28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: 10 nejčastějších lží o komunistech a socialismu

Snad každý se někdy setkal s argumenty obhajujícími komunistickou stranu a období, kdy se tato strana v naší zemi snažila do života uvést experiment zvaný socialismus. A je charakteristické pro lidskou povahu, že úplně špatné se snaží z paměti vymazat a co se vymazat nepodaří, alespoň uzpůsobí do podoby technicolorové, takřka laskavé vzpomínky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 28.6.2013 13:31

Re: Socialismus si pamatuji jen do 1969

Za Novotného ještě byly na mlíko a chleba fronty, když je zrovna přivezli na krám.

J. Boleslav 28.6.2013 13:32

Re: Socialismus si pamatuji jen do 1969

Přesně tak. Sviňský režim to byl.

J. Pospíšil 28.6.2013 9:06

Dobrýýý!

Běsnící soudruzi v diskuzi jsou důkazem,že jste se trefil!

V. Váňa 28.6.2013 9:12

Re: Dobrýýý!

Vážený pane Pospíšile,

má-li někdo jiný názor, tak je běsnící soudruh?

Kupodivu (očekával jsem něco jiného), je pod tímto článkem diskuse poměrně věcná a bez zbytečných emocí.

Váš příspěvek ovšem mezi rozumnější moc počítat nelze: není věcný, a je mnohem více o emocích.

R. Tesařík 28.6.2013 9:14

Re: Dobrýýý!

nicméně, jste běsnící soudruh.

V. Váňa 28.6.2013 11:10

Re: Dobrýýý!

Ano, vážený pane Tesaříku.

Koneckonců i tehdy byli ti s jiným názorem nežádoucí.

Jestliže jsem platil za politicky nespolehlivého tehdy, dnes už se s nařčením běsnícího soudruha vyrovnám docela hravě a bez emocí.

Mějte hezký den.

M. Sedláček 28.6.2013 12:19

Re: Dobrýýý!

Lež není "jiný názor". Lež je lež.

V. Váňa 28.6.2013 13:59

Re: Dobrýýý!

Vážený pane Sedláčku,

klidně můžete nadávat, ale proč mě urážíte?

Mohl byste mé upozornit na jedinou lež, kterou jsem zde napsal?

Pokud něco takového najdete, rád se Vám omluvím.

Z. Švrček 28.6.2013 10:14

Re: Dobrýýý!

Vážený pane Váňo a ještě mnozí další. Já mnohé z uvedených lží slýchávám obden. Nemohu souhlasit s tím, že opačný názor je jen "jiný názor". Já jsem v době našeho reálného socialismu prožil zatím tu větší část svého života, jsem tudíž nemladý a dostatečně zkušený, abych mohl potvrdit, že většinu z uvedených nešvarů socialismu jsem pocítil na vlastní kůži, ač to zrovna pro mne nebylo smrtelné. Emigrovat jsem mohl, napadlo mne to, ale to bych to ještě více pohnojil chudákům rodičům, po nichž jsem byl klerikálně-buržoasního původu, jak mi soudruzi psávali v posudcích, ačkoliv jsem se ničeho extra protistátního nedopouštěl, vyjma odchodu z pionýra,  odmítnutí vstupu do SSM a pak do KSČ a tak dále a tak podobně.

Kdo vydává tehdejší dobu za normální, nebo dokonce za selanku, žil ve světe, který mu nevadil a já takové lidi dodnes nemohu než politovat. Ti samí lidé dnes srovnávají nesrovnatelné a táhnou svými hlasitými chválami té doby jiné prostší lidi hlouběji do "blbé nálady".  

Autorovi děkuji, nepožaduji po něm nic vědeckého, sám tu dobu hodnotím hodně emotivně (nepřejte si to slyšet) a vám všem, kteří jste si komunismus a socialismus v průběhu času přeměnili ve svých deformovaných myslích na "staré zlaté a neškodné časy" mohu jen vzkázat : "jděte se bodnout". 

M. Šejna 28.6.2013 10:51

pane Svrčku

v jakém prostředí se to proboha pohybujete? Já se pohybuji v prostředí spíš levicovém, ale ani jednou jsem v tomto prostředí neslyšel jedinou z uvedených 10 lží.

J. Boleslav 28.6.2013 13:35

Re: pane Svrčku

Já mnohokrát. Zkuste si zajít třeba na nějaký bolševický potlach, pokud tam už dávno nechodíte.

V. Váňa 28.6.2013 11:07

Re: Dobrýýý!

Vážený pane Svrčku, Vy jste někde četl, že s článkem nesouhlasím?

Já jsem se ozval na výraz běsnící soudruzi. A o něco níže jsem se vyjádřil k článku i věcně.

Velmi si vážím příspěvků jako je ten Váš. A myslím si, že proto jsou tyto diskuse jako stvořené. Iritují mě ale ti z přispěvatelů, kteří sice nic věcného nenapíší, ale zato všem s jiným názorem nadávají. A na jiný názor má právo každý, to se zase na mě nezlobte.

Mám podobný původ jako Vy, nikdy jsem nebyl ani v pionýru, ani v SSM. Myslel jsem si jaký nejsem bojovník proti režimu. Až později mi došlo, že to bylo málo, že byli tací, kteří skutečně bojovali. Ale to je jiná (a má soukromá) věc.

