26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 9.10.2009 9:48

Re: autor nechápe národní princip

Mno - a kam byste odsunul závistivce, členy rudých akčních výborů, nenávistné znárodňovatele, likvidátory kulaků, lidové prokurátory a prokurátorky a jinou verbež, honosící se rudou knížkou a pozicí, zajištěnou vedoucí úlohou rodné Strany na věčné časy a nikdy jinak?

ok 9.10.2009 9:47

u nás v Sudetech

Hm, zajímavé...

Když u nás v Sudetech překročím hranici do Německa, všichni jsou ke mě přívětiví, přítelští, zdraví první i když tuší, že jsem asi Čech, někteří se dávají sami do řeči, obecní muzejník přátelsky pohovoří. Vrátím se pěšky přes hranici zpátky do Čech, a ejhle - někteří zamračeně neodpovídají na pozdrav, támhle někdo krade státní dříví, na silnici mě nějaký magor málem přejede a ještě si zatroubí, v hospodě špína a neurvalý hostinský, muzejník hrubě a sprosťácky odmítne otevřít obecní muzeum, protože jsem jen jeden, a to by se mu přece nevyplatilo, to by bylo moc práce.

Taková je realita u nás v Sudetech, milý pane.

egoist 9.10.2009 9:47

Re: Asi tak..

Ano,  poptej se  např. na severu čech, jaké mají zkušenosti s německými turisty..

Vera 9.10.2009 9:46

Re: Zločin je to, co je soudem odsouzeno - ne to, co si myslíš ...

Jestlipak víte, proč má paní Spravedlnost všude zavázané oči? Je totiž slepá. V ruce má sice lékárnické váhy, ale nevidí na ně.

Petr 9.10.2009 9:45

Naprostý souhlas s autorem KOMENTÁŘE !!

Odsun byl  spravedlný a nutný ! ( Chce někdo  vytvořit z NAŠEHO  pohraničí BALKÁN ??)!

ČESKÉ PŘEHMATY spravedlivé a nutné NE! , ale ty jsou nic ve srovnání se zločiny / vinou němců v II. světové válce !! (Kolektivní vina! , nelze každého soudně vyšetřovat - individuálně VYŠETŘOVAT!)

Úžas vzbuzuje trvalá prosudeťácká / proněmecká kampaň. Kterou odstartoval vlastizrádce Havel, a jeho přisluhovači Pithart, Ruml a další.

yx 9.10.2009 9:45

Re: No, trochu bych vás opravil

no a to má být argument pro to, že se nikdo jiný než státní zaměstnanci nemuseli vystěhovat? Já znám mnoho jiných lidí a rodin, které se vystěhovali (protože nechtěli žít na "německém" území) nebo se vystěhovat museli, protože jim hrozilo nebezpečí od místních Němců a další persekuce. 

Břeněk 9.10.2009 9:45

Re: Asi tak..

Povstalci nikdy nezískali širší podporu? Pane egoisto, je Vám znám výraz StB? Díky této organizaci drželi bolševici tak 80% ovyvatelstva u nás "v šachu", takže po pár  neúspěšných pokusech se bolševiků když už ne zbavit, tak jim alespoň uškodit začátkem padesátých let, i ti, co bolševiky z hlubi duše nenáviděli, věděli, že nějaký organizovaný odpor je nemožný. A Gestapo bylo zrovna tak "efektivní" v likvidaci nepřátel nacizmu, jako StB s nepřáteli bolševizmu. Mimochodem, víte, že protinacistický odboj v Německu byl obsáhlejší než odboj v protektorátu? Ovšem k nějaké širší organizované akci tam nebyla, zrovna tak jako u nás za totality, absolutně žádná možnost.

lucinapes 9.10.2009 9:44

Re: To jste všichni

zatímci o pár let později Brblal nepožadoval popravu Horákové a nevolal ÁŤ ŽIJE KSČ.

yx 9.10.2009 9:43

Re: autor nechápe národní princip

R^R^

yx 9.10.2009 9:42

Re: Jistě že bylo vyhnání chybou!

