3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S.P.Q.B 9.10.2009 10:13

Re: No ..

Táta je Čech, konec války a to co následovalo potom zažil nejdříve v

Chotěboři a potom v Brně. Opakovaně cítil potřebu mi sdělit, že to, že

Češi jsou svině,

Škoda,že tatíček neměl možnost pobejt pár týdnů v Terezíně,Anton Malloth by mu asi dokázal snadno vysvětlit,kdo je svině

yx 9.10.2009 12:23

Re: No ..

hm, škoda že tam nebyl před tím 9. květnem, třeba by si uvědomil i něco jiného. Když nemyslel všechny, neměl říkat, že Češi..., to pak jsou všichni

důchodce 9.10.2009 7:58

Re: No ..

  Totéž je možné říci o drtivé většině Čechů,kteří vzali komunistický režim za svůj.

egoist 9.10.2009 8:00

Re: No ..

No ,ale oproti němcům drtivá většina čechů jen naoko..prostě účelově..

Jan K 9.10.2009 8:08

Re: No ..

Přesně stejně jako většina Němců.

egoist 9.10.2009 8:23

Re: No ..

Socialistická mašinerie šla díky pasivitě většiny  do kytek. Nacistická, naopak dokázala ve vědě a technice , vojenství, logistice atd. významných úspěchů jen proto, že většina němců vzala nasicmus za svůj. 

lucinapes 9.10.2009 9:23

Re: No ..

ono je to spíš národní povahou, Češi by ten socialismus rozkrádali a švejkovali klidně dodnes, taky se polovině národa po něm stejská - Němci jsou holt poslušnější (a taky pořádnější).

hudry 9.10.2009 7:43

Kdo seje vítr ...

Byl odsun sudetských Němců zločin?

Než si odpovíte na tuto zcela hloupou a nesmyslnou otázku, tak odpovězte na jinou - podobnou:

Byla 2. světová válka největší zločin v dějinách lidstva ?

selidka 9.10.2009 7:46

Re: Kdo seje vítr ...

než budeš psát další zcela hloupé a nesmyslé reakce, nejprve si přečti článek a ne jen nadpis

hudry 9.10.2009 7:53

Re: Kdo seje vítr ...

Už sám nadpis je velmi hloupý a článek je spíše literární povídka na dobrou noc ...

jirkammm 9.10.2009 7:47

Re: Kdo seje vítr ...

záleží, čím to měříte – pokud byste zločiny chtěl měřit podle počtu lidských obětí, tak největším zločinem v dějinách lidstva byl komunismus

lucinapes 9.10.2009 9:25

Re: Kdo seje vítr ...

R^R^R^

Alča 9.10.2009 7:33

Přiznám se,

že (nevím proč) nemám ráda název Sudety.

V Jeseníkách žije moje rodina již století a naprosto souhlasím s autorem.

Jen bych dodala, že vnuci těch přistěhovalců z osídlování pohraničí se už tady cítí být doma a dost jim na prostředí, ve kterém žijí, záleží.

M.D. 9.10.2009 7:55

Re: Přiznám se,

Nejen vnuci,ale i dost dětí přistěhovalců.Jsem z Děčína a můj otec se tu narodil v roce 1947.Prostě jsme tu doma.

lucinapes 9.10.2009 9:26

Re: Přiznám se,

to ti Arabové ve Francii a Turci v Německu taky, ale ani jedni nejsou žádná výhra.

yx 9.10.2009 12:25

Re: Přiznám se,

takové srovnání může použít jedině lucinaRv

ok 9.10.2009 8:37

Re: Přiznám se,

Používání názvu Sudety má svoji logiku, dodnes je to svébytný region, a vždycky bude, je to dáno zeměpisně, kulturně a historicky. Já bych dokonce řekl, že existují sudetští Češi (to jsou právě ti lidé, kteří ten region mají rádi a dělají něco pro jeho rozvoja budoucnost).

Mimochodem mrkněte na současné polské mapy - budete překvapena.

yx 9.10.2009 12:31

Re: Přiznám se,

Nemá, protože všichni odsunutí Němci a jejich potomci se považují za sudetské Němce, i když pocházeli z jiných částí Československa. Byly to nejprve pohraniční kraje na severu, ale už ne Šumava, Hřebečsko nebo jižní Morava, i když i tam Němci dříve žili.

