3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jepice 9.10.2009 8:45

Re: oprava

Nechápu, co mi vyčítáte. V čem podle vás nafukuju následky nebo zamlčuju příčiny?

Proč myslíte, že je poválečné zabíjení českých Němců v Ústí, včetně žen a dětí, na jiné morální úrovni než třeba vraždění SS v Javoříčku?

Harry 9.10.2009 9:00

Re: oprava

Inu není, obojí je svinstvo, ale Javoříčko bylo PŘED Děčínem. Nevím co bych dělal kdyby mi Němci vyvraždili rodinu a pak na konci prohrané války stáli na ulici s kufrikem a čekali na odsun. Nevim. 

hudry 9.10.2009 9:12

Re: oprava

Zločin je a zůstane zločinem. Ať je spáchán na komkoliv. O tom nelze pochybovat. Znovu ale opakuji, že nelze ignorovat příčiny a situaci, ve které k tomu došlo. A v takovéto vypjaté válečné a poválečné situaci se všechno posuzuje jinak - příliš emotivně. A běžné hodnoty dostávají úplně jinou dimenzi. Je ale zbytečné a bezvýsledné to po 60 letech rozebírat, odsuzovat, sypat si (jako národ) popel na hlavu a "napravovat". Např. atentát na Heydricha byla z jistého právního pohledu obyčejná plánovaná vražda (můžete pochopitelně namítnout, že vojáci zabili vojáka - máte pravdu, ale nebylo to v boji!). Neměli by proto být Gabčík a Kubeš dodatečně odsouzeni ? Pan Krejčí by jistě velmi barvitě a srdceryvně popsal jak tím trpěla Heydrichova nebohá babička. To je jistě nesmysl, ale tím chci jenom říci, že to co se stalo - se stalo. Nemá vůbec žádný smysl to jakkoliv rozmazávat a slzet nad tím. Šmytec! Bylo to velmi smutné a tragické, ale dodatečné hledání po desetiletích (ti lidé už většinou dávno nežijí!) nějakého odsouzení nebo ospravedlnění je úplně nesmyslné. To jako bychom chtěli "analyzovat", napravovat a žádat omluvu za upálení Mistra Jana Husa. Úplně stejná ptákovina ...

jepice 9.10.2009 9:31

Re: oprava

Tak moment - srovnávat atentát na Heydricha s vražděním anonymních civilů včetně žen a dětí se dost dobře nedá.

Příčiny poválečné msty nikdo neignoruje. Ani já ne. Jen odmítám tvrzení, že příčiny ospravedlňují úplně všechno. Neslzím, jen vyslovuju politování nad tím, že někteří příslušníci mého národa klesli po válce na úroveň těch, jejichž zločiny chtěli pomstít.

hudry 9.10.2009 9:48

zkuste číst ...

1. nesrovnávám, pouze konstatuji, že na různé události lze nahlížet různě

2. neospravedlňuji, pouze si myslím, že je nutno vzít do úvahy i situaci a především to, že po 65 letech je nesmyslné hledat v té poválečné vřavě nějakou logiku a "spravedlnost". Bylo to hrůzné. Bohužel. Ale teď už s tím nic nenaděláte. Všichni viníci jsou už dávno na onom světě ...

I já vyslovuji politování. Na rozdíl od vás však především nad tím, že tak kulturní národ, jakým Němci bezesporu jsou, se nechal tak zmanipulovat jedním šílencem a že dovolil spoustě zločinců ze svých řad oficiálně a "regulárně" vyvraždit miliony nevinných lidí.

lucinapes 9.10.2009 9:50

Re: oprava

V PAnenských Břežanech dodnes žije (doufám) paní, která spolu s manželem a několika dalšími kamarády zabila Heydrichovi jedného syna při dopravní nehodě. Měli proti tehdejším nařízením schovaný náklaďák, kterým jeli na fotbal a kluka na kole přejeli. Proběhl normální soud, bylo to právem označeno jako dopravní nehoda bez zřetelného zavinění (jak to bylo zcela konkrétně, nevím), ale jim se nic nestalo. V květnu 45 se ten pán se svým nákladákem rozjel do Prahy k  rozhlasu, a už ho nikdo, ani ten náklaďák, nenašel.

j 9.10.2009 7:51

Re: ... tím víc smrdí

rozhodně jsou mi bližší než Rusáci, já s nimi problém nemám

lucinapes 9.10.2009 9:30

Re: problematiku znám

o "bývalých" majetcích si pohovořte s restituenty, třeba s knížetempánem Schwarzenbergem. Problém by to byl, protože ten majetek sudetských Němců byl převážně zcela úmyslně a pitomě zničen hned po válce.

XY 9.10.2009 6:06

Opět jako pan Vlk starší jste toho hodně pominul

Položme si třeba otázku. Bylo bombardování Drážďan zločin? Proč k takovému hrůzostřašnému činu došlo?