proboha, brblale, vy nepoznáte ironii. Ale s tou Anglií a Francií, ty státy válku nevyvolaly, jen ji nepřímo pomohly vyvolat tím, že Hitlerovi ustupovaly ve snaze zachránit si kůži. Nebylo jim to nic platné, s diktátory se nevyjednává. Ale tuhle historickou zkušenost mnoho politiků dnes už zase zapomnělo a jedná úplně stejně jako Ch. a D.Rv

wintwer 9.10.2009 9:42

Re: strašidelný dům

Takže atentát byla sprosťárna spáchaná nějakými frajery pro nelegitimní vládu ?  Dámo, naprosté minimum, které potřebujete je řádně nakopat pozadí.

jaké pohádky? 9.10.2009 9:41

Re: No, trochu bych vás opravil

moje rodina tam žila a žije dodnes, pohádkáři.

lucinapes 9.10.2009 9:40

Re: strašidelný dům

zahraniční vojska byly regulérní součástí válčících armád, atentát byl exces, který měl nejapný důvod a příšerné následky. Navíc ti hrdinové ze spojeneckých armád skončili v kriminále (kde by skončil i Gabčík a Vopálka, kdyby to přežili).

Petr 9.10.2009 9:39

Re: Asi tak..

Nacismus nepovzbuzoval germánské rysy, ale závist a nenávist lúzy bez ohledu na národnost. Tato lúza se vyskytuje u všech národů bez rozdílu.

Martin 9.10.2009 9:39

autor nechápe národní princip

Stačí se podívat kousek vedle. Maďarsko. Maďarsko sdružuje občany jiných zemí, vytváří paralelní strukturu, učí ve školách jak bylo jejich území nespravedlivě zmenšeno.

Problémy má Slovensko, Ukrajina (Zakarpatská Ukrajina), Rumunsko.

A to jen proto, že nebyl dokončen odsun osob maďarské národnosti z těch území, které patří jiným státům. Vyrostly totiž nové generace, které se chtějí identifikovat se svým národem. Má to problém - ve státě svého národa nežijí, žijí na území jiného státu.

Odsun to řeší - je nespravedlivý k žijícím generacím, ale spravedlivý ke generacím, které se teprve narodí.

Otázka náhrady majetku řešilo Německo, podklady o soupisech majetku od nás měli. Že to provedli paušálně na hlavu, jejich věc. Vlastně ani ne. O ten majetek odsunutých Němců byly sníženy naše válečné reparace od Německa. Takže pokud odsunutí Němci chtějí vyrovnání, tak ať se obrátí na svoji vládu. A to se jim jaksi nechce. Protože to je vláda německá, ne česká a dojili by ze svého - ostatní Němci by se na ně dívali skrz prsty...

yx 9.10.2009 9:39

Re: No, trochu bych vás opravil

vy toho fakt víte, lžete jako když tiskne. Ten, kdo se nechtěl přizpůsobit poměrům v zabraném území odešel nebo musel odejít, třeba z politických důvodů. Na Opavsku, Osoblažsku zase museli buď přijmout tzv. slezskou národnost (ze které vyplývalo i narukování do wehrmachtu) nebo museli jít. Ano, pár českých nebo smíšených rodin zůstalo....Něco si o tom přečtěte než tady začnete vyprávět ty své pohádky;-€

lucinapes 9.10.2009 9:38

Re: Byla to etnicka cistka, to je pravda

stejně jako je jedno, jestli byl u nás někdo v KSČ nebo u černých baronů nebo v Jáchymově. VY jste teda hlava.

Robert 9.10.2009 9:36

Re: Jistě že bylo vyhnání chybou!