JH 9.10.2009 9:50

Stejně jako paní Alče mi není výraz Sudety sympatický, protože

ho propaguje SdL na celé naše pohraničí a protože české Němce nazývají sudetskými Němci. S takovou drzostí a svojí pražskou základnou by si v Polsku Posselt s SdL ani neškrtli, dostali by okamžitě po čumáku. Ale tady je příliš mnoho Quislingů jako Doležal, Ruščák a Krystlík. A samozřejmě je to historicko-geografický výraz pro něco trochu jiného.

Pozorovatel123 9.10.2009 7:18

Problém

Nikdy nelze posuzovat co by kdyby. Přes to si zkuste představit, že by odsun neproběhl a Němci zde zůstali. Co by se asi s nimi dělo v 50 tých letech. Nebyl odsun náhodou humanističtější řešení i když naprosto mimovolné a nechtěné?

hudry 9.10.2009 7:37

Re: Problém

Co by se s nimi tady dělo? No místo jízdy v Mercedesu by čekali 10 let na Trabanta, chodili by jásat do prvomájových průvodů, dobrovolně by volili KSČ, atd. atd.  ... A patřilo by jim to, holomkům jedněm !

Vera 9.10.2009 10:34

Re: Problém

V 50tých letech by se nejspíš nedělo nic, Sudeťáci by sklopili hlavu jako soudruzi v NDR. Ovšem zajímavé by bylo to, co by se dělo posledních 20 let.....

Tomas Pansky 9.10.2009 6:45

Velmi dobre napsany clanek. Je pravdou, ze lide (mrchy) byli na obou ...

... stranach.  Proto je tak tezke hodnotit historii (zvlaste, pokud hodne fakt je uz zepomenuto).  Jak rekl autor, Cesi a Nemci mohou zit jako dobri sousede.  Jenze na obou stranach jsou lide, kterym toto nevyhovuje a z duvodu osobniho prospechu a obohaceni, se snazi rovirit davno sedly prach.  Neni prijatelne zevseobecnovat a kvuli par lidem na nemecke strane hazet vsechny Nemce do stejneho pytle.  Totez plati i u nas - ne vsichni jsou Martani. ... Jeste jednou - velmi dobre napsano.  top0625top@hotmail.com 

honzak 9.10.2009 6:16

problematiku znám

jen z vyprávění příbuzných, ale dovolil bych si na ni aplikovat jedno známé přísloví - čím víc se do howna šťourá, tím víc smrdí.

Obětem WWII už nikdo nepomůže, oba národy se snad zase pomalu sblíží. Pakliže primárním cílem SDL není drank nach Osten za bývalými majetky.

hudry 9.10.2009 7:31

... tím víc smrdí

Přesně tak. Zvěrstva páchaly obě strany. Má to jistě své příčiny i důsledky a lze o tom psát ještě delší dojemné eseje než je tato (i s ještě větší třešinkou na dortě jakou tam autor posadil trapným šaškem Havlem). Stalo se to ale už v minulém tisíciletí a NIC se s tím už nedá dělat. To jako kdybychom chtěli po Němcích, aby se nám omluvili za to, že na jejich území upálili Mistra Jana Husa ...

Jarda 9.10.2009 7:43

Re: ... tím víc smrdí

Nepodléhejte sudeťácké a doležalovské propagandě o zvěrstvech páchaných oběma stranami (ale hlavně českou). Vinni jsou výhradně Němci, oni rozpoutali válku aby nakonec sklidili, co zaseli. Oni jsou přímou příčinou smrti desítek miliónů lidí. Dnes to nechtějí slyšet a svádí vinu na Hitlera, ale jen zčásti, vždyť on přece bojoval proti komunismu. Je dobré mít s nimi maximálně korektní vztahy, ale věřit jim může jen naivní bytost.

hudry 9.10.2009 7:48

Re: ... tím víc smrdí

... souhlasím. České excesy byly v porovnáním s milióny zamordovaných zcela nevinných lidí statisticky i morálně zcela zanedbatelné.

jepice 9.10.2009 7:59

Re: ... tím víc smrdí

Statisticky možná - když vezmete v úvahu všechny mrtvé, co měli na svědomí nacisti v celé Evropě.

Ale proč morálně? Vražda civilisty, který je mordován jen tím, že je určité národnosti, náboženství nebo rasy, je ohavná za všech okolností.

jepice 9.10.2009 8:01

oprava

...který je mordován jen proto, že je určité národnosti..

hudry 9.10.2009 8:23

Re: oprava

... to máte na mysli milióny židů a plynové komory?

Nemůžete zcela zamlčovat příčiny a tendenčně nafukovat následky !