26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
yx 9.10.2009 10:26

Re: No, trochu bych vás opravil

hm, tak to máme dva příklady. Naopak vám mohu vyjmenovat o mnoho víc příkladů opačných. I když váš dědeček s babičkou to také moc nevyhráli. Určitě se tam cítili dobře a všichni okolo je brali jako plnohodnotné občany, jen museli na nucené práce:-/. K wehrmachtu rukovat nemusel, protože neměl německou národnost, kdyby to býval udělal, šel by a nikdo by se ho neptal.

lucinapes 9.10.2009 10:25

Re: dobře nám tak

Situace Němců.po prohrané válce: Rozbitá země, chlapi mrtví nebo zmrzačení, reparace, do toho přijdou běženci, chudí jak myši - to na tom vydělali, fakt.  Bohužel už v Bundestagu není výstava, která mapovala rozvoj Německa od války - bylo to moderní, zajímavé, poučné.

Kiki 9.10.2009 10:24

Odsun

 Tím, že bylo po válce německé obyvatelstvo odsunuto jsme se vyhnuli velkému problému, který mají  na Slovensku s Maďary. Německá většina v bývalých  Sudetech by se hrdě hlásila ke svému národu  - požadovala by němčinu jako úřední řeč, německé školy. To by stejně jako na Slovensku vyvolávalo  nesouhlas českého obyvatelstva. To dnes po nás nikdo nechce- děti těch německých občanů co po válce v našem státě zůstali se pořádně ani německy nedomluví.

S.P.Q.B 9.10.2009 10:21

Re: Tak to jo..

možná,že kdyby ty ženy a dívky předtím vysvětlily svým bratrům a otcům v uniformách branné moci nebo Vůdcových Ochranných oddílů,že se v Rusku nemaj k lidem chovat jako dobytek,možná by na ty Malinovského trestné prapory ani nenarazily

yx 9.10.2009 10:21

Re: Dle mého názoru...

hm, a vy jste tady před těmi 63 lety žil? Myslet bychom na to neměli jenom my, ale i ti, z jejichž národa vzešel Áda a další

yx 9.10.2009 10:19

Re: Zlatá slova

a je zajímavé, že mezi těmi vzbouřenci byli hlavně protestanté a že to byli Němci. Byl to boj mezi katolíky a protestanty, ne mezi Čechy a Němci. Ti vzbouřenci, kteří nebyli potrestáni ihrdelním trestem, přišli o majetek a mnoho z nich odešlo z Království českého.

figura 9.10.2009 10:18

Dle mého názoru...

...výborný článek. Tak nějak to cítím také, ale těžko s tím po šedesáti letech něco dělat.

Mysleme na to při svých činech současných a budoucích.

Hnyk 9.10.2009 10:17

Re: Lidská paměť

Míníte tím obhájce odsunu? My přeci dělali jen to co před tím dělali Němci...

yx 9.10.2009 10:16

Re: Klaus pravděpodobně nezapoměl na zákeřnost LisabSmlouvy , to je dobře !!

když něčemu nerozumíš.....:-/

havránek 9.10.2009 10:16

Re: To jste všichni

Člen Dělnické strany promluvil, oni asi ti v Lidicích bojovali, že a nebyli zastřeleni jako psi?

yx 9.10.2009 10:15

Re: Lidská paměť

no, a nejen to, kritika se snáší na hlavy různých "neonacistů" (oprávněně), ale komunisté vesele zasedají v parlamentu, volí je cca 15% lidí, podívejte se, jak např. Paroubek, Zaorálek a další se kamarádí s kgbákem Putinem. Měří se zde dvojím metrem...

S.P.Q.B 9.10.2009 10:13

Re: No ..

Táta je Čech, konec války a to co následovalo potom zažil nejdříve v

Chotěboři a potom v Brně. Opakovaně cítil potřebu mi sdělit, že to, že

Češi jsou svině,

Škoda,že tatíček neměl možnost pobejt pár týdnů v Terezíně,Anton Malloth by mu asi dokázal snadno vysvětlit,kdo je svině

Chris Kelvin 9.10.2009 10:13

Re: Klaus pravděpodobně nezapoměl na zákeřnost LisabSmlouvy , to je dobře !!

:-)

yx 9.10.2009 10:12

Re: Sudety

mnohem více vesnic zaniklo ne po vystěhování Němců, ale v padesátých letech, kdy z těchto vesnic byli vysídleni "dosídlenci" a na místě těch vesnic vznikla tzv. železná opona, respektive okolí žel.opony, kam nikdo nesměl, viz okolí Slavonic, Nových Hradů a vůbec pohraničí jižních a západních Čech.

9.10.2009 10:12

Ten byl ohavný.

Aniž bych hodnotil zločiny bezprávního poválečného vyhánění (které Vy tak podivně nazýváte "divoký odsun"), trvám na tom, že transfer Němců do Německa podle Benešových dekretů byl hanebnost sama.

Němci měli být posláni do Německa, to je správné, ale i se svým majetkem a s úhradou za zde ponechaný nemovitý majetek. A samozřejmě bez předchozí internace v koncentračních (sběrných) táborech a bez násilností.

Hnyk 9.10.2009 10:12

Re: Lidská paměť

Obhajovat se může i zamlčováním. Udělejte si statistiku, třeba o NP, v kolika článcích a hlavně komentářích se píše o zločinných Němcích a kolik jich je o ruské minulosti. Když už vůbec, tak nanejvýš o nevinném ruském národu týraném Stalinem a komunisty.

Chris Kelvin 9.10.2009 10:12

Brilantní článek, pane autore.

Smekám klobouk, nenapsal bych to lépe. Ano, svět není černobílý a ne všichni Němci byli lumpové a ne všichni Češi byli když už ne ovečky, tak alespoň trochu soudní.