Ale zapomněl jste také, že ti tak zvaní chudáci sedláci nehospodařili mírumilovně na svých políčkách doma, ale byli na frontě dobývat pro velkoněmeckou říši lebensraum a v maštalích skutečně měli koně, krávy, kozy, slepice a nevím co ještě, ale byly zde i mladé Ukrajinky, Polky, které dřely na polích a v maštalích za trochu vařené řepy a že se k ním ti mírulilovní a lidumilní Němci, kteří by mouše neublížili, chovali hůře než ke svému dobytku jste pominul.  Bohužel každý vidí jen Lidice, Ležáky, ale znova zopakuji, přečtěte si zpravodaje vesnic a měst třeba kolem Nového Jičína, kde se sem tam objeví vzpomínky pamětníků. Projděte se a nahlédněte do vchodů domu, kde visí pamětní deska se jmény a na konci je napsáno: Zemřeli, abyste vy mohli žít a seznamte se z osudy těchto lidí, zjistěte si z jakých lidí se skládalo ostravské gestapo! Já vám to řeknu. Většina byla složená z místních Němců. Nad osudy zotročených mladých děvčat, popravených lidí, kteří třeba jen řekli něco co se světapánům nelíbilo, se pane autore nedojímáte? Proč?

No a nyní si odpovězte na otázku: Byl odsun Němců zločinem? Transfér Němců nebyl mstou, byl v souladu s mezinárodním právem a sledoval záměr zamezit další světové válce, která by vzešla z německé nadutostí a nesnášenlivosti k jiným národům. 

důchodce 9.10.2009 7:54

Re: Opět jako pan Vlk starší jste toho hodně pominul

  Podle této teorie by měl být(po svržení komunistické vlády) také proveden transfér Čechů nejspíš někam do Sovětského svazu.

jepice 9.10.2009 8:56

Re: Opět jako pan Vlk starší jste toho hodně pominul

Z hlediska toho, co někteří Češi předvedli, si k vyhnání mohou gratulovat jak všichni Němci, co se odsud dostali živí, tak my všichni, tedy příslušníci českého národa. Máme nezasloužené štěstí, že na toho na české pověsti neulpělo víc, díky tomu, že odsun vyrval našim rozjetým předkům objekt pomsty z rukou.

Informace 9.10.2009 9:23

Re: Opět jako pan Vlk starší jste toho hodně pominul

Víte, je těžké odpovědět na tyto otázky. Protože se tu splétají velká Historie států, státníků, mezinárodních smluv a dohod s malou historií idividuálních osudů. Velká Historie nás vede k pragmatickému přístupu v posuzování událostí, malá historie nás zas nutí k posouzení událostí z hlediska humanitárního. Slzy matky nad synem zabitým nacisty nejsou odlišné od slz matky nad synem zabitým vojáky spojeneckýh armád nebo při  poválečném odsunu. Počítá se, v rámci velké Historie, že II sv. válka si vyžádala 50 milionů mrtvých – vojáků a civilního obyvatelstva a že při odsunu německých menšin z Československa, Polska, Maďarska, Jugoslávie a Rumunska – celkem 12 až 15 milionů obyvatelstva ztratilo život, pode odhadů, víc jak milion lidí. http://ricerca.repubblica.it/repubblica/archivio/repubblica/2008/10/04/le-memorie-divise-del-dopoguerra.html

Je možné to nějak napravit, setřít slzy matek, co pláčou nad syny? Problém je, že pragmatický přístup Historie a mezinárodní politiky nemůže brát, pro svou vlastní podstatu, v úvahu humanitární pohnutky, které nás nutí pozastavit se nad případy individuálních historií a nemůže se jimi řídit, nemůže odčinit zlo, spáchané v minulosti. Pragmaticky vzato, nemůže ani obnovit předešlé hranice, ani zrušit mezinárodní smlouvy. Výsledkem by byl nový chaos a nová utrpení. A velká Politika si těžko vezme poučení z minulosti jako výstrahu nebo memento. Je na malých lidech, aby to pro budoucno velkou Politiku, co dělá Historii, nějak naučili.

Informace 9.10.2009 9:32

Re: Opět jako pan Vlk starší jste toho hodně pominul

Zapomínám: jednu věc může udělat Politika a to požádat o odpuštění, jako to udělala nedávno Merkelová nebo Havel. Víc ne.

Petr 9.10.2009 9:45

Naprostý souhlas s autorem KOMENTÁŘE !!

Odsun byl  spravedlný a nutný ! ( Chce někdo  vytvořit z NAŠEHO  pohraničí BALKÁN ??)!

ČESKÉ PŘEHMATY spravedlivé a nutné NE! , ale ty jsou nic ve srovnání se zločiny / vinou němců v II. světové válce !! (Kolektivní vina! , nelze každého soudně vyšetřovat - individuálně VYŠETŘOVAT!)

Úžas vzbuzuje trvalá prosudeťácká / proněmecká kampaň. Kterou odstartoval vlastizrádce Havel, a jeho přisluhovači Pithart, Ruml a další.

S.P.Q.B 9.10.2009 13:06

Re: Naprostý souhlas s autorem KOMENTÁŘE !!