 Já to pochopil bez problémů.

yx 9.10.2009 9:36

Re: Jistě že bylo vyhnání chybou!

no, myslím, že to má být ironie. Ale Stalin vyvolal válku například rusko-finskou a pak se s Hitlerem podílel na zničení Polska v září 1939

Petr 9.10.2009 9:35

Re: Příčinou všech těch hrůz je socialismus - nacionalistický, komunistický,

Jak Chamberlain sekundoval Leninovi, když hnal ožralé bolševiky proti vládě Kerenského a když podepisoval rozsudky smrti nad tisíci svých rodáků včetně celé carské rodiny i s jejími dětmi a služkami?

brblal 9.10.2009 9:35

Re: asi by se slušelo

Blablablablablablablabla.Hloupé řeči.Měli německé školy,měli německé majitele firem,měli veškerá práva jako češi.Ale všechno bylo málo.Jak říkám,v našem národě se vždy najde dost zrádců a kolaborantů,kteří budou omlouvat zrůdnosti z německé strany a plivat naopak na vlastní národ.Tak to tady chodí.Za zamyšlení stojí,jací jsme dnes přátelé němců,kteří nám vyvraždili 300 OOO našich spoluobčanů a jak nenávidíme rusy.Zajímavé....Bez těch rusů bychom dnes možná,podtrhuji možná,žili někde v Patagonii.

lucinapes 9.10.2009 9:34

Re: No, trochu bych vás opravil

pozor, o hospodářství v Sudetech žádný Čech nepřišel, práci ztratili státní zaměstnanci tak, jak to popisujete, hospodařící statkáři a rolníci tam žili dál, a jejich příbuzní jim z protektorátu jezdili pomáhat o senách, o žních a taky o posvícení.

yx 9.10.2009 9:34

Re: Příčinou všech těch hrůz je socialismus - nacionalistický, komunistický,

ano, užiteční idioti, kteří si mysleli, že své státy ochrání. I dnes se takových užitečných idiotů najde dost a dost. Zdá se, že i z Obamy se jeden takový klubeRv

yx 9.10.2009 9:32

Re: strašidelný dům

jo, tak sprosťárna? Škoda, že vám to lidé, kteří odešli bojovat do zahraničních armád proti nacistickému Německu nebo, kteří bojovali v odboji, nemohou vysvětlit. Víte o tom velké k..a škoda, že vás v té kryptě nějaký duch pořádně nevystrašil, možná by se vám rozsvítilo.8-o;-€

Informace 9.10.2009 9:32

Re: Opět jako pan Vlk starší jste toho hodně pominul

Zapomínám: jednu věc může udělat Politika a to požádat o odpuštění, jako to udělala nedávno Merkelová nebo Havel. Víc ne.

jepice 9.10.2009 9:31

Re: oprava

Tak moment - srovnávat atentát na Heydricha s vražděním anonymních civilů včetně žen a dětí se dost dobře nedá.

Příčiny poválečné msty nikdo neignoruje. Ani já ne. Jen odmítám tvrzení, že příčiny ospravedlňují úplně všechno. Neslzím, jen vyslovuju politování nad tím, že někteří příslušníci mého národa klesli po válce na úroveň těch, jejichž zločiny chtěli pomstít.

lucinapes 9.10.2009 9:30

Re: problematiku znám

o "bývalých" majetcích si pohovořte s restituenty, třeba s knížetempánem Schwarzenbergem. Problém by to byl, protože ten majetek sudetských Němců byl převážně zcela úmyslně a pitomě zničen hned po válce.

yx 9.10.2009 9:29

Re: První příspěvek

přesně tak, mám knížku dobových fotografií, vydali ji sami Němci, když se hrnuli do Československa. Je to zajímavý a poučný dokument, hlavně s ohledem na to, jak se pak ti stejní lidé vydávali za chudinky, které byly tak poškozeny.Rv

lucinapes 9.10.2009 9:26

Re: Přiznám se,

to ti Arabové ve Francii a Turci v Německu taky, ale ani jedni nejsou žádná výhra.

brblal 9.10.2009 9:26

Re: To jste všichni

A Ty myslíš,že nikoliv?Určitě běžela s kyticí a vztyčenou pravicí,když přijížděli nacistické hordy obsazovat svobodnou zem Českou