Je zajímavé, že lidé, kteří se narodili v době, kdy ještě v noci bývala tma (nesvítil-li právě měsíc v úplňku) bývali opravdu citlivější k podobným pranormálním jevům, jako popisujete. Od své vlastní babičky znám podobných historek povícero. Samozřejmě, jako racionálně vychovaný člověk narozený již v době, kdy v noci již taková tma nebyla, se snažím najít racionální (tedy spíše psychologická) vysvětlení, ale přesto bych si nedovolil soudit podobné příhody příliš zjednodušeně :-)

yx 9.10.2009 10:10

Re: dobře nám tak

no, po válce těch cikánů tolik nebylo, spíše Slováci, Volyňští Češi a lidé z vnitrozemí. Až později začalo cikánů přibývat, ale dnes jich je tady mnohem více a vůbec ne v pohraničíRv. Ale máte pravdu, Němci na odsunu vydělali, už pro ten rok 48, nemuseli spolu s námi v Bavorsku "budovat" socialismus. Hůře na tom byli ti, kteří byli odsunuti na území pozdější NDR, ti se budování také nevyhnuli:-/

tymětaky 9.10.2009 10:10

Re: Klaus pravděpodobně nezapoměl na zákeřnost LisabSmlouvy , to je dobře !!

Nejen,že jsi na nesprávné míse,ale ani sis nesundal kalhoty.Umýt a převléknout!!!!

Vera 9.10.2009 10:10

Re: Lidská paměť

To mi připomíná dítě přistižené při něčem špatném. Hájí se slovy "on to udělal taky" a nejspíš doufá, že se začne mluvit o někom jiném.

Wotan 9.10.2009 10:09

Sudety

Osídlenci v Sudetech v r. 1946 volili ze 70% KSČ, díky jejich hlasům se KSČ stala nejsilnější vládní stranou v ČSR. Kolik stovek vesnic zaniklo, stavení posloužilo joko stavební materiál na Slovensko, církevní památky se postihnul stejný osud, vždyť to bylo všechno německé a ničení křížů bylo to pravé soudružské, bylo zde nové božtvo Visarionovič Stalin a jeho nejlepší žák Gottwald Na závěr: nebýt chalupářů, tak počet odepsaných vesnic by byl ještě větší!

yx 9.10.2009 10:07

Re: Komunisté nechápou princip třídní nenávisti,

jo, máte pravdu, obě ideologie jsou si podobné, jen se každá maskuje jinou "zástěrkou"

tymětaky 9.10.2009 10:06

dobře nám tak

Za odsun Němcú za Sudet jsme byli po zásluze odměněni.Místo nich k nám přišlo asi půl milionu Slováků a hlavně stejné množství romů.Byl to prostě kšeft století.A odsunutí Němci na tom po patnácti letech v Bavorsku byli lépe než my.

yx 9.10.2009 10:06

Re: Byl odsun sudetských Němců zločin?

no, pár jich bylo, ale ti skončili na popravišti nebo ve vězení. Jen třem z té Mašínovi skupiny se podařilo  stbákům utéci

Vera 9.10.2009 10:05

Re: Zločin je to, co je soudem odsouzeno - ne to, co si myslíš ...

Podle čeho soudíte co jsem chtěla říct? Odsun byl nuným výsledkem předchozí příčiny i když na to slušní Němci doplatili (kolik těch slušných asi tak bylo?).

Hnyk 9.10.2009 10:05

Zlatá slova

Němci si zadělali na prů.er protože císař (tehdy ještě celoněmecký) po Bílé Hoře neodsunul Čechy a spokojil se s potrestáním vůdců vzbouřenců.(Y)

Bianca 9.10.2009 10:05

Re: Komunisté nechápou princip třídní nenávisti,

Za tridni nenavisti komunistu je touha po moci, penezich..., Za rasovou nenavisti nacistu  je touha po moci, penezich.... V te nenavisti je snadno prehlednuto, ze nekdo konkretni neni kapitalisticky vydriduch, ze neni bohaty Zid.... V pripade pripusteni vyjimek by totiz doslo k naruseni toho, cim je zastiran ten pravy duvod - ideologie. At komunisticke ci nacisticke, ci jakekoli jine.  

Chris Kelvin 9.10.2009 10:05

Re: No, trochu bych vás opravil

Vážený(á) xy, než začnete vykřikovat cosi o lhářích, laskavě se informujte.

I naše rodina žila celou válku v pohraničí. Dědeček se mohl přihlásit k německé národnosti, protože měl nějakých 6% německého původu, ale kvůli babičce to neudělal, takže rodina byla nadále vedena jako česká. K Wehrmachtu narukovat nemusel. Pouze koncem války museli oba nuceně pracovat pro Německo, babička přímo na místě v továrně na vojenské oděvy, dědeček byl nuceně nasazen v Rakousku. Maminka chodila do německé školy, protože české nebyly. Ale ve třídě s asi dvaceti žáky bylo osm dětí české národnosti. Tedy zhruba poměr jako před válkou. A bylo to území s velkou převahou německého obyvatelstva a zcela automaticky počítané k odstoupenému pohraničí Německu.

yx 9.10.2009 10:03

Re: Lidská paměť

proč to srovnáváte, vždyť je to stejné. Vždyť Němci se v Sovětském svazu učili, jak stavět koncentráky, Němci je jen zmodernizovali na továrny na smrt. A jestli to co píšete, někdo obhajuje, je to stejné, jako obhajovat nacistické Německo.Rv

Petr 9.10.2009 10:02

Re: Lidská paměť

Toto tvrzení každý komunista zásadně, ale zásadně popírá. A pokud nepopírá, tak to není komunista.