Nicméně o starých zlatých časech neslyšíme naposledy, to mi věřte, protože člověk je udělán tak, že selektivně zapomíná. Jde o to, ty věci připomínat. Jenže se nedomnívám, že tento článek je napsán tak dobře, aby pomohl. Mám z něj naprosto opačný pocit.

D. Makovsky 28.6.2013 10:58

Re: Dobrýýý!

áááno.. každá nasraná reakce ve stylu "to jsou kecy, zlatí komunisti", zpravidla obalená nasraným a nenávistným hnojem okolo mi vždycky dokáže, že jsem se s tím nepsal zbytečně .o)

M. Pernický 28.6.2013 15:28

Re: Dobrýýý!

  Pane Makovský,co  cely život děláte.Uživí Vaše činnost pár lidi i když se vypne proud?Děkují.

D. Makovsky 28.6.2013 15:30

Re: Dobrýýý!

ne že bych otázce rozumněl, ale pokud se ptáte na mé povolání, tak jsem živnostník ajťák.

V. Ondys 28.6.2013 9:04

:))))))) Obávám se, že při naší mentalitě

a většinové oblibě RaJe bychom měli problémy i v případném ráji, kde si jiní libují, že Bůh nestojí o to, stát se společensky příkladným a lidumilným :)))))))) papalášem.

R. Szewczyk 28.6.2013 8:48

hm

jakoby názor pražskýho ychteligenta

J. Holič 28.6.2013 10:24

Re: hm

?

I. Skolin 28.6.2013 10:55

Re: hm

?

P. Lenc 28.6.2013 8:39

Nelze než za článek poděkovat.

M. Šejna 28.6.2013 8:38

kam ten Makoský chodí pro těch 10 lží?

Tedy opravdu by mě zajímalo, kam pan Makovský chodí pro těch 10 lží? Já jsem levičák, pohybuji se v prostředí s levicovými názory, ale nikdo z mých přátel by takové pitomosti, jako je těch 10 lží, nikdy nevypustil z pusy. Nejsmě blblbí a totalitu si moc dobře pamatujeme. 

Vypadá to tak, že pan Makovský si těch 10 lží vymyslel, aby mohl pak hrdinně tyto jím vymyšlené lži sám sobě vyvrátit.

Mohl by mi někdo s diskutujících sdělit, zda se on sám někdy setkal ve společnosti, kde se pohybuje, s některou z uvedených lží?

P. Lenc 28.6.2013 8:46

Re: kam ten Makoský chodí pro těch 10 lží?

Takže lži? Vlastně co se divím, jste jak sám píšete levičák, lhaní máte v genech.

M. Šejna 28.6.2013 9:42

pane Lenci, jste mentálně omezenej?

za 10 lží označil ty lži sám pan Makovský. Vy jste tak mentálně omezenej, že jste to vůbec nepochopil. A tak zpochybňujete samotnou definici pana Makovského, že to je 10 nejčastějších lží.

Vlastně, co se divím, Vy máte svou blbost v genech.

F. Eliáš 28.6.2013 9:45

Re: pane Lenci, jste mentálně omezenej?

Dnes je to už běžné, že čtenář nerozumí čtenému. Nemáte se za co stydět.

M. Šejna 28.6.2013 9:56

pane Eliáši

já se za Vás nestydím, že jste čtenář, co nerozumí čtenému.

L. Novák 28.6.2013 13:17

Re: pane Eliáši

Šejno, několik let jsem tady nebyl, od zavedení registrace s povinným poskytnutím osobních údajů a souhlasem k jejich reklamnímu využití, a vy jste se vůbec nezměnil. S chápáním psaného textu jste měl problém vždy.... :-)

J. Hejna 28.6.2013 8:49

Re: kam ten Makoský chodí pro těch 10 lží?

Už po přečtení části článku jsem si udělal stejný názor.

Ten článek je trapný, ale jistě má nějaký účel.

V. Váňa 28.6.2013 9:07

Re: kam ten Makoský chodí pro těch 10 lží?

Vážený pane Hejno!

Souhlas. Jak jsem psal - agitka.

A důvod? Myslím, že stoupající volební preference komoušů.

I. Skolin 28.6.2013 9:27

Re: kam ten Makoský chodí pro těch 10 lží?

Dobu jsem zažil a nevím, kde by autor neměl pravdu, popř. "agitoval". Asi Vám šlápl na kuří oko - nebo jste bývalý kádrovák ?

M. Šejna 28.6.2013 9:53

pane Skoline

pochopil jste, co zpochybňujeme? Jste Vy a pan Lenc opravdu tak pitomí?

Pan Makovský má samozřejmě pravdu, když popisuje totalitní praktiky bývalého bolševického řežimu. Jenže já a diskutující, co se mnou souhlasí, zpochybňujeme skutečnost, že někdo je dnes schopen těch 10 lží hlásat. Pochopil bych, kdyby těch 10 lží kolovalo mezi kovanými bolševiky. Jenže pan Makovský tvrdí, že tyto lži slýchává mezi svými známými. Buďto má pan Makovský své známé mezi kovanými bolševiky, nebo mezi idioty, a nebo si pan Makovský těch 10 lží, co prý často slýchává od svých známých, vymyslel, aby je pak mohl zpochybnit.