kdo seje vítr ...

Už sám nadpis je velmi hloupý a článek je spíše literární povídka na dobrou noc ...

egoist 9.10.2009 7:51

No ..

Inu hezký úvod. Kolik bych jich mohl napsat o českých lidech , o lidech ,kteří byli popraveni , odvlečeni do koncentráku, kterým byly zničeny životy. Ta německá paní se alespoň dožila požehnaného věku, užila si dětí, vnoučat, těšila se z jejich úspěchů. Vůbec poslední dobou se v tisku omílá především utrpení odsunovaných němců. Jistě byly to lidské tragedie, ale  čeští lidé odsunutí z pohraničí v 1938  netrpěli tím , že museli opustit svoje domovy, svoje pole, svůj rodný kraj ? O nich se moc nepíše resp. vůbec. Cudně se o nich mlčí. A ta kolektivní vina. No roubuje se tu podle mě princip , který může platit v běžném, mírovém životě. Mocnosti rozhodli v atmosféře válečné apokalypsy , kterou do té doby svět nepoznal. A jen díky všeobecné, aktivní a angažované  podpoře celého resp. takřka celého národa mohl dosáhnout nacismus takových „úspěchů“ jakých dosáhl.  Nejsem si jistý jestli tenhle příběh o milých, laskavých a nenápadných německých sousedech co se nevyvyšovali charakterizuje většinu tehdejšího sudetoněmeckého obyvatelstva. Jistěže ne , jinak by asi vše vypadalo jinak. Kolik bylo milých, laskavých a nenápadných čechů a židů , kterým němci vzali úplně všechno, a myslím úplně všechno. Jsem individualista a je mi těch poctivých a nekolaborujících němců líto. Ale drtivá většina němců vzala nacistický režim za svůj, jen tak mohli dosáhnout toho co dosáhli. Armáda , gestapo, SS masové organizace , které pracovaly spolehlivě a efektivně jen proto, že tomu ta bylo.

j 9.10.2009 7:51

Re: ... tím víc smrdí

rozhodně jsou mi bližší než Rusáci, já s nimi problém nemám

hudry 9.10.2009 7:48

Re: ... tím víc smrdí

... souhlasím. České excesy byly v porovnáním s milióny zamordovaných zcela nevinných lidí statisticky i morálně zcela zanedbatelné.

jirkammm 9.10.2009 7:47

Re: Kdo seje vítr ...

záleží, čím to měříte – pokud byste zločiny chtěl měřit podle počtu lidských obětí, tak největším zločinem v dějinách lidstva byl komunismus

selidka 9.10.2009 7:46

Re: Kdo seje vítr ...

než budeš psát další zcela hloupé a nesmyslé reakce, nejprve si přečti článek a ne jen nadpis

hudry 9.10.2009 7:43

Kdo seje vítr ...

Byl odsun sudetských Němců zločin?

Než si odpovíte na tuto zcela hloupou a nesmyslnou otázku, tak odpovězte na jinou - podobnou:

Byla 2. světová válka největší zločin v dějinách lidstva ?

Jarda 9.10.2009 7:43

Re: ... tím víc smrdí

Nepodléhejte sudeťácké a doležalovské propagandě o zvěrstvech páchaných oběma stranami (ale hlavně českou). Vinni jsou výhradně Němci, oni rozpoutali válku aby nakonec sklidili, co zaseli. Oni jsou přímou příčinou smrti desítek miliónů lidí. Dnes to nechtějí slyšet a svádí vinu na Hitlera, ale jen zčásti, vždyť on přece bojoval proti komunismu. Je dobré mít s nimi maximálně korektní vztahy, ale věřit jim může jen naivní bytost.

hudry 9.10.2009 7:37

Re: Problém

Co by se s nimi tady dělo? No místo jízdy v Mercedesu by čekali 10 let na Trabanta, chodili by jásat do prvomájových průvodů, dobrovolně by volili KSČ, atd. atd.  ... A patřilo by jim to, holomkům jedněm !

Alča 9.10.2009 7:33

Přiznám se,

že (nevím proč) nemám ráda název Sudety.

V Jeseníkách žije moje rodina již století a naprosto souhlasím s autorem.

Jen bych dodala, že vnuci těch přistěhovalců z osídlování pohraničí se už tady cítí být doma a dost jim na prostředí, ve kterém žijí, záleží.

hudry 9.10.2009 7:31

... tím víc smrdí

Přesně tak. Zvěrstva páchaly obě strany. Má to jistě své příčiny i důsledky a lze o tom psát ještě delší dojemné eseje než je tato (i s ještě větší třešinkou na dortě jakou tam autor posadil trapným šaškem Havlem). Stalo se to ale už v minulém tisíciletí a NIC se s tím už nedá dělat. To jako kdybychom chtěli po Němcích, aby se nám omluvili za to, že na jejich území upálili Mistra Jana Husa ...

Pozorovatel123 9.10.2009 7:18

Problém

Nikdy nelze posuzovat co by kdyby. Přes to si zkuste představit, že by odsun neproběhl a Němci zde zůstali. Co by se asi s nimi dělo v 50 tých letech. Nebyl odsun náhodou humanističtější řešení i když naprosto mimovolné a nechtěné?

cca 9.10.2009 7:02

Re: Jen poznámka

Ryclebské hory =1*   tam i v létě potkáte za dvě hodiny 4 turisty :-)

Tomas Pansky 9.10.2009 6:45

Velmi dobre napsany clanek. Je pravdou, ze lide (mrchy) byli na obou ...