Zpochybňování odsunu je třeba zkusit na nejslabším místě.V Polsku nebo Kaliningradu by to nešlo,tam by šlo o hubu.Proto má SdL kancelář v Praze a ne ve Warszawě.

JH 9.10.2009 2:59

Dobrý, ale na panu autorovi se projevila,

podobně jako na nedovzdělaných novinářích, vytrvalá propaganda SdL: - ...v České Třebové, která byla sudetoněmecká -.

Komik 9.10.2009 1:22

Jen poznámka

V Rychlebských horách jsem byl před 14 dny na vandru. Úžasná krajina, skoro liduprázdno, paráda. A pokud jde o zbytky opuštěných domů (po Němcích) - není třeba si dělat starosti - je to už přes 60 let a příroda všechno přikrývá, zbývají už jen zbytky polozřícených zdí.

A tak je to možná všechno naopak - díky odsunu, vylidněnosti a celkovému nezájmu komunistů i vlád po listopadu 89 se ta krajina zachovala tak krásná.

lubošek 9.10.2009 1:46

Re: Jen poznámka

jestli mu taky babička nezpestřovala dětství.

Komik 9.10.2009 2:27

Re: Jen poznámka

Dětství mi nezpestřovala babička, ale prababička. Mimochodem - jako Češka utíkala po Mnichovu ze Sudet, bydlela v (dnešní) Krásné Lípě.

Ale to by bylo dlouhé psaní, kterým bych se dostal někam jinam.

cca 9.10.2009 7:02

Re: Jen poznámka

Ryclebské hory =1*   tam i v létě potkáte za dvě hodiny 4 turisty :-)

Sibi 9.10.2009 12:56

Re: Jen poznámka

Ano, mám stejné zkušenosti, kromě prostoru okolo Paprsku.

Komik 9.10.2009 1:17

A

Komik 9.10.2009 1:23

Re: A

Omlouvám se, toto jsem chybně "odťukl".

Jenda 9.10.2009 1:01

Havel mozna vedel jak zareaguje ceska verejnost, ovsem naprosto mu nedoslo

jak zareaguje sudetonemecky landsmanšaft a dalsi jim podobni.

Podej čertu prst ...

J.G. Pašek 9.10.2009 0:56

Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

Kdyby Hitlerem zblbnutí  idioti Němci dřepěli doma a nemašírovali terorizovat a vraždit neviné obyvatelstvo Evropy, tak by k odsunu českých Němců nikdy nedošlo a mohli sedět tam kde byli a zasr*ný komunisti v ČSR by se nikdy nedostali k moci a na hrad v terorizmu pokračovat . .  . a to stačí k tomu, když si někdo začne kecat rozumy o chudinkách odsunutých českých Němců, tak by ho měl někdo s rozběhem kopnout do kulí . . .

A copak jak čur*ci Němci když přivezli tajně v zaplombovaném vagóně Lenina do Ruska a ruku v ruce s vrahem Stalinem Rusáci neměli šanci proti komunistickém teroru, který se zásluhou idiota vraha Hitlera přelil jako mor po východní Evropě . . .

 .

Jenda 9.10.2009 1:02

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

Zkuste si to precist jeste jednou a CELY!

Paul Sulc 9.10.2009 2:43

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

A co takhle Klemou zblbli Cechackove ? Taky svine, podivejte stareho Grabenicka, jenze Cechacku neni tolik co Skopcaku, takze se to svinstvo lepe ututla.

J.G. Pašek 9.10.2009 5:38

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

Pane Šulci, to není rébus "Co bylo dříve, slepice nebo vejce?!"  . . . Já tvrdím, kdyby Němci v transu s ďáblem Hitlerem nemašírovali, tak by si hoši z Karlína ani neškrtli  . . . V ČSR by nikdo nemusel být vděčný Rusákům za osvobození, syfilitik Kléma by byl na politické periférii a nikdy neseděl  na Hradě a Grebeníčka táta coby švec 3. třídy spravovat škrpály a nebyl sadista mocipán bachař . . . .  A já také tvrdím, kdyby se to čemu se dnes říká 1. Republika mohla v míru pokračovat dodnes, tak by nebylo třeba žádné EU a kam by se hrabalo Švýcarsko na ČSR . . . A já bych psal moje přitroublé komentáře do NP ze Staré Role a ne z USA  . .!!

Paul Sulc 9.10.2009 17:19

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

Mluvil jsem o tom , ze zblbnutelne svine jsou vsude, nehleode na cas. Cesi nemaji andelska kridla a Nemci nemaji rohy, je to 50/50. Prvni republika? prectete si oba dili ''Boj o Hrad'', taky to bylo svinstvo, i s Tatickem.A z Nemci bylo tehda zle zatoceno.Zaplat pambu ze jsem v USA a ne v te zumpe v Cesku.

ascari 9.10.2009 5:32

Re: Pane Krejčí, běžte si stěžovat a plakat na Hitlera hrob . . .

Ano,v podstatě tak to autor také napsal.Jen poněkud kultivovaněji.Inu komu není shůry dáno...článek třeba nepochopí.