... stranach.  Proto je tak tezke hodnotit historii (zvlaste, pokud hodne fakt je uz zepomenuto).  Jak rekl autor, Cesi a Nemci mohou zit jako dobri sousede.  Jenze na obou stranach jsou lide, kterym toto nevyhovuje a z duvodu osobniho prospechu a obohaceni, se snazi rovirit davno sedly prach.  Neni prijatelne zevseobecnovat a kvuli par lidem na nemecke strane hazet vsechny Nemce do stejneho pytle.  Totez plati i u nas - ne vsichni jsou Martani. ... Jeste jednou - velmi dobre napsano.  top0625top@hotmail.com 

honzak 9.10.2009 6:16

problematiku znám

jen z vyprávění příbuzných, ale dovolil bych si na ni aplikovat jedno známé přísloví - čím víc se do howna šťourá, tím víc smrdí.

Obětem WWII už nikdo nepomůže, oba národy se snad zase pomalu sblíží. Pakliže primárním cílem SDL není drank nach Osten za bývalými majetky.

XY 9.10.2009 6:06

Opět jako pan Vlk starší jste toho hodně pominul

Položme si třeba otázku. Bylo bombardování Drážďan zločin? Proč k takovému hrůzostřašnému činu došlo?

Ale zapomněl jste také, že ti tak zvaní chudáci sedláci nehospodařili mírumilovně na svých políčkách doma, ale byli na frontě dobývat pro velkoněmeckou říši lebensraum a v maštalích skutečně měli koně, krávy, kozy, slepice a nevím co ještě, ale byly zde i mladé Ukrajinky, Polky, které dřely na polích a v maštalích za trochu vařené řepy a že se k ním ti mírulilovní a lidumilní Němci, kteří by mouše neublížili, chovali hůře než ke svému dobytku jste pominul.  Bohužel každý vidí jen Lidice, Ležáky, ale znova zopakuji, přečtěte si zpravodaje vesnic a měst třeba kolem Nového Jičína, kde se sem tam objeví vzpomínky pamětníků. Projděte se a nahlédněte do vchodů domu, kde visí pamětní deska se jmény a na konci je napsáno: Zemřeli, abyste vy mohli žít a seznamte se z osudy těchto lidí, zjistěte si z jakých lidí se skládalo ostravské gestapo! Já vám to řeknu. Většina byla složená z místních Němců. Nad osudy zotročených mladých děvčat, popravených lidí, kteří třeba jen řekli něco co se světapánům nelíbilo, se pane autore nedojímáte? Proč?

No a nyní si odpovězte na otázku: Byl odsun Němců zločinem? Transfér Němců nebyl mstou, byl v souladu s mezinárodním právem a sledoval záměr zamezit další světové válce, která by vzešla z německé nadutostí a nesnášenlivosti k jiným národům. 

J.G. Pašek 9.10.2009 5:38

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

Pane Šulci, to není rébus "Co bylo dříve, slepice nebo vejce?!"  . . . Já tvrdím, kdyby Němci v transu s ďáblem Hitlerem nemašírovali, tak by si hoši z Karlína ani neškrtli  . . . V ČSR by nikdo nemusel být vděčný Rusákům za osvobození, syfilitik Kléma by byl na politické periférii a nikdy neseděl  na Hradě a Grebeníčka táta coby švec 3. třídy spravovat škrpály a nebyl sadista mocipán bachař . . . .  A já také tvrdím, kdyby se to čemu se dnes říká 1. Republika mohla v míru pokračovat dodnes, tak by nebylo třeba žádné EU a kam by se hrabalo Švýcarsko na ČSR . . . A já bych psal moje přitroublé komentáře do NP ze Staré Role a ne z USA  . .!!

ascari 9.10.2009 5:32

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

Ano,v podstatě tak to autor také napsal.Jen poněkud kultivovaněji.Inu komu není shůry dáno...článek třeba nepochopí.

Kresinka 9.10.2009 5:27

Re: děkuji

chápu to propojení s krajinou. Když jsem poprvé navštívila Jeseníky, bylo to až drtivé, polozbořené chalupy, podivní přistěhovalci - směs rumunských Cikánů, českých jehovistů, hřbitovy plné německých hrobů. Krajina líbezná, ale padalo mi to do duše silně.  Jestli je třeba se za něco stydět, tak asi za způsob, jakým byl někde odsun prováděn, mstít se na malých dětech, ženách a starcích není důstojné žádného člověka

JH 9.10.2009 2:59

Dobrý, ale na panu autorovi se projevila,

podobně jako na nedovzdělaných novinářích, vytrvalá propaganda SdL: - ...v České Třebové, která byla sudetoněmecká -.

Paul Sulc 9.10.2009 2:43

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

A co takhle Klemou zblbli Cechackove ? Taky svine, podivejte stareho Grabenicka, jenze Cechacku neni tolik co Skopcaku, takze se to svinstvo lepe ututla.

Komik 9.10.2009 2:27

Re: Jen poznámka

Dětství mi nezpestřovala babička, ale prababička. Mimochodem - jako Češka utíkala po Mnichovu ze Sudet, bydlela v (dnešní) Krásné Lípě.

Ale to by bylo dlouhé psaní, kterým bych se dostal někam jinam.

68 9.10.2009 2:26

Re: Byla to etnicka cistka, to je pravda

No, jestli jste v tom zápase nekopal... -  Jenže tam ti druzí byli všichni hráči a v tom jejich zápase nějakou tu roli kopali, nebo fandili.